کتاب آن سوی مرگ | جلسه سی و نهم و پایانی


تجربه پس از مرگ !

ادامه داستان سوم کتاب #آن_سوی_مرگ

!!سوال نویسنده: زندگی پس از تجربه مرگ چگونه است!!
✖️سوال نویسنده: حالا چگونه باید زندگی کنیم؟
✖️دکتر: من شیفته زندگی جاوید شده ام!
✖️چند توصیه جالب دیگر از دکتر
✔️تمام!

مرور و بررسی کتاب #آن_سوی_مرگ
توسط حجت الاسلام امینی خواه
منبع: کانال امینی خواه

مشاهده تمامی جلسات: cutt.ly/qeU8Ffo


+ 
701

- 
92

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • خدا خیرتون بده حاج اقا، خیلی استفاده کردیم، الحمدلله که خداوند توفیق داد و این جلسات رزق بنده ی حقیرهم شد، خداقوت

  • عالی.

  • با سلام
    من مجاز هستم قسمت های سیاسی رو از تو فایل حذف کنم و باقیش رو به اشتراک بذارم
    vahid_ghiaci@yahoo.com

  • مباحث بسیار بسیار زیبا و تأثیرگذار بود، روز و شب به حال خودم تأسف میخورم که چقدر غافلانه و جاهلانه حق الناس بر گردنم هست، از همه عزیزان التماس دعا دارم، اگه کسی به عنوان رابط بین مخاطبین و حاج آقا امنیتی خواه هست لطفا این دو مطلب بنده رو بهشون منتقل کنه، اول از ایشون بسیار بسیار تشکر کنید بابت بیان زیبا و کلام نافذشون، خدا خیرشون بده إن شاءالله، دوم بنده وقتی جلسات اول و دوم رو گوش دادم دو سه مورد مزاح ازشون دیدم که به نظرم زیبنده و مناسب نبود، برای همین دچار قضاوت اشتباه شدم و در جمعی عنوان کردم که از لحن و بیان ایشون خوشم نمیاد، از جانب بنده طلب حلالیت کنید. خدا بر توفیقات ایشون و همه کسانی که سعی در هدایت مردم دارند بیفزاید.

  • مشکات 99/10/27 ساعت 18:10

    عالی‌بودچطورادامه‌مباحث‌رادریافت‌کنیم؟؟؟

  • با سلام و احترام مطالب بسیار آموزنده و باعث ترک بخشی از گناهان شد.منتظر باقی مطالب می مانیم .
    اللهم عجل لولیک الفرج

  • ز/ش 99/10/19 ساعت 23:21

    با تشکر از آقای امینی خواه و همچنین از افرادی که برای چاپ این کتاب گامی هر چند کوچک برداشتند.
    مطالب این کتاب اینقار زیبااااا بود که مطمئنا به یقین ما اضافه کرد و هر عمل خوبی را به واسطه سخنان شما انجام دهیم حسنه ای هم برایتان نوشته میشود.اجرتان با سیدالشهدا

  • عالیییییییییی

  • سلام اگر شما ادامه مباحث را پیدا کردید به بنده هم خبر دهید تشکر ۰۹۰۳۶۳۰۱۶۵۴

  • چطور ادامه مباحث و پیدا کنیم؟

  • سلام عااااالی بود..قابل وصف نیس.
    چجوری میتونیم استاد و ببینیم

  • به دعای امام زمان هر کس در هر لباسی و در هر مقامی اسباب و سبب هدایت خلق خدا و شیعیان و دوستان امیر المونین به سمت کمال و هدایت و نور و محبت امیر المومنین قرار دارد بر توفیقش بیافزا... حقیر خطاکار را هم در زمره رحمت شدگان و هدایت یافته ها ثبت بفرما. به مدد حضرت زهرا

  • سلام به شدت ممنونم ازشما خداخیرتون بده
    کاش اوایل نوجوانی با برزخ آشنا می‌شدیم و بار این همه گناه سهوی وعمدی به گردن نداشتیم

  • با سلام
    خیلی عالی بود از استاد تشکر می کنم
    با دوستان به اشتراک گذاشتم
    خیلی ها استقبال کردند و برگشتند
    ممنونم

  • بسیار عالی وامونده بود

  • خیلی عالی بود اجرتون باخدا
    لطف میکنید اگه باز هم از این دست سخنرانی ها بگذارید .ممنون

  • Hamiteza 99/4/30 ساعت 16:22

    جالب بود. ولی به نظرم نویسنده، آیات و روایات مربوط به برزخ و قیامت رو برداشته بود به صورت داستان در آورده بود

  • خدا خیرتان بدهد بابت سایت و ارائه مطالب. زندگی بنده دچار تحول شده امیدوارم ماندگاربماند.

