حاج محمود کریمی | چه شود ز راه وفا اگر نظری به جانب ما کنی


چه شود ز راه وفا اگر نظری به جانب ما کنی ( سرود )
ویژه میلاد حضــرت محمد "ص"


+ 
10

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • حرمت و قدسیت دین خدا و قرآن را پاس بداریم
    ---
    فراگیر تصور کردن وجود توان انجام رفتارها و کردارها و گفتارهای فرا طبیعی یا خارق العاده نزد امامان یا هر بنده ی مقرب دیگر با هیچ دلیل قرآنی وعقلی قابل اثبات نیست زیرا از یکسو خداوند در قرآن کریم وجود بی قید وشرط اذن فراگیر چنین توان موردی را نزد همه ی پیامبران خود تایید نکرده ؛ و از سوی دیگر وجود فراگیر این اذن و بی قید و شرط بودن این توان با هیچ یک از ادله ی بی شائبه ی عقلی - منطقی قابل اثبات نیست.
    هر انسانی می تواند بدون ارایه ی دلایل حسی تا قیامت وجود چنین اذن و توانی را نزد هر بنده ای ادعا کند ولی چنین ادعایی هیچ دلیلی از دلایل حجت و قطعیت را ندارد.
    قیاس بر اذن خداوند که به صدور چند معجزه ی موردی توسط پیامبران الهی اولی العزم منحصر است بر فراگیر بودن یا بی قید و شرط بودن این اذن قیاس باطل است زیرا هیچ نشانه ی از نشانه های قطعیت در آن دیده نمی شود.
    حجت بودن دین خداوند بر قابل اثبات بودن احکام و اعتقادات این دین در جهان محسوس استوار گردیده است و آیات ی قرآنی : « وَمَا مَنَعَنَا أَنْ نُرْسِلَ بِالْآيَاتِ إِلَّا أَنْ كَذَّبَ بِهَا الْأَوَّلُونَ وَآتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُوا بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالْآيَاتِ إِلَّا تَخْوِيفًا » ﴿ آیه ۵۹ سوره اسراء ﴾ و « أَوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِنْ زُخْرُفٍ أَوْ تَرْقَى فِي السَّمَاءِ وَلَنْ نُؤْمِنَ لِرُقِيِّكَ حَتَّى تُنَزِّلَ عَلَيْنَا كِتَابًا نَقْرَؤُهُ قُلْ سُبْحَانَ رَبِّي هَلْ كُنْتُ إِلَّا بَشَرًا رَسُولًا » ﴿ آیه ۹۳ سوره اسراء ﴾ حجت قطعی الصدور و قطعی الدلالة در تایید این حجت اثباتی حسی است و همه ی مثالهای و تشبیهات حسی قرآنی نیز آن را تایید می کنند.
    چرا حرمت و قدسیت دین خداوند و قرآن کریم با ادعاهایی غیر قابل اثبات که توان ایجاد هیچ اثر مثبت و سازنده ی زمانی و مکانی محسوس با دوام در مخاطبان ندارند باید با بی پروایی و بی پرهیز پیوسته لوث و هتک شوند؟؟؟!!!
    دین شناس در دین آموزی و در دعوت به پیروی از هر اعتقادی بنام دین و مذهب اگر نتواند گفتارهای خود را روی ادله ی قطعی الصدور وقطعی الدلالة قرآنی و عقلی استوار سازد بحکم قرآن به ارتکاب گناه کبیره نابخشودنی تحمیل سخن با نادانی و جهل به دین خدا و مذهب اهل بیت پیامبر محکوم می شود.
    تنها تکیه ی دین شناس به احادیث و روایات مخدوش به جعل که فاقد پشتوانه ی صریح و محکم قرآنی و عقلی هستند او را در قیامت از پیامدهای شوم مجازاتهای ابدی این گناه هرگز رهایی نمی بخشد.
    تبلیغ و ترویج مذهب با مسائل و احادیث و روایات مخدوش به جعل که هرگز قابل اثبات نیستند جفا و توهین در حق مذهب و ظلم بزرگ در حق صاحبان مذهب است.

