پرسش و پاسخ پیرامون کتاب آن سوی مرگ | جلسه دوم


عزیزانی که جلسات #آن_سوی_مرگ را شنیده اند و سوالاتی داشته اند حتما این جلسه را گوش دهند که برخی از سوالات مهم پیرامون آن مباحث در این جلسه پاسخ داده شده است.(98/10/29)


+ 
233

- 
32

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • با تشکر از زحمات زیادی که در را روشنگری جوانان متحمل میشوید
    اجرکم عندالله

  • سلام .
    واقعا مثل جلسه اول توضیحات و موارد زیبایی بیان شد . ان شاءالله خداوند به جمیع علمای صالح اسلام و مومنین و مومنات خیر و عافیت عطا بفرماید .
    اللهم عجل لولیک الفرج .

  • رجاء 99/4/14 ساعت 18:53

    اجرتان با صاحب الزمان به امید فرج الساعه و ریشه کنی کرونا و عاقبت بخیری همه مومنین و مومنات و شهادت در رکاب حضرت ان شاءالله

  • سلام اول تشکر میکنم از نویسنده کتاب ان سوی مرگ و از اقای امینی خواه بابت توضیحات خوبشون. من یه سوال برام پیش اومده مگه قبض روح و مرگ با اجازه خداوند صورت نمیگیره و‌ خداوند دستور قبض روح رو صادر نمیکنن پس چطور میشه که یه نفر رو قبض روح میکنن بعد میگن نه این وقت مردنش نیست برش گردونیین.

  • سلام.من بعد شنیدن چند جلسه سخنرانی کتابش آن سوی مرگ رو تهیه کردم،خیلی عالی و تاثیرگذار بود.فقط یه سوالی ذهن منو درگیر کرده اونایی که مسلمان نیستند خارج هستند بعد از مرگ اونا چه جوری خواهد بود.اگه بخواییم منصفانه صحبت کنیم ما بی اختیار در کشور مسلمان بدنیا امدیم و به لطف خدا از نعمت هایی چون شناخت اولیا وقران و.‌.برخورداریم اونایی که در جای جای جهان متولدشدند و دین های مختلفی دارند تکلیف اونا چیه.کاش تجربه ی مرگ یک خارجی رو هم می اوردن تو کتاب

  • سلام خسته نباشید. من یه فرد معمولی هستم تو کانال روشنگری اتفاقی با کتاب ان سوی مرگ اشنا شدم. تو یکی از این جلسات استاد از نماز توبه با ذکری صحبت کردن که خیلی کار گشاست.اگر امکانش هست اون ذکر رو میخوام بدونم چیه یا اینکه جلسه چندم بود!

  • به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماز یکشنبه ذی‌القعده، نماز مستحبی و چهار رکعتی است که در یکی از روزهای یکشنبه ماه ذی‌القعده خوانده می‌شود و فضائل بسیاری از جمله آمرزش گناهان و با ایمان مردن برای آن در روایات آمده است.

    برای خواندن این نماز لازم است در یکی از یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده غسل کرده و برای نماز وضو بگیرید (یا قبل از غسل وضو بگیرید) و سپس دو نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده به جای آورید که در هر رکعت یک بار سوره حمد و سه بار سوره توحید و یک بار سوره ناس و یک بار سوره فلق خوانده می‌شود و پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار کرده (گفتن ذکری مانند اَستَغفِرُ اللهَ و اَتوبُ إلیه) و آنگاه یک‌بار ذکر لا حول و لا قوة الا بالله بگویید و در پایان چنین دعا کنید: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ»

    برای این نماز ثواب زیادی ذکر شده، از جمله اینکه رسول اکرم فرمود: هر که این نماز را به جا آورد؛ توبه او مقبول و گناهانش آمرزیده شود، دشمنان او در روز قیامت از او راضی شوند، با ایمان می‌میرد، دین و ایمانش از وی گرفته نمی‌شود؛ قبرش گشاده و نورانی شده و والدینش از او راضی گردند؛ مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد؛ توسعه رزق پیدا کند؛ ملک‌الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان دهد.

  • اون ذکر تو مفاتیح الجنان نماز روز یکشنبه ماه ذی القعده میتونی پیدا کامل توضیح داده

  • درود بر تمامی زحمت کشان این اثر که واقعا تاثیرگذار بوده و هست...
    سوالی دارم از خدمت حاج آقا...
    من تمامی 39 جلسه رو بادقت فراوان گوش دادم، یجایی فرمودین علائم پیش از ظهور یه بیماری فراگیره، آیا میتونه همین کرونا باشه؟ آیا علائم دیگه ظهور هم اینروزا نمودی داره که ما جوونا امیدوار به رؤیت روی ماه آقا باشیم؟

  • با سلام خیلی راحت میشود غیابا نظرات علما را به خواسته خویش قضاوت کرد و بعضی از گفتار انان را در انبوه سخنانشان ا رد کرد و در آخر اتهام انحراف بر روی شخصیت انان گذاشت روزی خواهید رسید در پیشگاه خداوند متعال حاضر خواهیم شد و از ما سخت حساب خواهد کشید.. دوست عزیز قبل از حساب از حالت تعصب خارج شو و مانند کسی باش که تشنه علم و حقیقت..... بزرگان علم هر چقدر به جلو میروند و پر بار تر میشوند تازه میفهمند در ابتدای را هستند هنوز هیج نمیدانند... چقدر راحت حسن زاذه عاملی و ملاصدرا را تخریب میکنی ان بخاطر یک جمله..

  • هان 99/1/23 ساعت 18:41

    سلام مگه چی گفتن ؟

  • سلام
    شما همه جا این حرفا رو میزاری
    چرا همش میخوای ملاصدرا و علامه طباطبایی رو صوفی جلوه بدی؟
    اصلا شما که نمیخوای این معارف رو درک کنی و مطالعه کنی چرا همش گیرمیدی ؟
    اصلا به ادله اهل عرفان مراجعه کردی؟
    خیر مگه میشه از ناحیه غیر خدا باشه؟
    شما در دعای کمیل و مناجات شعبانیه خیلی ازین معارف رو میبینی ولی فکر کنم نمیخوای قبول کنی این همونه
    و حتی در قرآن آیاتی داریم که مخالفین عرفان مدام سعی میکنن یه جوری تفسیر کنن که یه برداشت دیگه بشه
    مقلا فاینما تولوا فثم وجه الله
    در واقع همه خلائق جلوه ای از وجود خدا هستند و عیبشون ولی از خودشونه

  • توخوبی