چرا غدیر مهم است!


آیا امام را صرفا بعنوان یک حاکم بر جامعه میخواهیم؟
حجت الاسلام هاشمی


+ 
12

- 
0
ارسال در 1399/5/15 ساعت 15:43 2020-8-5 15:43:53
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • دین خدا بشر را به آینده نگری مثبت فرا می خواند واز واپس گرایی منع می کند
    ---
    « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ » ﴿ آیه ۱۰۳ سوره آل عمران ﴾
    و «...وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ . مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ » ﴿آیات ۳۱ و ۳۲ سوره ی روم﴾
    و « إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره أنعام﴾
    و « وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ » ﴿آیه ۱۰۵ سوره آل عمران﴾
    و « وَمَا تَفَرَّقُوا إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ أُورِثُوا الْكِتَابَ مِنْ بَعْدِهِمْ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مُرِيبٍ » ﴿ آیه ۱۴ سوره شوری﴾
    و « شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ... » ﴿ آیه ۱۳ سوره شوری﴾
    و « وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿ آیه ۴۶ سوره أنفال ﴾
    و « وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ » ﴿ آیه ۱۴۴ سوره آل عمران﴾
    و « قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ » ﴿ آیه ۶۵ سوره أنعام﴾
    و « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ » ﴿آیه ۲۰۸ سوره بقره﴾
    « وَقُلْ لِعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِينًا» ﴿ آیه ۵۳ اسراء﴾
    و « تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ » ﴿ آیه ۱۳۴ سوره بقره﴾
    و « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَى مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ » ﴿ آیه ۲۱ سوره نور﴾.
    دلیل قاطع و آشکار انکار ناپذیر بر آینده نگری مثبت و سازنده ی دین قرآنی خداوند و منع دین داران به دین الهی از جمله مسلمانان از دچار شدن به واپس گرایی و اختلاف و تفرقه های فرقه ای شیطان پسند و اختلاف در باره سرنوشت بندگانی که در گذشته اند ، در آیات قرآنی محکم و مفصل فوق است.
    در این آیات خداوند بشر دین دار به دین الهی را از عاقبت شوم ورود و بحث با خصومت در اختلافات فرقه ای یا برتر شناختن فرقه یا اشخاصی از فرقه یا اشخاص دیگر و از بحث و جدال در نیکیها و بدیهای اثبات ناپذیر درگذشتگان سخت هشدار داده و عاقبت شوم چنین گرایشی را آشکار کرده است.

  • چرا ما شیعیان مولای متقیان حضرت علی را بد نام می کنیم؟؟؟!!!
    ---
    « وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا » ﴿ آیه ۳۶ سوره أحزاب ﴾.
    هیچ دلیلی از قرآن و عقل وجود ندارد که ثابت کند پیامبران الهی و جانشینان آنان که از جانب خداوند منصوب می شدند حق داشته اند با هرگونه مصلحت اندیشی بشری به امر و دستور و حکم الهی عمل نکنند و خواست خداوند یکتا دانا و حکیم مطلق جهان هستی را که به تمام حقایق این جهان آگاه است و اشراف و احاطه دارد تحت هر شرایطی زمین بگذارند و اجرا ننمایند.
    اگر روایتی که ما از خطبه ی غدیر در باره ی الزامی بودن امامت امیر مؤمنان و مولای متقیان حضرت علی (ع) ارائه می کنیم مستند و موثق و متواتر است حضرت علی هرگز تحت هیچ شرایطی حتی بد ترین شرایط چگونه به خود حق داده از اجرای این امر خطیر الهی که سرنوشت امت اسلامی به آن کره خورده است منصرف گردد و از آن تا پیروزی یا شهادت با جان و عزیز ترینهای خود دفاع نکند؟؟؟!!!
    حقیقت انصراف آن حضرت از جرای چنین امر الهی ، هر چه بوده ، بیشتر نوشته های ما در مطرح کردن مسئله ی غدیر را مخدوش می سازد.
    اصرار بر درستی این نوشته ها چه بدانیم یا ندانیم حضرت علی را ، و العیاذ بالله ، در برخورد با امامت الهی و فرو گذاشتن آن ، ظالمانه ، به مصلحت اندیشی بشری و سایر پیامدهای آن در مقابل این امر الزامی الهی متهم می سازد و بدنام می کند.