  • روی گردانان از قرآن و عقل ناگزیر با سر انجام بدی رو به رو خواهند شد
    ---
    ترجیح حرمت بشر جایز الخطا بر حرمت و قدسیت دین خطا ناپذیر وحیانی خداوند چه توجیه و دلیل قطعی خدا پسندانه ای دارد که بولتن نیوز ، بخاطر اشخاص ، بی دلیل از نشر روشنگریهای دفاع از دین داری قرآنی و عقلی جلو گیری به عمل می آورد؟؟؟!!!
    اگر خدا شناس خدا ترس و پرهیز کار هستید با دلیل قاطع انکار ناپذیر به سئوال فوق پاسخ دهید و بدانید اینجا خاموش بمانید فردای قیامت خداوند حتما شما را به پاسخگویی و کشف حقیقت مجبور خواهد کرد و از پذیرفتن سر انجام خصومت با دفاعهای قرآنی و عقلی گریزی نخواهد بود.
    اصرار بر رویگردانی از حقایق آشکار دین داری قرآنی طبق هشدارهای قرآن یکی از عمده ترین سببهای غرق شدن در مشکلات بزرگ روز مره ی دنیا و ناتوانی از بهره بردن از نعمتهای فراوان الهی و استیصال از خروج از این مشکلات است.
    اگر بشر ایمان و صداقت و دقت و جدیت را در پیروی پیوسته از دستورهای وحی اصیل خداوند توشه ی راه خود به سوی آخرت نکند همیشه در مشکلات دنیا غرق خواهد ماند و بی تردید عاقبت اخروی خود را نیز تباه خواهد کرد.
    توجه عالمانه به آیات محکم و مفصل حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای روش دین داری قرآنی و توجه به اصول متین استدلال عقلی برای شناخت سره از ناسره ی آن چه خارج از قران بنام دین و مذهب به ما عرضه می گردد و پیروی صادقانه از این اصول غیر قابل انکار تنها راه تقویت ولایت مداری و مودت خدا پسندانه ی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) است.
    بدانید این حقیر در اصرار بر یاد آوری حقایق قرآنی نخست با یاری خداوند خود را مخاطب قرار میدهم و در یاد آوری این حقایق به غافلان که این حقیر بی تردید یکی از آنانم اگر رضایت خداوند تحقق یابد هیچ بهره ی دنیایی با این رضایت به هیچ وجه نمی تواند برابری کند و هرگز نباید بهره دنیایی را جایگزین رضایت خداوند عالمیان کرد.

  • سر انجام نادیده گرفتن اصول قرآنی و عقلی در دین آموزی و در دین داری چیست؟
    ---
    دین آموزی و دین داری اصول قرآنی و عقلی دارد و بنا به به اهمیت بی مانند دین خدا می باید برای مصون ماندن از خطا در این آموزش و در دین داری از این اصول حتما پیروی شود.
    نادیده گرفتن اصول قرآنی و عقلی در آموزش دین و در دین داری بشر را بنا بتاکید قرآن کریم به خطا و کج روی هلاکت بار در دین داری دچار می کند.
    خطا وکج روی در دین داری با وجود قرآن در دست رس همگان بجای جلب رضایت خداوند خشم خانمان بر افکن ذات اقدس احدیت را بر می انگیزد.
    این خطا بشر را که اصول دین آموزی و دین داری قرآنی و عقلی را با بی توجهی به اهمیت بی مانند دین خدا رعایت نکرده بی تردید بنا به هشدارهای فراوان قرآن به سوی دوزخ سوق می دهد.
    خداوند دانای مطلق یکتا با ارسال حد و مرزها و بایدها و نبایدهای روش دین داری خدا پسندانه در قرآن موجود در همه جا ، حجت را بر همه ی بشر به اتمام رسانده و با نادیده گرفتن اصول قرآنی و عقلی در دین داری هیچ کوتاهی را از بشر در این زمینه نمی پذیرد.
    تقیه در جلوگیری از روشنگریهای قرانی وعقلی و نابود کردن چنین روشن گریهایی دشمنی آشکار با دین خدا و مذهب اصیل قرآنی اهل بیت پیامبر است.
    چنین تقیه ای چون بقای جان بشر را از مصون نگه داشتن دین خدا از تحریفها بر تر می شمارد نزد خداوند یکتای داد و خرد هرگز قابل توجیه نیست و پشیزی ارزش ندارد.
    سوء استفاده از حدیث شریف ثقلین برای توجیه کج رویها در آموزش دین و در دین داری با بهانه قرار دادن احادیث و روایاتی که بعلت تضاد و تعارض آشکار با آیات محکم و مفصل قرآن و تضاد و تعارض با اصول استدلال عقلی مخدوش به جعل و دروغ اند دشمنی آشکار با خدا و پیامبر و ثقلین و گناه کبیره ی هلاکت بار نابخشودنی است.
    پیامبر (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت اگر در میان مردم حضور داشتند بی تردید از این گونه سوء استفادها و سوء استفاده گران ، که در ترویج احادیث و روایات جعلی دروغ اصول قرآنی و عقلی را نادیده می گیرند ، اعلام برائت و بیزاری می کردند.
    متاسفانه از دوران سلطنت آل بویه و سلطنت صفویان با دستور و کمک حاکمان این دورانها و روحانی نماهای درباری ، مسلک اخباری گری قرآن ستیز و خرد گریز سخت بر حوزه های علمیه دینی و مذهبی تشیع چیره گشت و هنوز تا کنون آثار شوم و هلاکت بار این مسلک بر این حوزه ها و بر سایر محافل تشیع حاکم و چیره است.
    مهم ترین وظیفه ی خدا پسندانه ی دین شناسان در دوران کنونی نظام مبارک اسلامی پاک سازی دین و مذهب از آثار شوم و دین زدای مسلک سر تا پا خطای اخباری گری و مبارزه ی عالمانه قرآنی و عقلی با اندیشه های انحراف آفرین این مسلک که دشمن قرآن و عقل است و پاک سازی ضابطه مند عالمانه ی همه ی محافل و رسانه های تشیع از لوث وجود نحس تفرقه آفرین این مسلک است.
    تشیع و پیروی از مذهب امامان اهل بیت پیامبر باید به اصالت قرآنی وعقلی خود باز گردد تا جای حقیقی خود را با قرآن و عقل در صدر سایر مذاهب اسلامی و در دلهای پاک مسلمانان مؤمن وفا دار به دین خدا بار دگر باز یابد.
    اگر در فرصت وجود دوران نظام مبارک اسلامی هم اکنون به اصلاحات قرآنی و عقلی در آموزشهای دینی در حوزه های علمیه دینی مذهبی تشیع اقدام صادقانه و جدی شروع نشود و ادامه نیابد شاید فردا دیگر چنین فرصتی به دست نیاید و آنگاه همه ی ما در محضر خداوند مسئول خواهیم بود و بی تردید با سرنوشتی ناگوار ابدی پایان ناپذیر رو به رو خواهیم شد.

