خدایا ،محرم رو از ما نگیر!


استاد حسین انصاریان
ما قدرت جدایی از ابی عبدالله (ع) رو نداریم!/وقتی همه دار و ندار زینب از دست می رود!/ بمناسبت شب جمعه،شب زیارتی حضرت ابی عبدالله علیه السلام


+ 
18

- 
0
ارسال در 1399/5/2 ساعت 17:34 2020-7-23 17:34:08
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سر انجام تحمیل یکسویه اطلاعات دینی و مذهبی گمراهی و کفر است
    ---
    اگر تعقل و تفکر و تدبر وتأمل و بردن مسائل حیاتی زندگی زیر محک پرسشگری عقلی برای شناخت و تشخیص سره از نا سره ی اندیشه ها و تفکرات و راه حلهای مسائل و مشاکل و تئوریهای زندگی عرضه شده به بشر اهمیتی نداشت خداوند در قرآن کریم بشر را به اندیشه وری و فکر ورزی و خردگرایی و برگزیدن بهترین سخنان عرضه شده به او در این کتاب آسمانی و در جایهای دیگر هرگز فرا نمی خواند.
    در قرآن هیچ نشانه ای از دعوت بشر به تحمیل یک سویه و پذیرفتن اجباری افکار و اندیشه های چگونگی زندگی وجود ندارد ؛ بلکه بشر همیشه به تفکر و تعقل و اندیشه وری و برگزیدن بهترینهای معقول در این زمینه فراخوانده شده است.
    تحمیل یکسویه اطلاعات یک نواخت و رم کردن از تقابل اندیشه ها و هشدار به مؤمنان به ضرورت چشم بستن به اندیشه های متعارض با هم ، هرگز شیوه های الهی قرآنی در رویا رویی با اندیشه های زندگی نیست.
    اصرار بر تزریق یک سویه اطلاعات به بشر بنام دین و مذهب و بستن راه به روی نگرش و تأمل در اندیشه های متعارض زندگی و منع پرسش گری و اندیشه وری در این زمینه ؛ پشت کردن به خواستهای قرآنی خداوند در این زمینه ی حیاتی است و بشر را بعلت این دگم گرایی نسبت به دین و مذهب به بد بینی و گمراهی و کفر دچار می سازد.
    خداوند اصرار ورزی تهی از تدبر و تأمل عقلی بر پذیرفتن هر اندیشه ای برای نیازهای زندگی بنام دین و مذهب ؛ سخت در قرآن تقبیح کرده و اصرار ورزان بر این روش را به گمراه تر از چهار پایان بی عقل توصیف کرده است.
    دین و مذهب برای سازمان دهی زندگی بشر نیاز حیاتی هستند ؛ بنا بر این باید متدینان بویژه جوانان متدین را در پذیرش هر آن چه بنام این ارزشها عرضه می شود و به پرسش گری برای برگزیدن بهترین یافته های عقلی در این زمینه عالمانه تشویق کرد و راه عقلانیت تهی از تعصب و افراط و تهی از بی تفاوتی و تفریط را در این نیاز حیاتی به روی آنان باز گذاشت.

  • «... أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَى بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ...»
    ---
    سید الشهدا (ع) و یاران وفا دار اهداف الهی آن حضرت در نهضت عاشورای حسینی در راه دفاع از اهداف والای انسان ساز و حیات بخش دین خدا و قرآن شهادت در این راه قدسی را شیرین تر از عسل محض رضای خدا به جان خریدند .
    گرامی داشت اهداف والای این نهضت با انبوهی از من در آوردیها و خرافات و گریه و زاری ساخته و پرداخته ی ذهن ناقص بشر که هیچ نتیجه ی مثبت و سازنده ای برای پیشرفت و پویایی و شکوفایی و بالندکی مسلمانان ندارند بجای تبلیغ این اهداف قرآنی خرد گرا و تلاش برای پیاده کردن آنها در جوامع مسلمانان و بجای دفاع تا شهادت از این اهداف ؛ توهین بزرگ به این اهداف است ، و الهی و انسانی بودن این اهداف را لوث و نابود می کند.
    هرگز باور کردنی نیست خاندان پیامبر اکرم که شهادت در راه دین خدا و دفاع از احکام و اعتقادات قرآن کریم را کرامت و عزت و سربلندی انسان مسلمان می دیدند و می دانستند از پیروان خود در مقابل نهضت الهی عاشورای حسینی چنین بازتابهای بی ارزشی را همچون من در آوردیها و خرافاتی که دین و مذهب را پیوسته لوث و بدنام می کنند توقع داشته بوده اند.
    آیا زنده نگه داشتن اهداف الهی نهضت عاشورای حسینی با دفاع همیشگی از احکام و اعتقادات قرآنی حیات بخش و سعادت آفرین خرد گرا نزد خداوند بر تر و والا تر است یا تبدیل این اهداف الهی به عزا داری و گریه و زاری پوچ که هیچ خیر و بازده مثبت و سازنده ای برای امت اسلامی در آنها نیست ارجح است؟؟؟!!!
    با چه دلیل از قرآن و عقل و بنفع چه طرفهایی جایگزین کردن دفاع از احکام و اعتقادات قرآن با انبوهی از خرافات و من در آوردیهای جاهلان و مغرضان و کاسبان دین فروش بسود دشمنان بیگانه ی دین ارجحیت پیدا کرده است؟؟؟!!!
    این ارجحیت خرد گریز برای امت اسلامی و دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر بجز کمک به دشمنان بیگانه و طاغوتان و کاسبان و دلالان حرام خور دین فروش برای تعمیق فتنه و تفرقه میان امت اسلامی و هدر دادن دارییهای بی شمار و بد نام کردن دین و مذهب با خرافه گستری چه سود و بازده دیگری داشته است؟؟؟!!!
    فردای قیامت برای دفاع از رویه ی من در آوردی پروری و خرافه گستری بنام نهضت الهی عاشورای حسینی چه سخنی داریم که در محضر خداوند از خود دفاع کنیم؟؟؟!!!

