سلام قدس شریف بانوای حاج میثم مطیعی
رسید جمعه ی آخر سلام قدس شریف
سلام قبله ی صبر و قیام، قدس شریف
در پی تلاش برخی جریانات و گروه ها برای انحراف افکار عمومی و سوء استفادههای خاص، به اطلاع کاربران گرامی میرساند:
این شعر در روز قدس سال گذشته (1395) توسط دکتر میثم مطیعی اجرا شده و به مناسبت روز قدس امروز باز نشر شده است.
سلام قبله ی صبر و قیام، قدس شریف
در پی تلاش برخی جریانات و گروه ها برای انحراف افکار عمومی و سوء استفادههای خاص، به اطلاع کاربران گرامی میرساند:
این شعر در روز قدس سال گذشته (1395) توسط دکتر میثم مطیعی اجرا شده و به مناسبت روز قدس امروز باز نشر شده است.
ارسال نظر
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
لب گشودی و حقارت فوَران کرد از تو
عقده و نحس و شرارت فوَران کرد از تو
عدهای حُکم به خشکیدنِ قانون دادند
به کسی چون تویِ کم عقل تریبون دادند
لب فروبند که از عربدهات بیزاریم
نو به نو وارثِ آن حادثهی «تَکراریم»
لب فروبند که مردم دهنت را بستند
رأی دادند به آن مَرد که با او هستند
رأی دادند که امثالِ تو جولان ندهند
این همه رنج به مردانِ مسلمان ندهند
رأی دادند که شاید تو خجالت بکشی
دست از عربده و فحش و فضاحت بکشی
رأی دادند به مردی که پُر از امید است
روی پیشانی او روشنیِ خورشید است
او که تدبیر و مسلمانی او مشهود است
عیدِ لبخندِ غریبانهیِ او مسعود است
او که با قافیهی درد ردیفی دارد
مردِ رزم است ولی طبعِ «ظریفی» دارد
او که دلها به هوایش همه تسخیر شدهست
عدل و تدبیر و امیدش چه «جهانگیر» شدهست
چشم بر سابقهی روشنِ او بگشایید
انقلابیتر اگر هست از او، بنمایید
لب فرو بند که تدبیر، ثمر داشته است
گرچه «برجام» برای تو ضرر داشته است
این سند، آبرو از مردم ایران دارد
مُهرِ تأییدِ امیران و دلیران دارد
کی گذاریم، یقین پرچمِ شک بردارد؟
جامِ «برجام» محال است ترک بردارد
لب فروبند صدای تو جگر آزار است
ربنای «شجریان» دلِ ما را یار است.
لب فروبند، صدایِ تو ستم کرده، بس است
نعره کم کن که گلوی تو ورم کرده، بس است.
در مصرع: "صدایت را ببر او مرشد ماست" و " ای افسون گر بی عار و کژدم" دو نکته قابل توجه است:
1. برای کسانی که مدعی احترام و ادب در نقد هستند اصطلاح "صدایت راببر"، "افسون گر"، "بی عار" و "گژدم" در نقد شعر خوانده شده، نشان دهنده ی بی ادبی است.
2. قطعا منظور از مرشد در مکتب شما جناب روحانی است. باید توجه داشته باشید راهبر و رهنما (و یا به قول شما مرشد) منتظران در زمان غیبت بنا بر روایات، ولی فقیه است. یعنی آیت الله خامنه ای حفظه الله.
در بیت: "اگر ملت دوباره خام می ماند/ اگر برجام نافرجام می ماند" و در ادامه مصرع: "یقین ایران مصاف جنگ می شد" باید بدانید که:
• مقام معظم رهبری در بیانات خود در دیدار با مردم آذربایجان شرقی به این مهم اشاره فرمودند: «آن مسئول اروپایی به مسئولین ما میگوید اگر برجام نبود جنگ در ایران حتمی بود؛ دروغ محض! چرا میگویند جنگ؟ چون ذهن برود به جنگ... جنگ واقعی جنگ اقتصادی و تحریم و گرفتن عرصه کار و فعالیت و فناوری در کشور است. ما را به جنگ نظامی متوجه میکنند تا از این غفلت کنیم. جنگ واقعی جنگ فرهنگی است.» و یا در جایی دیگر فرمودند: « در طول سالهای گذشته گاهی اوقات سخنانی از جانب برخی مسئولان مطرح شده مبنی بر اینکه رفع تهدید نظامی و جنگ بهدلیل فلان اقدام بوده است، درحالی که این سخنان صحیح نیست، زیرا تنها عامل رفع تهدید نظامی، «اقتدار دفاعی و نظامی» و «ایجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود». همچنین این کاملا واضح و روشن است که تنها با تلاش و مجاهدت صادقانه ی نیروهای امنیت کشور و مدافعان گرانقدر حرم و حضور به موقع و با شکوه ملت با بصیرت وانقلابی در صحنه، سایه جنگ و تعرض از کشور رفع شده است.
