حادثه غدیر ۱۴۰۰ سال قبل تمام شد و رفت!


میگه حادثه #غدیر ۱۴۰۰ سال قبل تمام شد و رفت!

چرا وقایع دیگر مانگار نشدند!؟


+ 
8

- 
0
ارسال در 1399/5/11 ساعت 16:44 2020-8-1 16:44:18
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • غفلت از حقایق قرآنی و عقلی در مسائل دین و مذهب را چگونه توجیه می کنیم؟؟؟!!!
    ---
    غافل نباشیم که با منحصر ساختن خطبه ی پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر خم به تعیین امامت الزامی حضرت علی (ع) از جانب خداوند بعنوان تالی تلو و جانشین بلا منازع پیامبر (ص) در امامت مسلمانان اگر با دقت به هرگونه صرف نظر کردن امیر مؤمنان از این وظیفه ی الهی که عین وظیفه ی پیامبری است بنگریم تهمت کوتاهی و تقصیر و اجرای سلیقه در زمینه ی تن دادن به امر خطیر الهی را به امیر مؤمنان روا داشته و بجا بودن این امر الهی را در شخص ذی ربط زیر سئوال برده ایم.
    فرو گذاشتن چنین امر خطیر الهی و سکوت در زمینه ی اثبات حق بزرگی که خداوند واگذار کرده و تمام امت اسلامی را در بر می گیرد و ادعای واگذار کردن اجباری این حق به دیگران از جانب امیر مؤمنان چه عذری حتی احتمال نبود یار و پیرو و احتمال به قتل رسیدن آن حضرت می تواند توجیه کند؟؟؟!!!
    مگر پیامبر اکرم (ص) حق داشت که در مقابل الزام به اجرای هر گونه امر الهی به ارائه ی ملاحظات مصلحت اندیشانه و اظهار نظر و ابراز سلیقه ی شخصی بپردازد؟؟؟!!!
    در کجای وحی الهی از جمله قرآن خداوند یکتا دانا و یکتا توانای مطلق جهان هستی در زمینه ی اثبات أحقیت حقایق آشکار دین الهی به بشر ، به پیامبران در حال نبود یار و پیرو و احتمال به قتل رسیدن آنان ، اختیار مصلحت اندیشی داده است؟؟؟!!!
    قرآن و وقایع تاریخ بشر ثابت می کنند بی توجهی بشر به حقایق وحیانی اصیل خداوند و به حقایق عقلی در زمینه ی فرا گیر ساختن مسائلی که بشر بدون داشتن راهنمای آشکار و محکم از وحی اصیل الهی فکر می کند بخشی جدا ناپذیر از ضرورتهای دین و مذهب اند همیشه زمینه ساز فتنه و تفرقه و قتلها و ویران گریهای دستجمعی فاقد هرگونه بازده مثبت و سازنده بوده است که خداوند عدل و حکمت مطلق در وحی اصیل خود بویژه در قرآن کریم بشر را از گرفتار شدن و دامن زدن به آنها هشدار داده و منع کرده است.
    قرآن گواه صادقی است که خداوند یکتا حکیم و دانای مطلق واگذاری حق امامت الهی بر مردم یا سکوت بر این حق را هرگز در اختیار مصلحت اندیشی هیچ یک از پیامبران الهی یا جانشینان و حیانی این پیامبران نگذاشته است.
    بشر بحکم وحی اصیل الهی از جمله قرآن مکلف است پس از پیامبران هماهنگ با صلاح دید علمی بی خدشه از هر فردی که علم و تقوا و خردگرایی و حکمت او نزد او و با گواهی خبرگان دیگر محرز گردیده در مسائل اصیل دین خدا از آن فرد پیروی کند ؛ أما بعلت محدود بودن تواناییهای علمی ذهن ، بشر حق ندارد انتخاب خود را بر هم نوعان دیگر تحمیل نماید.

  • مهم ترین وظیفه حیاتی که تا کنون در زمینه دین و مذهب انجام نگرفته است
    ---
    با عنایت به هشدارهای فراوان قرآن مجید در باره ی آثار و پیامدهای شوم دنیوی و اخروی انحرافهای دینی و مذهبی بر زندگی همه جانبه ی جوامع متدین مذهبی و در تعیین سرنوشت مثبت و منفی دین داری و مذهب داری مردم ، مهم ترین وظیفه ی همه ی مراتب دین شناسان است که با بهره گیری خدا پسندانه از وجود مبارک نظام اسلامی در کشور به یک کار خدا پسندانه و سازمان یافته علمی راهبردی جامع با کمک شناختهای قرآن و اصول استدلال عقلی و با بهره گیری از داده های ذی ربط علوم جهانی دین شناسی ، جامعه شناسی ، روان شناسی ، تاریخ شناسی ، سیاست ، اقتصاد و علوم کشور داری برای شناخت و تشخیص من در آوردیها و خرافاتی که در طول قرنهای متمادی به ادیان و مذاهب گوناگون افزوده شده اند و مشخص ساختن آثار و پیامدهای گوناگون آلوده شدن ادیان و مذاهب به این افزوده ها بر زندگی جوامع بشری انجام گیرد و نتایج این بحث و کاوش علمی راهبردی جهانی به تمام مراکز دینی و مذهبی جهان برای اظهار نظر و برای شناخت چگونه کار بردی ساختن این نتایج ارسال گردد و پیوسته با روش مندی علمی سازمان یافته با تعیین ملاکها و تعریفهای جامع علمی لازم در دستور کار همیشگی همه ی مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب مورد پیگیری و ترتیب اثر و بهره مندی قرار گیرد.
    چنین کاوش علمی راهبردی جهانی و نتایج عظیم آن در اثبات وحدت ادیان الهی و در ایجاد زمینه ی الفت و مودت و وحدت میان پیروان همه ادیان و مذاهب بی تردید بگونه ای مثبت و سازنده کار ساز و ثمر بخش خواهد بود.