  • مسئولیت رهایی مذهب تشیع از توهین و هتاکی کاسبان و جاهلان بعهده کیست؟؟؟!!!
    ---
    افزودن من در آوردیها و خرافات متضاد با شناختهای قرآن کریم که با هیچ اصلی از اصول متین استدلال عقلی قابل اثبات نیستند به مذهب تشیع با تکیه به جعلیاتی که در تحریفگریهای دیانتهای پیش از اسلام سر چشمه دارند بد ترین توهین به مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر است که قشرهایی در لباس دین شناس و مداح و روضه خوان و منبری یا جاهل با نادیده گرفتن حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای دین داری و مذهب داری الهی اصیل قرآنی دانسته یا ندانسته با اصراری قرآن ستیز و خرد گریز برای بدنام کردن این مذهب ، میان اکثریت نا آگاه پیرو مذهب ترویج می کنند.
    قشرهایی که به این اصرار تحریف گر دلبسته اند یا بنا به علل مرموزی این تحریف گریها را کالای کاسبی حرام شکستن حرمت و ارزش الهی خرد گرای دین و مذهب قرار داده اند بد ترین توهین را درحق این ارزشهای الهی روا می دارند ؛ هرگز شایسته ی احترام نیستند.
    برای بازیابی ارزش والای مذهب تشیع در جهان اسلام و برای اثبات وفاداری به اصول توحیدی این مذهب که در قرآن مجید و نهج البلاغه و صحیفه ی سجادیه آمده اند و برای مصون نگه داشتن حرمت اهل بیت پیامبر از تهمت ترویج من در آوردی پروری و خرافه گستری مهم ترین وظیفه ی دین شناسان خرد گرای وفا دار به مذهب اهل بیت پیامبر از جمله حوزه های دینیه ی اصول گرای مذهب این است که این قشرهای تحریف گر را رسوا سازند و از میان خود طرد کنند یا با روشهای علمی ضابطه مند و قانون مند به اصلاح قسری خطاها و ناهنجاریهای تحمل ناپذیر آنان که در حق مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر مرتکب می شوند بپردازند.
    برای حفظ قدسیت دین خداوند و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر باید با رویکردی خرد گرا و عالمانه با هر وسیله ی قانونی ممکن این قشرها را به راه حق آورد یا آسیبهای جبران ناپذیر آنان را که علیه دین و مذهب روا می دارند ریشه کن کرد.

  • من متوجه نمیشم این همه پیام بی ادبانه و هجمه علیه ایشون به چه علتی است!
    دوستان اول ادب را بیاموزند و سپس دست به قلم شوند برای ارائه ی نظر

  • آیا وبای جهان گیر و نابود کننده ی کرونا خشم بزرگ خدا نیست؟؟؟!!!
    ---
    « أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ » ﴿ آیه ۱۶ سوره حدید ﴾.
    تأمل کنیم!!! شاید رواج وبای نابود کننده ی کرونا خشم بزرگ خدا از ما باشد که پیوسته با چشم بستن به حقایق قرآن و عقل دین خدا و مذهب مظلوم اهل بیت پیامبر را با انبوهی از من در آوردیها و خرافات روز افزون همیشه مسخ و بدنام و منفور می سازیم و صدها میلیون مردم نا آگاه را بجای این که به دین قرآنی خداوند یکتا جذب کنیم با وارونه ساختن معانی نامهای ارزشی مودت و ولایت و عترت ؛ به سوی دین و مذهب بشر ساخته ای سوق می دهیم که با انبوه بی شمار من در آوردیها و خرافات افزوده شده به آنها این مردم را به سوی جهنم می کشانند؟؟؟!!!
    تا کی می خواهیم برای ارضای شیطان با قرآن ستیزی و خرد گریزی از خواب غفلت خویش بیدار نشویم و با این غفلت پیوسته خشم بزرگ خدا را بر انگیزیم.
    به خود آییم و در محضر خداوند توبه کنیم و محض رضای یکتا ذات اقدس او صادقانه و با تعهد راه هدایت اصلاح قرآنی و عقلی خدا خواسته را برای نجات خود برگزینیم شاید خداوند با مهربانی بی مانند خویش وباها و بلاها و مشکلات را از سر ما دور کند.

  • چرا دین شناسان ما امام شناسی را بر خلاف خواست خداوند تبلیغ می گنند؟
    ---
    در حالی که خداوند در قرآن امام منصوب خود را این گونه توصیف می کند : « مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ » ﴿ آیه ۷۹ سوره آل عمران ﴾ ؛ چرا دین شناسان مذهب شناس ما بر خلاف توصیف و خواست خداوند از دین داران مذهبی ما می خواهند پیشوایان دین را خدا گونه و رقیب در ویژگیهای منحصر به خداوند این گونه که قرآن تقبیح کرده است بدانند :« وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ . إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ . وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا كَذَلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ » ﴿ آیات ۱۶۵ تا ۱۶۷ سوره بقره ﴾ وهمچنان : « وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ ﴿ آیه۱۷۰ سوره بقره﴾؟؟؟!!!
    این تضاد در دین آموزی و تبلیغ دین بین روش خداوند در قرآن و روش وارونه ی دین شناسان چه علتی دارد و چگونه می توان این تضاد را با دلایل قرآنی و عقلی توجیه کرد؟؟؟!!!
    چرا و با چه دلیل استوار قاطع از قرآن و عقل هنگامی که انتقادها و اعتراضهایی بر این روش وارونه ی دین شناسان بر می خیزند آنان سراسیمه و با دستپاچگی با دروغ و بهتان آسمان را به رسیمان می بافند که منتقد و معترض را به عمری و خارجی و یزیدی بودن متهم سازند و به وهابیت منحرف نسبت دهند؟؟؟!!!
    چرا اینگونه دین شناسان متظاهر به مودت و ولایت مداری اهل بیت مظلوم پیامبر ؛ اکثریت مردم نا آگاه پیرو مذهب مظلوم تشیع را از شنیدن و به ذهن سپردن اینگونه انتقادها و اعتراضهای قرآنی و عقلی پرهیز می دهند؟؟؟!!!
    زنهار بی هیچ گونه تحقیق و تفحص قرآنی و عقلی این نوشته ی دفاع از قران و عقل و این انتقادها و اعتراضها را جاهلانه یا مغرضانه به پای دفاع از وهابیت منحرف بگذاریم وخود را ندانسته نزد خداوند در گناه کبیره ی نابخشودنی بهتانها و افتراهای باطل دشمنان قرآن و عقل سهیم سازیم!!!