و اما در خصوص مصرع: "سیه کردی رخ خود پیش مردم" بدانید که :
• همیشه و در همه حال تمامی افرادی که فرمانبردار حضرت آقا هستند و هوشمند، با بصیرت و محترمانه عمل می کنند برای مردم با بصیرت و انقلابی مورد احترام هستند. و نه تنها نزد مردم بلکه نزد خداوند ، ائمه اطهار و امام و شهدا نیز رو سفیدند. و کسانی که برای ترویج اهداف جناحی خود از کلمات و ادبیات زشتی استفاده می کنند خود و جناحی که از آن حمایت می کنند را زیر سوال برده اند.
حاج سعید طوسی همه جا در کمینه
هيئت ها و تکایا و گاهی مجالس ترحیم را هم تبدیل به فرصتی کردند برای هجمه و زیر سوال بردن بزرگان اصلاحات و حتی مراجع تقلید و متاسفانه حتی روحانیونی که منتقد این روش بودند هم جرات اعتراض و انتقاد را نداشتند و کار به جایی کشید که عالمان دین در سایه این مداحان قرار گرفتند.
نقل می کنند: حتی بعضی از این مداحان خیره سر و مغرور و خودشیفته برای آمدن به مجلسی، شرط تعیین می کردند اگرسخنران دارید من نمیایم !
عوام فریبی کار خودش را کرد و این جماعت هر چه دل تنگشان می خواست و در هر قسمتی از برنامه روضه خوانی می گفتند. با شخصیت چه بزرگوارانی از مراجع بزرگ تقلید گرفته تا عالمان آگاه متعهد توهین و تهمت ناروا وارد می کردند.
در بسیاری از این مجالس، مداح حتی در حضور شاگردان امام جعفرصادق دروغ به امام معصوم نسبت می داد و روضه های زهرماری می خواند و عجیب تر این بود که عالمان آگاه دینی تقیه می کردند و یا از ترس مریدان و مجلس گرم کن های مداح هتاک، زبان به اعتراض نمی گشودند...
کار به جایی کشیده که این جماعت که حمایت معنوی و مادی از کانون های قدرتمند می شوند پا را فراتر گذاشته و نقش عمار و ابوذر و... صحابی بزرگ رسول گرامی اسلام را یدک می کشند.
یکی از این عمارها امروز در حضور صدها هزار نمازگزار و ملیون ها بیننده و به احتمال خیلی زیاد، در حضور مقام رهبری با بی حیایی و گستاخی که در ذات چنین انسانهای وقیحی نهفته می باشد، کام ملیون ها انسان روزه دار را تلخ کرد.
این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که این اتفاق ناگوار می افتد
آنچه مهم است این است که هدایت این نمایش مضحک و مسخره با حمایت و هدایت کانون های اصلی قدرت صورت می گیرد.
این جماعت هنرپیشه هایی هستند که هنرمندان حرفه ای هالیودی باید نزد این جماعت سال ها تلمذ کنند تا بتوانند به گرد آنها برسند...
این بیشرم ها اگر می توانستند کشور را این روزها سیاه پوش می کردند و هفته ها عزای عمومی اعلام می کردند از داغی که مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بر دل آنها نهاده است.
هر جا مردم شادند این جماعت عزا دارند
و هر جا مردم خدای نکرده عزادارند، این جماعت بی شرم و گستاخ، پایکوبی و شادی می کنند.
ما تقریبا حال این روزهای این کاسبان دین فروش را می دانیم، آنها عصبانی هستند و در نهایت این عصبانیت، آنها را خواهد کشت...
خدا، ملت و رئیس جمهورشان را عزیز خواسته است، آب در هاون نکوبند که در مقابل اراده و عزم الهی راه به جایی نخواهند برد...
