استاد خاتمی نژاد_ چه در کارنامه داریم که برایمان شهادت بنویسند؟


سبک زندگی شهدا چگونه بوده؟
ما هم میتوانیم شهادت را طلب کنیم و شهید بشویم؟
موسسه عصرظهور اراک
www.asre-zohur.ir


+ 
6

- 
0
ارسال در 1398/11/1 ساعت 13:40 2020-1-21 13:40:21
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 98/11/13 ساعت 12:20

    پرداختن به جزئیات ضد و نقیض سرگذشت زندگی شخصی بزرگان دین ، خدا پسندانه نیست
    ---
    قرآن کریم که سخن خداوند یکتا و دانای مطلق آگاه به همه ی نهانها و آشکارهای جهان است در بیان سرگذشت پیامبران و بستگان پارسای آنان و سایر بندگان مقرب از داستان سرایی مفصل و تبلیغ مطول برای زندگی شخصی این بزرگان خود داری کرده و فقط کوتاه به مواردی اکتفا کرده که بشر دین جو می تواند از این سرگذشت درس عبرت برای دین داری و مذهب داری خود بیاموزد:« لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِأُولِي الْأَلْبَابِ مَا كَانَ حَدِيثًا يُفْتَرَى وَلَكِنْ تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ كُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ » ﴿ آیه ۱۱۱ سوره یوسف﴾.
    قرآن کریم بشر را که دست رسی بی خدشه به نهانها و آشکارهای سرگذشت مذکور هرگز نمی تواند داشته باشد از پرداختن به این سرگذشت ، که بعلت آمیخته شدن به آگاهیهای ناقص و غلط در جزئیات موجبات اختلاف میان مذاهب مختلف پیروان کیشهای الهی را فراهم ساخته و به وحدت خدا پسندانه ی ضروری آنان آسیب رسانده و آنان را در مقابل دشمنان دین خدا تضعیف کرده است ، برای حفظ این وحدت منع کرده است: « تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ » ﴿ آیه ۱۳۴ سوره بقره ﴾ ، و همچنان: « وَقَالُوا لَنْ يَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ كَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَى تِلْكَ أَمَانِيُّهُمْ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ » ﴿ آیه ۱۱۱ سوره بقره ﴾ ، و همچنان: « إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره أنعام ﴾ ، همچنان: «... وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ . مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ ﴿ آیات ۳۱ و ۳۲ سوره روم ﴾ ، و همچنان: « قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ » ﴿ آیه ۶۵ سوره أنعام ﴾.
    تاریخ از بدو ظهور بشر از فرزندان آدم روی این زمین تاکنون گواه صادقی است از وحدت شکنی میان پیروان مذاهب مختلف کیشهای الهی و بروز اختلافهای خانمان بر افکن میان این مذاهب بعلت پرداختن به جزئیات جریانهای ضد و نقیض در زمینه ی سرگذشت پیامبران و بزرگان دین .
    این اختلافهای خرد گریز هیچ بازده مثبت وسازنده ای برای جوامع بشری نداشته بلکه هموراه سوژه ی بد ترین سوء استفاده های کلان دشمنان این کیشها نیز قرار گرفته اند.
    این اختلافهای شیطان پسند همیشه به راه اندازی درگیری و کشتار و ویرانگری و نابودی میان این مذاهب بنفع دشمنان دین خدا و طاغوتان و بنفع دین فروشان از خدا بی خبر برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی و فریب انبوه دین داران و تحمیل زیانهای کلان مادی و معنوی جبران ناپذیر تمام شده اند.
    وفا داران دین خدا و مذهب قرآنی اهل بیت پیامبر در سایه نظام اسلامی که ندای وحدت مسلمانان در جهان را طنین انداز ساخته است باید برای از بین بردن عوامل تفرقه از میان امت اسلامی و در راستای تقویت و استوار سازی پایه های وحدت این امت مرحومه همه ی تلاشهای خدا پسندانه ی خود را بسیج کنند و در راه سربلندی اسلام انسان ساز سعادت آفرین در جهان هزینه نمایند.