  • اهمیت بی همتای شناختهای قرآن در ین آموزی و تبلیغ دین و وحدت امت اسلامی
    ---
    « إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا » ﴿آیه ۹ سوره اسراء﴾.
    خداوند در آیات فراوانی از قرآن کریم در زمینه ی دین پذیری و اعتقاد گزینی بنام دین و مذهب توجه بشر را به اهمیت شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی بعنوان درست ترین راهنمای غفلت ناپذیر الهی علمی در زمینه مذکور جلب می نماید.
    این کتاب هدایت آسمانی که خداوند در آن بر مصون بودن داده های الهی – علمی احکام و اعتقادات آن از هرگونه تحریف تاکید کرده است توجه دین شناسان را بر نیاز مبرم آنان در زمینه ی تبلیغ و آموزش دین و مذهب به آگاهی و دانستن این شناختهای الهی و تدبر در این شناختها متمرگز ساخته و نسبت به غفلت دین شناسان از حقایق الهی – علمی این شناختها در زمینه مذکور به آنان هشدارهای فراوان داده است.
    تجربه ی 1400 سال از دین آموزی و تبلیغ دین به مسلمانان ثابت کرده است که غفلت از شناختهای قرآنی در این زمینه تا چه اندازه در دخالت دشمنان و طاغوتان و دین فروشان تحریف گر برای کنترل اذهان مسلمانان با ترفندها و نیرنگهای گوناگون بنفع اهداف تفرقه افکنی و فتنه بر انگیزی دینی و مذهبی در میان پیروان این کیش الهی سهیم بوده است.
    یک محاسبه علمی جامع متکی به قرآن و عقل ثابت می کند که دوری مسلمانان از این شناختهای قرآنی یا عدم آگاهی آنان به این شناختهای حیات بخش سرنوشت ساز تنها عامل و سبب همه ی گرفتاریها و فجایع بزرگ خانمان بر افکن در میان مذاهب مختلف منتسب به این کیش در طول مدت این 1400 سال بوده است و نیز ثابت می کند دشمان بیگانه ی دین و طاغوتان و دین فروشان در ایجاد این فجایع تا چه اندازه سهیم بوده اند.
    آگاهی و پایبندی و عمل به شناختهای علمی اصیل وحیانی فرهنگ دین داری قرآنی تنها راه رهایی امت اسلامی از همه ی فجایع دامن گیر این امت است و تنها راه حفظ وحدت میان مذاهب اصیل منتسب به اسلام و تنها راه خنثی سازی همه ی ترفنندها و نیرنگهای تفرقه افکن و فتنه بر انگیز دشمنان دین و طاغوتان و دین فروشان تحریف گر و تزویر گر است.
    این کوته سخن ؛ بی همتا بودن نقش شناختهای قرآن در تحقق بخشیدن به وحدت حیات بخش امت اسلامی را روشن می کند و عمق توطئه ها و دسیسه های پلید دشمنان و طاغوتان در تلاش برای دور نگه داشتن امت اسلامی از آگاهی به این شناختها را فاش می سازد و نقش پلید دین فروشان از خدا بی خبر تحریف گر و تزویر گر را در کمک به دشمنان و طاغوتان در تعمیق جهل به این شناختها در میان پیروان مذاهب امت اسلامی برای جلوگیری از وحدت امت رو می کند.

  • پرخاش و ترش و تلخ گویی علیه تحریفگران دین شیوه ی سوره های مکی قرآن است
    ---
    هر قرآن شناسی با مرور به سوره های مکی قرآن کریم ، که در مکه با هدف مقابله با تحربف گران جاهلی و کتابی و منافق به پیامبر اسلام برای ابلاغ به مسلمانان ارسال گردیدند ، در سر تا سر این سوره ها در می یابد تا چه اندازه خداوند در رسوا سازی تحریف گران دین خدا ، از من در آوردی سازان و خرافه گستران مشرک جاهلی و اهل کتاب و منافقان ؛ علیه این تحریفگران لجوج پرخاش و ترش و تلخ گویی کرده و چه هشدارها و تهدیدهای شدیدی را نثار این اصرار ورزان بر تحریف نموده است ، که با ترویج من در آوردی سازی و خرافه گستری بنام دین و مذهب برای گمراه کردن اکثریت نا آگاه مردم و برای دور کردن این مردم از دین مبین اسلام تلاش و تقلا می کرده اند.
    هشدارهای فراوان قرآن تاکید دارند سکوت و مدارا با اینگونه تحریف گران لجوج شیطان پرست هرگز خدا پسندانه نیست بلکه پیروی از شیطان پلید است.
    مهم ترین وظیفه ی پیامبر گونه ی همه دین شناسان قرآن شناس این است که با آموزش و تبلیغ همیشگی حقایق قرآنی و عقلی حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی ، پیوسته ترفندهای این تحریفگران دین و مذهب را عالمانه با کمک اصول استدلال عقلی رسوا سازند و نگذارند اکثریت نا آگاه مردم را از دین قرآنی اصیل خداوند و از مذهب توحیدی اهل بیت مظلوم پیامبر دور و گمراه کنند.