روحانی در دل این مردم جا دارد همانگونه که مهدی کروبی و سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی در دل مردم جا دارند. تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
امیدوارم عیدی همه ما در این روز عزیز سعه صدر و آزادگی و سربلندی باشد بیش از پیش.
میلاد عرفان پور، عید فطر ۹۶
نفس کشششششششششششششششششششششششش
امام(ع) فرمود: ان عملک لیس لک بطعمه ولکنه فی عنقک امانه (چند روزی مقامی تو به امانت داری، منصبت را نکند طعمه خود پنداری)
* ستار اسدی پور-استاد تاریخ اسلام
هربار ما یه شعر خطاب به صف اولیها میخونیم یه عده میگن ما میلرزیم. خب بهجهنم! برید صف دوم و سوم که نلرزید!
سید کمیل باقرزاده
روحانیِ درونِ #میثم_مطیعی
یا خودت رو زدی به... یا واقعا نمیفهمی حق رو
مرتیکه فقط میخوام سرت رو ببرم
من نه راستی ام نه چپی فقط اون اخوند خوش تیپ سید هست رو خیلی خوشم میاد ازش
مرد حسابی یه روز بیا تو پاتوق ما حالیت کنم ، من که داغونم فهمیدم رییس جمهور لجبازی داریم تو نفهمیدی ، بر و بچ ببخشید من اصلا سیاست بلد نیستم فقط از دست این حاجی اعصابم خورد شد گفتم بهش بگم یه حزب دیگه هم هست بنام لولی های محله ، که پیداش کنم میکشمش واقعا پوزش
آنچه در نماز عيد به عنوان شعر خوانده شد نمايش سليقه به انحطاط رفته ي جريان مزد بگير و مبلغي ست كه از هر تريبون پر جمعيتي براي نشان دادن خود بهره مي برد، شعري كه با سزارين زاده شد و جبر ماموريت اداري پشت آن بود از تريبوني خوانده شد كه بايد محل نزول بركت قدسي سخن اقبال و مولانا باشد، از سياستمداران بي سليقه اي كه پشت عرضه اين سخنان سخيف بودند بيش از اين انتظاري نبود. حتي كور سويي از حقيقت شعر انقلاب، در اين كلمات شتاب زده، سست، كينه توزانه و تفرقه افكن ديده نشد.»
تو برو دست ببوس زاویه ی قائمه شو
پاچه خواری بکن ودرطلب سهمیه شو
تو معاشت به عداوت متصل گشته وحال
نقدبرجام کنی راه بیندازی قال؟
کوربودی وندیدی که همه اهل وطن
گشته اند ما وگذشتند ز هر فرد وز من؟
دل به تدبیر ببستند وبه جنگ نه گفتند
به تو و هرچی توگویی همگی نه گفتند
دیده گر وابکنی صحبت مردم اینست
نبض تحریم ز کردار شما تمدیدست
درد ما فکرچروکیده ومنحوس شماست
راه امید زکردار ومرام تو جداست
حال اگر میل کنی حنجره هم پاره کنی
نقدبرجام کنی بوسه به هرپاچه کنی
ژاژخایی و فقط حنجره ات خسته کنی
گرهزار قافیه هم بازکنی بسته کنی
مردم از راه امید روی نمیگردانند
هدف ودرد تو ومثل تورامیدانند
شعری که نوشته اید از هیچ جهت شبیه شعر نیست. یعنی وزن آن درست نیست. معنا و مفهوم درستی هم ندارد. خوشحالیم که در صنف مخالفان به اصطلاح روشنفکر، حتی یک شاعر درست و درمان هم پیدا نمی شود که قادر باشد، پاسخ شعر درست را با شعری درست تر بدهد و چه خوب گفت سعید بیابانکی که:
جای شعر درست و درمان هم / تا بخواهی دری وری داریم
او چه گفته است مگر این همه رنجیده شدید
این چه کاریست به یک زمزمه رنجیده شدید
نقد کرده است که این حق همه ملت ماست
نقد برجام مگر ناقض این وحدت ماست
اگر این نقد بُوَد جرم و خطا در کشور
پس چرا نقد کند حاصل آن را "رهبر"
تو ز دشمن مگرم حرف حسابی دیدی
یا از این باغ مگر سیب و گلابی چیدی
آخر این قصهء برجام چه آورده عزیز
یک گلابی اگر آورده به زنبیل بریز
نقد خوب است ولی ظرف تحمل بهتر
فحش دادن نه ، به نقاد دهی گل بهتر
هسته ای رفت ولی این همه تحریم نرفت
نقض شد قصه برجام و به تحکیم نرفت
حال هر کس بکند نقد خطایی کرده است؟
از صف ملت خود قصد جدایی کرده است ؟
بهر هر بیت ز ملت گل تکبیر شنید
دشمن از شعر #مطیعی شرر تیر شنید
نقد ما خیر بُوَد نقد خودی شُوم که نیست
دولت یازدهم "دولت معصوم" که نیست
پیش دشمن همه مان یار و برادر هستیم
هر چه هستیم، پِی عزتِ کشور هستیم
از خدا خواسته ام دشمنِ دشمن باشیم
با بصیرت همه در مسئله روشن باشیم
امیدوارم عیدی همه ما در این روز عزیز سعه صدر و آزادگی و سربلندی باشد بیش از پیش.