  • چرا ما شیعیان مولای متقیان حضرت علی را بد نام می کنیم؟؟؟!!!
    ---
    « وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا » ﴿ آیه ۳۶ سوره أحزاب ﴾.
    هیچ دلیلی از قرآن و عقل وجود ندارد که ثابت کند پیامبران الهی و جانشینان آنان که از جانب خداوند منصوب می شدند حق داشته اند با هرگونه مصلحت اندیشی به امر و دستور و حکم الهی عمل نکنند و خواست خداوند یکتا دانا و حکیم مطلق جهان هستی را که به تمام حقایق این جهان آگاه است و اشراف و احاطه دارد تحت هر شرایطی زمین بگذارند و اجرا ننمایند.
    اگر روایتی که ما از خطبه ی غدیر در باره ی الزامی بودن امامت امیر مؤمنان و مولای متقیان حضرت علی (ع) ارائه می کنیم مستند و موثق و متواتر است حضرت علی هرگز تحت هیچ شرایطی حتی بد ترین شرایط چگونه به خود حق داده از اجرای این امر خطیر الهی که سرنوشت امت اسلامی به آن کره خورده است منصرف گردد و از آن تا پیروزی یا شهادت با جان و عزیز ترینهای خود دفاع نکند؟؟؟!!!
    حقیقت انصراف آن حضرت از جرای چنین امر الهی ، هر چه بوده ، اکثریت نوشته های ما در مطرح کردن مسئله ی غدیر را مخدوش می سازد.
    اصرار بر درستی این نوشته ها چه بدانیم یا ندانیم حضرت علی را ، و العیاذ بالله ، در برخورد با امامت الهی و فرو گذاشتن آن ظالمانه به مصلحت اندیشی و سایر پیامدهای آن متهم می سازد و بدنام می کند.

  • نظر شیعیان در خصوص حضرت هارون (ع) پیغمبر الهی معصوم چه هست؟ چرا حضرت هارون به خود اجازه داد در مقابل انحراف قوم بنی اسرائیل و گوساله پرستی آنها سکوت کند؟ آیا پیامبر معصوم گناه می‌کند؟ آیا از وظیفه الهی خود منصرف شد و به دستور خداوند العیاذ بالله عمل نکرد؟
    چرا حضرت موسی پس اعتراض به او از استدلالش قانع می شود؟ استدلال حضرت هارون چه بود؟ آیا حضرت هارون نبی مصلحت اندیشی نکرد؟

    سوال دوم: از کجا میگید که حضرت علی از اجرای وظیفه خود منصرف گردید؟ در صورتی که حضرت بار ها اعتراض خود رو اعلام کرد و قطعا اگر تعداد اندکی یار حقیقی و سلمان و عمار وار داشت قیام میکرد؟ اگر حضرت حقش غصب شد و امکان احقاق حق براش وجود نداشت و جان نوه های پیغمبر در صورت قبام او برای احقاق حق در خطر باشه و ایضا وحدت امت اسلامی و خیلی مسائل دیگر هم در خطر باشه و ما بگیم حق او غصب شده و ... یعنی داریم او رو بدنام می کنیم؟

  • لطفا اگر می خواهید بحثی را با منطق علمی پیگیر باشید باید با تدبر و تأمل نظرات صاحب نظران را جمله به جمله کامل بخوانید سپس از اشتباه و خطای نویسنده در هر جمله به فراخور معنای دقیق هر جمله عالمانه انتقاد کنید تا به خلط مبحث و مغلطه گویی و عوام فریبی و دخالت در دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر متهم و محکوم نشوید.
    شما با کدام اصل منطق علمی متین موضع موردی هارون نبی را با موضع امیر مؤمنان حضرت (ع) نسبت به امامت جهان شمول که خداوند فرمان اجرای آن را داده است قیاس می کنید و به دلبخواه و بنفع اندیشه های مورد پسند خود بگونه ای عامیانه و خرد گریز نتیجه گیری می کنید؟؟؟!!!

