مشکل کشور ما اینه که همه نظریه پردازیم!!! استاد پورآقایی


اسلام رحمانی خطرناک تر از داعش...

از ابتذال قبل از انقلاب تا فساد فرهنگی بعد از انقلاب


+ 
36

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سلام ، برادر مشکل نظر دادن نیست مشکل اینه که همه نظرخودشونو درست میدونند کاش اسلام رحمانی خطرناک را تعریف میکردید و رحمانیت صحیح را توضیح میدادید این کلی گویی بیشتر رنگ جناحی دارد تا دلسوزی ممنون .

  • با سلام خدمت جناب شیخی.
    نمی دانم که اشاره شما به نظر این خقیر است یا خیر؟ بهر صورت تا جائی که می دانم حسن خلق از معجرات است و در قرآن هم به حسن خلق و سخن نرم ِ آن بهترین خلق خدا اشاره شده. در عین حال می دانیم که محمد مصطفی (ص) ( با علم به اینکه تربیت نا اهل را چون گردکان بر کنبداست ) از رفتار مردم محزون می شدند تا اینکه آیه آمد که وظیفه فقط تذکر است. لذا با اینکه دختر هیجده ساله دارم و نگرانم لباس ، تفکر و آینده ش هستم بر اساس نتیجه ِ تجربه و خظا جسارتاً عرض می کنم : با استفاده از زیرکی مومن ، سخن نرم با خلق ، چه نمی دانیم که در پشت این ظاهر چیست و یا در آینده چه خواهد بود( گردو و کنبد استثناهائی هستند که خارج از وظیفه ماست و به حکومت مربوط می شود )

  • این نکته رو هم بگم که افکار امثال حسن آقامیری واقعا چوونا رو نسبت به خدا مغرور کرده در صورتی که دین و قرآن می‌کن که نسبت به خدا باید حالت خوف رجا داشت

  • قرار نیست از هر روشی استفاده بشه افراد را جذب کنیم
    نه تنها دین که عقل هم با این روش مخالفه

  • با عرض سلام بنده خدائی در پائین همین صفحه چنین پیشنهاد کرده: این لغات را باید دقیقاً تعریف کرد. در چنین صورتی شاید به بعضی اهداف در چهار چوب شرع با وسیله ای در همان چهارچوب ( یعنی شرع ) رسید.
    فرمایش جنابعالی صحیح است. سعدی می فرماید : تربیت نا اهل را چون گردکان بر کنبد است. با تعریف دقیق ( میزان ) شاید بشود کسانی که تربیت پذیرند را براه راست آورد. نظرات عزیزان در این مورد مکرر از استثناء ها دلیل می آورند ( قوم لوط و فرزند نوح س ) اما میبینیم که اطفال بزبان مادری صحبت می کنند بدون استثناء و اگر این مولود را به مادری دیگر با زبانی دیگر بسپاریم باز زبان مادر دوم مسلط می شود و این را می توان نشانه تاثیر محیط دانست. هم چنانکه سعدی می فرماید : کِلی خوش بوی در حمام روزی ... ). سعدی همان سعدی است و فقط شرایط تغیر کرده.
    نکته آخر اینکه از امام جواد (ع) در سنین بسیار بسیار پائین سئول در مورد حکم محرمی که شکاری را کشته ؟ حضرت برای پاسخ به این سئول اگر اشتباه نکنم در مورد شرایط بیست چهار سئول مطرح فرمودند. نتیجه از این روایت این که قضاوت بسیار مشکل و دقیق است و نمی توان در همه موارد به برادران یوسف (س) استناد کرد و حکم داد.

  • یک نکته دیگه در خصوص جذب و هدایت آدم ها بگم یک بخش جاذبه های دین هستش بخش دیگه اراده فرد هست ببینید این اراده به بقیه موارد غلبه می‌کنه مثالش هم همسر فرعون که اراده کرد رستگار شد و همسر و پسر نوح که اراده کردن به پیامبر خدا پشت کنند

  • ببین دوستان در دین جاذبه وجود داره برای اهلش برای سایرین هم باید با زبان جذاب و مهربان دین رو عرضه کرد ولی قرار نیست ما اصول رو فدای ایجاد جذابیت بکنیم کار که متأسفانه یک دوره کلیساها کردن و مسیحیت را به انحراف بردن همین اتفاق هم برای زرتشتیت افتاد
    ضمناً همیشه عده ای هستن که جذب دنیا میشن خب بلاخره نقد و قابل رویت هستش و فریبنده بعضی هم بغض و کینه دارن و خداوندم خودش فرموده قلوب اونها رو قفل زده پس این مشکل دین و عدم جذابیت اون نیست