میلاد عرفان پور، عید فطر ۹۶
خدای مهربان را شاکرم که بار دیگر توفیق یافتیم در این عید فرخنده و از تریبون شعر فارسی، بخشی از دردها و حرفهای این مردم رنجکشیده و این انقلاب مظلوم را بازگوکنیم. این مثنوی نیز یکی از سلسله سرودههای جمعی است که برای برنامههای مهم مداح اهل بیت (علیهم السلام) دکتر #میثم_مطیعی مثنویهایی با درونمایۀ اجتماعی و ناظر به مسائل روز سرودهایم. اکثر این مثنویها همزمان با وقایع مهمی مثل 22بهمن، انتخابات ریاست جمهوری، روز قدس و عیدفطر در سالهای اخیر اجرا و با استقبال فراوان مردمی مواجه شدند . مثنوی امروز نیز بارها تکبیر و تشویق نمازگزاران تهران را برانگیخت و با تحسین شخصیتهای برجستۀ نظام از طیفها و سلیقههای گوناگون سیاسی نیز مواجه شد، همانهایی که مخاطب بیتهای «ای دوستان که در صف اول نشستهاید» و «ای نشسته صف اول! نکنی خود را گم» بودند. بد نیست بدانید بلافاصله پس از اجرای شعر، یک عضو ارشد تیم مذاکرهکنندۀ هستهای این شعر را «عالی» خواند و یکی از فرماندهان ارشد نظامی برد این شعر را فراتر از موشکها برآورد کرد.
شنیدهام بعضی از صفحات و رسانههای عموما تندروی سیاسی این شعر را دشمنی و توهین به رئیسجمهور محترم جناب آقای روحانی تلقی کردهاند. حقیقتا نمیدانم کدام بیت یا ابیات از این مثنوی حدودا هفتادبیتی را میتوان مصداق چنین برچسبی دانست. در حالیکه تلاش ما و جناب آقای مطیعی همواره این بوده که ضمن بیان نقدها و درد دلهای مردم خطاب به مسولان دولت و قوه قضاییه (در مباحثی همچون کار، حقوق کارگران و عدالت و مبارزه با فساد و زمینخواری) رویکردی خیرخواهانه و همدلانه نسبت به «صف اولنشینان» داشته باشیم و نوک تیز حملات به سوی دشمن خارجی به ویژه آمریکا، اسرائیل و داعش باشد. بیت مربوط به «روح و جسم برجام» که شاید تندترین بیت این مثنوی بهحساب آید ترجمهایست ساده از متن نامۀ «دکتر #محمدجواد_ظریف به خانم #موگرینی در اعتراض به «تحریمهای جدید سنا».
این رویکرد همدلانه به گونهای بوده است که برای مثال عدهای از مخاطبان، مثنوی انتخابات با عنوان «جشن جمهوریت» -که پیش از تایید رسمی انتخابات ریاست جمهوری اخیر توسط شورای نگهبان سروده و اجرا شد- را هواداری محض از دکتر حسن روحانی تلقی کردند، به خاطر ابیاتی چون:
هست ملت همه یار تو، چه باک از دشمن
همه هستیم کنار تو، چه باک از دشمن
نکتۀ جالبی از احتیاط و و روحیۀ فراجناحی آقای مطیعی که باید متذکر شوم این است که در بیتی از همین شعر عید فطر، آنجا که به موضوع «بیستسی» پرداخته بودیم، از استعارهای برای نشان دادن ناکارآمدیِ نسخههای غربی تعلیم و تربیت استفاده شده بود، اما آقای مطیعی با این استدلال که از این بیت ممکن است جسارتی به رییس جمهور محترم برداشت شود (با اینکه ابیات قبل و بعد کاملا مرجع این استعاره را که غربیان هستند روشن میکرد ) و موجب سوءاستفاده شود، این بیت را حذف کرد.
