کتاب آن سوی مرگ | جلسه دوم


مرور و بررسی کتاب آن سوی مرگ
روایت کسانی که مرده اند، و زندگی پس از مرگ را دیده اند و سپس زنده شده اند!!

توسط حجت الاسلام امینی خواه

مشاهده تمامی جلسات:
cutt.ly/qeU8Ffo


+ 
988

- 
147

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بسیارعالی، آقای امینی خواه چطوری میشه با شما ارتباط برقرار کرد؟

  • عالی

  • عالی است.

  • عالی است.

  • هنوز نشنیدم
    اما پیشاپی اززحمات شما ممنونم

  • سلام بسیار عالی و تاثیرگذار خدا خیرتون بده ان شاءالله

  • مهمان 98/10/22 ساعت 11:48

    الحمدللّه

  • بسم الله الرحمن الرحیم
    باسلام ،ای دوست اگر بدنبال حقیقت میگردی توصیه میکنم بجای کوبیدن عرفا و سخن گفتن مانند اهل بیت اهل عمل باشی تا خدا اسرار را برایت روشن کند ،در ادامه توصیه میکنم اول عمل و بعد تفکر و خواندن کتب از جمله رساله ولایه علامه طباطبایی و زندگی عرفا تا کمی با انها اشنا شوی تا چیزی نگوییم که باید پاسخو باشیم

  • علیکم السلام، این اسرار اسرار که میگویید همان یک چیزی خالق و مخلوق است و اینکه مخلوق مرتبه نازله ی خود خالق است؛ اینها همه باطل و بخلاف اسلام است..
    حالا شما میخواهی دنبال عرفای اصطلاحی(صوفیه و آخوندهای صوفیگرا) بیفت یا به دنبال قرآن بعلاوه توضیح رسول الله و ائمه هدی(علیهم السلام)که فرمودند: خداوند هیچگونه شباهتی به مخلوقاتش ندارد و مخلوق تباین محض(تفاوت محض)با خالق دارد

  • و نفخت فیه من روحی
    قرآن

  • متاسفانه اسلام در ایران دچار بعضی آخوندهایی شده که صوفیانی اند در لباس تشیع و آخوندهای متمایل به تصوف که انحرافات عقیدتی صوفیان را ترویج میکنند
    و جالب اینکه مخالفانشان را تهمت جهل میزنند و عقاید باطلشان را نیز با سوء استفاده از آیات متشابه و فلسفه بافی و تشبیه خالق به مخلوق که شرک و کفر است اباطیلشان را برای عوام جا میزنند
    مثل محمدحسین طهرانی که نام علامه برایش گذاردند و عقایدش بخلاف اسلام است
    چنانچه ادعا کرده:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)..
    از این بهتر نمیتوانسته ادعا کند که همه چیز خداست و خداست که همه چیز است؛ و مخلوق همان خالق است و خالق همان مخلوق است.. در حقیقت اینها خداوند را مخلوق و مملوک و مربوب می شمرند و ادعا دارند مخلوق از ذات خالق و تطوّر و تحوّل خود خالق پس همذات اوست
    بخلاف اسلام که خداوند در آن خالق همه چیز و مالک همه چیز و ربّ همه چیز و بخلاف اشیاء و غیر آنهاست و مخلوق و مملوک و مربوب نیست و کُنهِ خداوند متفاوت و بخلاف مخلوقاتش است
    در قرآن و کلام اهل البیت(علیهم السلام) میخوانیم که فرمودند:
    الله خالق کل شئ، هو ربّ کل شئ، لَهُ کل شئ و هو بخلاف الاشیاء و نظیر این تعابیر..
    همین جناب محمدحسین طهرانی در جایی ادعا کرده که اگر استادش(هاشم حداد) بگوید: یک لیوان خون بخور فلفور آن را میخورد؛
    (حتّی اگر خداوندِ قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)فرموده باشند خوردن خون حرام است)
    و مثل محمدحسین طهرانی امثال محمدرضا نکونام و حسن زاده آملی و صمدی آملی و شمس تبریزی و مولوی صاحب مثنوی و محئی الدین ابن عربی و شاه نعمت الله ولی و امثال اینها ادعا کردند:
    اصلاً ممکنی(مخلوقی)نداریم و مخلوق ظهور و نزولِ خودِ پروردگار است
    الآن من و تو و عالَم نمانده، همه از دست رفته و هو شده، انا و انت و او؛هو(خدا) شده
    خود خدا هم نماز میخوانه و روزه میگیره و حج میره و چلّه میگیره
    در آخر موسی و فرعون و شمر و امام حسین یکی اند
    اگر رفتید بهشت و دیدید شمر و یزید زودتر(از مومنین)رفتند تعجب نکنید
    سول کل خودرو ای جزو خدا
    ووو از این قبیل اشعار و تعابیر
    اینها خیال کردند که بخشی از خود خداوند متطوّر(متحول)شده و به حدّ و اندازه و اشکال گوناگون در آمده(هر لحظه به شکلی بت عیار(خدا) در آمد)
    بنابراین مخلوقات مخلوق نیستند، بلکه ظهور و بروز و ترشحی از خود خداوند هستند
    و این عقیده شان را هم وامدار فلوطین هستند و ادعا داشت خداوند عالَم را از ذات خود آفرید!
    ولی در مکتب قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)، خداوند خلقتش لا من شئ است
    یعنی نه از چیزی، یعنی خداوند نه از خودش جهان را خلق کرد تا مخلوق همذات و همسنخ ذاتش و شبیه او باشد
    و نه از ماده اولیه ای جهان را خلق کرد تا غیر از خدا قدیم دیگری هم باشد
    و با تاسف بسیار کسی چون ملاصدرا عقیده فلوطینی دارد چنانچه در کتابش نوشته است
    ملاصدرا می گوید:
    ((أنشأ الأشیاء من شیء و هذا الشّیء هو نفسه))
    جمیع اشیاء را از چیزی آفرید و آن چیز نفس خودش بود.
    اسفار ج2ص231،وعرشیه مساله اول