  • --

  • کدام دین داری عین بی دینی است؟
    ---
    با توجه به این حقیقت که مراجع عظام تقلید اعتقاد گزینی بنام دین و مذهب را با تقلید از دیگران جایز نمی دانند و حکم می کنند که برگزیدن هر اعتقادی بنام دین و مذهب می باید با تحقیق و تفحص و رسیدن به دلیل قطعی انکار ناپذیر انجام گیرد ؛ بنا بر این هرگونه دین داری و مذهب داری با گرایش به اعتقاداتی که بنام دین و مذهب بگونه ی اصولی با دلایل قطعی انکار نا پذیر سنجیده نشده و با این دلایل قابل اثبات نیستند دین داری و مذهب داری باطل است و بحکم خداوند در آیات محکم و مفصل قرآنی: ﴿ آیات ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف﴾ چنین دین داری و مذهب داری بجز زیان برای صاحبان خود وتباهی همه اعمال نیکوی آنان در قیامت بازده دیگری نخواهد داشت .
    همه ی علما و فقها و مراجع تقلید برای شناخت سره از ناسره ی اعتقادات منسوب به دین و مذهب سوای آیات محکم و مفصل حد و مرزها و بایدها و نبایدهای آشکار و سرشت نشین شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی و اصول استدلال عقلی دلایل قاطع تر و انکار ناپذیر تری را معرفی نکرده اند.
    تمامی علمای دین و مراجع تقلید خرد گرای قرآن شناس مذاهب مختلف منتسب به اسلام بر این باور اند درستی هر اعتقادی و درستی محتوا و نسبت هر حدیث و روایتی بنام دین و مذهب به معصوم فقط با همگنی و هماهنگی و انسجام آن اعتقاد و آن حدیث و روایت با داده های آشکار و رسای آیات محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری انکار ناپذیر قطعی الصدور قرآنی و با عدم تعارض با اصول متین استدلال عقلی مشخص و محرز می گردد.
    همه ی علمای خرد گرای دین و مذهب که باور دارند تعیین اعتقاد و مراسم و مناسک و شعایر بنام دین و مذهب فقط به ذات اقدس خداوند یکتا ، که به تمامی جزئیات حقایق جهان آفرینش آگاهی کامل دارد ، منحصر است ؛ پایه گذاری اعتقاد یا مناسک و شعایر و مراسم بنام دین و مذهب روی اجتهادهای بشری یا روی احادیث و روایاتی را که بعلت ناهمگنی و ناهماهنگی با آیات شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و تعارض با اصول استدلال عقلی مشکوک و مخدوش به جعل و دروغ اند بنا به هشدارهای فراوان محکم و مفصل قرآن هر گز جایز نمی دانند .
    بنا بر آنچه در این نوشته بیان گردید آشکار مشخص می گردد کدام دین داری عین بی دینی است.