  • حجت الاسلام گر تو باشی پس یزید پیغمبر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • رسیدن به اوج منزلت قرب الهی به میزان اعمال انسان در راه دین خدا گره خورده است
    ---
    « وَمَنْ يَأْتِهِ مُؤْمِنًا قَدْ عَمِلَ الصَّالِحَاتِ فَأُولَئِكَ لَهُمُ الدَّرَجَاتُ الْعُلَى » ﴿ آیه ۷۵ سوره طه ﴾.
    خداوند در آیه ی فوق تاکید می کند که منزلت رفیع قرب الهی را پیامبران و اولیا و شهدا و صالحان بشر تنها با میزان والای اعمال نیکو و صالح خود نزد یگانه ذات اقدس الوهیت کسب می کنند.
    بنا بر همین اصل فوق هیچ رشته ی خویشاوندی نسبی و سببی و غیره نزد خداوند منهای عمل صالح ارزش قرب را نمی تواند به دست بیاورد.
    مطابق با معنای آشکار آیه فوق از سوره ی طه آن چه که به عترت مطهره ی پیامبر اسلام اوج قرب و منزلت الهی بخشیده است تنها میزان وفا داری و فدا کاری و جان نثاری افراد مکرم این خاندان در راه دین خدا و در راه پایبندی و عمل به احکام و اعتقادات قرآن مجید و در راه مصون نگه داشتن این احکام و اعتقادات از تحریف و کج اندیشی است.
    لقب سید الشهدا را سبط پیامبر اسلام أبا عبدالله حسین بن علی صلوات الله علیهم اجمعین با رسیدن به قله ی مجاهدت در دفاع از دین خدا و در راه مصون نگه داشتن احکام و اعتقادات قرآنی این دین از هرگونه تحریف و کج اندیشی با رساندن خود و خاندان و یاران خویش به اوج ایثار و فداکاری و جان نثاری در این راه در روز عاشورای نهضت انسان ساز عاشورایی کسب نمود.
    در پس هر تلاش بشری برای واژگون کردن معنای مجاهدت و ایثار و فداکاری و جان نثاری حسین بن علی (ع) و بستگان و یاران و پیروان صدوق او در نهضت عاشورای حسینی ؛ اغراض پلید دنیوی شیطانی دشمنان دین خدا و طاغوتان و دین فروشان دنیا پرست برای رسیدن به بد ترین و پست ترین اهداف پلید دنیوی نهفته است.
    هدف از اصرار انواع شیادان دین فروش دنیا پرست در پرده گذاشتن روی اهداف الهی نهضت عاشورای حسینی با انبوهی از من در آوردیها و خرافات متضاد با قرآن و عقل و واژگون کردن معنای حقیقی این نهضت ؛ کشتن روحیه ی خدا پرستی و دفاع از دین خدا و عدالت خواهی و آزادگی و نابود کردن روحیه ی دفاع از مظلومان ، بنفع اهداف پلید و شیطانی دشمنان بیگانه و طاغوتان ، در توده های عاشق این نهضت حیات بخش انسان ساز است.
    « وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ ﴿ آیه ۱۲۴ سوره بقره ﴾.
    و تو خود جان برادر بخوان حدیث مفصل از این مجمل.

  • آن وقت تو از کجا فهمیده ای که دوست داشتن سید الشهداء عمل صالح نیست؟ و فایده ای به حال دوست دارنده او ندارد؟

    اصلا فرق فعل و عمل را می دانی؟

    فعل از جوارح صادر می شود. کلا کارهای فیزیکی است. مثل خوردن، دبدن، کشتن، و....
    اما عمل از جوانح صادر می شود و امور قلبی است. مثل حب و بغض، عشق، ترس، نفرت، ایمان ، کفر و نیت...

    و هیچ فعلی به خودی خود ارزش ندارد و خوب و بد نیست. الا اینکه با نیت خیر یا شر همراه شود و آن وقت تبدیل به عمل می شود و عمل است که ارزش دارد.
    و برای همن پیامبر فرمود انما الاعمال بالنیات

    لهذا قرآن هیچ کاه افعال را خیر نمی دارند. اما اعمال را خیر می داند.*

    مثال:
    چهار نفر را در نظر بگیر که در ظاهر کار یکسان انجامی دهند و نماز می خوانند.
    اولی بازیگری است که برای یک فبلم دارد نقش نماز خوان را بازی می کند.
    دومی کسی است که با هدف آنکه ریا کند نماز می خواند.
    سومی کسی است که فقط از سر رفع تکلیف نماز می خواند.
    چهارمی از شدت عشق به خدا نملز می خواند.

    هر چهار مفر به ظاهر کار فیزیکی یکسان و مشابهی را انجام می دهند. اما چهار عمل کاملا متفاوت دارند می کنند. بدیهی است که برای بازیگر آن نقش نماز نه ثواب دارد و نه عقاب، برای ریکار عقاب و عذاب دارد، برای سومی همان رفع تکلیف و برای چهارمی قرب الهی.

    مثال دوم:
    ازد.اج و زنا هر دو دقیقا یک عمل فیزیکی هستند. اما یکی حرام مطلق است و دیگری مستحب و حتی واجب. چون یکی به قصد اطاعت خدا و دیگری به قصد عصیان خدا است.

    مثال سوم:
    غذا خوردن یکجا با هدف تقویت بدن و انجام بهتر عبادت و طاعت است و مستحب و گاهی در روز رمضان است و عمدا روشه شکنی و حرام . در همان رمضان روزه گرفتن برای بییماری که روزه برایش ضرر دارد حرام است.

    پس می بینید که آنچه ارزش افراد و اعمال آنها را مشخص می کند نیت آنها است. بدیهی است که کسی که خدا را دوست دارد قطعا پیروان خدا را دوست دارد و در سختی آنها محزون و در خوشی آنها شاد است.

    پس شما وهابی ها می توانید شبانه روز دولا و راست شوید و نماز بخوانید. اما وقتی حب علی و اولاد علی را ندارید یعنی خدا را دوست ندارید. کسی هم که خدا را دوست نداشته باشد حالا هرقدر نماز بخواند به چه دردش خواهد خورد؟؟
    شمثل خودروی آخرین مدلی که همه چیزش درست است اما دارد به سوی دره می رود.

