دلیل خلقت اهل بیت(ع)


امام انسانی است ملکوتی...
شیخ حسین انصاریان


+ 
37

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • چرا دین شناسان ما امام شناسی را بر خلاف خواست خداوند تبلیغ می گنند؟
    ---
    در حالی که خداوند در قرآن امام منصوب خود را این گونه توصیف می کند : « مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ » ﴿ آیه ۷۹ سوره آل عمران ﴾ ؛ چرا دین شناسان مذهب شناس ما بر خلاف توصیف و خواست خداوند از دین داران مذهبی ما می خواهند پیشوایان دین را خدا گونه و رقیب در ویژگیهای منحصر به خداوند این گونه که قرآن تقبیح کرده است بدانند :« وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ . إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ . وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا كَذَلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ » ﴿ آیات ۱۶۵ تا ۱۶۷ سوره بقره ﴾ وهمچنان : « وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ ﴿ آیه۱۷۰ سوره بقره﴾؟؟؟!!!
    این تضاد در دین آموزی و تبلیغ دین بین روش خداوند در قرآن و روش وارونه ی دین شناسان چه علتی دارد و چگونه می توان این تضاد را با دلایل قرآنی و عقلی توجیه کرد؟؟؟!!!
    چرا و با چه دلیل استوار قاطع از قرآن و عقل هنگامی که انتقادها و اعتراضهایی بر این روش وارونه ی دین شناسان بر می خیزند آنان سراسیمه و با دستپاچگی با دروغ و بهتان آسمان را به رسیمان می بافند که منتقد و معترض را به عمری و خارجی و یزیدی بودن متهم سازند و به وهابیت منحرف نسبت دهند؟؟؟!!!
    چرا اینگونه دین شناسان متظاهر به مودت و ولایت مداری اهل بیت مظلوم پیامبر ؛ اکثریت مردم نا آگاه پیرو مذهب مظلوم تشیع را از شنیدن و به ذهن سپردن اینگونه انتقادها و اعتراضهای قرآنی و عقلی پرهیز می دهند؟؟؟!!!
    زنهار بی هیچ گونه تحقیق و تفحص قرآنی و عقلی این نوشته ی دفاع از قران و عقل و این انتقادها و اعتراضها را جاهلانه یا مغرضانه به پای دفاع از وهابیت منحرف بگذاریم وخود را ندانسته نزد خداوند در گناه کبیره ی نابخشودنی بهتانها و افتراهای باطل دشمنان قرآن و عقل سهیم سازیم!!!

  • ارزش والای الهی حرمت و منزلت اولیای خدا به چیست؟
    ---
    از آن چه از مسلمات محکم و مفصل قرآن کریم برداشت می شود حرمت و منزلت اولیای خدا از جمله پیامبران و پیامبر اسلام و عترت طاهره ی آن حضرت به میزان مجاهدت و ایثار گریها و فدا کاریها و جان نثاریهایی آنان ، که در راه تبلیغ و آموزش عالمانه ی دین وحیانی خداوند و در دفاع از این دین برای مصون نگه داشتن آن از تحریف گریهای طاغوتان و دنیا پرستان و بدعت گذاران داشته اند ، نزد یگانه ذات اقدس احدیت خالق چهان هستی ارزیابی میشوند و به صاحبان این حرمتها و منزلتها از جانب خداوند در قیامت ارزش مضاعف داده می شود.
    رویکرد بشر به ابتکار انواع من در آوردیها و خرافات غیر قابل اثبات و متضاد با مسلمات محکم بی خدشه ی وحی اصیل الهی که آخرین آن قرآن است بنام ارج گذاری و گرامی داشت مجاهدتهای اولیای خدا از جمله سهیم سازی این بندگان مقرب در ویژگیهای منحصر به خداوند هیچ پایگاه وحیانی و عقلی اثبات پذیر ندارد.
    افزودن این ابتکارهای ساخته و پرداخته ی تخیلات ذهن ناقص بشر به دین خدا دخالت در این دین به شماره آمده و در قرآن نکوهش شده است و نسبت به آن هشدارهای شدید فراوان داده شده، واین هشدارها بیشتر در آیاتی که عبارت : « من دون الله » یعنی پایین تر از مرتبه خداوند و لفظ « انداد » یعنی رقیبان آمده اند ، آشکار ذکر گردیده اند.
    خداوند در این هشدارها عاقبت شومی را در قیامت برای مبتکران من در آوردیها و خرافاتی که بنام دین و مذهب ترویج می شوند تعیین کرده است بگونه ای که هیچ انسان خدا پرست پرهیزکاری هرگز جرئت نمی کند بر خلاف خواست خداوند به چنین ابتکارهای قرآن ستیز و خرد گریز نزدیک شود یا آنها را بنام دین و مذهب بپذیرد.
    سهیم سازی بندگان مقرب در و یژگیهای فرا طبیعی منحصر به خداوند و تعیین مراسم و مناسک و شعایر ابتکاری بنام دین و مذهب برای این بندگان نقض صریح غرض و هدف الهی والای دین توحیدی یگانه خداوند جهان هستی است.
    این سهیم سازی مجاهدتها و فدارکاریهای عالمانه ی همه ی پیامبران و اولیای صالح خدا را در راه تبلیغ و آموزش خرد گرای دین وحیانی خداوند و در راه مصون نگه داشتن این دین از تحریف خرد ستیز تحریف گران در طول تاریخ هدر می دهد و نقش برآب می کند.

  • ترفندهای شیادان در وارونه تبلیغ کردن معنای حدیث ثقلین
    ---
    حدیث ثقلین بمعنای پاسداری و حمایت عترت پیامبر از دین و مذهب در مبارزه با انحرافها و کجرویهایی که با من در آوردیها و خرافات توسط دین فروشان و طاغوتان به دین و مذهب افزوده می شوند کاملا درست و مقبول همه ی مسلمانان است.
    أما این حدیث آنگونه که دین فروشان مذهب فروش جعال معنای آن را با ترفندهای گمراه کننده ی شیطانی بغرنج و اثبات ناپذیر به کالای کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی خود ، با یک مشت از احادیث و روایات جعلی تبدیل کرده اند ، هرگز نیست.
    شیادان دین فروش و مذهب فروش معنای حدیث ثقلین را با جعل و دروغهای غیر قابل اثبات و با نسبت این جعلیات و دروغهای بغرنج درک ناپذیر ، که با محکمات قرآن و عقل تضاد آشکار دارند ، به اهل بیت مظلوم پیامبر بگونه ای بنفع کاسبی حرام خود وارونه کرده اند که با هیچ دلیل قرآنی و عقلی امکان اثبات این معنا به دست نمی آید.
    تبدیل معنای حدیث ثقلین توسط شیادان دشمن دین و مذهب بگونه که اهل بیت پیامبر را ، که بحکم قرآن به همه ی ناتوانیها و نیازهای بشری محدود اند ، در ویژیگهای خداوند یکتا سهیم می سازد ، تمام احکام و اعتقادات توحیدی قران را آشکار نقض می کند و هدف ارسال دین و پیامبران به بشر را پوچ و بی معنا جلوه می دهد.
    قرآن شناسان خرد گرا که محض رضای خدا سعی در أمانت داری از وحی الهی و تبلیغ این وحی را دارند حقیقت آشکار تک تک ترفندهای کفر آمیز دین فروشان مذهب فروش را در وارونه جلوه دادن معنای حدیث ثقلین که نقض همه ی هدفهای توحیدی دین خداوند و قرآن است نیک درک کرده و این ترفندها را پیوسته رسوا می کنند.
    این قرآن شناسان بعنوان وظیفه مؤکد دینی و مذهبی خویش پیوسته خطر بزرگ این ترفندهای خبیث دشمنان دین و مذهب را علیه دین و مذهب و علیه حرمت و حیثیت دینی و مذهبی پیامبر اسلام به دین شناسان وفادار راه توحیدی پیامبران و صالحان همیشه گوشزد می نمایند.
    قرآن شناسان هشدار دادن به امت اسلامی و به پیروان صدوق تشیع توحیدی علوی از افتادان در دام این شیادان دین فروش و مذهب فروش دشمن خدا و دشمن قرآن و مزدور صهیونیسم و استکبار را ، با استناد به دلایل محکم و مفصل و قاطع قرآنی و عقلی انکار ناپذیر بخشی از وظیفه دینی و مذهبی خویش می دانند.