  • خداخیرتان دهد

  • سلام خدا خیرتون بده خیلی بهره بردیم. لطفا بازم مارو با جلسات بیشتر بهره مند کنید. اجرکم عندالله

  • سلام بنده گمراه وگناهکار خداوند هستم که با این سلسله صحبتهای شما انشاالله به مسیر درستری هدایت شدم دستبوس شما وهمه زحمتکشان دین هستم خداوند هرچی خیرتون هست نصیبتون کنه موفق وعاقبت به خیر باشید.شدیدا التماس دعا دارم

  • سلام بنده گمراه وگناهکار خداوند هستم که با این سلسله صحبتهای شما انشاالله به مسیر درستری هدایت شدم دستبوس شما وهمه زحمتکشان دین هستم خداوند هرچی خیرتون هست نصیبتون کنه موفق وعاقبت به خیر باشید.شدیدا التماس دعا دارم

  • حقیر 99/1/31 ساعت 18:16

    خدانشاءالله ازشماقبول کنه و عاقبت بخیر شوید

  • حقیر 99/1/31 ساعت 18:14

    آجرکم الله
    خداازشپا قبول کنه انشاءالله ولا ثبت بخیرشوید

  • بازهم از این مطالب دارید؟
    لطفا بگذارید
    یا آدرس دهید

  • عالی بود
    خواندن و مسائل رو باز کردن بیشترین کمک به روشنگریست
    وامروز جامعه احتیاج مبرم به باز شدن مسائل و روشنگری حقایق دارد
    خدا توفیقاتتان و توفیقاتمان رو بیشتر و بیشتر کند

  • خیلی عالی بود. انشالله توفیق این رو داشته باشم که به درجه کمال برسم و مهمتر بتونم به خدای خودم برسم. فقط من به چه صورت میتونم با استاد امینی خواه ارتباط برقرار کنم. چون سوال دارم از ایشون

  • پری 98/12/29 ساعت 18:35

    سلام سی و نه جلسه این سخنرانی رو گوش دادم و الان عصر ۲۹ اسفند سال ۹۸ آخرین جلسه رو گوش دادم امیدوارم سال جدید سالی باشه که بنده خوبی برای پروردگار باشیم بتونیم ببخشیم، کینه ها رو از قلبمون دورکنیم و برهوای نفس خود کنترل داشته باشیم .

  • با سلام و عرض خدا قوت.. بسیار عالی بود ان شالله که این مسیر ادامه یابد و خداوند اجرتان بدهد مخصوصا با تو ضیحات جواب امینی خواه بسیار عتلی بود

  • با سلام و عرض خدا قوت.. بسیار عالی بود ان شالله که این مسیر ادامه یابد و خداوند اجرتان بدهد مخصوصا با تو ضیحات جواب امینی خواه بسیار عتلی بود

  • سلام خدا قوت بسیار عالی خیلی استفاده کردم بازم از این نوع سخنرانیها هست اگر هست لطفا بذارید.

  • خدیجه 98/12/15 ساعت 05:00

    خوب بود

  • solbi121 98/11/26 ساعت 13:36

    عالی بود برادر خیلی مشتاقم ،سایر بحث های شمارو بشنوم شاید صدبار هم اگر کتاب را می خواندم به این باوری که با گوش کردن یکباره مباحث رسیدم هرگز نمی رسیدم
    زنده وسرحال باشید به توفیق خدا

  • عاطف 98/11/16 ساعت 01:45

    خیلی ممنون،روشن شدیم،اجرتان با خدا

  • با سلام
    این بحث بیش از حد انتظار جالب و دوست داشتنی بود و افق بلندی را برای اهل دل گشوده است.
    از خداوند متعال برای نویسنده کتاب ، عزیزانی که تجربیات خودشان را مطرح کردند و جناب آقای امینی خواه و همه افرادی که در این راه تلاش نمودند سلامتی کامل و آخرت بخیری مسئلت می نمایم

  • بسیار بسیار آموختم از این سی و نه قسمت برای بانیان و زحمت کشان انشاالله روزی های معنوی مقدر شود فیض بردم زیاد

  • »

  • بسیار بسیار آموختم از این سی و نه قسمت برای بانیان و زحمت کشان انشاالله روزی های معنوی مقدر شود فیض بردم زیاد