"بیست سی" چیست که تعلیم جهان، از دل ماست
هان که جمهوری اسلامی ایران اینجاست
اگر از غرب رسد نسخه، خودش بیماری ست
قرص خواب است ولی چارۀ ما بیداری ست
«نور خورشید طلب حاجت مهتابی نیست
که دوا در کف هر دکتر قلابی نیست!»
چنانچه میبینید معنای استعارۀ «دکتر قلابی» در بیت سوم کاملا روشن است و به نسخهنویسی بیگانگان برای فرهنگ سرزمین ما اشاره دارد، اما با اینحال آقای مطیعی برای رعایت چنین احتیاطهایی از خواندن آن سر باز زدند.
سخن آخر اینکه، از نقد برادرانه نباید ترسید، آنچه ترس دارد و به نقدهای تند و مغرضانه دامن میزند، سرکوب و تحریف هرگونه نقد منصفانه است.
سلام ای کاسب تحریم، ای خام
بنازم شعر با معنایتان را
صدای خوش، قد رعنایتان را
حصار حجب را از هم گسستی
به جای روزه، حرمت را شکستی
عجب جان بر کف و بیباک هستی
تو شاعر نیستی، هتاک هستی
تو هم ای قاری و مداح بیشرم
نداری عفت و احساس و آزرم
چه شد؟ در آستینت مار دیدی؟
صف اول به چشمت خار دیدی؟
گمان کردی که او تنهای تنهاست؟
صدایت را ببِر او مرشد ماست
عزیز مردم ایران زمین است
بخواهی یا نخواهی، او همین است
تن نازت چرا اینگونه خارد؟
عزیزم شصت درصد رای دارد
سخن از حکمت برجام گفتی
عجب بیمایه و گردن کلفتی
اگر ملت دوباره خام میماند
اگر برجام، نا فرجام میماند
یقین ایران مصاف جنگ میشد
برای خواندنت جا تنگ میشد
عزیز فتنهگر، فرماندهت کیست؟
سیاست عرصه مداحها نیست
تو ای افسونگر بیعار و کژدم
سیه کردی رخ خود پیش مردم
اگر از کار خود نادم نگردی
برای مردمت خادم نگردی
به یمن این گناه و تیره بختی
از این مردم خوری سیلی به سختی
حالا همه اصلاح طلبا شاعر شدن بس کنید ظرفیتم خوب چیزی است این اشعار حاج میثم نتیجه 4سال درجا زدن وبه امید نشستن برجام توخالیست معطل برجام موندن و بی تدبیری نتیجه اش موضع مردم است.همچین میگین رییس جمهور منتخب انگار 80ملیون به روحانی رای دادن.15ملیونو جنگ طلب میخونین از بی احترامی ها به اقا ومردم گرفته تا تحریف دین وائمه(ع)به نفع خودتون
درسه ما ایشونو به عنوان رییس جمهور قانونی قبول داریم ولی شمام به انتظارات و مطالبات مردم احترام بزارید
شما ها که دم از نقدپذیری ومطالبه گری میزنید پس لطفا بس کنید
دکتر یامین پور:شعر میثم مطیعی با شعار های روز قدس یک تفاوت بزرگ داشت و آن اینکه تمیز بود آتش به اختیار یعنی کار تمیز هر چند مدعیان پوچ اندیش همیشه طلبکارند
اینبار تحقیر روحانی بواسطه مداحی در نماز عید فطر کلید خورد.
مداحی سیاسی چه معنایی دارد؟
هنوز نماز عیدفطر در مصلا شروع نشده مداحی داره می خونه:جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت...
شعری که خوند پر از تیکه پرانی به دولت بود، آخرش گفت:اگر شعر انتقادی بود سعی شد که منصفانه باشه...!