  • ببنم، اگر کلمات جعل، دروغ، شیاد، دین فروش، فراطبیعی و اثبات ناپذیر و کاسب را - که دایم مثل طوطی تکرار می کنی - از تو بگیرند چیز دیگری هم داری بگویی؟

    تا کسی بدون ارائه هیچ دلیلی خودت را سنگ محک حق و باطل تصور می کنی و بذون کوچکترین استدلالی هر تهمت کثیفی دلت می خواهد می زنی؟
    حدیث ثقلین جعلی است؟ یا ما کج فهمیده ایم؟ کجایش را کج فهمیده ایم؟ دقیقا چه چیزی را قبول نداری؟ باید به چه چیز تو جواب دهیم که جز فحاشی هیچ نمی گویی و حتی یک استدلال هم ارائه نمی کنی؟

    تو که معلوم شد سواد ابتدایی در حد دبیرستانی زبان عربی را نداری دم از قرآن شناسی می زنی؟ و حرف از محکمات عقل و قرآن می زنی؟

    واقعا نمی فهمی که در این کامنتهای آخری که گذاشته ای بیشتر مایه استهزاء و خنده شده ای؟

  • مهمان وهابی مرغش یه پا داره؛ گویی مثل خوارجه؛ .. اگر رسول خدا و ائمه هدی علیهم السلام هم بگویند قرآن رو ما باید تفسیر کنیم و باید مطیع ما باشی؛ قبول نمیکنه و تکفیرشون میکنه و به قصد کشتن آنها میآد
    وهابی با انکار فضایل آنها و نپذیرفتن احادیث شان با خوارج فرقی نداری؛ ..
    توبه کن تا هنوز نمردی چون نمیدانی فردا زنده ای یا نه؟
    ممکن است معبودِ خاتم الانبیاء والمرسلین محمّد و آل محمّد و شیعیانشان علیهم السلام همین امشب بوسیله ملک الموت قبض روحت کند

  • هدف خداوند از آوردن گذاره ی شق القمر در قرآن چیست؟
    ---
    خداوند با تاکید بر بشریت پیامبران در قرآن کریم و نفی وجود هر گونه توان فرا طبیعی نزد بشر از جمله پیامبران و سایر بندگان مقرب و منحصر ساختن آفرینش بی مانند جهان کیهانی با عظمت به خود و نفی مشارکت فعلی و شهودی زمانی و مکانی هر آفریده ای در این آفرینش ؛ اراده می نماید بخش کوچکی از این آفرینش را که شکل گیری منظومه شمسی از جمله جدایی توده ماه مربوط به این منظومه را که قطعه ای از کل توده ی عظیم این منظومه ی معروف نزد بشر است در سوره قمر به رخ بشر بکشد و توجه بشر را به عظمت گذاره های بی مانند قرآن جلب کند و بشر را به آوردن چنین گذاره هایی با عظمت بی مانند به چالش بکشد.
    در گذاره چالشی شق القمر در سوره قمر در قرآن کریم توده ای با حجمی عظیم از ماده و چگونگی تقسیم این توده به توده هایی نسبتا کوچک تر و و پیامدهای بیشمار عظیم آفرینشهای هدفمند در این تقسیم و زمان عظیم کیهانی که در شکل دادن به اجزای تقسیمات این توده در آفرینش دخیل است که ثابت می کند بشر برای رسیدن به حقایق این تقسیمات عظیم چه زمان و کدام ابزارهای عظیم قابل دست رسی و غیر قابل دست رسی را نیاز دارد.

  • دشمن خدا، معلوم شد که حتی حداقل سواد عربی را هم نداری که فرق انشقاق و اشتقاق را بفهمی. طبق صریح آیه قرآن در شق القمر ماه خود منشق شد نه اینکه از جایی مشتق شده باشد و ضمنا اقتربت الساعه هم زمان نزدیک دن به قیامت است. والا قطعا ابتدای خلقت که زمان قیامت نزدیک نشده!

    منتهی درد شما ماتریالیستها این است که شعری را گفته اید و در قافیه اش هم مانده اید. می خواهید به زور آنچه را خدا به اولیایش بخشیده را انکار کنید.

  • چرا دین شناسان در مقابل سئوال از مهم ترین وظیفه ی خود سکوت را بر می گزینند؟؟؟!!!
    ---
    چرا دین شناسان محترم در باره ی سئوالهای حیاتی خطیر که متوجه حجم عمل آنان به مهم ترین وظیفه دینی خود که جلوگیری از انحرافهای دینی و مذهبی متضاد با قرآن و عقل است همیشه سکوت و خاموشی را بر می گزینند.
    این سکوت دانسته یا ندانسته ثابت می کند این بزرگان علیرغم دریافت تریلیونها پول از مردم بعنوان وجوهات شرعی در جلوگیری از انحرافها و کج رویهای دینی و مذهبی متضاد با قرآن و عقل کوتاهی کرده اند و پاسخی ندارند در حضور مردم و در محضر قدسی خداوند یکتای جهان آفرینش که از خود دفاع کنند.
    ادامه ی این سکوت صرف نظر از عواقب شوم اخروی آن ؛ مشروعیت بقای این حضرات را در حساس ترین مراکز تبلیغ و آموزش دین و مذهب زیر سئوال می برد مگر با ادله ی مستند ثابت کنند در مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری مرم در همه ی زمینه های علمی و عملی مطابق با خواست خداوند در قرآن ، کوشا و فعال بوده اند.
    متاسفانه رواج روز افزون من در آوردیها و خرافات بشری بنام دین و مذهب بجز اصرار دین شناسان بر سکوت در مقابل این عوامل دین زدای ضد قرآن و عقل چیز دیگری را به اثبات نمی رساند.
    حوزه های علمیه متولی آموزش و تبلیغ دین و مذهب موظف اند برای اثبات مشروعیت بقای خویش در مقابل ادعای سکوت آنها بر رواج انحرافهای دینی و مذهبی روز افزون ، با دلایل علمی قاطع محسوس و غیر قابل انکار و با دوری از تعصبات بیجا و دوری از افراط و تفریط و دوری از کلی گویی و فرا افکنی از خود عالمانه و منطقی دفاع کنند.
    تمرکز این ادعا روی بی تفاوت ماندن طولانی و پیوسته ی حوزه های علمیه دینی و مذهبی در مقابل رواج روز افزوزن من در آوردیها و خرافات متضاد با قرآن و عقل بنام دین و مذهب است و دفاع و پاسخ این حوزها می باید برای روشنگری مردم روی رد علمی و آماری همین ادعا متمرکز باشد.


  • تو نه قرآن را قبول داری. نه احادیث را. عقل را هم فقط به عنوان عقل ماتریالیستی قبول داری.
    تو اصلا وهابی هم نیستی. وهابی ها تا این حد بی منطق نیستد و حداقل تلاشی برای پاسخ به استدلالات شیعه می کنند ولو مذبوحانه.

    تو شیطان پرستی.

  • تفسیرهای فرقه ای باطنی حقایق آشکار قرآنی را بغرنج و اثبات ناپذیر جلوه می دهند
    ---
    چرا سایت روشنگری دین آموزی و تبلیغ دین و مذهب و تفسیر قرآن را به افرادی به اصطلاح دین شناس واگذار کرده که حقایق آشکار و اثبات پذیر محکمات مفصل قرآن را که حجت سرشت نشین انکار ناپذیر اند با تفسیرهای باطنی فرقه ای که با ظاهر آیات محکم و مفصل قرآن هیچ هماهنگی وهیچ سنخیتی ندارند بغرنج و اثبات ناپذیر و سر در گم کننده جلوه می دهند و حجیت قرآن را بنفع دشمنان اسلام خدشه دار وساقط می نمایند؟؟؟!!!

  • آیات محکم قرآن همه در تایید اعتقاد شیعه است.
    منتهی شما قرآن را هم قبول ندارید.
    قبلا دیدم که چطور با آیات قرآن برخورد کردبد.

    جز اینکه با فحاشی و هتاکی ما را دین فروش و خرافاتی کاسب و بنامی هیچ هنری نداری.

  • عالی بود

  • ایشون آدم بزرگی هستن. خدا حفظشون کنه

  • دانش ناچیز و ناقص بشر و همچنان آیه امتناع خداوند از ارسال معجزات و کرامات فرا طبیعی ، به بشر حق و اجازه نمی دهد که با قیاس و تشبیه به آیات قرآن برای بندگان پیوسته معجزه ابتکار کند و حقایق شناختهای قرآن را زیر سئوال ببرد.
    « وَمَا مَنَعَنَا أَنْ نُرْسِلَ بِالْآيَاتِ إِلَّا أَنْ كَذَّبَ بِهَا الْأَوَّلُونَ وَآتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُوا بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالْآيَاتِ إِلَّا تَخْوِيفًا » ﴿ آیه ۵۹ سوره اسراء ﴾.

  • آهان جناب وهابی یعنی معجزه شق القمر در قرآن نیست؟!
    یک آیه را در میداری و تفسیر به رای میکنی
    آن آیه هم که نوشتی یعنی برای لجوجان یهود و بت پرستانی که که حجّت برایشان تمام شده معجزه های مکرر به درخواست آنها نیست

  • شق القمر که نشانه ی قدرت خداوند در جدا ساختن ماه از توده ی آسمانی است که منظومه شمسی را به وجود آورده بجز در احادیث جعلی دروغ در کجای قرآن و با چه دلیل علمی بجای خود قرآن معجزه ی پیامبر اسلام عنوان شده است؟؟؟!!!