  • Shelab 98/9/16 ساعت 17:49

    خیلی عالی بود خدا خیرتون بده

  • متاسفانه اسلام در ایران دچار بعضی آخوندهایی شده که صوفیانی اند در لباس تشیع و انحرافات عقیدتی صوفیان را ترویج میکنند
    و جالب اینکه مخالفانشان را تهمت جهل میزنند و عقاید باطلشان را نیز با سوء استفاده از آیات متشابه و فلسفه بافی و تشبیه خالق به مخلوق که شرک و کفر است اباطیلشان را برای عوام جا میزنند
    مثل محمدحسین طهرانی که نام علامه برایش گذاردند و عقایدش بخلاف اسلام است
    چنانچه ادعا کرده:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)..
    از این بهتر نمیتوانسته ادعا کند که همه چیز خداست و خداست که همه چیز است؛ و مخلوق همان خالق است و خالق همان مخلوق است.. در حقیقت اینها خداوند را مخلوق و مملوک و مربوب می شمرند و ادعا دارند مخلوق از ذات خالق و تطوّر و تحوّل خود خالق پس همذات اوست
    بخلاف اسلام که خداوند در آن خالق همه چیز و مالک همه چیز و ربّ همه چیز و بخلاف اشیاء و غیر آنهاست و مخلوق و مملوک و مربوب نیست و کُنهِ خداوند متفاوت و بخلاف مخلوقاتش است
    در قرآن و کلام اهل البیت(علیهم السلام) میخوانیم که فرمودند:
    الله خالق کل شئ، هو رب کل شئ، لَهُ کل شئ و هو بخلاف الاشیاء و نظیر این تعابیر..
    همین جناب محمدحسین طهرانی در جایی ادعا کرده که اگر استادش(حداد) بگوید: یک لیوان خون بخور فلفور آن را میخورد؛
    (حتّی اگر خداوندِ قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)فرموده باشند خوردن خون حرام است)

  • سلام برادرم
    برادرانه سفارش می کنم در چیزی که هیچ تخصصی نداری و در حد و اندازه جنابعالی نیست دخالت نکنی و نظر ندهی؛ حرف بزرگان را باید فهمید. با عرض معذرت قدرت فهم جنابعالی در این حد نیست که در مورد فرمایشات حق بزرگان نظر دهی.
    باید مقداری به خود زحمت دهی مبانی کلام را درس بگیری در فضا قرار بگیری ببینی آنها فهمیده اند و یا امثال جنابعالی با این سطح سواد...
    با این فهم شما باید حضرت امیر علیه السلام را نیز متهم کرد زیرا فرموده « داخل فی الاشیاء لا بالممازجة و خارج عن الاشیاء لا بالمباینة »، « لیس فی الاشیاء بوالج و لا عنها بخارج»
    بنده قصد بحث کردن با شما را ندارم فقط می خواستم تذکری دهم که کار نیکان را قیاس از خود مگیر، دقیقا فهماندن این مطالب به امثال شما با کمال معذرت مثل فهماندن لذت جنسی به بچه یک ساله است، اگر آن را می توان انجام داد می شود به امثال شما این مطالب را فهماند؛ در هر چیزی دخالت نکن، با این فهم شما جایگاه حدیث امام سجاد علیه السلام کجاست؛ نکند امثال شما همان متعمقان آخرالزمانید : «از حضرت علی بن الحسین صلی الله علیه و آله درباره توحید سوال شد، ایشان فرمود: "إنّ الله عزّوجلّ علم أنَّه يكون في آخر الزّمان أقوام مُتعمِّقون, فأنزل الله تعالى "قُل هو اللهُ احدٌ"و الآيات من سورة الحديد إلى قوله "وهو عليمٌ بذات الصّدور" فمن رام وراء ذلك فقد هلك، به هر حال قصد بحث ندارم چون با این نوشته شما فهمی نمی بینم تا... کمی رعایت کن و هر چه بر زبانت آمد ننویس... در آخر دوباره می گویم: «فهم این مطالب به امثال شما مثل فهماندن لذت جنسی به بچه یک ساله است».

  • امثال جنابغالی هم وقتی با انحرافات آشکار بت هایتان مواجه مبگردید فقط با مغلطه تجهیل منتقد و اینکه سوادش رو نداری میخواهی اصل اشکال وارد بر آنها را نادیده بگیری
    لابد شما خیلی سواد داری و کلام آنها را دریافتی که به مانند ملاصدرا معتقد شده ای که خداوند از خودش عالم را آفریده، یعنی بخشی از ذات او متطور شده و به منسه ظهور
    چنانچه ادعا کرده: ((أنشأ الأشیاء من شیء و هذا الشّیء هو نفسه))
    جمیع اشیاء را از چیزی آفرید و آن چیز نفس خودش بود.
    اسفار ج2ص231،وعرشیه مساله اول
    رجعت العلیة و الافاضة إلی تطور المبدأ الاول بأطواره:
    معنای علیت و افاضه (خداوند) به این باز می‌گردد که مبدا اوّل(خدا) متطور(متحول)میشود به اطوارش(حالات و دگرگونی های مختلفش)
    مشاعر/ 541- اسفار 6/110
    در حالیکه در اسلام مکتب قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)، خداوند خلقتش لا من شئ است
    یعنی نه از چیزی، یعنی خداوند نه از خودش جهان را خلق کرد تا مخلوق همذات و همسنخ ذاتش و شبیه او باشد
    و نه از ماده اولیه ای جهان را خلق کرد تا غیر از خدا قدیم دیگری هم باشد
    و لابد آنقدر فهمیده ای که یک چیز شمردن خالق و مخلوق را توسط محمدحسین طهرانی بر اساس ادعای کذب یا اشتباه ملاصدرا رو آخر عرفان شمرده ای
    که چنین ادعا کرده :
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)
    آیات قرآن و روایات امیرالمومنین علی(علیه السلام)هم بر اساس تفاوت ذات خالق و ذوات مخلوقات است نه بر اساس همه چیز خدایی ملاصدرا و مولوی و محمدحسین طهرانی و امثال اینها..
    اجباری در کار نیست که امثال تو که فهم خودتان را خیلی بالا می پندارید و هر کسی نقد واردی بر عقایدتان کرد را تهمت جهل میزنید بر توحید اسلام معتقد بشوید
    بچسبید به همان بافته های کفرآلود صوفیه و خطاهای فلاسفه و عرفای اصطلاحی تان که برایتان بت شدند
    و بگذار ما بیسوادها نیز به همان توحید اسلام معتقد بمانیم

