قرائتی به همه شبهات غدیر پاسخ می دهد!


برای دریافت سایر محصولات به کانال زیر در تلگرام مراجعه کنید:
https://t.me/cheraaq


+ 
7

- 
1
ارسال در 1396/6/15 ساعت 13:25 2017-9-6 13:25:32
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مسلمانان موظف اند به خط و مشی وحدت آفرین علی(ع) تأسی کنند
    ---
    مسئله ی معروف غدیر خم در حجة الوداع و در آخرین سال عمر مبارک پیامبر اسلام (ص) در باره ی ولایت مولای متقیان امیر مؤمنان حضرت علی (ع) ، که دنیا داران صدر اسلام آن را بر خلاف خواست خداوند بر نتافتند و حضرت علی برای حفظ وحدت مسلمانان آن دوران و پایه گذاری شیوه ای خدا پسندانه برای جلوگیری از اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی با صبوری از پافشاری برای استرداد حق خدا دادی مسلم خویش خود داری فرمودند ، اعتقادی است مذهبی مستدل که به مذهب تشیع منحصر گردیده است .
    باید شیعیان این اعتقاد را دل و عقل و جان خود پایدار نگه دارند ولی با تأسی به مولای متقیان علی (ع) از اصرار به دامن زدن به این موضوع با توجیه دفاع پیوسته از خود و یا برای باوراندن آن به سایر مذاهب ، برای جلوگیری از بروز مجدد مشکلاتی که آن حضرت را خدا پسندانه وصبورانه به سکوت بر حق مسلم خویش وادار ساخت ، محض رضای خداوند صبورانه خود داری کنند.
    مسئله غدیر بی تردید مشکل اورژانس جهان امروزه ی اسلام نیست بلکه فتنه های تفرقه بر انگیز خانمان بر افکنی است که افزودن من در آوردیهای ذهن ناقص بشر به دین و مذهب ایجاد کرده و دشمنان جهان اسلام را برای چپاول و به غارت بردن داراییهای مسلمانان و چیره شدن بر این جهان با ادامه ی تفرقه افکنی و فتنه انگیزی با هم دستی حاکمان خود کامه و مزدوران جور وا جور به بد ترین سوء استفاده ها از این من در آوردیها علیه جهان اسلام تشویق کرده است.
    مسلمانان و بویژه شیعیان و فادار به مکتب اهل بیت (ع) باید با فرا دادن گوش جان به ندای طنین افکن و حدت بخش قرآن کریم موظف اند از هر گونه مسئله ی تفرقه بر انگیزی که هیچ دردی از دردهای امروزه ی آنان را دوا نمی کند محض رضای خدا و برای حفظ قدرت جهان اسلام و کوتاه کردن دست دشمنان قسم خورده از این جهان شدیدا و صادقانه خود داری ورزند و نباید با تفرقه افکنی به خط و مشی توحیدی و وحدت آفرین قرآن و پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت اطهر آن حضرت (ع) پشت کنند.
    پشت کردن به خط و مشی قرآنی توحیدی اسلام و پیامبر و اهل بیت با تفرقه افکنی خشم خداوند قهار را بر می انگیزد و این خشم عاقبت شوم اخروی پایان ناپذیری را برای همه ی تفرقه بر انگیزان خواهد داشت.
    مولای متقیان حضرت علی (ع) با پیروی از این آیات وحدت بخش قرآنی برای حفظ وحدت امت اسلامی با کمال صبوری و خویشتن داری محض رضای خداوند یکتای جهان هستی از اصرار بر استرداد حق مسلم ولایی خویش خود داری فرمود (آیات و سوره های: 103 آل عمران ، 146 و 175 نساء ، 78 حج ، 46 أنفال ، 65 و 159 أنعام ، 31 و 32 روم).

  • مهمان 96/10/22 ساعت 14:13

    هر چند دلسوزی شما قابل تقدیس است اما شما در اشتباه هستید. اگر خیال کرده اید با سکوت در مورد غدیر ناصبی ها دست از اقدامات خود بر می دارند اشتباه کرده اید. اتفاقا آنها این سکوت را به حساب ضعف شما می گذارند و جری تر می شوند. اما اگر مباحث غدیر را به طور جدی اما محترمانه و مودبانه مطرح کنیم بسیاری از اهل تسنن - حتی اگر هم شیعه نشوند- می پذیرند که شیعه کافر نیست و برای ادعای خود دلیل و استدلال دارد. غدیر اتفاقا می تواند مایه وحدت باشد کما اینکه شیخ شلتوت رحمه الله علیه ریسس وقت الازهر بعد صحبت در مورد غدیر با مرحوم آیت الله بروجردی رسما تشیع را مکتبی مانند مکاتب 4 گانه اهل سنت و عمل به آن را جایز اعلام کرد.
    واقعا اگر کسی ناصبی نباشد و حدیث غدیر را بداند محال است دیگر شیعه را تکفیر کند.