کتاب سه دقیقه در قیامت | جلسه بیستم و نهم


مرور و بررسی کتاب «سه دقیقه در قیامت»
روایت جانباز مدافع حرمی که در کردستان و در درگیری با گروهک پژاک صدمه میبیند و تجربه نزدیک به مرگ خود را روایت میکند.

توسط حجت الاسلام امینی خواه

مشاهده تمامی جلسات: cutt.ly/artLAsT

* ماجرای گرفتن ثواب حسینیه وقفی به دلیل تهمت زدن
* ماجرای شنیدنی میرزای شیرازی و امین‌التجار
* تقوا با تاریخ انقضا
* آزار رساندن مجاهدان راه خدا
* سفارش‌هایی از آیت‌الله حق‌شناس
* آزار دادن شوهر و همسر
* آزار رساندن به مسلمان

98/12/29


+ 
158

- 
4

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • اقا من یه طوری شدم که یه چیز میام مینویسم بعدش عذاب وجدان میگیرم که درست بود حرفم نظرم اشتباه بود ؟ اشتباه برداشت کردم ؟ نکنه کار بدی کردم این نظرو نوشتم . زندگی برامون نمونده

  • HICH 99/6/28 ساعت 18:56

    خب شما که به این قشنگی حرف میزنین و به مطالب انقدر اگاهید الان مشکلی نیست اینطوری راجع به رییس جمهور حرف میزنید؟ ادم با خودش میگه پس چرا خودشون رعایت نمیکنن؟

  • یعنی شما معتقدید رئیس جمهور از امام معصوم تره و نباید خطاهاش رو گفت ؟ چرا فکر نمی کنید و نظر می نویسید

  • خدا قوت
    آقای امینی خواه من خانه دارم و با بچه ی کوچیک روزها وقت نمیکنم مباحثو گوش بدم شبها بیدار میمونم و یکی دو جلسه رو گوش میدم.
    دائم دعاگوتونم دائم.
    واقعا کجا بود این مباحث، چرا هیچجا نشنیده بودیم؟ خیلی کار بزرگی کردین انشالله راه رو ادامه بدین و کتابهای بیشتر جلسات بیشتر عالی بود واقعا تک تک خاطرات و تک تک روایاتی که گفتین.

  • سلام . تشکر از بحثتون . اما درمورد وان یکاد یه خاطره دارم "اولی که ماشین گرفته بودیم دائم تصادف میکردیم هرچه صدقه و ذکر...باز میزدیم. تا یه ان یکاد روی فرمون ماشین چسبوندم مشکل حل شد..." (گفتم گفته باشم)

  • ... 99/2/3 ساعت 01:16

    مجددا عرض سلام
    درمورد نکته دوم که عرض کردم، این توضیح را باید اضافه کنم :
    مثلا اون آقایی که به خاطر یک خط کشیدن روی ماشین و کارهای از این قبیل 135هزارسال در وادی حق الناس معطل مونده بود!!!! واقعا خودتون میتونید این را بپذیرید. آدم قتل هم کرده باشه واقعا این مکافات عادلانه ای نیست؟ اصلا فکرش را که میکنم سیستم اعصابم ارور میده به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. 135 هزار سال !!!! بنظر شما این نگاه دینی را میشه جایی عرضه کرد ؟ اصلا چنین دینی قابل تبلیغه؟ درکدوم محکمه و در کدوم عقلانیتی قابل طرحه؟؟؟ مسلما شما با هوش و درک عالی که دارید به الزامات این حرفها هم بهتر از ما توجه دارید.

