قضاوت تاریخ درباره ما


سخنان مقام معظم رهبری درباره نظر تاریخ


+ 
27

- 
1
ارسال در 1399/6/1 ساعت 07:02 2020-8-22 07:02:22
وجدان
توسط وجدان


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بشر با چه حقی دین و مذهب را بازیچه ی ابتکارهای دلبخواه خود قرار می دهد؟؟؟!!!
    ---
    مراجع دین شناسی بحکم شرع و عقل موظف اند پاسخ بدهند
    با کدام حکم شرعی قطعی الصدور و قطعی الدلاله از جانب خداوند و با کدام دلیل عقلی – منطقی انکار ناپذیر بشر حتی پیامبران حق دارند ، مستقل از اراده ی خداوند یکتا دانای مطلق جهان آفرینش ، با دانش ناچیز بشری خویش برای خود و دیگران بنام دین و مذهب واجب و حرام و مستحب و مکروه الزام آور ابتکار کنند؟؟؟!!!
    با کدام حکم شرعی و دلیل عقلی بشر حتی پیامبران حق دارند به واجب و حرام و مستحب و مکروهی که خود با دانش ناچیز خویش بنام دین و مذهب ابتکار کرده اند تقدس دینی و مذهبی ببخشند و دیگران را به تقدیس ابتکارهای خود وادار سازند؟؟؟!!!
    با کدام حکم شرعی و دلیل عقلی بشر با دانش ناچیز خود که به کمال هیچ حقیقتی دست رسی ندارد حق یافته است ، بجای خداوند جهان هستی که به کمال حقایق جهان هستی علم فراگیر دارد ، برای دین و مذهب واجب و حرام و مستحب و مکروه ابتکار کند؟؟؟!!!
    انبوه بغرنج و گیج و گمراه کننده ی ملغمه ی ابتکارهای بشر بنام دین و مذهب با کدام حکم شرعی از جانب خداوند و با کدام دلیل انکار ناپذیر عقلی ؛ الزام آفرین شده و تقدس یافته اند؟؟؟!!!
    مبالغ سترگ بی شماری که بگونه ای روز مره از مال و دارایی مردم و دولتها بنام دین و مذهب الزاما یا داو طلبانه روی پیاده کردن چنین ابتکارهای بشری بی حساب و کتاب و بی هیچ بازده مثبت و سازنده ی قابل اثبات هزینه می شوند بحکم شرع و دلیل عقل چه حکمی می توانند داشته باشند؟؟؟!!!
    هزینه کردن روی این ابتکارهای بشری از روز ازل تا کنون برای دین و مذهب و برای دین داری و مذهب داری بشر چه بازده ای داشته اند که بتوان با آن در محضر خداوند شرع و عقل افتخار کرد و رو سفید شد؟؟؟!!!
    آیا بشر می پندارد خداوندی که می پرستیم خداوند کمال مطلق حکمت و خرد و نظم است یا خداوند حکمت ستیزی و خرد گریزی و بی نظمی است؟؟؟!!!

  • ناکامیهای فاجعه بار آموزش و تبلیغ دین و مذهب در کشور ما
    ---
    اگر یک همه پرسی جامع از مسلمانان ایران در باره تعریف علمی دین و مذهب و اهمیت حیاتی این ارزشها و منابع معتبر خدشه ناپذیر دین و مذهب و دلیل اعتبار و خدشه ناپذیری این منابع و درجه ی اعتبار و خدشه ناپذیری هر یک از این منابع و علت این درجه بندی و اهمیت شناخت و تشخیص علمی سره از ناسره و درست از نا درست آنچه که به ما بنام دین و مذهب عرضه می شود و چگونگی شناخت و تشخیص سره ها از ناسره ها و درستها از نادرستها در این زمینه و ابزارهای معتبری که می باید برای این شناخت و تشخیص به کار برده شوند ، انجام گیرد شاید اغراق نباشد اگر گفت 95 در صد از ما ایرانیان حتی تحصیل کردگان عالی رتبه از جمله اکثریت دین شناسان در دادن پاسخهای علمی منسجم و درست به این سئوالهای حیاتی سرنوشت ساز ناکام بمانند.
    این وضعیت فاجعه بار که بنا به تاکید خداوند در قرآن در آیات 103 تا 106 سوره کهف ؛ دین زدا و تباه کننده ی همه اعمال نیک دین داران می شود عمق ناکامی همه ی مراکز آموزشی و تبلیغی سطوح علمی مختلف را که بگونه های مختلف به آموزش و تبلیغ دین و مذهب می پردازند
    آشکار می سازد.
    چنین وضعیت فاجعه باری برای نظامی که بنام اسلام زندگی مردم را مدیریت می کند هرگز زیبنده نیست که پس از عمری 41 ساله هنوز نتوانسته آموزش دین و مذهب را بگونه ای علمی و روشمند در جامعه خود نهادینه کند و از بی نظمی و علم گریزی و دخالت نا اهلان در دین داری و مذهب داری که حیاتی ترین نیاز ارزشی مردم اند و از بیزاری قشر جوان از دین و مذهب و از گمراهی این قشر در جهانی که طوفان پخش اطلاعات جذاب و فریبنده گوناگون را تجربه می کند جلو گیری کند.