    بر عکس، یک شیعه اگر ترک الصلوه نباشد اما همان نمازی را که می خواند با حب امام حسین که همان حب خدا است بخواند همراه امام حسین شده و شفاعت او را به دست آورده است. شفاعت یعنی دو چیز کنار هم. این شخص البته چون همان عبادت ناچیز را با حب خدا انجام داده از او پذیرفته می شود و احتمالا اهل نجات است.
    مثل خودرویی که شاید خراب و کهنه باشد اما دارد در مسیر درست جرکت می کند.


    و برای همین رسل الله صلی الله علیه و آله فرمود من مات و لم یغرف امام زمانه مات میته جاهله. روایتی که همه فرق شیعه و سنی آن را قبول دارند.

    شناخت امام زمان فعل نیست، بلکه عمل است . کسی مثل که اگر تمام نمازهای مستب و واجب را به جا آورد و همه روزها و شبها را عبادت کند اما چون حب امام حسین را ندارد و امام زمانش را نمی شناسد برایش چیزی نیست و قطعا به مرگ اعراب جاهلی مرده است.

    -----------------------------

    * یک آدم بی سواد که از عربی چیزی بلد نبود گفت پس اینکه خدا می گوید و اوحینا الیهم فعل الخیرات چیست؟
    گفتم تو باید بفهمی که الخیر مضاف الیه فعل است که در اینجا مصدر و اسم است. والا اگر الخیرات صفت فعل بود باید در نعرفه و نکره بود و موثنت و مذکر بودن و یا جمع بودن از موصوف تبعیت کند و مثلا بشود الافعال الخیرات . که چنین نیست.
    پس قطغا مضاف و مضاف الیه است که الخیرات صفت موصوفی است که به قرینه معنوی حذف شده است. یعنی بوده فعل الاعمال الخیرات. که به قرینه معنوی الاعمال که جمع مسکر غیر عاقل و مونث مجاری است حذف شده است.


  • مساله دقیقا سر معنی عقل است.

    عقلی که وهابیونی مانند این کاربر مهمان مرتب از آن یاد می کنند یک عقل
    مادی است که جایی برای برای اسباب غیر مادی اساسا قائل نیست.
    عقل مزبور صرفا بر اساس عادت تعریف شده. چیزهایی که عادی باشد را معقول
    می نامند و آنچه غیر عادی باشد را ناممکن و نامعقول.

    حتی خدا و وحی هم از نظر آنها یک مفهوم مادی و جدا گانه از جهان است. به
    این ترتیب اساسا می گویند که اگر مثلا بگوییم فلان انسان معجزه می کند و
    یا کرامتی دارد دخالت در کار خدا است! و ممکن نیست!

    به این ترتیب حتی وقتی برای این افراد دهها آیه از خود قرآن در مورد توسل
    و کرامت و تبرک و نظایر آن نقل می کنیم * همه را از دم انکار می کنند و
    می گویند ما شیاد و دین فروش هستیم و خدا قبلا یک زمانی آمده و به دلیلی
    که ما نباید بدانیم دستور توسل به مرده و یا زنده را داده اما دیگر باید
    اینکار ها تعطیل شود! و البته ابدا هم نمی گویند از کجا فهمیده اند حدا
    آن برنامه ها را تعطیل کرده است؟ اما چرا؟ چون جدا کردن اراده خدا از
    اراده انسان یک مفهوم بنیادی در تفکر وهابیت اسنت.

    وهابیونی مانند کاربر مهمان **از اساس به چیزی به نام لاموثر فی الوجود
    الا الله اعتقاد ندارند. آنها خیال می کنند آن چیزی که من می نویسم اراده
    خودم است و اصلا معجزه نیست ! در حالی که در تفکر اسلامی همه امور عالم
    به اذن الله انجام می شود و همین نگاه من به صفحه کامپیوتر و نوشتن و
    تایپ کردن هم معجزه است. منتهی ما به برخی معجزات عادت داریم و به برخی
    نه.

    برایمان عادی است که از پزشک کمک بخواهیم و اینکار را دخالت در قدرت خدا
    نمی دانیم - در حالی که خدا است که شفا می دهد- اما اگر همین شفا را
    کسی از امام رضا بخواهد می گویند شرک است! چرا؟ چون آنچه به نظرشان عادی
    است را غیر الهی و مادی می دانند و آنچه به نظرشان غیر عادی است را کار
    خدا و دخالت در کار خدا!

    ناگفته نماند اینکه برخی در خود اروپا اختراعات جدید را هم شرک و دخالت
    در کار خدا می دانستند و حرام می دانستند ریشه در همین تفکر باطل داشت.
    مثلا خدا می گوید او از آنچه در رحمها آفریده آگاه است (سوره لقمان آیه
    34). ولی ناگهان سونوگرافی می آید و می گوید من هم از جنین آگاهی می دهم!
    کاری که قبلا انبیا می کردند. یا اختراعاتی مثل پرواز در هوا وحرکت سریع
    روی زمین و نظایر آن که ظاهرا قبلا معجزه نامیده می شد و غیر عادی بود.
    اما الان همه این چیزها عادی شده. لهذا دیگر آنها را معجزه نمی دانیم.

    یعنی قبول می کنیم که بشر مستقل از خدا و صرفا با ماده می تواند این
    کارها را انجام دهد و به عبارت دیگر یک خاکریز دیگر از قلمرو خدا را فتح
    کند! اسم اینکار را هم می گذاریم عقل!
    . در حالی که در تفکر اسلام واقعی این اعمال هم هم به اذن و اراده خدا است

    منتهی باید ازوهابی پرسید پس چگونه است که اگر بشر با یک روند پیچیده و
    با وسایط مادی کاری را انجام دهد معحزه نمی داند اما اگر همان بشر بدون
    آن وسایط بخواهد اینکار را بکند آن را حرافه و گمراهی و دخالت در مدیریت
    خدا می داند! واقعا چرا؟
    جرا وهابیت برای وسایط مادی اعتبار قایل است و آن را اذن خدا نمی داند؟
    اگر خدا اذن بدهد که با وسایط مادی کاری انجام دهد آیا بدون وسایط مادی
    نمی تواند این اذن را بدهد؟یا ایشان اطلاع دارند که خدا تصمیم گرفته چنین
    اذنی را به احدی ندهد؟

    اما این تفکر از کجا آمد؟ ریشه این تفکر تورات تحریف شده است که خدا را
    رسما یک موجود دارای جسم شبیه انسان و البته جدای از انسان تعریف می
    کند.
    همین تفکر از سوی کسانی مانند کعب الاحبارها و عبدالله بن سلام ها و
    نظایر آنها که یهودیان مخفی بودند وارد اسلام شد و جزو تفکر مسلمانان و
    مخصوصا اهل سنت و جماعت قرار گرفت.