اختتامیه مداح: "شعر اگر نقادانه بود سعی شد محترمانه باشه و منصفانه باشه"
شما دیگه چی میخواستی بگی که نگفتی؟!
عوض تهلیل و تکبیر گفتن،این جوانک ولایت معاش رو آوردن هرچه عقده انتخابات و برجام داشتند رو خالی کردند.
به طرز حال به هم زنی عید وحدت بود!
واقعا تاسف اوره که حتی از تریبون نمازعیدفطر هم مداح نا محترم از توهین به رئیس جمهور کوتاهی نکرد .
اقایان جامعه رو دوقطبی نکنن!
فقط ما دوقطبی کنیم ^____^
(پسر بدو اون مداحی ضد برجامتو بخون ببینم )
امروز تفسیر روشنی از آتش به اختیار ارائه دادن که به جا و قابل تقدیر بود؛ولی هیچ محکومیتی درباره توهین به روحانی شنیده نشد.
حرف زدن الکی فایده نداره، اگه صداقت داشتین مداح بیت رو نمیفرستادین قبل نماز با اشعار سخیف به دولت و ملت حمله کنه.
تریبون به اختیار!
ابتدا فرمان آتش به اختیار میدی. رئیسجمهور رو با بنیصدر مقایسه میکنی. جلوی مسئولین نظام سکه یه پولش میکنی. و در انتها تاکتیک همیشگی:
آتش به اختیار به معنی بی قانونی نیست،به معنی این است که اگه فحشی،بد و بیراهی،تهدیدی، چیزی تو دلتون مونده بیایید از تریبون مصلی استفاده کنید.
ببین چه قدر اوضاع اسف باره که یه مداح مثل میثم مطیعی، باید بیاد پشت تریبونی که صدای جهانی داره، برجام مساله ملی مملکت رو بکوبه.
میثم مطیعی که شعر حاشیهدار عیدفطر راخواند پیش از انتخابات از لبنانیها خواسته بود برای انتخاب رییسجمهوری حامی خط مقاومت درایران دعا کنند
کار فرهنگی خودجوش و تمیز فقط اون مداحی پیش از سخنرانی!
این بی طرفیتون جدا خاک بر سرمون کرده!
نباید به هر جوجه مداحی اجازه بدن در نماز عید فطر ، که متعلق به همه ملت است، هرچه میخواهد نثار شخص دوم مملکت کنه.
البته شاید اتش به اختیار یعنی مداح بیاری و از تریبون نماز عید فطر هم به منتخب ملت لجن پراکنی کنی!؟
در نماز وحدت آفرین عید فطر، مداح آوردن که تلویحاً روحانی رو با اشعث بن قیس مقایسه کرد!
من دیگه واقعاً حرفم نمیاد
خدا عاقبت هممون رو بخیر کنه
دکتر یامین پور:شعر میثم مطیعی با شعار های روز قدس یک تفاوت بزرگ داشت و آن اینکه تمیز بود آتش به اختیار یعنی کار تمیز هر چند مدعیان پوچ اندیش همیشه طلبکارند
خود ظریف نامه فرستاده به موگرینی گفته:روح و جسم برجام نقض شده
میثم مطیعی هم همینو تو شعرش گفت
اصلاح طلب ها دارن یقشونو جرمیدن که دولت رو تخریب کرد
منطق از نظر برخی ها یعنی: مطیعی میگه برجام نقض شده میشه تخریب دولت ولی ظریف میگه برجام نقض شده میشه قهرمان ملی
فقط یه سوال دارم
چرا برجام شیخ حسن اینطور از اب در امد؟
قبلش اقا توی نامه شخص روحانی مواضع وخطوط قرمز رو اعلام کردند ولی چرا زیر پا گذاشته شد
برجام قرار بود مشکل اب خوردن و...حل کنه
چی شد؟قرار بود شیخ حسن تحریما ی غیر هسته ای رو برداره در حالی که تحریمای قبلی سرجاشونن
اگه خوب بود اینطور همه در مورد برجام موضع نمیگرفتند یه سری به خودتون بزنید
شیخ حسن هم چرخ هسته ای رو پنچر کرد هم چرخ معیشت مردم رو به بهانه دور کردن سایه جنگ
برای مزاح
ترامپ میگه دیگه من باید چیکار کنم اصلاح طلبا بفهمن برجامو نقض کردم
در ضمن شیخ حسن کم از این تریبون ها جهت تفرقه استفاده نکرد از توهین ها تا حرفایی که 180درجه با سخنان اقا زاویه دارند از تحریف ائمه(ع) تا سلام دادت بر خاتمی ملعون تا توهین به15ملیون مردم و.....ظرفیت انتقاد داشته باشین
درضمن موضع شما در مورد توهین به ائمه(ع) ومدافعین حرم در ستاد های روحانی مثل موضع الانتون نیست
از توهین های شما وروحانی به مردم وحزب اللهی ها ممنونم توهینای شما نشون میده راه ما درسه اگه این توهینا نبود باید به خودمون شک میکردیم:
جوجه مداحی
جوانک ولایت معاش
بیسواد
بی شناسنامه
جهنمی
تازه به دوران رسیده
جنگ طلب
خشونت طلب
و......................