  • با سلام؛ برادرم مگه مجبوری این همه با بغض می نویسی که چندین غلط املایی و غیر املایی داشته باشی؟
    منسه ظهور نداریم؛ منصه ظهور داریم؛ از همین یک کلمه هم می توان سطح سواد جنابعالی را فهمید!
    همانطور که نوشتم قصد بحث کردن با شما را ندارم؛ نه وقتش را دارم و نه امیدی به چنین بحث هایی؛ با کمال معذرت با تمام احترامی که برای شما قائل هستم و یقین دارم و یقین دارم و یقین دارم که نوشتنان برای رضای خدای تعالی و احساس وظیفه در مقابل دین اوست، اما آنچه به آن معتقد شده اید در مورد بزرگان یک درصد هم احتمال ندارد درست باشد؛ شما باید مقدمات بحث را آماده کنید کمی به خود زحمت دهید حرف را از استادش بشنوید و بخواهید مراد بزرگان را برای شما بعد از طی مقدمات توضیح دهد ببینید نظر آنها خلاف دین است یا نظر کاملا ظاهر گرایانه امثال شما!
    فقط برای اینکه یقین دارم از روی جهل انکار می کنید گرچه خود خیال می کنید می دانید، به شما می گویم به همان خدایی که به آن اعتقاد دارید مطلب غیر از آنی است که شما فهمیده اید؛ والله قسم بزرگانی که نام بردید همان خدایی را می پرستیدند که مورد تایید ائمه دین بوده، هیچ یک از بزرگانی که نام برده اید مخلوق خدا را جای او ننشانده اند؛ هر کس در جای خود است مراد آنچه شما می فهمید نیست؛ جریانی نقل می کنند (بنده نمی دانم کدام شخصیت بوده و با جزئیات نمی دانم ولی کلیت آن این است) که شخصی به ملاقات یکی از قائلان به وحدت وجود رفت بعد از جریانی گفت شما مرا خدا می دانید؛ جواب شنید که من شما را الاغ هم نمی دانم... (گفتم که جریان را در ذهن ندارم شاید اصطلاح دیگری به کار برده بودند ولی مثل همین...)، کسی مخلوق را خدا نمی داند بحث چیز دیگری است، تفاوت، مثل تفاوت سلمان و ابوذر است؛ به نظر شما سلمان چه چیزهایی داشت که در حدیث آمده «لوعلم‌ ابوذر ما في‌ قلب‌ سلمان‌ لقتله‌« نمی خواهم بگویم حتما آنچه سلمان می دانست این مسائل بود! ولی به هر حال علامت سؤالی وجود دارد؛ کمی از تعصب دست بردارید، والله قسم بزرگان نیز خدا را می پرستیدند اگر می خواهی درست قضاوت کنی ابتدا حرف آنان را از اهلش با مقدمات آن بشنو اگر تصدیق نکردی آن وقت داد سخن بده... ؛ همانگونه که نوشتم یقین دارم قربة الی الله مطلب نوشته اید ولی برادرانه می گویم در آنچه تخصص ندارید دخالت نکنید؛ همه مشکلات از اینگونه دخالتها است