    پس منتظر نباشید که این مهمان وهابی دست از کامنتهای بی منطق و پر از
    عناد و توهینش به شیعه بردارد. خدایی که او مجسم کرده از انسان جدا است
    و با پایان نبوت هم کارش با آدمها فعلا تمام شده و دنیای ماده را رها
    کرده به حال خودش و دیگر نه توسلی را معنی دار می داند و نه معجزه ای را!
    ----------------------------

    *
    بارها به همین وهابی نوشتم خدا هم از نظر شما خودش مشرک است. خدایی که حتی دستور به
    سجده به بشر
    داد. خدایی که گفت پشت جای پای ابراهیم سجده کنید. اتخذوا من مقام
    ابراهیم مصلی.

    آنجا که به عیسی علیه السلام می گوید :"«و اذ تخلق من الطین کهیئه الطیر
    باذنی فــــتنفخ فیها فتکون طیرا باذنی و تبری الأکمه و الأ برص باذنی و
    اذ تخرج الموتی باذنی...» (سوره مائده/ آیه 110)، «و هنگامی که به اذن
    من، از گل چیزی همانند پرنده می ساختی و در آن می دمیدی و به اذن من
    پرنده ای می شد، و کور مادرزاد و مبتلای به پیسی را به اذن من شفا می
    دادی، و مردگان را به اذن من زنده می کردی..»

    همه چیز به اذن خدا است حتی نفس کشیدن من و شما و تایپ کردن این کلمات.
    منتهی کفاری مثل وهابیت خدا را چیزی جدای از انسان و مخلوقات فرض کرده
    اند و خیال می کنند اراده انسان مساوی نفی اراده خدا است!
    آری. خدا است که شفا می دهد و ابرهاهیم علیه السلام می فرماید وإذا مرضت
    فهو يشفين (الشعراء ٨٠)
    اما همین خدا می گوید "عسل شفا می دهد. و به زنبور عسل وحی می کند که ثمّ
    کلی من کلّ الثّمرات فاسلکی سبل ربّک ذللا یخرج من بطونها شراب مختلف
    الوانه فیه شفاء للنّاس (سوره نحل آیه 69)
    آیا شفا دادن عسل غیر از شفا دادن خدا است؟

    خدا است که آرامش و سکینه نازل می کند هُوَ الَّذى اَنزَلَ السَّکینَةَ
    فى قُلوبِ المُؤمِنینَ (سوره فتح آیه 4)
    اما همین خدا است که به بنی اسراییل می گوید تابوت سکینه که حاوی ماترک
    موسی و هارون - که قرنها قبل مرده اند- است مایه آرامش شما است!
    وَ قالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ آيَةَ مُلْکِهِ أَنْ يَأْتِيَکُمُ
    التَّابُوتُ فيهِ سَکينَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ بَقِيَّةٌ مِمَّا تَرَکَ
    آلُ مُوسي‏ وَ آلُ هارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلائِکَةُ إِنَّ في‏ ذلِکَ
    لَآيَةً لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنينَ248
    (سوره بقره آیه 248)

    خلاصه اینکه درد شما چیز دیگری است. اینکه خدا را یک جسمی فرض کرده اید
    که اگر به او اراده ای منسوب شود از مخلوقاتش سلب اراده شده و برعکس!

    بیهوده نیست که برخی از حضرات مدعی تسنن ، مثل احمد غزالي شيطان را
    پ سيد الموحدين مي دانسته و مي گفته من لم يتعلم التوحيد من ابليس فهوزنديق))
    يعني كسي كه توحيد را از شيطان نياموزد كافر است. چرا که ابلیس به غیر
    خدا سجده نکرد!

    این است نتیجه کسی که مولی الموحدین علی امیرالمومنیتن را رها کند. شیطان می شود
    برایش سید الموحدین.
    --------------------

    **
    این کاربر مهمان وهابی بشدت اصرار دارد بگوید وهابی نیست! مثل آبی که
    اصرار دارد بگوید خیس نیست!
    تمام نوشته های او دقیقا کپی عقاید وهابیت است و او هرگز حاضر نشد حتی
    ابن تیمیه و محمد عبدالوهاب اعلام برائت کند چه رسد به اصحاب سقیفه.
    بی شک او یکی از مبلغان وهابی مزدور است.

  • جاهل بی سواد کیارو میخوای فریب بدی ، مگه خدا و وحی که از حقیقتهای روشن حرف میزنن نعوذن بالله مثل تو چرند پافند و هرزه گو هسند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • این کله پوک خود بزرگ بین دین فروش خودشو با خدا یکی دونسته هی برای این و اون اذن معجزه می ده!!!