احتمالا شما درسایت افسران فعالیت نمیکردید یه سید مهدی هم بود حرفاش عین شما
!
گزیدهای از بیانات رهبرمعظم انقلاب(حفظه الله) در دیدار شاعران مذهبیسرا:
یک بخش دیگری که خیلی مهم است، متّصل کردن حوادث صدر اسلام با حوادث امروز شما است که این یک امر بسیار طبیعی است. بعضی این را نمیفهمند؛ من تعجّب میکنم چطور نمیفهمند. خب مگر نه اینکه ائمّه مبارزه کردند؛ ائمّه مبارزه میکردند دیگر؛ همهی ائمّه مبارزه میکردند؛ امیرالمؤمنین مبارزه کرده، پیغمبر اکرم قبل از او مبارزه کرده، امام حسن و امام حسین مبارزه کردند، هشت امام تا امام یازدهم همه مبارزه کردند؛ اگر مبارزه نکرده بودند که اینها را نمیکشتند. یک نفری، یک عالمی که مینشیند یک جایی درس میدهد، یک عدّهای را دور خوش جمع میکند و به اینها تعلیم دین میدهد، این را که حاکم نمیآید بکشد. چه داعی دارد که بکشد؟ به ضررش نیست که بکشد. زندگی ائمّه زندگی مبارزه است، زندگی برخورد بسیار عنیف و شدید و مؤثّر با آن دستگاه جابر و جائر است.
رهبر انقلاب در دیدار شعرا: از جمله کارهای بسیار باارزش، واکنش سریع شعرای جوان نسبت به حوادث و تحولات روز است در طول تاریخ و در زمان معاصر نزدیک به خودمان همین واکنشهای سریع بهترین آثار را به وجود آورده است.
رهبر انقلاب در دیدار شعرا: بیطرفی در دعوای حق و باطل معنا ندارد. باید مقابل باطل ایستاد اگر شاعر و هنرمند در جنگ حق و باطل بیطرف بود، تضییع نعمت خداوند است؛ اگر طرف باطل بود خیانت و جنایت است.)
جلسهی ما بیست و چند سال است که هر سال در این روز تشکیل میشود. دربارهی مداحی و مداحان حرفهای زیادی گفته شده، ما هم عرض کردیم - البته کارهای خوب، پیشرفتهای خوب، جلوههای خوب هم انسان مشاهده میکند - ولی من میخواهم بگویم این ظرفیت موجود، خیلی ظرفیت عظیمی است. شاید این حرف را من خطاب به دوستانی که در این جلسهی سالانه شرکت کردند، بارها گفته باشم؛ گاهی یک بیت شعری که شما میخوانید، از یک ساعت بحث مستدل یک گویندهی ماهر تأثیرش در دلها بیشتر است. خوب، این خیلی ظرفیت بزرگی است؛ از این ظرفیت باید خوب استفاده کرد. میتوان با این امکان، با این ظرفیت عظیم، معارف اهلبیت را به کمک جنبههای عاطفی تا اعماق دل مردمِ چهارگوشهی این کشور برد و آن را تعمیق بخشید؛ این چیز کمی نیست. ما امروز به این احتیاج داریم؛ همیشه احتیاج داریم. ما احتیاج داریم که ایمانهایمان مستحکم بشود، پایههای روشن پیدا کند، ثبات و ماندگاری پیدا کند، امواج گوناگونِ تبلیغات دشمن ما را تکان ندهد؛ ما همیشه به این احتیاج داریم. امروز دشمنان حقیقت، دشمنان اسلام، دشمنان معرفت اهل بیت (علیهمالسّلام) با ابزارهای کارآمد وارد میدان شدهاند؛ امروز مسلحتر از همیشهاند؛ انواع و اقسام شیوهها را به کار میگیرند تا این جامعهای را که امروز به حق قیام کرده است و دنیای اسلام را متوجه خود کرده و پنجههای پلید استکبار را تضعیف کرده - یعنی جامعهی جمهوری اسلامی، جامعهی ایران اسلامی - تضعیف کنند، توانائیاش را کم کنند، آبرویش را در نزد ملتهای مسلمان، در نزد امت اسلامی از بین ببرند؛ دنبال این چیزهایند.