  • از این چراهای بی جواب در باره ی دین داری و مذهب داری ما هزاران هستند که اگر امروز به آنها پاسخ ندهیم فردای قیامت پای ما هرگز از بند و زنجیر کج روی آزاد نخواهد شد و باید بدانیم با این وضع بی جوابی ما را به کجا خواهند فرستاد.

  • آیا با پیروی از من در آوردیها و خرافاتی که خود بنام دین و مذهب می سازیم و با این پیروی به احکام قرآن و عقل پشت می کنیم ما می توانیم خدا پرستی خویش را به اثبات برسانیم و فرادای قیامت در محضر خداوند رو سفید باشیم؟؟؟!!!

  • خرافات ؟؟؟؟خخخ!!! مثلا وجود جن همون قرآنی که میگی نماد عقلانیت توش یه سوره به نام جن آمده البته مذهبی هایی چون تو بوده اند زمان حضرت سلیمان مذهبی هایی مثلا عقلانیت دار چون تو به سلیمان نبی می گفتند اجنه وشیاطین در وهم وخیال شما هستن وجودندارن آری توهم یکی از این روشنفکرایی رفتی سراغ علم علمتان که جن را کشف نکرده نکند میخواهی بگویی خرافاته

  • محض رضای کی و با چه هدف خدا پسندانه ای و در پیروی از کدام دین و مذهب ما در دفاع از من در آوردیها و خرافات و انحرافهای دینی و مذهبی خویش که هیچ دلیلی از قرآن و عقل برای اثبات علمی ندارند دانسته یا ندانسته به حقایق قرآنی و عقلی دهن کجی و توهین می کنیم و کلا حساب و مجازات خداوند را نادیده می گیریم؟؟؟!!!

  • چرا باید در خواست خدا پسندانه ی تصحیح مراسم دینی و مذهبی با زدایش من در آوردیها و خرافات و انحرافها از این مراسم با تهمتها و بهتانها و افتراهای عمری و یزیدی و خارجی و وهابی بودن درخواست کننده باید رو به رو شود و هیچ دین شناسی از ما به اعتراض علمی در این زمینه لب نگشاید و مردم را آگاه نکند؟؟؟!!!

  • چرا ما شیعیان آن قدر خود بزگ بین هستیم که با نادیده گرفتن احکام و اعتقادات قرآنی خداوند هر کاری را که دلبخواه ما باشد حتی اگر قرآن نسبت به آن حکم مخالف داشته باشد بی پروا بنام دین و مذهب انجام می دهیم و هیچ خمی به ابرومان نمی نشیند؟؟؟!!!

  • خود زنی و همیشه بست به عزا داری نشستن شیوه پیامبران و اولیا نیست
    ---
    پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) و سایر پیامبران و بندگان مقرب خدا به تبعیت از حکم خداوند هیچ یک حتی در مقابل بزرگ ترین مصیبتهای دنیا و از دست رفتن عزیز ترینها بجز به توکل به خداوند و صبر پیشگی و ادامه مجاهدت در راه حق هرگز به خود زنی و اظهار بی تابی همیشگی و بست یک عمر به عزا نشستن نپرداختند و محال است که چنین شیوه هایی را برخلاف خواست خداوند به پیروان خود سفارش کرده باشند : « وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ . وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ . الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ . أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ ﴿ آیات ۱۵۴ تا ۱۵۷ سوره بقره ﴾.
    حضرت یعقوب پیامبر که به زنده بودن فرزند خویش حضرت یوسف از جانب خداوند اطمینان داشت و می دانست که آن فرزند برومند ؛ موعود به پیامبری است برای غیبت این فرزند و دوری از او پیوسته عالمانه دلسوزی می کرد و اشک می ریخت.
    نمی توان با وجود آیات قرآنی فوق چنین رفتاری را از حضرت یعقوب نشانه ی تجویز همیشه بست به عزاداری نشستن و تفنن در عزا داری برای حالتهای شهادت و مرگ و سایر مصیبتها که با اراده و قضای خداوند برای بشر پیش می آیند شناخت و با انواع من در آوردیها بنام دین و مذهب از آن الگو ساخت.
    همه بی تردید با یک حساب سر انگشتی می توانیم دریابیم در صد سود این عزا داریهای من در آوردی برای افراد و اقشار گوناگون که از آن کاسبی می کنند در مقایسه با هیچ سود و بازده ای که نمی توانند برای تبلیغ و ترویج ثمر بخش دین و مذهب داشته باشند ، چه اندازه است.