  • مهمان وهابی! تو حتی فرق اشتق و انشق را نمی فهمی. خدا می گوید خود ماه شکافته شده . اقبرت الساعه و انشق القمر. و نمی گوید اشتق القمر که معنایش می شود ماه از جایی جدا شد. و ابن فرق انشقاق و اشتقاق است. فرق باب انفعال و افتعال. البته از بی سوادی مثل تو انتظار دیگری هم نیست.

  • البته از نظر شما تمام احادیث جعلی است و در این زمینه ابن تیمیه را هم روسفید کرده اید. او چنین جسارتی نداشت که احادیث مشترک مورد تایید تمام فرقه های اسلامی را انکار کند.

    اما آقای وهابی باز هم یادت رفت که آیه صریح قرآن می گوید
    اقتربت الساعه و انشق القمر

    یعنی زمان نزدیک و ماه شکافته شد. چه زمانی نزدیک شده؟ زمان آغاز خلقت؟
    خیر. یعنی زمان قیامت.
    پس قطعا ادعای دروغ شما باطل است و احادیث مربوط به شکافته شدن ماه صحیح است؟

  • بیشتر أحادیث و روایاتی که از نظر علمی مخدوش به جعل و دروغ اند آن أحادیث و روایاتی هستند که با حد و مرزهای شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری قرآنی تضاد و تعارض آشکار دارند و توسط دین فروشان و مذهب فروشان ظالمانه با دروغ به پیامبر و اهل بیت مطلوم آن حضرت نسبت داده می شوند.

  • نه عزیزم بگو خود قرآن هم از نظذ شما جعلی است جون دقیقا با آیات قرآن جوابت را دادیم و انکار کردی. چرا که عقل ماتریالیست تو چیزی فراتر از اسباب مادی را نمی بیند.

  • نظر

  • حاج آقا حسین انصاریان!!! هرگز رسم امامان پارسای پرهیز کار اهل بیت پیامبر نبوده که با رجز خوانی بر خلاف دستور قرآن به تزکیه ی خویشتن خویش بپردازند.
    هدایت گری بنا به تاکید قرآن کریم به پیامبر اسلام : « إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ » ﴿ آیه ۵۶ سوره قصص﴾ منحصر به خداوند است.
    ترفند دین فروشان کاسب تحریف گری مذهب را به پای امام مظلوم ثبت نکنید.

  • وهابی باز مخالفتت را با قرآن و رسول خدا و اهل البیت علیهم السلام نشان دادی؟!
    خداوند هدایت میکند ولی بوسیله رسول خدا و ائمه هدی علیهم السلام, و پذیرش هدایت تا خدا نخواهد واقع نمیشود
    خدای متعال در قرآن در مورد امامت الهی برگذیدگانش از انبیاء و ائمه هدی علیهم السلام فرموده :
    وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۖ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ ﴿١٢٤﴾ البقره (در این آیه به انتخاب امام توسط خدا از ذریه ابراهیم چه از نسل اسحاق و چه اسماعیل(علیهما السلام) و لزوم معصوم بودن امامان هدی علیهم السلام بیان شده؛ معصوم بودنشان هم یعنی اینکه نه به خودشان ظلم کردند و نه به دیگران و نه در مورد حقّ الله؛ با اختیار خودشان هرگز گناهی نکردند و در رساندن پیغام الهی به مردم محفوظ بودند تا خطایی نکنند)
    و در این آیات به امامت الهی ذریه ابراهیم از طرف اسماعیل و اسحاق علیهم السلام یادآور شده:
    وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءَ الزَّكَاةِ ۖ وَكَانُوا لَنَا عَابِدِينَ ﴿٧٣﴾ الانبیاء
    وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا ۖ وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ ﴿٢٤﴾ السجده
    وَمِمَّنْ خَلَقْنَا أُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ ﴿١٨١﴾ الاعراف
    وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْلَا أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ ۗ إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ ۖ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ ﴿٧﴾ سوره الرعد(در احادیث در مورد این کسانی که پس از رسول خدا؛ ائمه هدی للنّاس(برای همه مردم)در هر دوره ای هستند اسم و خصوصیّاتشان از رسول خدا برای ما گفته شده و این آیه دلالت بر وجود امام زمان حی موجود در زمان ما سلام الله علیه هم دارد
    --
    امیرالمومنین علی علیه السلام هم رجز خوانی نکردند بلکه حقیقت خودشان را گفتند که او و رسول خدا و سایر عترت اهل البیتش علیهم السلام همان "عالین" در آیه قرآن هستند که برایت نوشتم :
    این کلام خدا در آیه قرآن : قالَ يا إِبْليسُ ما مَنَعَكَ أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنْتَ مِنَ الْعالينَ [75] سوره ص
    فرمود: «اى ابليس! چه‌چيز مانع تو شد كه بر مخلوقى كه با قدرت خود او را آفريدم سجده كنى؟! آيا تكبّر كردى يا از برترين‌ها بودى؟!
    در حدیثی از رسول خدا ص الله علیه و آله در بیان این آیه آمده :
    الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عن أَبِی‌سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ قَالَ کُنَّا جُلُوساً عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِذْ أَقْبَلَ إِلَیْهِ رَجُلٌ فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَخْبِرْنِی عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عزّوجلّ لِإِبْلِیسَ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ مَنْ هُمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) الَّذِینَ هُمْ أَعْلَی مِنَ الْمَلَائِکَهًِْ الْمُقَرَّبِینَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَنَا وَ عَلِیٌّ وَ فَاطِمَهًُْ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ (علیهم السلام) کُنَّا فِی سُرَادِقِ الْعَرْشِ نُسَبِّحُ اللَّهَ فَسَبَّحَتِ الْمَلَائِکَهًُْ بِتَسْبِیحِنَا قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ اللَّهُ عزّوجلّ آدَمَ (علیه السلام) بِأَلْفَیْ عَامٍ فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عزّوجلّ آدَمَ (صلی الله علیه و آله) أَمَرَ الْمَلَائِکَهًَْ أَنْ یَسْجُدُوا وَ لَمْ یُؤْمَرُوا بِالسُّجُودِ إِلَّا لِأَجْلِنَا فَسَجَدَتِ الْمَلَائِکَهًُْ کُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَی أَنْ یَسْجُدَ فَقَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی لَهُ یا إِبْلِیسُ ما مَنَعَکَ أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِیَدَیَّ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ أَیْ مِنْ هَؤُلَاءِ الْخَمْسَهًِْ الْمَکْتُوبَهًِْ أَسْمَاؤُهُمْ فِی سُرَادِقِ الْعَرْشِ فَنَحْنُ بَابُ اللَّهِ الَّذِی یُؤْتَی مِنْهُ وَ بِنَا یَهْتَدِی الْمُهْتَدُونَ فَمَنْ أَحَبَّنَا أَحَبَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ أَبْغَضَنَا أَبْغَضَهُ اللَّهُ وَ أَسْکَنَهُ نَارَهُ وَ لَا یُحِبُّنَا إِلَّا مَنْ طَابَ مَوْلِدُهُ.
    پیامبر (صلی الله علیه و آله)- ابوسعید خدری گوید: ما در خدمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نشسته بودیم دراین‌موقع مردی وارد شده گفت: «از معنی این آیه که خداوند به شیطان می‌فرماید: أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ، مرا مطّلع فرما! کدام دسته هستند کسانی که از ملائکه [ی مقرّب] برترند»؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: «آن‌ها من و علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) و حسن و حسین (علیها السلام) هستیم، که ما در سرادق عرش خدا را تسبیح می‌کردیم و ملائکه به‌واسطه‌ی تسبیح ما به تسبیح مشغول شدند دوهزار سال قبل از آفرینش آدم (علیه السلام) پس از خلقت آدم (علیه السلام) خداوند به ملائکه دستور داد او را سجده کنند امّا ما را چنین دستوری نداد. همه‌ی ملائکه سجده کردند به جز ابلیس که از سجده امتناع ورزید خداوند فرمود: یا إِبْلیسُ ما مَنَعَکَ أَنْ تَسجُدَ لِما خَلَقْتُ بِیَدَیَّ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالین، کبر ورزیدی یا خود را از آن پنج نفر به حساب آوردی که نامشان در سرادق عرش نوشته شده!؟ ما در به‌سوی خدا هستیم که هرکس بخواهد باید از جانب ما وارد شود به‌واسطه‌ی ما هدایت یافته‌اند هدایت‌شده‌ها هرکه ما را دوست بدارد خدا او را دوست می‌دارد و در بهشت جایش خواهد داد و هرکه با ما کینه ورزد خدا او را دشمن می‌دارد و در جهنّم جایش می‌دهد ما را دوست نخواهند داشت مگر کسانی که ولادت پاکی داشته باشند».
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۱۵۰ بحارالأنوار، ج۲۶، ص۳۴۶/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۴۹۷/ فضایل الشیعهًْ، ص۸/ قصص الأنبیاءللجزایری، ص۳۴؛ «فنحن باب الله... الی آخر» محذوف/ البرهان؛ «بتفاوت لفظی»