  • بوی گند نیرنگهای شیادان دین فروش مشام همه ی خلایق را آزار و رنج می دهد
    ---
    تو ای نیرنگ باز مزدور صهیونیسم اگر این سرگین های متعفن را نداشته بودی که با بستن دروغ و جعل برای بدنام کردن دین و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر بنفع اربابان صهیونیست و سعودی خویش و برای فریب پیروان نا آگاه مذهب نشخار و تکرار بکنی و مزد دین فروشی حرام خود را برای چند روز عیش و نوش دنیا پرستی پر از ننگ خود از دستان پلید دشمنان دین و مذهب بگیری ؛ به کدوم طویله خونه روی می آوردی که هوی و هوسهای شهوانی چند روزه ی دنیای کوتاه پر از ننگ خود را اشباع کنی و چه خاک آکنده از پهن به سر وری هیولا مانند سیاه پر از ننگ و گند و نحس خویش می ریختی؟؟؟!!!
    تو ای پلید !!! قرآن را با تحریف معانی ظاهر و آشکار آن بنام دین و مذهب بازیچه ی ترویج ترهات باطل و دروغ ساخته و پرداخته ی ذهن کثیف خود قرار داده ای.

  • آقای انصاریان!!! ما تحقق آرزوی بقای محرم را از خدا برای چه می خواهیم؟؟؟!!!
    ---
    امام حسین (ع) برای رسوا کردن طاغوتان زمان خویش که دین خدا را بازیچه ی تحریف گریها و هوا و هوسهای و من در آوردیها و خرافات ساخته و پرداخته ذهن دنیا پرست خود قرار داده بودند شهادت در راه دفاع از این دین را برای اثبات ارزش والای احکام و اعتقادات قرآن مجید به جان خرید.
    باید دید ما که امروز آرزو می کنیم خدا محرم را از ما نگیرد ، محض رضای خدا و خوشنودی پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت ، با عبرت گرفتن از اهداف الهی این نهضت در پیروی از امام حسین ، چگونه به مبارزه و مجاهدت علیه انحرافهای دینی و مذهبی می پردازیم و و تحریف گران من در آوردی ساز و خرافه گستر را که دین خدا و مذهب اهل بیت را با من درآوردیها و خرافات خود به بازیچه منافع دنیوی خویش تبدیل کرده اند ، چگونه رسوا می کنیم؟؟؟!!!

  • یکی از مهمترین اتحرافات دینی همین تفکر وهابی شما است که بدون کوچکترین منطق و استدلالی شیعه را منحرف می نامد.
    راهش مبارزه با آن هم محرم است.

  • ترویج انحراف و کج روی پیشه ی نون آور همیشگی تشیع لندنی است
    ---
    شیعه علوی ؛ موحد و پیرو قرآن و عقل و محب اهل بیت پیامبر است و هرگز منحرف نیست.
    منحرف سرکردگان مزدور و پیروان غافل تشیع لندنی هستند که با ترویج من در آوردیها و خرافات بنام دین و مذهب کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی را در جهان اسلام ترویج می کنند و با این کاسبی مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر را در این جهان بدنام و منفور می سازند.
    من در اوردیها و خرافات ضد قرآن و عقل سر تا پای سرکردگان مزدور و پیروان غافل تشیع منحرف لندنی را آشکار فرا گرفته است.
    انحراف پلید شیطانی این فرقه ی گمراه دشمن خدا آشکار تر از آفتاب در روز بی ابر است و برای اثبات به آوردن دلیل و حجت هیچ نیازی ندارد.
    ادعای پوچ عوام فریب شما هرگز نمی تواند حقیقت من در آوردی پروری و خرافه گستری زشت و دین ستیز آشکار شما را از چشمان با بصیرت جهانیان پنهان کند.
    بترسید از خشم خدا و خود را با اباطیل و جعلیات در لباس تشیع نشان ندهید و پیوسته برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی ارواح طاهره ی پیامبر اکرم و اهل بیت و عترت مظلوم آن حضرت را آزار ندهید و بدانید این کارهای پلید شما در آخرت بجز آتش جهنم و سقر چیز دیگری برای شما فراهم نمی سازد.

  • ارزش روشن گریهاث قرآنی و عقلی به چیست
    ---
    روشن گریهای قرآنی و عقلی انتقادهایی ضروری خدا پسندانه ای هستند که از حقیقت پوچی من در آوردیها و خرافات پرده بر می دارند و ترفندهای قرآن ستیز و خرد گریز من در آوردی سازان و خرافه گستران را با دلایل قرآنی و عقلی رسوا می سازند.
    پایبندی به گسترش این روشن گریها ادای یک واجب الهی و دفاع خدا پسندانه از دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر و بهترین امر به معروف و نهی از منکر است که خداوند دین شناسان قرآن شناس را به انجام و ادامه آن موظف ساخته است.

  • با منطق شما اصل وجود خدای نادیده و معجزات انبیا و معاد هم با متطق شما خرد ستیز است.

    منتهی شما چون مزدور هستید و نمی توانید اصل اسلام را انکار کنید اینطور به تشیع بی دلیل تهمت می زنید. والا دیدیم که هر جا از قرآن و روایات برایتان دلیلی آورده شود کورکورانه انکار می کنید.
    لعنت خدا بر تو و آنها که تو را استخدام کرده اند. و لعنت خدا بر سایت روشنگری که مثلا باید کامنتها را بررسی کند اما اینطور به تو میدان فحاشی علیه تشیع را می دهد تا مثلا ژست روشنفکری و آزاد اندیشی بگیرد.

  • مغلطه بازیهای شیادان مزدور و نونخور ملکه ی انگبسی با فریب کاری و مغلطه گویی هرگز کاری را نمی تونن پیش ببرن.
    لندنی شیاد چطور خودشو برای تشیع و شیعه دایه ی دلسوز تر از مادر جا انداخته . ببین تورا به خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • احمق!!! معجزه انبیا رو خدای خالق همه جهان با عظمت تو قرآنش تاکید کرده توی زپرتی دست و پا چلفتی بی عقل معجز ه سازاتو برای بریدن جیبای مردم با چی تایید می کنی؟!