  • قوم عاد وثمود لوط ایمان نیاوردند وجذب نشدند عزیرم

  • فرقه هاي باطل و منحرف: «امام باقر ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: واي به حال مرجئه (گروه منحرفي بودند) فردا هنگامي كه قائم ما قيام كند به چه كسي پناه خواهند برد؟ هر يك از آنان توبه كند خدا از او مي گذرد و اگر در درون نفاق و دو رويي داشته باشد خداوند جز او كسي را تبعيد و آواره نمي كند و اگر چيزي از نفاق را آشكار سازد خداوند خونش را خواهد ريخت سپس فرمود: سوگند به آن كه جانم در دست اوست هم چنان كه قصاب گوسفندش را سر مي برد آنان را خواهد كشت.» [1]

  • دقت 99/7/8 ساعت 08:07

    لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ (سورة التوبة ١٢٩ )

    مکارم شیرازی
    به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است!

  • اسخ
    جاذبه وجودندادر قرآن را درست بخوان میگوید اکثرشان ایمان نخواهند آورد عادو ثمود ولوط ایمان نیاوردند آیا میتوان گفت پیامبرانشان مطابق روز تبلیغ نکردن ؟یا چرا حضرت نوح پسرش را جذب نکر هان !!؟؟

  • قطعا متد استاد همینطور هستش که میفرمایید و باید مطابق روز تبلیغ و تفهیم مطالب صورت بگیره منتها این بروز رسانی نباید غیر منطقی باشه و باعث بشه سنت های درست و عقاید ناب زیر سوال برده بشن به این بهانه که ما میخایم بروز باشیم...
    هم سنت و هم مدرنیته

  • جاذبه وجودندادر قرآن را درست بخوان میگوید اکثرشان ایمان نخواهند آورد عادو ثمود ولوط ایمان نیاوردند آیا میتوان گفت پیامبرانشان مطابق روز تبلیغ نکردن ؟یا چرا حضرت نوح پسرش را جذب نکر هان !!؟؟

  • أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّـهُ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَعِظْهُمْ وَقُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغًا

  • جاذبه و دافعه یقینا باید در چارچوب عقل و شرع باشه نه استفاده ابزاری از هر وسیله ای برای جذب و عدم دفع...

  • سلام علیکم .
    فرد مورد نظر را نه تائید می کنم و نه غیر آن ( همه ما نقاط مثبت و منفی را با هم داریم ) زیرا شاید مجموعاً کمتر از پنج ساعت به جلسات ایشان با بی طرفی گوش کرده ام. اگر چه هدف در کلیت وسیله را توجیح نمی کند ، اما این دو لغت را باید دقیقاً تعریف کرد. در چنین صورتی شاید به بعضی اهداف در چهار چوب شرع با وسیله ای در همان چهارچوب رسید.
    در مورد زیرکی مومن نفرمودید.
    عمیقاً از شما التماس دعا خیر آرزو دارم
    ارادتمند حسین

  • عالی ، شما و امثال شما با صدای بلند باید اعتراض کنید و یقین داشته باشید خداوند پشتیبان شماست

  • کسانی که کتاب مرحوم دکتر مرتضی مطهری را خوانده باشند ، در پی جذب اند. نام کتاب مربوط به این سخران و سخنرانی : " جاذبه و دافعه علی (ع) "

  • قوم عادوثمود ولوط را پیغمبرانشان نتوانستند جذب کنند وای بر احوال این آخوند

  • با سلام خدمت جناب استاد
    اگر درست فهمیده باشم با روشهای سنتی مخالف هستید بخصوص که نتایج موجود هم مخالفت شما را تائید می کند ( صرفنظر از اینکه مسائل اجتماعی چه نتایج خوب و چه بد علل بسیار است). لذا بهتر بود که دلسوزان مومن ، از زیرکی سود برده و با کسانی که شیوه های جدید و گیرائی را ارائه می دهند هماهنگ کنند. بدینوسیله نه بین جوانان حزب االهی تفرقه می افتد و نه نیروئی تلف می شود . بلکه برعکس موجب حفظ نیرو شده و نیروهای جدید را جذب می کند.
    و من الله التوفیق