  • نام شما:
    نظر: *

  • مهم ترین شرط درستی حدیث و روایت منسوب به دین و مذهب چیست؟
    ---
    کتاب و ناقل شرط بعید اثبات اعتبار هر حدیث و روایت دینی و مذهبی هستند و این دو بتنهایی اعتبار و درستی حدیث و روایت را اگر با حد و مرزهای موجود در شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و با اصول متین استدلال عقلی هماهنگی و انسجام نداشته باشند به اثبات نمی رساند .
    اگر این هماهنگی و انسجام با حد و مرزهای مذکور و با اصول استدلال عقلی محرز نشود صرف نظر از کتاب و ناقل ، اعتبار و درستی حدیث و روایت منسوب به دین و مذهب ساقط است و به جعل و دروغ مخدوش می شود.

  • نظر: *

  • نظر: *

  • نظر: *

  • آیا سایت روشنگری خدا و حسین انصاریان را یکی می بیند؟؟؟!!!
    ---
    آیا گفته های شیخ حسین انصاریان از قرآن خدا بر تر اند که روشنگریهای قرآنی را به پای گفته های او قربانی می گنید؟؟؟!!!
    آیا شما صاحبان این رفتار که بشر را بر تر از خدا می بینید هیچ به ذهنتان خطور کرده که دین داری و مذهبی داری شما به ارزیابی مجدد خدا پسندانه نیاز دارد؟؟؟!!!