  • جناب علیمحمد 1389، آقای باسواد؛ میزان سواد را از کلمه منصه تشخیص دادی!! یعنی خودت هیچوقت غلط املایی نداشته ای!؟ و اگر غلط املایی داشتی نشان بیسواد بودن توست،
    بجای اینکه به محتوای نقدم عیب و ایرادی بگیری گیر داده ای به یک کلمه،
    باشد
    سلمان فارسی هم هیچوقت از این غلطها نمیکرده که خالق و مخلوق را یک چیز جا بزند چنانچه محمدحسین لاله زاری(طهرانی) ادعا کرده که:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)
    کمتر از الاغ آن کسانی اند که این کفریات و عقاید شرک آلود را توجیه میکنند و منتقدان را به باد فحش و تهمت میگیرند که تو کمتر از الاغ و بیسواد و ظاهر گرایی
    بله این بتهای شما مخلوق را خدا نمیدانند بلکه مخلوقات را جزئی از خالق و ظهور ذات او میدانند
    مولوی: سوی کل خود رو ای جزو خدا ..
    ملاصدرا: مخلوق تطور خالق است و خدا از خودش مخلوق را آفرید(مثل آبی که موج و بخار میشود)
    که عین کفر و شرک و باطل محض است
    رسول خدا و امیرمومنان علی مرتضی(سلام الله علیه)هم همواره خالق را غیرمخلوق معرفی کردند،چه برسد به اینکه ادعاهای کذبی چون سیدمحمدحسین طهرانی و مولوی و ملاصدرا درباره خدا بکنند
    علامه محمدتقی جعفری جواب این تجهیل ناسزای منتقدان توسط شما صوفی گراها را داده است؛ وی در کتاب مبدأ اعلی جواب مناسبی به این مدافعان افراطی داده و با بیانی طعن آلود به مدافعان فلسفه و عرفان می گوید: «اگر اصل را با وجود، و موجود را واحد شخصی عقیده کردی اعلم دورانی، اگر چه الف را از با تشخیص ندهی… و بالعکس اگر راجع به وحدت موجود(وحدت وجود) اظهار نظر [مخالفت] کنی جاهل ترین مردمی اگر چه اعلم دوران باشی!»

  • برو استغفار کن،بودن کسانی که حتی به ایت الله قاضی تهمت صوفی بودن رو میزدن،بهتره بری تحقیق کنی بعد حرفی رو بزنی نه اینکه از روی جهل به این بزرگوار تهمت بزنی

  • یعنی میخوای ادعا کنی که این عقیده رو نداشته و تو کتاباش ننوشته!
    یادت رفته!!!
    جاهل متوّهم یا کافر اونی است که خودش را خدا و جزئی از خدا و خودش رو ذات خدا و صفات او میدونه چون عقیده داره به بافته های کفرآلود صوفیانی چون مولوی ملعون که چنین بافته: سوی کل خود رو ای جزو خدا ..
    آنان که طلبکار خدایید خدایید.. حاجت به طلب نیست شمایید شمایید ... ذاتید و صفاتید و گهی عرش و گهی فرش(با وقاحت مخلوق را خدا و ذات و صفاتش شمرده و شمردی)

  • متاسفانه اسلام در ایران دچار بعضی آخوندهایی شده که صوفیانی اند در لباس تشیع و آخوندهای متمایل به تصوف که انحرافات عقیدتی صوفیان را ترویج میکنند
    و جالب اینکه مخالفانشان را تهمت جهل میزنند و عقاید باطلشان را نیز با سوء استفاده از آیات متشابه و فلسفه بافی و تشبیه خالق به مخلوق که شرک و کفر است اباطیلشان را برای عوام جا میزنند
    مثل محمدحسین طهرانی که نام علامه برایش گذاردند و عقایدش بخلاف اسلام است
    چنانچه ادعا کرده:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)..
    از این بهتر نمیتوانسته ادعا کند که همه چیز خداست و خداست که همه چیز است؛ و مخلوق همان خالق است و خالق همان مخلوق است.. در حقیقت اینها خداوند را مخلوق و مملوک و مربوب می شمرند و ادعا دارند مخلوق از ذات خالق و تطوّر و تحوّل خود خالق پس همذات اوست
    بخلاف اسلام که خداوند در آن خالق همه چیز و مالک همه چیز و ربّ همه چیز و بخلاف اشیاء و غیر آنهاست و مخلوق و مملوک و مربوب نیست و کُنهِ خداوند متفاوت و بخلاف مخلوقاتش است
    در قرآن و کلام اهل البیت(علیهم السلام) میخوانیم که فرمودند:
    الله خالق کل شئ، هو ربّ کل شئ، لَهُ کل شئ و هو بخلاف الاشیاء و نظیر این تعابیر..
    همین جناب محمدحسین طهرانی در جایی ادعا کرده که اگر استادش(هاشم حداد) بگوید: یک لیوان خون بخور فلفور آن را میخورد؛
    (حتّی اگر خداوندِ قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)فرموده باشند خوردن خون حرام است)
    و مثل محمدحسین طهرانی امثال محمدرضا نکونام و حسن زاده آملی و صمدی آملی و شمس تبریزی و مولوی صاحب مثنوی و محئی الدین ابن عربی و شاه نعمت الله ولی و امثال اینها ادعا کردند:
    اصلاً ممکنی(مخلوقی)نداریم و مخلوق ظهور و نزولِ خودِ پروردگار است
    الآن من و تو و عالَم نمانده، همه از دست رفته و هو شده، انا و انت و او؛هو(خدا) شده
    خود خدا هم نماز میخوانه و روزه میگیره و حج میره و چلّه میگیره
    در آخر موسی و فرعون و شمر و امام حسین یکی اند
    اگر رفتید بهشت و دیدید شمر و یزید زودتر(از مومنین)رفتند تعجب نکنید
    سول کل خودرو ای جزو خدا
    ووو از این قبیل اشعار و تعابیر
    اینها خیال کردند که بخشی از خود خداوند متطوّر(متحول)شده و به حدّ و اندازه و اشکال گوناگون در آمده(هر لحظه به شکلی بت عیار(خدا) در آمد)
    بنابراین مخلوقات مخلوق نیستند، بلکه ظهور و بروز و ترشحی از خود خداوند هستند
    و این عقیده شان را هم وامدار فلوطین هستند و ادعا داشت خداوند عالَم را از ذات خود آفرید!
    ولی در مکتب قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)، خداوند خلقتش لا من شئ است
    یعنی نه از چیزی، یعنی خداوند نه از خودش جهان را خلق کرد تا مخلوق همذات و همسنخ ذاتش و شبیه او باشد
    و نه از ماده اولیه ای جهان را خلق کرد تا غیر از خدا قدیم دیگری هم باشد
    و با تاسف بسیار کسی چون ملاصدرا عقیده فلوطینی دارد چنانچه در کتابش نوشته است
    ملاصدرا می گوید:
    ((أنشأ الأشیاء من شیء و هذا الشّیء هو نفسه))
    جمیع اشیاء را از چیزی آفرید و آن چیز نفس خودش بود.
    اسفار ج2ص231،وعرشیه مساله اول

