استاد خاتمی نژاد - اعمال ما، مانع ظهور ولی زمانمان!


دلیل غیبت امام زمان عج چیست؟
چه عواملی زمینه ساز ظهور هستند؟
بیراهه دنیاطلبی یعنی چه؟

جهت مشاهده نماهنگ های بیشتر به سایت www.asre-zohur.ir مراجعه نمایید.


+ 
5

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • lilhk


  • به پایگاه خبری بولتن نیوز/ چهارشنبه 22/08/1398
    ---

    بسم الله الرحمن الرحیم

    چگونه از رهنمودهای انسان ساز و حیات بخش قرآن کریم بهره مند شویم
    ---
    «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»﴿ آیه
    ۹ سوره اسراء﴾.
    « يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِمَّا كُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ . يَهْدِي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ »﴿ آیات ۱۵ و۱۶ سوره مائده ﴾.
    «وَيَوْمَ نَبْعَثُ فِي كُلِّ أُمَّةٍ شَهِيدًا عَلَيْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَجِئْنَا بِكَ شَهِيدًا عَلَى هَؤُلَاءِ وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ» ﴿ آیه ۸۹ سوره نحل﴾.
    «وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ»﴿ آیه ۴۰ سوره قمر﴾.
    «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا . ...» ﴿ آیه ۲۴ تا آیه 28 سوره محمد﴾.
    «إِنَّ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي آيَاتِنَا لَا يَخْفَوْنَ عَلَيْنَا... . إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِالذِّكْرِ لَمَّا جَاءَهُمْ وَإِنَّهُ لَكِتَابٌ عَزِيزٌ . لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ . ... » ﴿ آیات۴۰-۴۲ و آیات ۴۳ تا ۴۵ سوره فصلت﴾.
    «وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ . ... ﴿ آیه ۲۶ تا آیه ۳۵ سوره فصلت﴾.
    خداوند مهربان یکتا قرآن را به پیامبر خود حضرت محمد فرزند عبد الله هاشمی برای هدایت و آموزش بشریت به روش دین داری و مذهب داری بی نقص و بی عیب انسان ساز فرستاد.
    برای این که قرآن در هدایت و انسان سازی حجت ؛ یعنی دلیل قاطع انکار ناپذیر خداوند بر بشر باشد خداوند مهربان دانای مطلق و یکتای جهان هستی احکام و اعتقادات اندک این کتاب هدایت را ساده و آسان و رسا وقابل درک و اثبات پذیر و سرشت نشین فرستاد و توجه عقل بشر را به آزمایش درستی ویژگیهای مذکور با بهره جویی از عقل استدلالی یعنی از اصول ساده ی استدلال عقلی فرا خواند.
    احکام و اعتقادات ساده ی قرآن مطابق با نیازهای موضوعی و زمانی بشر در آیات محکم ( خدشه ناپذیر) و مفصل(مشروح) این کتاب آسمانی بگونه ای جدا ازهم ارسال گردیده اند.
    هر یک از موضوعات کلی احکام قرآنی پاسخ گوی نیازهای مادی و معنوی انسان ساز بشر در طول بقای زندگی بشر روی این کره ی خاکی است.
    اعتقادات ساده و رسای قرآن ، بشر را از گمراهی در شناخت نیازهای اعتقادی دینی و مذهبی خود و از گرفتار شدن در دامهای شیطانی در زمینه های دین داری و مذهب داری مصون نگه می دارند.
    بشر برای تامین و تضمین بهزیستی خود و هم نوعان خویش ضمن درک آسان اعتقادات قرآنی موظف گردیده با کمک عقل استدلالی فقهای امین قرآن شناس به کشف و شناخت بی خدشه ی مصادیق (زیر مجموعه) این احکام آسان و سرشت نشین که واجب و حرام و پسندیده (مستحب) و ناپسند (مکروه) را در آیات محکم و مفصل در شناختهای موضوعی فرهنگ یا روش دین داری و مذهب داری قرآن با دقت و امانت علمی مشخص می سازند بپردازد.
    شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی که کل نیازهای مادی و معنوی بشر را در دین و مذهب مشخص و تامین می سازند عبارتند از:
    1- خدا شناسی
    2- دین شناسی
    3- وحی شناسی
    4- قرآن شناسی
    5- پیامبر شناسی
    6- انسان شناسی
    7- رفتار شناسی و شناخت بایدها و نبایدهای رفتاری و گفتاری و پنداری زندگی بشر در حد و مرزهای روش دین داری و مذهب داری قرآنی و هشدارها و نویدهای قرآن
    8- شیطان شناسی
    لازم است برای درک معانی موضوعی هر یک از شناختهای قرآنی مذکور و برای جلوگیری از هرگونه انحراف و کج روی در دین داری و مذهب داری ، آیات محکم و مفصل پراکنده ی این شناخت را در قرآن مطابق با موضوعات فرعی هر شناخت در جزوه های جداگانه برای بر رسیهای علمی دقیق و بهره مندی از این بر رسیها در زندگی بشر و برای تشخیص سره از نا سره ی آن چه که خارج از قرآن بنام دین و مذهب عرضه می گردد با روشمندی علمی تفکیک و گرد آوری و طبقه بندی و فصل بندی و خلاصه بگونه ای رسا و گویا شرح نمود.
    قاعده ی قرآنی و عقلی شناخت و تشخیص سره از ناسره ی احکام و اعتقادات غیر قرآنی که بنام دین و مذهب عرضه می شوند عرضه ی احکام و اعتقادات غیر قرآنی به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ یا روش اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی و اصول استدلال عقلی است.

  • ?