  • آخر وهابی نادان! .. این متن حدیث ثقلین از معتبرترین کتاب حدیثی :
    در کتاب کافی که از کتب اربعه است؛ این حدیث اینچنین آمده است: «…إِنِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَی الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی… من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستآویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم…»
    الکافی، کلینی، محمد بن یعقوب، ناشر: دارالکتب الاسلامیه، تهران، سال چاپ: ۱۳۶۳، ج۱، ص۲۹۴
    در کجای این حدیث آمده که قرآن بزرگتر و ارزشمندترست از اهل البیت علیهم السلام!؟
    و تو که مقام نورانی و عظمت اهل البیت علیهم السلام را مُنکری
    این کلام خدا در آیه قرآن : قالَ يا إِبْليسُ ما مَنَعَكَ أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنْتَ مِنَ الْعالينَ [75] سوره ص
    فرمود: «اى ابليس! چه‌چيز مانع تو شد كه بر مخلوقى كه با قدرت خود او را آفريدم سجده كنى؟! آيا تكبّر كردى يا از برترين‌ها بودى؟! [برتر از اينكه فرمان سجود به تو داده شود]»
    در حدیثی از رسول خدا ص الله علیه و آله در بیان این آیه آمده :
    الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عن أَبِی‌سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ قَالَ کُنَّا جُلُوساً عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِذْ أَقْبَلَ إِلَیْهِ رَجُلٌ فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَخْبِرْنِی عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عزّوجلّ لِإِبْلِیسَ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ مَنْ هُمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) الَّذِینَ هُمْ أَعْلَی مِنَ الْمَلَائِکَهًِْ الْمُقَرَّبِینَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَنَا وَ عَلِیٌّ وَ فَاطِمَهًُْ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ (علیهم السلام) کُنَّا فِی سُرَادِقِ الْعَرْشِ نُسَبِّحُ اللَّهَ فَسَبَّحَتِ الْمَلَائِکَهًُْ بِتَسْبِیحِنَا قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ اللَّهُ عزّوجلّ آدَمَ (علیه السلام) بِأَلْفَیْ عَامٍ فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عزّوجلّ آدَمَ (صلی الله علیه و آله) أَمَرَ الْمَلَائِکَهًَْ أَنْ یَسْجُدُوا وَ لَمْ یُؤْمَرُوا بِالسُّجُودِ إِلَّا لِأَجْلِنَا فَسَجَدَتِ الْمَلَائِکَهًُْ کُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَی أَنْ یَسْجُدَ فَقَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی لَهُ یا إِبْلِیسُ ما مَنَعَکَ أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِیَدَیَّ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ أَیْ مِنْ هَؤُلَاءِ الْخَمْسَهًِْ الْمَکْتُوبَهًِْ أَسْمَاؤُهُمْ فِی سُرَادِقِ الْعَرْشِ فَنَحْنُ بَابُ اللَّهِ الَّذِی یُؤْتَی مِنْهُ وَ بِنَا یَهْتَدِی الْمُهْتَدُونَ فَمَنْ أَحَبَّنَا أَحَبَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ أَبْغَضَنَا أَبْغَضَهُ اللَّهُ وَ أَسْکَنَهُ نَارَهُ وَ لَا یُحِبُّنَا إِلَّا مَنْ طَابَ مَوْلِدُهُ.
    پیامبر (صلی الله علیه و آله)- ابوسعید خدری گوید: ما در خدمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نشسته بودیم دراین‌موقع مردی وارد شده گفت: «از معنی این آیه که خداوند به شیطان می‌فرماید: أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ، مرا مطّلع فرما! کدام دسته هستند کسانی که از ملائکه [ی مقرّب] برترند»؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: «آن‌ها من و علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) و حسن و حسین (علیها السلام) هستیم، که ما در سرادق عرش خدا را تسبیح می‌کردیم و ملائکه به‌واسطه‌ی تسبیح ما به تسبیح مشغول شدند دوهزار سال قبل از آفرینش آدم (علیه السلام) پس از خلقت آدم (علیه السلام) خداوند به ملائکه دستور داد او را سجده کنند امّا ما را چنین دستوری نداد. همه‌ی ملائکه سجده کردند به جز ابلیس که از سجده امتناع ورزید خداوند فرمود: یا إِبْلیسُ ما مَنَعَکَ أَنْ تَسجُدَ لِما خَلَقْتُ بِیَدَیَّ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالین، کبر ورزیدی یا خود را از آن پنج نفر به حساب آوردی که نامشان در سرادق عرش نوشته شده!؟ ما در به‌سوی خدا هستیم که هرکس بخواهد باید از جانب ما وارد شود به‌واسطه‌ی ما هدایت یافته‌اند هدایت‌شده‌ها هرکه ما را دوست بدارد خدا او را دوست می‌دارد و در بهشت جایش خواهد داد و هرکه با ما کینه ورزد خدا او را دشمن می‌دارد و در جهنّم جایش می‌دهد ما را دوست نخواهند داشت مگر کسانی که ولادت پاکی داشته باشند».
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۱۵۰ بحارالأنوار، ج۲۶، ص۳۴۶/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۴۹۷/ فضایل الشیعهًْ، ص۸/ قصص الأنبیاءللجزایری، ص۳۴؛ «فنحن باب الله... الی آخر» محذوف/ البرهان؛ «بتفاوت لفظی»
    ---
    تو که هی مثل خوارج هی قرآن قرآن میگویی
    اگر قرآن خوانده باشی بر عهده رسول خدا و جانشینان بحق او است که آیات قرآن را برای مردم توضیح دهند تا همچون مذاهب کور عُمَری و داعش پیدا نشود
    طبق این آیات قرآن :
    وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ إِلَّا رِجَالًا نُّوحِي إِلَيْهِمْ ۚ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴿٤٣﴾ بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٤٤﴾ النحل
    و پیش از تو جز مردانی که به آنان وحی می کردیم، نفرستادیم. اگر [این حقیقت را] نمی دانید [که پیامبران از جنس بشر بودند] از اهل دانش و اطلاع بپرسید [تا دیگر نگویید که چرا مَلَکی به رسالت نازل نشده است؟!] (۴۳) [همه پیامبران را] با دلایل روشن و کتاب های آسمانی [فرستادیم]، و قرآن را [هم] به سوی تو نازل کردیم به خاطر اینکه برای مردم آنچه را که برای [هدایتشان] به سویشان نازل شده بیان کنی و برای اینکه [در پیامبری تو و آنچه را به حق نازل شده] بیندیشند. (۴۴)
    --
    أمیرالمؤمنین علی (علیه السلام)- وَ أَصْلُ الْإِیمَانِ الْعِلْمُ وَ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ تَعَالَی لَهُ أَهْلًا نَدَبَ إِلَی طَاعَتِهِمْ وَ مَسْأَلَتِهِمْ فَقَالَ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُون.
    امام علی (علیه السلام)- اصل ایمان علم است و خداوند برای علم، اهلی معیّن کرده و مردم را به اطاعت و سؤال از آن‌ها دعوت کرده و فرموده است: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ.
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۲ بحارالأنوار، ج۶۶، ص۸۰/ بحارالأنوار، ج۹۰، ص۵۷
    ---
    الصّادق (علیه السلام)- الْکِتَابُ هُوَ الذِّکْرُ وَ أَهْلُهُ آلُ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام) أَمَرَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ بِسُؤَالِهِمْ وَ لَمْ یُؤْمَرُوا بِسُؤَالِ الْجُهَّالِ وَ سَمَّی اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ الْقُرْآنَ ذِکْراً فَقَالَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ.
    امام صادق (علیه السلام)- قرآن، ذکر است و خاندان محمّد (علیهم السلام) اهل آن ذکر هستند که خداوند عزّوجلّ امر کرده از آن‌ها سؤال شود و نه از جاهلان. خداوند خود، قرآن را ذکر نامیده و فرموده است: تا آنچه را برای مردم نازل شده است برایشان بیان کنی و باشد که بیندیشند. (نحل/۴۴)
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۲ الکافی، ج۱، ص۲۹۵/ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۱۸۱/ بصایرالدرجات، ص۴۱/ وسایل الشیعهًْ، ج۲۷، ص۶۶/ مستدرک الوسایل، ج۱۷، ص۲۸۰
    --
    الصّادق (علیه السلام)- إِیَّاکُمْ وَ تَقَحُّمَ الْمَهَالِکِ بِاتِّبَاعِ الْهَوَی وَ الْمَقَایِیسِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِلْقُرْآنِ أَهْلًا أَغْنَاکُمْ بِهِمْ عَنْ جَمِیعِ الْخَلَائِقِ لَا عِلْمَ إِلَّا مَا أُمِرُوا بِهِ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ إِیَّانَا عَنِّی.
    امام صادق (علیه السلام)- از افتادن در مهلکه‌ها به‌سبب پیروی از هوی و هوس و قیاسها بپرهیزید. خداوند برای قرآن اهل و دانشمند مقرر کرده و شما را [به‌واسطه‌ی آنان] از همه‌ی مردم بی‌نیاز کرده است. و علم همان است که آنان بدان فرمان دهند. خداوند فرموده: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ و مقصود از أَهْلَ الذِّکْرِ، ما هستیم.
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۲ بحارالأنوار، ج۲، ص۳۱۲/ کنزالفواید، ج۲، ص۲۰۹/ مستدرک الوسایل، ج۱۷، ص۲۵۷
    ---
    الباقر (علیه السلام)- رَسُولُ اللَّهِ (علیه السلام) وَ أَهْلُ بَیْتِهِ هُمْ أَهْلُ الذِّکْرِ وَ هُمُ الْأَئِمَّهًُْ (علیهم السلام).
    امام باقر (علیه السلام)- رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت او اهل ذکر هستند و آنان امامان (می‌باشند.
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۴ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۱۷۹/ بصایرالدرجات، ص۴۰/ شواهدالتنزیل، ج۱، ص۴۳۷/ فرات الکوفی، ص 235
    ---
    الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُعَلَّی‌بْنِ‌خُنَیْس عَنْ أَبِی‌عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) فِی قَوْلِ اللَّهِ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ قَالَ هُمْ آلُ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام) فَذَکَرْنَا لَهُ حَدِیثَ الْکَلْبِیِّ أَنَّهُ قَالَ هِیَ فِی أَهْلِ الْکِتَابِ قَالَ فَلَعَنَهُ وَ کَذَّبَهُ.
    امام صادق (علیه السلام)- معلی‌بن‌خنیس گوید: امام صادق (علیه السلام) در مورد آیه: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ فرمود: «اهل ذکر، آل محمّد (هستند». [معلی گوید:] ما گفتار کلبی که می‌گوید: «اهل ذکر، اهل کتاب (یهود و نصاری) هستند» را به عرض امام (علیه السلام) رساندیم؛ امام (علیه السلام) او را لعنت کرده و تکذیبش نمود.
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۴ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۱۸۰/ بصایرالدرجات، ص۴۱؛ فیه: «فذکر ناله حدیث ... کذبه» محذوف/ مستدرک الوسایل، ج۱۷، ص۲۸۰
    --
    الرِّضا (علیه السلام)- لَمَّا حَضَرَ عَلِیُّ بْنُ مُوسَی (علیه السلام) مَجْلِسَ الْمَأْمُون ... قَالَ الرِّضَا (علیه السلام) وَ نَحْنُ أَهْلُ الذِّکْرِ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ فَقَالَتِ الْعُلَمَاءُ إِنَّمَا عَنَی بِذَلِکَ الْیَهُودَ وَ النَّصَارَی فَقَالَ أَبُوالْحَسَنِ (علیه السلام) سُبْحَانَ اللَّهِ وَ یَجُوزُ ذَلِکَ إِذَنْ یَدْعُونَا إِلَی دِینِهِمْ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ أَفْضَلُ مِنْ دِینِ الْإِسْ-لَامِ فَقَالَ الْمَأْمُ-ونُ فَهَلْ عِنْدَکَ فِی ذَلِکَ شَرْحٌ بِخِلَافِ مَا قَالُ-وا یَا أَبَاالْحَسَنِ (علیه السلام) قَالَ نَعَمْ الذِّکْرُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ نَحْنُ أَهْلُهُ وَ ذَلِکَ بَیِّنٌ فِی کِتَابِ اللَّهِ حَیْثُ یَقُولُ فِی سُورَهًِْ الطَّلَاقِ فَاتَّقُوا اللهَ یا أُولِی الْأَلْبابِ الَّذِینَ آمَنُوا قَدْ أَنْزَلَ اللهُ إِلَیْکُمْ ذِکْراً رَسُولًا یَتْلُوا عَلَیْکُمْ آیاتِ اللهِ مُبَیِّناتٍ. فَالذِّکْرُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ نَحْنُ أَهْلُهُ.
    امام رضا (علیه السلام)- زمانی‌که امام رضا (علیه السلام) در مجلس هارون حاضر شد ... فرمود: «ما، اهل ذکر هستیم؛ همان کسانی که خدا در کتاب خود فرمود: فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ. ما، اهل ذکر هستیم، اگر نمی‌دانید از ما بپرسید». علما گفتند: «منظور خداوند از آیه، یهود و نصاری بوده است». امام (علیه السلام) فرمود: «سبحان الله، آیا چنین چیزی جایز است؟! در آن صورت آن‌ها ما را به دین خود دعوت خواهند کرد و خواهند گفت: این دین ما، از اسلام بهتر است». مأمون پرسید: «ای اباالحسن (علیه السلام)! آیا تو برای آیه ش-رحی جز آنچه عل-ما گفتند، می‌دانی»؟ فرم-ود: «آری. ذکر، رسولخدا (صلی الله علیه و آله) است و ما اهل او هستیم و خداوند در سوره‌ی طلاق این مسئله را بیان کرده و فرموده است: پس ای خردمندانی که ایمان آورده‌اید، از خدا بترسید. خدا بر شما قرآن را نازل کرده است* و پیامبری که آیات روشن خدا را برایتان می‌خواند تا کسانی را که ایمان آورده‌اند (طلاق/۱۱-۱۰) پس ذکر، رسولخدا (صلی الله علیه و آله) و ما، اهل او هستیم».
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۴ وسایل الشیعهًْ، ج۲۷، ص۷۲/ بشارهًْ المصطفی، ص۲۳/ تحف العقول، ص۴۳۴/ عیون أخبارالرضا (ج۱، ص۲۳۹/ نورالثقلین/ البرهان
    --
    پس یا توبه کن و دست از انکار فضائل اهل البیت علیهم السلام و کم ارزش برشمردن آنان بردار یا بمیر و برو ب جهنّم

  • مهم ترین شرط درستی حدیث و روایت منسوب به دین و مذهب چیست؟
    ---
    کتاب و ناقل شرط بعید اثبات اعتبار هر حدیث و روایت دینی و مذهبی هستند و این دو بتنهایی اعتبار و درستی حدیث و روایت را اگر با حد و مرزهای موجود در شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و با اصول متین استدلال عقلی هماهنگی و انسجام نداشته باشند به اثبات نمی رساند .
    اگر این هماهنگی و انسجام با حد و مرزهای مذکور و با اصول استدلال عقلی محرز نشود صرف نظر از کتاب و ناقل ، اعتبار و درستی حدیث و روایت منسوب به دین و مذهب ساقط است و به جعل و دروغ مخدوش می شود.