    رجعت العلیة و الافاضة إلی تطور المبدأ الاول بأطواره:
    معنای علیت و افاضه (خداوند) به این باز می‌گردد که مبدا اوّل(خدا) متطور(متحول)میشود به اطوارش(حالات و دگرگونی های مختلفش)
    مشاعر/ 541- اسفار 6/110
    چنین است که ادعای یک چیزی خالق و مخلوق را دارند
    و ادعاهایی چون محمدحسین طهرانی از آنها سر میزند که:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)

  • سلام برادرم
    برادرانه سفارش می کنم در چیزی که هیچ تخصصی نداری و در حد و اندازه جنابعالی نیست دخالت نکنی و نظر ندهی؛ حرف بزرگان را باید فهمید. با عرض معذرت قدرت فهم جنابعالی در این حد نیست که در مورد فرمایشات حق بزرگان نظر دهی.
    باید مقداری به خود زحمت دهی مبانی کلام را درس بگیری در فضا قرار بگیری ببینی آنها فهمیده اند و یا امثال جنابعالی با این سطح سواد...
    با این فهم شما باید حضرت امیر علیه السلام را نیز متهم کرد زیرا فرموده « داخل فی الاشیاء لا بالممازجة و خارج عن الاشیاء لا بالمباینة »، « لیس فی الاشیاء بوالج و لا عنها بخارج»
    بنده قصد بحث کردن با شما را ندارم فقط می خواستم تذکری دهم که کار نیکان را قیاس از خود مگیر، دقیقا فهماندن این مطالب به امثال شما با کمال معذرت مثل فهماندن لذت جنسی به بچه یک ساله است، اگر آن را می توان انجام داد می شود به امثال شما این مطالب را فهماند؛ در هر چیزی دخالت نکن، با این فهم شما جایگاه حدیث امام سجاد علیه السلام کجاست؛ نکند امثال شما همان متعمقان آخرالزمانید : «از حضرت علی بن الحسین صلی الله علیه و آله درباره توحید سوال شد، ایشان فرمود: "إنّ الله عزّوجلّ علم أنَّه يكون في آخر الزّمان أقوام مُتعمِّقون, فأنزل الله تعالى "قُل هو اللهُ احدٌ"و الآيات من سورة الحديد إلى قوله "وهو عليمٌ بذات الصّدور" فمن رام وراء ذلك فقد هلك، به هر حال قصد بحث ندارم چون با این نوشته شما فهمی نمی بینم تا... کمی رعایت کن و هر چه بر زبانت آمد ننویس... در آخر دوباره می گویم: «فهم این مطالب به امثال شما مثل فهماندن لذت جنسی به بچه یک ساله است».