  • قدرت الهی حقایق قرآنی شکست ناپذیر است
    ---
    « قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لَا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا » ﴿ آیه ۸۸ سوره اسراء ﴾ .
    آیه ی فوق در رد همه ی ادعاهای باطل بشری تاکید می کند که با قدرت الهی حقایق آشکار سرشت نشین و اثبات پذیر احکام و اعتقادات قرآنی چون برخاسته از علم فراگیر خداوند آفریننده ی جهان هستی است حتی قدرت اتحاد مشترک نوع بشر و نوع جن ، که همگی با هم از دست رسی به کمال و تمام جزئیات حقیقت حتی کوچک ترین شیء از موجودات این جهان ناتوان اند ، نمی تواند رقابت کند و شکست بدهد.

  • سر انجام تحمیل یکسویه اطلاعات دینی و مذهبی گمراهی و کفر است
    ---
    اگر تعقل و تفکر و تدبر وتأمل و بردن مسائل حیاتی زندگی زیر محک پرسشگری عقلی برای شناخت و تشخیص سره از نا سره ی اندیشه ها و تفکرات و راه حلهای مسائل و مشاکل و تئوریهای زندگی عرضه شده به بشر اهمیتی نداشت خداوند در قرآن کریم بشر را به اندیشه وری و فکر ورزی و خردگرایی و برگزیدن بهترین سخنان عرضه شده به او در این کتاب آسمانی و در جایهای دیگر هرگز فرا نمی خواند.
    در قرآن هیچ نشانه ای از دعوت بشر به تحمیل یک سویه و پذیرفتن اجباری افکار و اندیشه های چگونگی زندگی وجود ندارد ؛ بلکه بشر همیشه به تفکر و تعقل و اندیشه وری و برگزیدن بهترینهای معقول در این زمینه فراخوانده شده است.
    تحمیل یکسویه اطلاعات یک نواخت و رم کردن از تقابل اندیشه ها و هشدار به مؤمنان به ضرورت چشم بستن به اندیشه های متعارض با هم ، هرگز شیوه های الهی قرآنی در رویا رویی با اندیشه های زندگی نیست.
    اصرار بر تزریق یک سویه اطلاعات به بشر بنام دین و مذهب و بستن راه به روی نگرش و تأمل در اندیشه های متعارض زندگی و منع پرسش گری و اندیشه وری در این زمینه ؛ پشت کردن به خواستهای قرآنی خداوند در این زمینه ی حیاتی است و بشر را بعلت این دگم گرایی نسبت به دین و مذهب به بد بینی و گمراهی و کفر دچار می سازد.
    خداوند اصرار ورزی تهی از تدبر و تأمل عقلی بر پذیرفتن هر اندیشه ای برای نیازهای زندگی بنام دین و مذهب ؛ سخت در قرآن تقبیح کرده و اصرار ورزان بر این روش را به گمراه تر از چهار پایان بی عقل توصیف کرده است.
    دین و مذهب برای سازمان دهی زندگی بشر نیاز حیاتی هستند ؛ بنا بر این باید متدینان بویژه جوانان متدین را در پذیرش هر آن چه بنام این ارزشها عرضه می شود و به پرسش گری برای برگزیدن بهترین یافته های عقلی در این زمینه عالمانه تشویق کرد و راه عقلانیت تهی از تعصب و افراط و تهی از بی تفاوتی و تفریط را در این نیاز حیاتی به روی آنان باز گذاشت.