  • و این اصول متین استدلال عقلی از کجا آمده؟ از ترواشات ذهنی ابن تیمه و یا ماتریالیستها؟
    کدام عقلی گفته که تمام مسلمانان تاریخ از دم مشرک بوده اند و حالا تو دین را فهمیده ای؟

    آری. عقل برای شما هر چیزی است که هوای نفستان را ارضا کند/

  • اگر چشم بصیرت داری بخوان!!!
    « وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِكُونَ » ﴿ آیه ۱۰۶ سوره یوسف ﴾
    «وَمَا أَكْثَرُ النَّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنِينَ »﴿ آیه ۱۰۳ سوره یوسف ﴾
    در ضمن عقل در انتخاب بین خوب و بد هرگز بد را انتخاب نمی کند و اگر عقل به انتخاب بد عادت داشت خداوند هرگز بشر را برای انتخاب دین الهی بارها به خرد گرایی فرا نمی خواند .

  • چرا از تغییر ناپذیری اکثریت بشر نباید نگران شد؟
    ---
    اگر به وضعیت اکثریت بشر از اقوام همه ی پیامبران در طول تاریخ در قرآن کریم یک نگرش حقیقت جو داشته باشیم بی تردید روشنگریهای سرشت نشین قرآن چنین نگرانی را بی مورد به اثبات می رسانند.
    قرآن ثابت می کند بعلت دم دمی مزاجی بودن اکثریت بشر رفاه طلب خدا گریز هیچ یک از پیامبران بجز در محیط بسیار کوچکی نتوانسند بیشترین محتوای دوران خود را به محتوای خدا پسندانه تبدیل کنند.
    خداوند علل تغییر ناپذیری خدا پسندانه ی اکثریت بشر را در قرآن بارها تکرار کرده است.
    خداوند در قرآن کریم تاکید می کند اکثریت بشر که خرد گریزانه خود خواه و منفعت طلب است از تغییر محتوای زندگی عدالت ستیز خود و از گرایش به حق و عدالت گریزان است و به همین دلیل حجم بیشتر محیط بشری بگونه ای خدا پسندانه تغییر محتوا نمی دهد و عاقبت زیان بار را بر رستگاری ترجیح می دهد.
    قرآن در سوره ی واقعه تاکید می کند جمعیت بشری اهل بهشت در مقایسه با جمعیت بی شمار بشر از بدو آفرینش نوع او تا قیام قیامت بسیار اندک است.
    حقایق فوق ارزش والای بی مانند ایمان و مؤمنان را آشکار می کنند و این ارزش با هیچ بها و مقام و دارایی بزرگ دنیوی هرگز و به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
    با تدبر به هدف از آفرینش بشر که خداوند حکمت و خرد در قرآن کریم بگونه ای مشروح با بیان راه و چاه به بشر برخوردار از عقل و اراده بیان کرده است.
    با اندک تدبر و تأمل در این تفاوت حساب ناپذیر میان شمار اندک رستگاران که با عقل خود راه خدا را برگزیدند و جمعیت بی شماری که با خرد گریزی رفتن به چاه آشکار شیطان را با اختیار خود انتخاب کردند هیچ بی عدالتی در آفرینش بشر نزد منصفان احساس نمی گردد.
    ارزش بشر در به کار گیری خدا پسندانه ی عقل و اراده او با هم در پذیرش روشنیهای ارزشمند آشکار و نورانی راه آسان خدا در جهان است.
    با کنار گذاشتن عقل وتحولهای مخربی که با خرد گریزی نزد بشر ایجاد می شوند ارزش او از جانوران درنده ی دد منش که می باید نابود شوند نزد خداوند و خلق خدا کمتر می شود.
    این نکته حایز اهمیت است که گمراهی به اصطلاح دین شناسان که قاعدتا می باید با پارسایی برای رفتار و گفتار و پندار جامعه در گزینش راه خدا الگو و مقتدا باشند ، و دوری خرد گریز آنان از آیات آشکار خداوند و پیروی از من در آوردیها و خرافات بنام دین و مذهب و تشویق این رذایل ، بزرگ ترین عامل افتادن اکثریت بشر در چاه ویل شیطان است.

  • آخر وهابی نادان؛ .. کتاب مهّم تر است یا انسان؟ نامه ای از سوی خدا برای هدایت و تشریع احکام برای انسانها بیاید که آن نامه هم مخلوق است مهّم تر است یا انسان؟
    معلّم کتاب مهّم تر است یا خودِ کتاب؟ ..
    اگر رسول خدا و اهل البیت علیهم السلام نباشند همین قرآن میشود دستآویز عُمریهایی چون تو که به دروغ خودت را شیعه معرفی کرده ای تا با تفسیر به رای مثل موریانه نفاق در دین خدا بیندازی
    قرآن بدون اهل البیت علیهم السلام نتیجه اش داعش است؛ نتیجه اش مذاهب کور عُمَری است
    نتیجه اش دهن کجی و تهمت به مومنان مسلمانی مثل شیخ حسین انصاریان حفظه الله است و اینکه آنان را مزدور صهیونیزم و حرامخوار و خرافی معرفی کنی
    ای کاش بفهمی؛ ولی خودت را به نفهمی زده ای چون بارها برایت توضیح نوشتیم

  • جای تومارها از نوشته های متضاد با قرآن و عقل سطل زباله است
    ---
    تو آی شیعه ی لندنی وابسته به صهیونیسم و استعمار فرتوت انگلیس اگر تومارها ورق و کاغذ را پر کنی ولی هماهنگی علمی منطقی نوشته هایت و احادیث و روایات را که نقل می کنی با آیات محکم و مفصل قرآن و اصول استدلال عقلی بی خدشه ی درست از قیاس و تعریف و تشبیه و تمثیل به اثبات نرسانی نوشته هایت بجز عوام فریبی با جعل و دروغ و نسبت نا روا به اهل بیت پیامبر بیش نیستند و نزد خداوند و خلق الله عاقل و آگاه به اصول بحث پشیزی ارزش ندارند.
    تو اگرعوام فریب نیستی بجای بستن ریسمان به آسمان با حرفهای اثبات ناپذیر ؛ با انتقادعلمی منطقی قابل اثبات و با کمک آیات محکم و مفصل از شناختهای ذی ربط فرهنگ دین داری قرآنی که بر همه ی روشهای دین داری و مذهب داری حاکم و ناظر اند نکته به نکته از نوشته های مورد اعتراض خود را بی هیاهو و هرزه پردازی عالمانه رد کن و خطاهای علمی این نوشته ها را عالمانه بیان کن تا عاقلان سره از ناسره در این نوشته ها را تشخیص بدهند و سیه روی شود آن که در او غش باشد.