  • امثال جنابغالی هم وقتی با انحرافات آشکار بت هایتان مواجه مبگردید فقط با مغلطه تجهیل منتقد و اینکه سوادش رو نداری میخواهی اصل اشکال وارد بر آنها را نادیده بگیری
    لابد شما خیلی سواد داری و کلام آنها را دریافتی که به مانند ملاصدرا معتقد شده ای که خداوند از خودش عالم را آفریده، یعنی بخشی از ذات او متطور شده و به منسه ظهور
    چنانچه ادعا کرده: ((أنشأ الأشیاء من شیء و هذا الشّیء هو نفسه))
    جمیع اشیاء را از چیزی آفرید و آن چیز نفس خودش بود.
    اسفار ج2ص231،وعرشیه مساله اول
    رجعت العلیة و الافاضة إلی تطور المبدأ الاول بأطواره:
    معنای علیت و افاضه (خداوند) به این باز می‌گردد که مبدا اوّل(خدا) متطور(متحول)میشود به اطوارش(حالات و دگرگونی های مختلفش)
    مشاعر/ 541- اسفار 6/110
    در حالیکه در اسلام مکتب قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)، خداوند خلقتش لا من شئ است
    یعنی نه از چیزی، یعنی خداوند نه از خودش جهان را خلق کرد تا مخلوق همذات و همسنخ ذاتش و شبیه او باشد
    و نه از ماده اولیه ای جهان را خلق کرد تا غیر از خدا قدیم دیگری هم باشد
    و لابد آنقدر فهمیده ای که یک چیز شمردن خالق و مخلوق را توسط محمدحسین طهرانی بر اساس ادعای کذب یا اشتباه ملاصدرا رو آخر عرفان شمرده ای
    که چنین ادعا کرده :
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)
    آیات قرآن و روایات امیرالمومنین علی(علیه السلام)هم بر اساس تفاوت ذات خالق و ذوات مخلوقات است نه بر اساس همه چیز خدایی ملاصدرا و مولوی و محمدحسین طهرانی و امثال اینها..
    اجباری در کار نیست که امثال تو که فهم خودتان را خیلی بالا می پندارید و هر کسی نقد واردی بر عقایدتان کرد را تهمت جهل میزنید بر توحید اسلام معتقد بشوید
    بچسبید به همان بافته های کفرآلود صوفیه و خطاهای فلاسفه و عرفای اصطلاحی تان که برایتان بت شدند
    و بگذار ما بیسوادها نیز به همان توحید اسلام معتقد بمانیم

  • با سلام؛ برادرم مگه مجبوری این همه با بغض می نویسی که چندین غلط املایی و غیر املایی داشته باشی؟
    منسه ظهور نداریم؛ منصه ظهور داریم؛ از همین یک کلمه هم می توان سطح سواد جنابعالی را فهمید!
    همانطور که نوشتم قصد بحث کردن با شما را ندارم؛ نه وقتش را دارم و نه امیدی به چنین بحث هایی؛ با کمال معذرت با تمام احترامی که برای شما قائل هستم و یقین دارم و یقین دارم و یقین دارم که نوشتنان برای رضای خدای تعالی و احساس وظیفه در مقابل دین اوست، اما آنچه به آن معتقد شده اید در مورد بزرگان یک درصد هم احتمال ندارد درست باشد؛ شما باید مقدمات بحث را آماده کنید کمی به خود زحمت دهید حرف را از استادش بشنوید و بخواهید مراد بزرگان را برای شما بعد از طی مقدمات توضیح دهد ببینید نظر آنها خلاف دین است یا نظر کاملا ظاهر گرایانه امثال شما!
    فقط برای اینکه یقین دارم از روی جهل انکار می کنید گرچه خود خیال می کنید می دانید، به شما می گویم به همان خدایی که به آن اعتقاد دارید مطلب غیر از آنی است که شما فهمیده اید؛ والله قسم بزرگانی که نام بردید همان خدایی را می پرستیدند که مورد تایید ائمه دین بوده، هیچ یک از بزرگانی که نام برده اید مخلوق خدا را جای او ننشانده اند؛ هر کس در جای خود است مراد آنچه شما می فهمید نیست؛ جریانی نقل می کنند (بنده نمی دانم کدام شخصیت بوده و با جزئیات نمی دانم ولی کلیت آن این است) که شخصی به ملاقات یکی از قائلان به وحدت وجود رفت بعد از جریانی گفت شما مرا خدا می دانید؛ جواب شنید که من شما را الاغ هم نمی دانم... (گفتم که جریان را در ذهن ندارم شاید اصطلاح دیگری به کار برده بودند ولی مثل همین...)، کسی مخلوق را خدا نمی داند بحث چیز دیگری است، تفاوت، مثل تفاوت سلمان و ابوذر است؛ به نظر شما سلمان چه چیزهایی داشت که در حدیث آمده «لوعلم‌ ابوذر ما في‌ قلب‌ سلمان‌ لقتله‌« نمی خواهم بگویم حتما آنچه سلمان می دانست این مسائل بود! ولی به هر حال علامت سؤالی وجود دارد؛ کمی از تعصب دست بردارید، والله قسم بزرگان نیز خدا را می پرستیدند اگر می خواهی درست قضاوت کنی ابتدا حرف آنان را از اهلش با مقدمات آن بشنو اگر تصدیق نکردی آن وقت داد سخن بده... ؛ همانگونه که نوشتم یقین دارم قربة الی الله مطلب نوشته اید ولی برادرانه می گویم در آنچه تخصص ندارید دخالت نکنید؛ همه مشکلات از اینگونه دخالتها است