    رجعت العلیة و الافاضة إلی تطور المبدأ الاول بأطواره:
    معنای علیت و افاضه (خداوند) به این باز می‌گردد که مبدا اوّل(خدا) متطور(متحول)میشود به اطوارش(حالات و دگرگونی های مختلفش)
    مشاعر/ 541- اسفار 6/110
    چنین است که ادعای یک چیزی خالق و مخلوق را دارند
    و ادعاهایی چون محمدحسین طهرانی از آنها سر میزند که:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)

  • سلام علیڪم
    ای عزیز چرا به این راحتی خودتون را گرفتار می کنید!!!
    اگر واقعا در پی حقیقت هستید با نیّتی صادق و توڪل بر خدا و توسّل حداقل نصف آنقدر ڪه مرحوم علاّمه طهرانی و دیگر بزرگان در ڪسب علم و فهم، سعی و جهد ڪرده اند، بڪوشید تا شاید با یقینی ڪه فردای محشر حجّتی باشد بین شما و پروردگار مقتدر و مهربان عالم، سخن گفته و موجبات زحمت و عقوبت فراهم نشه بزرگوار.
    ...و ما یلفِظُ مِن قولٍ إلّا لَدَیهِ رقیبٌ عَتیدٌ...سوره مبارڪه انفطار

  • من کم کم دارم به شما مشکوک میشم شما همه جای این سایت پرسه میزنی و به همه چی یه انتقادی میکنی و ده تا آیه و روایت مینویسی که حرفتم درست تلقی بشه
    اصلا حرفای این حاج آقا چه ربطی به عرفان داره و عرفان چه ربطی به تصوف؟؟؟
    شما که ماشالله زیراب همه چیو میزنی اصلا معلوم نیست اینا رو تا آخر گوش میدی بعد نظر میدی یا خیر
    من کتاب رو کامل خوندم اصلا ربطی به حرفای شما نداشت

  • این آقای امینی سعی دارند که داستان ها رو با حرف های فلسفی ملا صدرا و عقاید خودشون تطبیق بدند ! چند جا در گریز هاشون نقل هایی از ملاصدری و اسفار و وحدت وجود و عرفان مصطلح نقل قول کردند !
    شما کتاب رو خوندی ، کتاب مشکلی نداره ، تطابیق این شیخ و مصادره به مطلوب ایشان مشکل دار است ! وحدت وجود از نظر علامه مجلسی ، مقدس اردبیلی و علامه حلی ، کفر مطلق است به صورتی که زندقه را هم رد کرده ! کتاب و داستان ها مشکلی ندارد بلکه تطبیق ایشان است که نقطه اشکال است !

  • بنده 98/12/18 ساعت 23:38

    سلام آقا علی برادر شما خودتون اذیت نکنید ایشون یا از مانیستن(یعنی دشمنه ویا سربازهای مجازیش در بین مردم ما و همون داستان جنگ روانی)یا اگه از ما هستن که فکر نکنم از ما باشن طرف ما نیستن که سعی دارن کوچک نمایی و تحقیر کنن و انتقاد های بی مورد زیاد تو فضای مجازی از این موارد دیده ام در واقع دارن شبیه خون میزنن حرف های خودمون بی مورد تحویل میدن بلکه کسی اومد تو سایت دیدگاه منفی ایجاد کنن ولی زکی خیال باطل خدا یاحق هست و برای بندگانش کافی ایست