  • دین و مذهب بازیچه ی احساسات پوچ بشر نیستند
    ---
    عقل می گوید تا در هر امتحان جواب علمی اثبات پذیری که با حقیقت تطابق داشته باشد ندهی نمره قبولی نمی گیری.
    تردیدی نیست در سخن سرشت نشین غیر قابل انکاری که ثابت شده خداوند آگاه به جزیات و کلیات همه ی موجودات جهان هستی به پیامبران خود وحی کرده است از جمله قرآن هیچ اشاره ای نیست که تایید کند ویژگیهای فرا طبیعی منحصر به خداوند همگی یا بخشی از آنها به بندگان مقرب واگذار شده اند.
    حال این اکثریتی که خود را دین دار و مذهبی معرفی می کند چه دلیل قاطع انکار ناپذیری از وحی الهی دارد که فردای قیامت در امتحان و باز خواست الهی ثابت کند بندگان مقرب اعم زنده و مرده نیز اذن مطلق یا اذن محدود خداوند را برای تسلط به همه ی کارهای فرا طبیعی و خارق العاده ی خداوند مانند همه جا بودن در یک زمان و همه چیز را دیدن و شنیدن در یک آن و داشتن همیشگی توان تصرف فراطبیعی در همه ی موجودات و آگاهی بدون تحقیق و تفحص به درون همه ی موجودات را از خداوند کسب کرده اند تا بتواند در قیامت حتما نمره ی قبولی امتحان را برای رفتن به بهشت از خداوند دریافت کند؟؟؟!!!
    آیا این گونه بدون داشتن هیچ دلیل قاطع از وحی الهی در باره ی مسائل دینی و مذهبی عوام پسند اظهار نظر کردن و سخن گفتن ؛ دین و مذهب را به بازیچه و مسخره ی خاص و عام تبدیل نمی کند؟؟؟!!!
    آیا این گونه اظهار نظرهای گزاف پوچ بی دلیل ارزش الهی دین و مذهب را نابود نمی کند و به گمراهی دین داران مذهبی نمی انجامد؟؟؟!!!

  • حال این اکثریتی که خود را دین دار و مذهبی معرفی می کند چه دلیل قاطع انکار ناپذیری از وحی الهی دارد....؟؟

    این دلایل را دارد:

    یوم ندعوا کل اناس باءمامهم فمن اوتى کتابه بیمینه فاولئک یقروؤن کتابهم و لا یظلمون فتیلا. آیه 71 سوره اسراء
    فکیف اذا جئنا من کل امه بشهید وجئنابک علی هؤلاء شهیدا آیه 41 سوره نساء
    وُلايُملِكْ الّذينُ يُدعْون من دْونِهِ الشَّفاعُهُ اِلا مُن شَهِدُ بِالْحقِ وُ هْم يُعلَمْونُ- سوره زخرف آیه 86
    و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاؤک فاستغفروا اللَّه و استغفر لهم الرسول سوره نساء آیه 64
    «و لا یشفعون الا لمن ارتضی »(انبیاء 28).
    وقالوا اتخذ الله ولدا سبحانه بل عباد مكرمون، لا يسبقونه بالقول و هم بامره يعلموم يعلم ما بين ايديهم و ما خلفهم و لا يشفعون الالمن ارتضي و هم من خشيه مشفقون- سوره انبیا آیات26-28
    ولسوف یعطیک ربک فترضی ( آیه 5 سوره ضحی). بی شک خواسته پیامبر که گوسفند و شتر و یا حور و قصور نیست!

    و حالا بگذریم از آنهمه روایات در توضیحات آیات که بر هزاران روایت بالغ است اما شما البته همه را کورکورانه از دم انکار می کنید.

    آری. شفاعت از «شفع » گرفته شده و آن در اصل به معنی جفت گرفته شده است. و در واقع مثل این است که شخص شفیع با وسیله ناقص شفاعت شده، ضمیمه می شود و تشکیل یک زوج می دهد
    کسی بدون شفاعت و بدون تایید رسول الله مجال است وارد بهشت شود. یعنی باید در خط و همراه ایشان باشد.

    نه کسی مثل تو که همه سخنان و روابات آن حضرت و شفاعتش را انکار می کند.

    تو با اصرار بر عقیده باطلت قطعا به هیچ شفاعتی نخواهی رسید و مستقیما وارد جهنم خواهی شد.

  • دین شناسان در مقابل نهضت عاشورای حسینی چه مسئولیتی دارند؟
    ---
    چون هرچه وابسته به نهضت الهی انسان ساز عاشورای حسینی است به دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر نسبت داده می شود ؛ اگر به هشدارهای فراوان قرآن کریم آگاه باشیم و با چشم بصیرت عالمان به مراسم و مناسک و شعایر و اعتقادات افزوده ی بشری به این نهضت با دیدی قرآنی و عقلی کاوشگر ننگریم ؛ و با سهل انگاری و بی تفاوتی در این افزوده ها با تحقیق و تفحص قرآنی و عقلی عالمانه باز نگری نکنیم ؛ بی تردید ما به ارتکاب ظلم بزرگ علیه خدا و پیامبر و اهل بیت مطهر آن حضرت و علیه دین و مذهب و نهضت عاشورای حسینی دچار خواهیم گردید و گناه کبیره ی نابخشودنی علیه خود در صحیفه ی اعمال خویش نزد خداوند حساب گر حساب رس به ثبت خواهیم رساند.
    دین شناسان که بحکم خداوند در قرآن مجید به پاسداری عالمانه از دین و مذهب در مقابل هر گونه تحریف و کج روی موظف اند ؛ مسئولند و باید سخت پاسخگو باشند که چگونه در مقابل رفتارها و گفتارها و پندارهایی که مطابق با هشدارهای قرآن کریم در زمینه ی دین داری و مذهب داری در تضاد با مسلمات محکم قرآن و در تعارض با اصول متین استدلال عقلی بوده سکوت یا مدارا را برگزیده اند؟؟؟!!!
    در روز حساب گریز ناپذیر که هیچ فرصتی برای جبران وجود ندارد اگر دین شناسان نتوانند از نحوه ایفای مسئولیت دینی و مذهبی خویش دفاع کنند حتما به پیامدهای شوم و عذاب ابدی تحمل ناپذیر این سکوت و مدارا دچار خواهند شد.

  • دین شناسی که تو باشی باید در دین و دیانت گریه کرد.