  • آخر وهابی نادان! .. این متن حدیث ثقلین از معتبرترین کتاب حدیثی :
    در کتاب کافی که از کتب اربعه است؛ این حدیث اینچنین آمده است: «…إِنِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَی الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی… من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستآویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم…»
    الکافی، کلینی، محمد بن یعقوب، ناشر: دارالکتب الاسلامیه، تهران، سال چاپ: ۱۳۶۳، ج۱، ص۲۹۴
    در کجای این حدیث آمده که قرآن بزرگتر و ارزشمندترست از اهل البیت علیهم السلام!؟
    و تو که مقام نورانی و عظمت اهل البیت علیهم السلام را مُنکری
    این کلام خدا در آیه قرآن : قالَ يا إِبْليسُ ما مَنَعَكَ أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنْتَ مِنَ الْعالينَ [75] سوره ص
    فرمود: «اى ابليس! چه‌چيز مانع تو شد كه بر مخلوقى كه با قدرت خود او را آفريدم سجده كنى؟! آيا تكبّر كردى يا از برترين‌ها بودى؟! [برتر از اينكه فرمان سجود به تو داده شود]»
    در حدیثی از رسول خدا ص الله علیه و آله در بیان این آیه آمده :
    الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عن أَبِی‌سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ قَالَ کُنَّا جُلُوساً عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِذْ أَقْبَلَ إِلَیْهِ رَجُلٌ فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَخْبِرْنِی عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عزّوجلّ لِإِبْلِیسَ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ مَنْ هُمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) الَّذِینَ هُمْ أَعْلَی مِنَ الْمَلَائِکَهًِْ الْمُقَرَّبِینَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَنَا وَ عَلِیٌّ وَ فَاطِمَهًُْ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ (علیهم السلام) کُنَّا فِی سُرَادِقِ الْعَرْشِ نُسَبِّحُ اللَّهَ فَسَبَّحَتِ الْمَلَائِکَهًُْ بِتَسْبِیحِنَا قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ اللَّهُ عزّوجلّ آدَمَ (علیه السلام) بِأَلْفَیْ عَامٍ فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عزّوجلّ آدَمَ (صلی الله علیه و آله) أَمَرَ الْمَلَائِکَهًَْ أَنْ یَسْجُدُوا وَ لَمْ یُؤْمَرُوا بِالسُّجُودِ إِلَّا لِأَجْلِنَا فَسَجَدَتِ الْمَلَائِکَهًُْ کُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَی أَنْ یَسْجُدَ فَقَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی لَهُ یا إِبْلِیسُ ما مَنَعَکَ أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِیَدَیَّ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ أَیْ مِنْ هَؤُلَاءِ الْخَمْسَهًِْ الْمَکْتُوبَهًِْ أَسْمَاؤُهُمْ فِی سُرَادِقِ الْعَرْشِ فَنَحْنُ بَابُ اللَّهِ الَّذِی یُؤْتَی مِنْهُ وَ بِنَا یَهْتَدِی الْمُهْتَدُونَ فَمَنْ أَحَبَّنَا أَحَبَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ أَبْغَضَنَا أَبْغَضَهُ اللَّهُ وَ أَسْکَنَهُ نَارَهُ وَ لَا یُحِبُّنَا إِلَّا مَنْ طَابَ مَوْلِدُهُ.
    پیامبر (صلی الله علیه و آله)- ابوسعید خدری گوید: ما در خدمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نشسته بودیم دراین‌موقع مردی وارد شده گفت: «از معنی این آیه که خداوند به شیطان می‌فرماید: أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالِینَ، مرا مطّلع فرما! کدام دسته هستند کسانی که از ملائکه [ی مقرّب] برترند»؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: «آن‌ها من و علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) و حسن و حسین (علیها السلام) هستیم، که ما در سرادق عرش خدا را تسبیح می‌کردیم و ملائکه به‌واسطه‌ی تسبیح ما به تسبیح مشغول شدند دوهزار سال قبل از آفرینش آدم (علیه السلام) پس از خلقت آدم (علیه السلام) خداوند به ملائکه دستور داد او را سجده کنند امّا ما را چنین دستوری نداد. همه‌ی ملائکه سجده کردند به جز ابلیس که از سجده امتناع ورزید خداوند فرمود: یا إِبْلیسُ ما مَنَعَکَ أَنْ تَسجُدَ لِما خَلَقْتُ بِیَدَیَّ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعالین، کبر ورزیدی یا خود را از آن پنج نفر به حساب آوردی که نامشان در سرادق عرش نوشته شده!؟ ما در به‌سوی خدا هستیم که هرکس بخواهد باید از جانب ما وارد شود به‌واسطه‌ی ما هدایت یافته‌اند هدایت‌شده‌ها هرکه ما را دوست بدارد خدا او را دوست می‌دارد و در بهشت جایش خواهد داد و هرکه با ما کینه ورزد خدا او را دشمن می‌دارد و در جهنّم جایش می‌دهد ما را دوست نخواهند داشت مگر کسانی که ولادت پاکی داشته باشند».
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۱۵۰ بحارالأنوار، ج۲۶، ص۳۴۶/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۴۹۷/ فضایل الشیعهًْ، ص۸/ قصص الأنبیاءللجزایری، ص۳۴؛ «فنحن باب الله... الی آخر» محذوف/ البرهان؛ «بتفاوت لفظی»
    ---
    تو که هی مثل خوارج هی قرآن قرآن میگویی
    اگر قرآن خوانده باشی بر عهده رسول خدا و جانشینان بحق او است که آیات قرآن را برای مردم توضیح دهند تا همچون مذاهب کور عُمَری و داعش پیدا نشود
    طبق این آیات قرآن :
    وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ إِلَّا رِجَالًا نُّوحِي إِلَيْهِمْ ۚ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴿٤٣﴾ بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٤٤﴾ النحل
    و پیش از تو جز مردانی که به آنان وحی می کردیم، نفرستادیم. اگر [این حقیقت را] نمی دانید [که پیامبران از جنس بشر بودند] از اهل دانش و اطلاع بپرسید [تا دیگر نگویید که چرا مَلَکی به رسالت نازل نشده است؟!] (۴۳) [همه پیامبران را] با دلایل روشن و کتاب های آسمانی [فرستادیم]، و قرآن را [هم] به سوی تو نازل کردیم به خاطر اینکه برای مردم آنچه را که برای [هدایتشان] به سویشان نازل شده بیان کنی و برای اینکه [در پیامبری تو و آنچه را به حق نازل شده] بیندیشند. (۴۴)
    --
    أمیرالمؤمنین علی (علیه السلام)- وَ أَصْلُ الْإِیمَانِ الْعِلْمُ وَ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ تَعَالَی لَهُ أَهْلًا نَدَبَ إِلَی طَاعَتِهِمْ وَ مَسْأَلَتِهِمْ فَقَالَ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُون.
    امام علی (علیه السلام)- اصل ایمان علم است و خداوند برای علم، اهلی معیّن کرده و مردم را به اطاعت و سؤال از آن‌ها دعوت کرده و فرموده است: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ.
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۲ بحارالأنوار، ج۶۶، ص۸۰/ بحارالأنوار، ج۹۰، ص۵۷
    ---
    الصّادق (علیه السلام)- الْکِتَابُ هُوَ الذِّکْرُ وَ أَهْلُهُ آلُ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام) أَمَرَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ بِسُؤَالِهِمْ وَ لَمْ یُؤْمَرُوا بِسُؤَالِ الْجُهَّالِ وَ سَمَّی اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ الْقُرْآنَ ذِکْراً فَقَالَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ.
    امام صادق (علیه السلام)- قرآن، ذکر است و خاندان محمّد (علیهم السلام) اهل آن ذکر هستند که خداوند عزّوجلّ امر کرده از آن‌ها سؤال شود و نه از جاهلان. خداوند خود، قرآن را ذکر نامیده و فرموده است: تا آنچه را برای مردم نازل شده است برایشان بیان کنی و باشد که بیندیشند. (نحل/۴۴)
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۲ الکافی، ج۱، ص۲۹۵/ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۱۸۱/ بصایرالدرجات، ص۴۱/ وسایل الشیعهًْ، ج۲۷، ص۶۶/ مستدرک الوسایل، ج۱۷، ص۲۸۰
    --
    الصّادق (علیه السلام)- إِیَّاکُمْ وَ تَقَحُّمَ الْمَهَالِکِ بِاتِّبَاعِ الْهَوَی وَ الْمَقَایِیسِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِلْقُرْآنِ أَهْلًا أَغْنَاکُمْ بِهِمْ عَنْ جَمِیعِ الْخَلَائِقِ لَا عِلْمَ إِلَّا مَا أُمِرُوا بِهِ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ إِیَّانَا عَنِّی.
    امام صادق (علیه السلام)- از افتادن در مهلکه‌ها به‌سبب پیروی از هوی و هوس و قیاسها بپرهیزید. خداوند برای قرآن اهل و دانشمند مقرر کرده و شما را [به‌واسطه‌ی آنان] از همه‌ی مردم بی‌نیاز کرده است. و علم همان است که آنان بدان فرمان دهند. خداوند فرموده: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ و مقصود از أَهْلَ الذِّکْرِ، ما هستیم.
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۲ بحارالأنوار، ج۲، ص۳۱۲/ کنزالفواید، ج۲، ص۲۰۹/ مستدرک الوسایل، ج۱۷، ص۲۵۷
    ---
    الباقر (علیه السلام)- رَسُولُ اللَّهِ (علیه السلام) وَ أَهْلُ بَیْتِهِ هُمْ أَهْلُ الذِّکْرِ وَ هُمُ الْأَئِمَّهًُْ (علیهم السلام).
    امام باقر (علیه السلام)- رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت او اهل ذکر هستند و آنان امامان (می‌باشند.
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۴ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۱۷۹/ بصایرالدرجات، ص۴۰/ شواهدالتنزیل، ج۱، ص۴۳۷/ فرات الکوفی، ص 235
    ---
    الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُعَلَّی‌بْنِ‌خُنَیْس عَنْ أَبِی‌عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) فِی قَوْلِ اللَّهِ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ قَالَ هُمْ آلُ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام) فَذَکَرْنَا لَهُ حَدِیثَ الْکَلْبِیِّ أَنَّهُ قَالَ هِیَ فِی أَهْلِ الْکِتَابِ قَالَ فَلَعَنَهُ وَ کَذَّبَهُ.
    امام صادق (علیه السلام)- معلی‌بن‌خنیس گوید: امام صادق (علیه السلام) در مورد آیه: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ فرمود: «اهل ذکر، آل محمّد (هستند». [معلی گوید:] ما گفتار کلبی که می‌گوید: «اهل ذکر، اهل کتاب (یهود و نصاری) هستند» را به عرض امام (علیه السلام) رساندیم؛ امام (علیه السلام) او را لعنت کرده و تکذیبش نمود.
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۴ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۱۸۰/ بصایرالدرجات، ص۴۱؛ فیه: «فذکر ناله حدیث ... کذبه» محذوف/ مستدرک الوسایل، ج۱۷، ص۲۸۰
    --
    الرِّضا (علیه السلام)- لَمَّا حَضَرَ عَلِیُّ بْنُ مُوسَی (علیه السلام) مَجْلِسَ الْمَأْمُون ... قَالَ الرِّضَا (علیه السلام) وَ نَحْنُ أَهْلُ الذِّکْرِ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ فَقَالَتِ الْعُلَمَاءُ إِنَّمَا عَنَی بِذَلِکَ الْیَهُودَ وَ النَّصَارَی فَقَالَ أَبُوالْحَسَنِ (علیه السلام) سُبْحَانَ اللَّهِ وَ یَجُوزُ ذَلِکَ إِذَنْ یَدْعُونَا إِلَی دِینِهِمْ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ أَفْضَلُ مِنْ دِینِ الْإِسْ-لَامِ فَقَالَ الْمَأْمُ-ونُ فَهَلْ عِنْدَکَ فِی ذَلِکَ شَرْحٌ بِخِلَافِ مَا قَالُ-وا یَا أَبَاالْحَسَنِ (علیه السلام) قَالَ نَعَمْ الذِّکْرُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ نَحْنُ أَهْلُهُ وَ ذَلِکَ بَیِّنٌ فِی کِتَابِ اللَّهِ حَیْثُ یَقُولُ فِی سُورَهًِْ الطَّلَاقِ فَاتَّقُوا اللهَ یا أُولِی الْأَلْبابِ الَّذِینَ آمَنُوا قَدْ أَنْزَلَ اللهُ إِلَیْکُمْ ذِکْراً رَسُولًا یَتْلُوا عَلَیْکُمْ آیاتِ اللهِ مُبَیِّناتٍ. فَالذِّکْرُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ نَحْنُ أَهْلُهُ.
    امام رضا (علیه السلام)- زمانی‌که امام رضا (علیه السلام) در مجلس هارون حاضر شد ... فرمود: «ما، اهل ذکر هستیم؛ همان کسانی که خدا در کتاب خود فرمود: فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ. ما، اهل ذکر هستیم، اگر نمی‌دانید از ما بپرسید». علما گفتند: «منظور خداوند از آیه، یهود و نصاری بوده است». امام (علیه السلام) فرمود: «سبحان الله، آیا چنین چیزی جایز است؟! در آن صورت آن‌ها ما را به دین خود دعوت خواهند کرد و خواهند گفت: این دین ما، از اسلام بهتر است». مأمون پرسید: «ای اباالحسن (علیه السلام)! آیا تو برای آیه ش-رحی جز آنچه عل-ما گفتند، می‌دانی»؟ فرم-ود: «آری. ذکر، رسولخدا (صلی الله علیه و آله) است و ما اهل او هستیم و خداوند در سوره‌ی طلاق این مسئله را بیان کرده و فرموده است: پس ای خردمندانی که ایمان آورده‌اید، از خدا بترسید. خدا بر شما قرآن را نازل کرده است* و پیامبری که آیات روشن خدا را برایتان می‌خواند تا کسانی را که ایمان آورده‌اند (طلاق/۱۱-۱۰) پس ذکر، رسولخدا (صلی الله علیه و آله) و ما، اهل او هستیم».
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۴۴ وسایل الشیعهًْ، ج۲۷، ص۷۲/ بشارهًْ المصطفی، ص۲۳/ تحف العقول، ص۴۳۴/ عیون أخبارالرضا (ج۱، ص۲۳۹/ نورالثقلین/ البرهان
    --
    پس یا توبه کن و دست از انکار فضائل اهل البیت علیهم السلام و کم ارزش برشمردن آنان بردار یا بمیر و برو ب جهنّم

