در ایران نه اقتصاددان لیبرال داریم، نه نهادگرا


نایب رئیس اتاق ایران و چین گفت : نه اقتصاد لیبرال داریم، نه اقتصاد نهادگرا. فقط ادای این‌ها را در می‌آوریم. بعد برای اینکه وقتی در دنیا بپرسند شما طرفدار کدام طرف هستید، یک طرف می‌گویند نهادگرا، آن طرف می‌گویند لیبرال.


+ 
3

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • اولا چرا وقتی استراتژیستی مثل حسن عباسی از منابع کاملا معتبر اسلامی چاره اقتصادی رو با جایگزینی اقتصاد اسلامی و قرآنی به جای اقتصادهای لیبرالی و ... ارائه داد و بر عملیاتی شدنش اصرار کرد هیچکس منجمله این جناب سخنور از او حمایت نکرد؟ حمایت پیشکش! الان عباسی کجاست؟ همین آقا اگه دلسوز این ملته در دفاع از اندیشه ناب و پیروز جایگزین شکست ها از حسن عباسی و زحماتش حمابت و قدردانی کنه!!
    ثانیا احمدی نژاد که به هیچ جا وصل نبود و با نفوذ همه جانبه ای از اقصی نقاط احزاب داخلی و دشمن بیگانه دست و پنجه نرم کرد و جایی باخت و جایی هم برد داشت با تمام اون شرایط اقتصاد رو با چنگ و دندون در بهترین موقعیت ممکن اون زمان مدیریت کرد. اگرچه درمان اقتصادی انجام نداد اما مانع افول اقتصادی شد و رونق تجارت و ارزآوری و ممانعت از خام فروشی صرف در بخش معدن به جز نفت که اون رو هم با افتخار داشت اجرا کرد. بی انصافی در مورد احمدی نژاد داره به مرز تهوع میرسه.
    ثالثا اون ماجرای قرمز و آبی که توی فوتبال مطرحه عمر بیشتری در سیاست داره و انعکاسش در اقتصاد هم بدیهیه. نه فقط در ابن مملکت که در هر زمین بازی ای که اروپایی ها برای استعمار خودشون تعریف کرده اند و میکنند... هه .. حتی امریکا! خود اروپایی ها عملا اقتصاد اسلامی رو تجربه میکنند و اون رو از دسترس امثال ما دور نگه میدارند تا ناچار به تجربه شکست های مبتنی بر حماقت اونها در ادوار گذشتشون باشیم. الگوهای اقتصادی غرب سیاهچاله های فضاییه برای نابودسازی ملت ها و غارتشون. اگه یک جو معرفت و غیرت در ایرانی امروز باشه اینجوری تماشاچی و هوچیگر میدون چمن اقتصاد این سرزمین ثروت نمیشه و اساسا به جای فحش به داور زمین رو ترک میکنه و با تحریم این دربی زمین رو در ابعاد دیگه و تحت بازی جدید و اصولی تعریف میکنه... از تماشاگری کاری پیش نمیره دوستان.. شَرف اقدام کجاست؟