  • شیعه ی پیرو راستین مذهب اهل بیت کیست؟
    ---
    صداقت در پیروی از مذهب تشیع تنها در موضع گیری منفی از مننقولات جعلی منسوب به ائمه ی مظلوم این مذهب و در رد قاطع چنین منقولاتی ، که تضاد با قرآن و عقل برای برخورداران از بصیرت قرآنی در آنها آشکار است ، به اثبات می رسد.
    پیرو راستین مذهب اهل بیت پیامبر که به حرمت حیثیت و شأن والای دینی و مذهبی این بزرگان احترام می گذارد هرگز بر نسبت دادن منقولات جعلی به خاندان پیامبر اقدام و اصرار نمی کند زیرا چنین اصراری بی تردید بیزاری خدا و پیامبر و اهل بیت را بحکم قرآن در قیامت برای او در بر خواهد داشت.
    اصرار بر پیروی از احادیث و روایات مخدوش به جعل و دروغ و متضاد با حد و مرزها و بایدهای محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی که ظالمانه توسط دین و مذهب فروشان به پیامبر و اهل بیت مطهر آن حضرت نسبت داده می شوند اصرار بر پرستش نفس اماره بجای خدا و دشمنی با دین خدا و قرآن و مذهب اصیل قرآنی اهل بیت است و گناه کبیره ایست که خداوند هرگز آن را نمی بخشد و بحکم قرآن صاحب این گناه را تا ابد در عذاب تحمل ناپذیر جهنم نگه خواهد داشت.
    پاکی احادیث و روایات منسوب به معصوم از خدشه ی جعل و دروغ و اثبات درستی نسبت چنین احادیث و روایاتی به معصوم تنها با ادعای موثق بودن اشخاص نقل کننده ی این منقولات غیر قرآنی یا ادعای معتبر بودن کتاب ناقل این احادیث و رویات به اثبات نمی رسند.
    مهم ترین و بر ترین دلیل معتبر اثبات پاکی و درستی چنین منقولات غیر قرآنی اثبات عدم وجود تضاد و تعارض میان آنها با حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای محکم و مفصل دین داری و مذهب داری قرآنی و عدم تضاد و تعارض آنها با اصول استدلال عقلی است.
    بزرگ ترین ظلم در حق مذهب تشیع نسبت دادن احادیث و روایات جعلی متضاد با قرآن و عقل و اثبات ناپذیر به پیامبر اکرم و ائمه مطهر از اهل بیت آن حضرت است.

  • وظایف دین شناس مسئولیت شناس پارسا چیستنند؟
    ---
    برای هر دین شناس مسئولیت شناس پارسا که بیشتر می خواهد در ایفای مسئولیت خویش در آموزش و تبلیغ دین رضای خداوند را کسب کند بسیار شایسته است به نکات زیر بعنوان وظایف مؤکد غفلت ناپذیر کار دینی و مذهبی خود پایبند باشد:
    - به همه حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی مانند خدا شناسی ، پیامبر شناسی ، وحی شناسی یعنی قرآن شناسی ، دین شناسی ، انسان شناسی ، شیطان شناسی ، رفتار شناسی و... آگاهی کامل داشته باشد
    - به همه ی ملاکهای و معیارهای علمی ضروری ارزیابی احادیث و روایات منسوب به معصوم و شناخت سره از ناسره ی این منقولات غیر قرآنی و چگونگی تشخیص درستی و نادرستی نسبت آنها به معصوم آگاهی کامل داشته باشد
    - بهنگام انجام وظیفه ی آموزش و تبلیغ دین و مذهب در نقل از معصوم تمام ملاکها و معیارهای علمی ارزیابی منقولات غیر قرآنی را همیشه در در نظر داشته باشد و در حال ضرورت مخاطبان خود را به نحوه ی ارزیابی و نکات مهم آن و ملاکها و معیارهای ارزیابی آگاه سازد.
    - برای جلوگیری از سر در گمی و گمراهی مخاطبان خود همیشه نسبت به نقدها و سئوالهای آنان پیرامون موضوعات و مسائل مطرح در جلسات تبلیغ و آموزش ؛ فی المجلس یا خارج از مجلس به گونه ای رسا و گویا و علمی بصورت شفاهی یا کتبی پاسخگو باشد
    - همیشه تلاش کند در روی کرد به نقل احادیث و روایات منسوب به معصوم جهت پاسداری از حرمت قدسیت دین و مذهب و حفظ حرمت شان و حیثیت پیامبر و امامان از اهل بیت مطهر آن حضرت با نهایت دقت و تدبر علمی از حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی فرا تر نرود و به این حد و مرزها تجاوز نکند
    - در همه ی مجالس آموزشی و تبلیغی خود بهنگام نقل حدیث و روایت به ذکر ملاکها و معیارهای ارزیابی این منقولات برای مخاطبان خود پایبند باشد
    - جلسات آموزش و تبلیغ را از حالت تشریفاتی دیکته ی مطالب استاد به دانشجویان برون بیاورد و به جلسات بحث علمی صمیمانه ی مشترک مفید میان خود و مخاطبان خویش تبدیل نماید
    - همیشه در جلسات و محافل آموزش و تبلیغ برای زدایش زنگارهای جاهلانه ی موروثی انحراف آفرین متضاد با قرآن و عقل که در اذهان اکثریت بشر با مسائل دین و مذهب در هم آمیخته شده اند ؛ اصول بحث علمی آزاد را عالمانه و ضابطه مند و بی محابا با تکیه به شناختهای محکم ومفصل قرآن و اصول استدلال عقلی به جای تعصبات و افراطهای منطق گریز عوام پسند به کار ببرد.

  • هیچ، مگر امید به فضل پروردگار