  • اگر پیرو حضرت علی هستیم باید عملا پایبند سیرت معتبر ایشان باشیم
    ---
    ما اگر پیرو مولای متقیان امیر مؤمنان حضرت علی (ع) هستیم باید ببینیم در سخنان و سیرت معتبر آن حضرت ایشان بعنوان جانشین پیامبر (ص) چه اندازه و چگونه از جانب خود به مسئله ی غدیر اهمیت داده و حساس بوده و به آن پرداخته اند و آنگاه مطابق سخنان و سیرت آن حضرت هرگز با پیروی از دانش ناچیز و دلبخواه و تخیلات خود از حضرت علی فراتر نرویم و هرگز تظاهر نکنیم که از آن حضرت دانا تر و دلسوز تر و وفا دار تر به دین خدا هستیم.
    اگر در مسئله غدیر از حضرت علی و سایر انمه ی اهل بیت علیهم السلام فراتر رفتیم و پیامدهای این غلو و هوا پرستی خود را در این زمینه مهار نکردیم بجای پیروی از امامت حضرت علی و سایر ائمه ی اهل بیت از هوا و هوسهای شیطانی خود پیروی کرده و فردای قیامت باید تاوانهای سنگین زیانهایی را که در این زمینه به دین و مذهب و به وحدت امت مسلمان و به جان و دارییهای افراد این امت وارد کرده ایم بپردازیم و مجازاتهای سنگین جبران ناپذیر دخالت مخرب خود را در دین و مذهب تحمل کنیم.
    نابخردی در افزودن مراسم و مناسک و شعایر من در آوردی به دین و مذهب ؛ ما را بحکم خداوند در قرآن در قیامت در زمره ی زیان کار ترین افراد بشر قرار خواهد داد و در روز قیامت هیچ راهی برای رهایی از عذاب الهی نخواهیم یافت: ( آیات 103 تا 106 سوره کهف ).
    دین خداوند و مذهب اصیل اهل بیت پیامبر والاترین امانتهای الهی نزد بشر اند و بازیچه نیستند که هر فرد و طایفه بتوانند هر گاه هوس کردند با نادیده گرفتن هشدارهای قرآن ابتکارهای هوی و هوسها و تعصبات و تخیلات خرد گریز فردی و طایفه ای خود را به این امانتها بیافزایند.
    هوشیار باشیم کاسبان حرام خور که دین و مذهب را کالای کاسبی حرام خود قرار داده اند پیوسته برای از دست ندادن این کاسبی تلاش می کنند با ترفندهای گونا گون و با به کار گیری انواع تهمتها و بهتانهای ظالمانه با کمک دشمنان بیگانه ی دین و مذهب ، دین داران پاک دل نا آگاه را از حقایق قرآنی و عقلی و علمی در زمینه ی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه ی درست دور نگه دارند تا بتوانند برای ادامه ی چپاول گریهای خود جهل و خرافات را در اذهان پیروان پاک دل نا آگاه دین و مذهب ترسیخ بنمایند.

  • اگه شیعه هستی حداقل میتونی توی دلت از کسی پهلوی حضر زهرا را شکافت اعلان انزجار کنی ولی مطمئنم حتی این کار را هم نمیکنی چون نه تنها شیعه نیستی بلکه سنی و حتی وهابی هم نیستی. تو یک ناصبی هستی که مثلا ماسک شیعه به چهره زدی.در تاریخ امثال سید جیکاک ها به وفور وجود دارد. ولی بدان ما وحدت رو حفظ می کنیم اما نه به قیمت دست شستن از حقانیتمون.و بهتره بدونی به خدا قسم اگر حضرت علی هم بعد سقیفه به تعداد امام حسین یاور داشت یک لحظه هم تعلل نمی کرد.

  • پاسخ به یک شیعه ی لندنی فریب خورده در پایگاه روشنگری/ دوشنبه 20/05/1399
    ---
    فرهنگ قرآن ستیز در دین خدا و مذهب اهل بیت جایگاهی ندارد
    ---
    متاسفانه با این سطح فرهنگ عوام پسند خرد گریز که با روشنگریهای قرآنی و عقلی برخورد می کنید خود را بحکم خداوند در قرآن در زمره ی گمراهان گمراه تر از چهار پایان در یک قدمی جهنم قرار می دهید.
    اگر در این دنیا از این رویه ضد قرآن و عقل توبه نکنید پس از مرگ فرصتی برای توبه نخواهید یافت و جهنم برای شما حتمی خواهد بود چون خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت بحکم قرآن از این رویه بیزار و متنفر اند.
    دین خدا و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر بازیچه نیستند که با مشتی از من در آوردیها حقانیت خود را ببازند و حجتی برای گفتن که رویه ی شما را محکوم کند نداشته باشند و شما ها را با قرآن ستیزی و خرد گریزی که توشه ی همیشگی خود کرده اید به سر دم داری خود بگمارند.

  • آیدی مهمان باهات موافقم ، کسانی هستند که میخواهند سنی و شیعه را به جان هم بیندازند البته خودشون رو هم شیعه معرفی میکنن . ما شیعه پشت سر رهبر سید علی هستیم و بس