  • نکند می گی ثقلین توی دین فروش یا اربابان صهیونیستی تزویر گر جعال صهیونیستی تو هستند؟؟؟!!!

  • جواب احمقان هرزه گو سکوت است

  • آقای انصاریان!!! حرمت قرآن را پاس بدارید
    ---
    حاج آقا انصاریان!!! محال است امامان از اهل بیت پیامیر که مبلغان و پاسداران فدایی دین خدا و قرآن در مقابل تحریفگریهای خرافه سازان بشر بودند سخنی را آن هم بنفع خود و برای تزکیه خویشتن خویش بر زبان بیاورند که هیچ آیه ای از محکمات مفصل قرآن آن را تایید نمی کند و با هیچ اصلی از اصول متین استدلال عقلی قابل اثبات نیست و بجز بدنام و متهم کردن اهل بیت به خرافه گستری هیچ بازده دیگری ندارد.
    شما همه ی آن چه را که باره ی ویژگیهای پیامبر اسلام و سایر پیامبران در محکمات مفصل قرآن آمده است بر رسی کنید اگر یک چنین تعریفی را در باره ی پیامبر اسلام و سایر پیامبران در آیات محکم و مفصل قرآن دیدید آن گاه حق دارید آن چه را که در باره حضرت علی گفتید برای ایشان و به سایر ائمه اطهار از اهل بیت پیامبر اسلام تعمیم دهید.
    تا کی می خواهیم با دهن کجی به محکمات مفصل قرآن برای سر گرم کردن مرم ، ائمه ی اطهار را با پخش خرافات اثبات ناپذیر بد نام کنیم؟؟؟!!!
    شما برای ترویج کاسبی خود با این کار و با نقل جعلیات غیر قابل اثبات حیثیت دینی قرآن و پیامبر اسلام را لوث و نابود می کنید و دین و مذهب را بازیچه جلوه می دهید.
    تا کی می خواهیم بی هیچ بیم و هراس از خشم خانمان بر افکن خداوند قهار با کشفی و شیخی مسلکی با جعلیات بیگانه با قرآن به تبلیغات پوچ برای ائمه مظلوم اهل بیت پیامیر ادامه دهیم و این مظلومان را در تضاد با قرآن و عقل بازیچه ی هوا و هوسها و تخلیات پوچ خود قرار دهیم؟؟؟!!!

  • اهل بیت پیامبر مبلغ و فدایی احکام و اعتقادات قرآن بودند
    ---
    هر قشری برای ترویج من در آوردیها و خرافات بنام دین و مذهب ثقل اصغر در حدیث شریف ثقلین را که بتاکید قرآن میرا و محدود به زمان و مکان و بر مبنای طبیعت بشری خود به همه ی نیازها و ناتوانیهای بشری محدود و مقید است با وحی الهی قرآن که همیشه حی و حاضر و فرا زمانی و فرا مکانی است هم تراز بداند بی تردید به قرآن دهن کجی کرده و دین فروش دشمن خدا و دشمن پیامبر و دشمن اهل بیت پیامبر و از دین اسلام خارج است.
    این قشر برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی خود و بازار یابی برای جعلیات و دروغهای خرافی خود بنده محدود به همه چیز را با خدا هم تراز معرفی می کند و با این تعربف باطل بزرگترین ظلم و گناه نا بخشودنی را در حق خداوند یکتای جهان هستی پیوسته مرتکب می شود.
    اظهار دشمنی با مسلمات محکم و مفصل قرآن و انکار این مسلمات با بهانه ی دفاع از ثقل اصغر که اهل بیت مظلوم پیامبر است بزرگ ترین ترفند تاریخی دین فروشان مزدور صهیونیسم جهانی برای بی ارزش ساختن دین خدا و مذهب حق اهل بیت پیامبر بنفع اربابان صهیونیستی خود و برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی خویش است.
    فراموش نکنیم که حضرت امیر مؤمنان علی علیه اسلام مبلغ امین دین خداوند یکتا و قرآن کریم بود و در این راه به درجه ی رفیع و فوز عظیم شهادت رسید.
    حاشا اهل بیت گرامی پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین که خود را هم تراز قرآن معرفی کرده باشند یا سخنهایی را بر زبان آورده باشند که با هیچ دلیل قاطع غیر قابل انکار از قرآن و عقل نتوان آنها را به اثبات رساند.

  • سلام
    جواب هایی که دوستان به شما دادند برای هر شخصی که دنبال حقیقت باشد کافیست زیرا در جواب ها از آیات محکمات و احادیث و روایات صحیح و مشهور در مذهب تشیع و همچنین روایات مشترک بیت تشیع و اهل عامه (تسنن) استفاده شده مثل حدیث ثقلین که به تصریح میفهماند هدایت با قرآن و اهل بیت علیهم السلام فقط امکان دارد و هیچکدام بدون دیگری هدایت گر نیستند(چون قرآن کلام خداوند و اهل بیت علیهم السلام ،معلم کلام خداوند هستند)

  • این ترهات و قیاسها و تشبیه های سخیف باطل حماقت و مزدوری شما دین فروشان مذهب فروش را بنفع صهیونیستها ، بیشتر نزد قرآن شناسان خرد گرای مؤمن رسوا می کند.