  • با کدام رفتار می توانیم صادقانه ملت امام حسین باشیم؟
    ---
    سید الشهدا حسین (ع) و یاران وفا دار آن حضرت برای مصون نگه داشتن احکام و اعتقادات قرآنی دین خدا از تحریف یزیدیان ؛ شهادت در راه دفاع از این دین و قرآن را محض رضای خدا ، در نهضت عاشورای حسینی شیرین تر از عسل به جان خریدند ؛ بنا بر این ادعای صادقانه ی حسینی بودن و وفا دار بودن به نهضت عاشورای حسینی تنها در پیروی صادقانه از این راه و مصون نگه داشتن دین خدا و قرآن از تحریف تجسم و تجلی می یابد.

  • رابطه ملت امام حسین با خدا چگونه باید باشد؟
    ---
    مهم ترین و والاترین هدف سردار نهضت عاشورای حسینی و یاران صدوق سید الشهدا دفاع خدا پسندانه از دین خدا و احکام و اعتقدات انسان ساز قرآن کریم در مقابل تحریف گریهای یزیدیان بوده بنا بر این طایفه یا قومی که پیوسته به گرامی داشت این نهضت می پردازند باید پایبندی و عمل و تجسم بخشیدن به هدف مذکور را سر لوحه ی برنامه های زندگی و عمر خویش قرار دهند تا بتوانند رضایت خدا را به دست آورند.

  • مظاهر تخیلی چه زیانی برای نهضت عاشورای حسینی دارند؟
    ---
    تمرکز روی مظاهر عقیم بی ثمر و فاقد هرگونه بازده مثبت و سازنده مانند تفنن در انواع عزا داری و تظاهر پیوسته به مصیبت زدگی خرد گریز بی محتوا با انواع من در آوردیها و خرافات ؛ اهداف قرآنی نهضت عاشورای حسینی را لوث و نابود می کند و این نهضت را به کالای کاسبی انواع دین فروشان مذهب فروش و ابزار دست دشمنان برای تفرقه افکنی میان مسلمانان تبدیل می سازد.

  • ملت امام حسینی چه پیامی برای جهان باید داشته باشد؟
    ---
    ملت امام حسین در مقابل تحریف گران اهداف انسان ساز و حیات بخش نهضت عاشورای حسینی که با انبوهی از من در آوردیها و خرافات این اهداف را لوث و نابود میکنند هرگز نشاید و نباید خاموش بنشیند یا موضع خنثی داشته باشد بلکه باید پیوسته این رویه ی دین فروشی و مذهب فروشی این تحریف گران را عالمانه و با کمک قرآن و علم رسوا و نابود کند.

  • تاریخ در باره ی ما شیعیان چگونه قضاوت خواهد کرد؟
    ---
    تاریخ ما شیعیان را بخاطر پیوسته ازد ست دادن فرصت آموزش فرهنگ نهضت انسان ساز و طاغوت ستیز و کفر زدای عاشورای حسینی و فراموشی احکام و اعتقادات حیات بخش و سرنوشت ساز قرآن که مکتب و رسالت این نهضت اند هرگز نخواهد بخشید.

  • فرصت خدا پسندانه ای که در محرم و عاشورا پیوسته از دست می رود
    ---
    محرم و عاشورا و مجالس گرامی داشت این مناسبتها را تبدیل کنیم به مدرسه ای برای آموزش همیشگی اهداف الهی والای فرهنگ عاشورایی که سید الشهدا حسین و عزیز ترینهای او با دفاع از احکام و اعتقادات قرآن جان خود را در این راه در مبارزه علیه تحریف گریهای طاغوتان اموی ایثار و نثار و فدا نمودند.

