نسخه بدون سانسور فیلم رستاخیز لو رفت!


آنونس فیلم رستاخیز
چندی پیش هم این فیلم سینمایی به صورت غیرقانونی از طریق سایت یوتیوب و با دوبله عربی منتشر شد.

۱۴ اشکال تاریخی به فیلم رستاخیز:

حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری صاحب کتاب «شرح شمع» که روزنگار و تاریخ تحلیلی عاشورا با نگاهی بر یکصدو پنجاه مقتل متقدم و متاخر است، طی بیانیه ای به فیلم «رستاخیز» اعتراض کرد.

1) عاشورا پیام های بسیاری در حوزه های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، دینی، جوانان، نوجوانان، زنان و پیران دارد که اصلا در این فیلم به هیچ یک از این پیام ها توجه نشده است.

2 ) انگیزه قیام اباعبدالله علیه السلام مغفول واقع شده است. برای مثال اتفاقات عبرت آموز مدینه، سخنان امام کنار قبر پیامبر با عوام و خواص، وصیت امام، هیهات من الذله امام و... اصلا مورد توجه قرار نگرفته است.

3 ) نقش خواص که در اطراف امام به طمع حکومت جمع شده بودند دیده نمی شود.

4) اتفاقات عبرت آموز مکه از قبیل طواف امام و سخنان ایشان مورد تحریف واقع شده است.

5) به جانفشانی کوفیان غیرتمند و فداییان حضرت حسین علیه السلام به صورت خلاف واقع نگاه شده است و اثری از رشادت های آنان نیست. مردانی همچون محمدبن کثیر ، هانی بن عروه، عبدالله بن یقطر و طوعه؛ آن شیرزن شیعی وفادار.

6) جناب مسلم فردی در زنجیر و سیاه چال با چهره ای کریه به تصویر کشیده شده است.

7) به خیانت خواص تاثیرگذاری مثل شریح قاضی، عمر سعد، شمربن ذی الجوشن و... هیچ اشاره ای ندارد.

8) حادثه تنبه حضرت حر کاملا تحریف شده و به شکلی مبهم و گنگ مطرح می شود.

9) وقایع اتقاقیه کربلا مانند؛ خطبه های امام، چگونگی حال و هوای اصحاب، وقایع عصر، نیمه و شب عاشورا همگی تحریف شده و نامفهوم ارایه می شود.

10) حوادث روز عاشورا نیز در این فیلم خلاف آنچه در مقاتل گفته شده به تصویر کشیده و تحریف شده است.

11) نکته عجیب که در این فیلم نشان داده می شود، هنگام معرفی یاران امام حسین علیه السلام توسط قمر بنی هاشم ، عبدالله بن عمر ( فرزند خلیفه دوم ) درمیان اصحاب امام است!!!

12) دلبری خواهر سلیمان بن سرد خزاعی از بصره تا کربلا و عاشورا از عبدالله بن حر، بخش قابل اعتنایی از این فیلم را به صحنه عشق بازی زمینی تبدیل می کند.

13) نحوه شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام کاملاً تحریف شده است و هیچ انطباقی با تاریخ ندارد.

14) نقش بی بدیل زنان به ویژه زنان اصحاب و اهل بیت پیامبر امحاء شده و هیچ اثری از اقدامات و نقش آفرینی شکوهمندانه آنان نیست.

خلاصه اینکه آن چه در این فیلم به عنوان حادثه عاشورا مطرح می شود با مفاهیم بلند و فرهنگ انسان ساز عاشورا هیچ گونه انطباقی ندارد وصرفا با بهره گیری از تکنیک های هنری جنگ و کارزاری به نمایش گذاشته می شود که هدف آن فقط خشونت است و کشتار.(مهر)


+ 
202

- 
44

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • داداش همچین روایت دقیقی که شما از حضرت سیدالشهدا و قیامشان انتظار دارید در یک فیلم دو سه و چند ساعته نمی گنجد احتیاج به سریال داره

  • ساختن فیلم درباره نهضت عاشورا بسیار سخت است و باید موارد تاریخی کاملا رعایت شود و کسی فیلم را بسازد که امام حسین را انطور که بود بشناسد . امام . معصوم . باید فهمید که امام نه تنها برای کوفه نیامد بلکه فقط و فقط برای خلق عاشورا در کربلا امد . همه چیز فقط برای فرمان خدا . امام حسین به فرمان خدا به کربلا امد تا خود و یارانش کشته شوند و خانواده اش اسیر . تا اسلام زنده بماند . بقول امام خمینی . این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است .

  • خیر. امام حسین علیه السلام برای خودکشی به کربلا نیامد. برای انجام تکلیف و اتمام حجت به کربلا رفت حتی با آنکه از قبل نتیجه را می دانست. اما اگر نمی رفت تا تاریخ باقی بود متهم بود که جرا فرصت حمایت مردم کوفه را از دست داد و به سمت آنان نرفت. حتی اگر بعد از شنیدن خبر شهادت مسلم بن عثیل بر می گشت امثال سلیمان بن صردها بهانه و عذر داشتند که ما منتظر خود امام بودیم و نه نایب او و اگر خودش می آمد حتما کمکش ی کردیم. اما امام حسین علیه السلام برای همیشه جای هر عذر و بهانه ای را از شیعیان گرفت و نشان داد منتظران واقعی ظهور بسیار اندک و قلیل هستند.