کار مداح، استفادهی از هنر برای بیان حقیقت است.
التماس دعا
یاعلی
این طرف مداح اومده از تریبون نماز عید فطر به رئیس جمهور و برجام انتقاد کرده خوب قبول. آن طرف خود رئیس جمهور در انواع و اقسام تربون ها از خود مناظره های انتخاباتی بگیر تا بعد اون در همایش پس از پیروزی، یه بخش بزرگی از جامعه را مورد توهین قرار داده، به سپاه و ارکان نظام توهین کرده. حرف هایی زده که اپوزیسیون و مخالف نظام بعضی هاش را نمی زد، به کنایه ها و تیکه های ایشون و اطرافیانشون به خود رهبری کاری ندارم. به کنایه های ایشون به اصولی خیلی بزرگ تر از رهبری کاری ندارم به تفسیرهای شخصیشون از حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) کاری ندارم. کاری ندارم تهمت زدند به منتخب چنیدین میلیون نفر که دارید استفاده ابزاری از امام رضا(ع) میکنید و ان شالله که ایشون حرف هاشون در این موارد پایه فقهی و تاریحی دارد و استفاده ابزاری و تفسیر به رای برای اهداف سیاسی نباشد ولی
آیا فقط انتقاد به رئیس جمهور آن هم فقط حسن روحانی تفرقه آمیزه و رفتار خود آقای روحانی وحدت آفرینه. یعنی توهین و تیکه انداحتن به سایر سران مملکت اشکالی نداره؟
آیا فقط تریبون نماز عید فطر صدای جهانی داره؟ نشست مطبوعاتی و سایر سخنرانی های رئیس جمهور و حتی نزدیکان ایشون، وزرا ، معاونین، معاون اول و این گونه افراد صدای جهانی نداره؟
آیا فقط این رئیس جمهور منتخب ملته و رئیس جمهور های دیگه منتخب ملت نبودن
آیا دولت و مجلس فقط متعلق به حزب و گروه پیروز است و متعلق به همه ملت نیست و فقط نماز عید متعلق به همه ملت است؟
آیا وقتی شخصی میشود رئیس چمهور مملکت نباید از تریبون هایی که در اختیار دارد صدای ملت باشد نه صدای طرفداران خود
آیا اگر نماز عید برای وحدت آفرینی است در اختیار گرفتن دولت برای تفرقه افکنی است که از هر طریق سعی در کوبیدن جریان مخالف خود میکنند.
مثال و مصداق زیاد است خیلی بیشتر از خیلی
حالا چون یک مداح خلاف نظرما را دارد می شود لمپن. و خیلی آیاها و سوال های دیگر
نه از اتفاق امروز دفاع میکم نه از اتقاق روز قدس البته با اتفاق امروز مخالفت هم نمی کنم ولی ای کاش همین قدر که از دیگران انتظار داریم خودمان هم رعایت کنیم
(( در جمهوری اسلامی همه آزادند الی بچه حزب اللهی ها،
فحش اگر بدهند آزادی بیان است،
جواب اگر بدهی بی فرهنگی است!
سوال اگر بکنند آزاد اندیشند،
سوال اگر بکنی تفتیش عقاید!
تهمت اگر بزنند در جستجوی حقیقت اند،
جواب اگر بدهی دروغگویی!
مسخره ات بکنند انتقاد است،
جواب اگر بدهی بی جنبه ای!
اگر تهدیدت کنند دفاع کرده اند،
اگر از عقایدت دفاع کنی خشونت طلبی!
با اینهمه، حزب اللهی بودن را با همه تراژدی هایش دوست دارم)).
و جناب سید مهدی، من هم واقعاً حرفم نمیاد.