  • آیا اصرار بر تظاهر به مصیبت زدگی پاداش خدا پسندانه ی نهضت عاشورای حسینی است؟؟؟!!!
    ---
    سید الشهدا سبط پیامبر اسلام حسین بن علی و خاندان و یاران صدوق کربلایی آن حضرت علیهم صلوات الله اجمعین با ایمان به ارزش والای دین انسان ساز خداوند و ایمان به ارزش قرآنی عظیم پیروی از سنت و سیرت پیامبران در فدا کاری و ایثار تا شهادت در راه دفاع از این دین و آرزوی صادقانه ی شهادت در این راه برای اثبات اوج باور خرد گرا به حقانیت احکام و اعتقادات حیات بخش و سرنوشت ساز قرآنی دین الهی به سوی شهادت شتافت تا خود و بستگان و یاران آن حضرت در دفاع از این حقانیت به آرزوی خدا پسندانه ی شهادت رسیدند.
    غفلت از این ایمان و ایثار گریهای خرد گرای بی مانند و غفلت از اهداف سترگ انسان ساز این ایثار و غفلت از ارزش الهی قرآنی شهادت در راه دفاع از اهداف سعادت آفرین قرآنی دین خدا و اصرار بر گرامی داشت این ایمان و و ایثار و شهادت عظیم و تظاهر به مصیبت زدگی با انبوهی از سنت ها و عادتهای میراثی آبا و اجدادی و قومی که هیچ سنخیت با عظمت آن ایمان و شهادت ندارند و در تضاد و تعارض با رهنمودهای آشکار قرآن در باره شهادت اند و با سنت و سیرت قرآنی معتبر پیامبر اسلام و عترت مطهر آن حضرت در تضاد و تعارض اند ؛ بجز اصرار بر جهل به دین خداوند و اصرار بر دهن کجی به رهنمودهای آشکار قرآن و اصرار بر تحقیر و توهین و دهن کجی به خدا و قرآن و دین و مذهب و پیامبر و اهل بیت و بدنام کردن ارزشهای الهی انسان ساز نهضت عاشورای حسینی در نظر مردم خرد گرای جهان و اصرار بر گمراه کردن صدها میلیون انسان متدین و کمک به دشمنان دین خدا و دشمنان مذهب قرآنی – توحیدی اهل بیت مظلوم پیامبر چیز دیگری نمی تواند باشد.
    این ما هستیم که با ادعای شیعه ی اهل بیت بودن با کج رویها و انحرافهای من در آوردی خود بنام دین و مذهب بزرگ ترین ظلم را به دین خدا و مذهب تشیع توحیدی علوی و به پیامبر اسلام و به اهل بیت آن حضرت و به فداکاریهای این بندگان مقرب با اصرار با نادیده گرفتن خشم خداوند علیه ظالمان پیوسته روا می داریم و با این ظلم بزرگ با انبوهی از من در آوردیهای متضاد با قرآن و عقل اهداف انسان ساز قرآن و اهداف والای نهضت عاشورای حسینی را دانسته یا ندانسته پایمال می کنیم و به عواقب شوم نابود کننده و تباهی های این اصرار شیطانی هرگز نمی اندیشیم.
    آیا تا کنون عالمانه تلاش کرده ایم آثار شوم چنین اصرار میراثی را با کمک قرآن و عقل و علوم دینی و اجتماعی و روانی و سیاسی و تاریخی و... به ارزیابی علمی بگذاریم تا به حقایق بازده این اصرار خرد گریز برسیم؟؟؟!!!
    تظاهر به عمل به برخی از احکام و اعتقادات قرآن دین داری را اثبات نمی کند ؛ بلکه آنچه که دین داری را اثبات می کند صداقت و جدیت همیشگی در رفتار و گفتار و پندار در پایبندی و عمل به همه ی این احکام و اعتقادات الهی است.
    اثبات ایمان به خدا و قرآن و دین خدا با صداقت و جدیت در رفتار و گفتار و پندار مطابق با خواستهای قرآنی خداوند تنها راه گرامی داشت نهضتهای پیامبران و اولیای صالح خدا و تنها راه اثبات پاسداری از اهداف والای نهضت عاشورای حسینی است.

  • حرف مفت نزن اگر حسین الان زنده شه ودوباره کربلا برپا امثال به حسین خواهید گفت برو و در محراب عبادت بنشین و به سیاست کاری نداشاه باش یا حسین محکوم به اختلاف میان امت می کنید ومی گویید نباید با یزید بجنگد یا حسین یک تندرو وبی عقل است نباید کودک شش ماهه خودرا به میدان جنگ بیاورد .

  • کلم الناس علی قدر عقولهم؟؟؟!!!