  • و دیگه اینکه مگه راه توبه باز نیست . شما انتظار دارید به شما ظلم بشه و به خانواده شما و به مردم دیگه و طرف حق خودش بدونه و به توبه فکر هم نکنه و اون دنیا هم توقع بهشت داشته باشه ... ملاک های دنیایی خود را با جهان ابدی مقایسه نکنید . با این اوصاف خیلی ها رعایت نمی کنند فکر کنید این عواقب هم وجود نداشته باشه سنگ رو سنگ بند نمیشه

  • شما بهتره به جای انکار واقعیت فکر کنید که اگر ما دستورات خدا رو رعایت کنیم از چه مشکلاتی رهایی پیدا می کنیم . مگر مردمی که حقشان خورده میشه با مشکلات بیشتر از این ها مواجه نمیشند . ظاهراً شما میخواهید برداشت خودتون رو تحمیل کنید و تاکید دین به رعایت حق الناس را غیر منطقی میدونید

  • ... 99/2/3 ساعت 01:08

    سلام خیلی ممنونم واقعا استفاده میکنم اما چند ند وپیشنهاد هم به نظرم رسید که بااجازه عرض میکنم. اگر هم مایل نبودید منتشربشه میتونید حذف کنید
    1.وقتی کسی خودش را در معرض اندیشه ها وافکار مردم قرار میده ومیخواد منشأ اثری باشه، طبعا قضاوت ها وحرف وحدیثهای جورواجوری درموردش میشه. اما وقتی هدف گوینده بزرگ باشه طبعا این ها در او اثر نمیذاره . چقدر قشنگ میگه مولوی:
    رنج راحت دان چو مطلب شد بزرگ ـ گرد گلّه توتیای چشم گرگ
    خصوصا که جنابعالی بااخلاص وصرفا برای خدا حرف میرنید نباید ناراحت باشید و خیلی وقت خودتون را صرف اینها کنید
    2.درمورد اصل این کتاب ونوع نگاهی که به حساب وکتاب قیامت ایجاد میشه؛ لطفا به این نکته هم توجه کنید و پاسخ بدهید که مسلما اونچه توسط آیات وروایات برای ما بیان شده، درمجموع، (تاکید میکنم درمجموع) انسان را امیدوارتر به رحمت خدا وشفاعت اولیا میکنه تا این نگاهی که دراین کتابها تولید میشه. درواقع طراز این کتاب با طراز دین خیلی متفاوته. حالا این سوال پیش میاد که اگر این نگاه ها و این حکایات حقیقت داره پس چرا حجتهای الهی بیان و تاکید نکردند. مگر فلسفۀ حجت الهی چیزی جز اینه؟ ( لئلا یکون للناس علی الله حجة بعدالرسل) آیا ما درقیامت وبرزخ نمیتونیم بگیم خدایا ما واقعا نمیدونستیم اینقدر سخته و اگه به ما جدا گفته بودی ما هم جدی تر عمل میکردیم؟
    3. صرف نظر از مطالب بکر وعمیق و ارزشمندی که شما دارید، اما درمورد نحوۀ بیانتون واقعا فکر میکنم از منظر همون حق الناسی که برش تاکید میکنید نیاز به تامل و تجدید نظر هست. چون مطالب را با آهنگی کند و با حاشیه های زیاد بیان میکنید. مثلا داستان میرزای شیرازی ره را تا اومدیم گوش بدیم خیلی اذیت شدیم. کاش لُب مطللب را فورا بیان میکردید و بعد شرح و توضیح میدادید. (مثل آقای عالی و دکتر رفیعی و دیگران...) البته اینبار خیلی خیلی بهتر از دفعات قبلی بود اما بازهم خیلی اذیت شدیم. گویی در هنگام نقل مطلب بیشترحواستون به لپتابه و خلاصه خیلی مکث و حواشی داره
    4. پیشنهاد میکنم کل کتاب را در دوسه سخنرانی به همراه نابترین مطالبتون خیلی جمع وجور بیان کنید تا امکان استفاده برای همه وجود داشته باشه. الان به هرکس معرفی میکنیم معمولا نمیتونه همراهی کنه و حوصله نمیکنه. حتی خیلی از کسانی که دنبال این مطالب هستند هم غالبا فرصت و تحمل نمیکنند خودتون بهتر میدونید که عصر سرعته و مردم خیلی سطحی شدند. ببخشید که وقت گرامی شما را گرفتم .