  • جناب علیمحمد 1389، آقای باسواد؛ میزان سواد را از کلمه منصه تشخیص دادی!! یعنی خودت هیچوقت غلط املایی نداشته ای!؟ و اگر غلط املایی داشتی نشان بیسواد بودن توست،
    بجای اینکه به محتوای نقدم عیب و ایرادی بگیری گیر داده ای به یک کلمه،
    باشد
    سلمان فارسی هم هیچوقت از این غلطها نمیکرده که خالق و مخلوق را یک چیز جا بزند چنانچه محمدحسین لاله زاری(طهرانی) ادعا کرده که:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)
    کمتر از الاغ آن کسانی اند که این کفریات و عقاید شرک آلود را توجیه میکنند و منتقدان را به باد فحش و تهمت میگیرند که تو کمتر از الاغ و بیسواد و ظاهر گرایی
    بله این بتهای شما مخلوق را خدا نمیدانند بلکه مخلوقات را جزئی از خالق و ظهور ذات او میدانند
    مولوی: سوی کل خود رو ای جزو خدا ..
    ملاصدرا: مخلوق تطور خالق است و خدا از خودش مخلوق را آفرید(مثل آبی که موج و بخار میشود)
    که عین کفر و شرک و باطل محض است
    رسول خدا و امیرمومنان علی مرتضی(سلام الله علیه)هم همواره خالق را غیرمخلوق معرفی کردند،چه برسد به اینکه ادعاهای کذبی چون سیدمحمدحسین طهرانی و مولوی و ملاصدرا درباره خدا بکنند
    علامه محمدتقی جعفری جواب این تجهیل ناسزای منتقدان توسط شما صوفی گراها را داده است؛ وی در کتاب مبدأ اعلی جواب مناسبی به این مدافعان افراطی داده و با بیانی طعن آلود به مدافعان فلسفه و عرفان می گوید: «اگر اصل را با وجود، و موجود را واحد شخصی عقیده کردی اعلم دورانی، اگر چه الف را از با تشخیص ندهی… و بالعکس اگر راجع به وحدت موجود(وحدت وجود) اظهار نظر [مخالفت] کنی جاهل ترین مردمی اگر چه اعلم دوران باشی!»

  • با سلام خدمت همه دوستان واقعا این کتاب سازنده وپر محتوا میباشد وزندگی من رو دگرگون کرد و مسیر زندگی من وعده ای که این مطالب رو گوش کردیم خیلی خیلی تحت تاثیر قرار داد و تشکر خیلی خیلی ویژه از حجت الاسلام امینی خواه بابت توضیح نکات جالب در بین مباحث به امید روزی که حال دل همه بنده های خدا خیلی خیلی خوب باشد

  • س.ص 98/9/9 ساعت 01:50

    سلام
    واقعا زبانم قاصره و نمیدونم چطور باید تشکر کنم
    جلسات آقای امینی خواه در خصوص کتاب آن سوی مرگ عالی بود
    فقط من یکسری سوال دارم و میخوام حاج آقا امینی خواه راهنمایی فرمایند
    ممنون میشم در این خصوص راهنمایی نمایید که چطور ایشون رو در فضای مجازی و یا حضورا میتونم پیدا کنم تا ازشون راهنمایی بخوام
    اجرتون با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه

  • کتاب سه دقیقه در قیامت زیباتر و به دین مستند تر بود
    اما مطالب کتاب آن سوی مرگ هم یکی دو مورد با دین فاصله داشت هم سیر داستانی‌اش عجیب بود!
    خرید کتاب سه دقیقه در قیامت رو پیشنهاد میکنم به مخاطبین

  • کتابهای خوب و مطمئن را معرفی کنید

  • سلام

    اگر ممکن است پی دی اف صوت آن سوی مرگ را در کانال قرار دهید.

    تشکر

  • ka313 98/5/23 ساعت 18:02

    عجیبه

  • عجیب تر اونیکه حق تعالی مرگمون رو برسونه تا وارد در عالم برزخ بشویم و اونجا رو به چشم ببینیم و درک کنیم

  • عجیب تر وقتی هست که مرگ به سراغمون بیآد و وارد در عالم برزخ بشویم