انتقاد رحیم پور ازغدی از نحوه نگارش رساله ها


احکام دین در رساله ها نیست! انتقاد استاد رحیم پور ازغدی از نحوه نگارش رساله های توضیح المسائل...


+ 
18

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • کیست که دین را از تحریف دین فروشان رهایی بخشد؟؟؟!!!
    ---
    بی نهایت خود بزرگ بینی هلاکت بار است که بشر خود را در جای خدا بپندارد و پیوسته برای دین و مذهب بی پروا از تخیلات ذهن خود مراسم و مناسک و شعایر و اعتقادات بسازد و دین و مذهب را با این ساخته ها به ملغمه ای بغرنج و غیر قابل درک و گمراه کننده در آورد و به ساخته های تخیلات خود تقدس بخشد و به منکران این ساخته های تخیلی تهمتها و بهتانها و افتراهای جور واجور نا روا ببندد .
    عجیب تر این است که متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب از مراجع دین و حوزه های علمیه در مقابل این کج رویها که دین و مذهب را بدنام و منفور و نابود می سازند یا سکوت و مدارا می کنند یا این انحرافها را که ضد قرآن و عقل اند تشویق می نمایند ؛ گو این که خداوند وظیفه ی و مسئولیت دفاع از دین ومذهب را در مقابل تحریفهای دین فروشان به دوش آنان نگذاشته است و فردای قیامت آنان را به پاسخگویی و تحمل پیامدهای شوم سکوت تباه کننده ای که برگزیده اند وادار نخواهد ساخت.

  • این سئوالهای سرنوشت ساز را کدام مسئول پاسخ گو است؟؟؟!!!
    ---
    چرا باگذشت بیش از چهل سال از عمر ایران اسلامی هنوز با بی بند و باری دین فروشان با من در آوردی پروری و خرافه گستری و ترویج احادیث و روایات جعلی ضد قرآن و عقل دین خدا و مذهب تشیع علوی و اهل بیت را بدنام و منفور می سازند؟؟؟!!! چرا هیچ مسئول با نفوذی در ایران اسلامی تا کنون برای مصون نگه داشتن اصل نظام و اصل مذهب تشیع علوی که اسلام قرآنی است هیچ اقدام قاطع ضابطه مند و قانون مند سازمان یافته ای برای حفظ عنصر وجود و بقای نظام که اسلام است انجام نداده است؟؟؟!!!
    چرا در سایه نظام اسلامی دین فروشان بی بند و بار رها شده اند تا ریشه های الهی اسلام و تشیع علوی را از بن بزنند و هیچ دین شناسی خم به ابرو نیاورد؟؟؟!!!

  • اگر رفتار بشر بی توجه به شرایط زمان و مکان و محیط بطور کلی با نادیده گرفتن احکام سرشت نشین وحی الهی و نبود راهنمای خرد گرا و با پیروی از انبوه من در آوردیها و خرافات و احادیث و روایات جعلی متضاد با قرآن و عقل شکل بگیرد ؛ بشر در منجلاب سر در گمی و گمراهی گرفتار می شود و سهم رهایی او از این گرفتاری به میزان خرد گرایی اصولی او گره خورده است.

  • تفاوت قرآنی میان مذهب رحمانی و مذهب شیطانی چیست؟
    ---
    خداوند در قرآن در آیه : « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » ﴿ آیه ۱۲۲ سوره توبه ﴾ متولیان تبلیغ و آموزش دین یعنی دین شناسان را به آگاه شدن و فرا گرفتن حد و مرزها و بایدها و نبایدها و هشدارها و نویدهای شناختهای اصیل فرهنگ دین داری و مذهب داری وحی الهی ، که آخرین تجلی صادق آن قرآن مجید است ، فرا خوانده و از این متولیان خواسته که مردم را از انحراف و کج روی در این فرهنگ به هشدارهای الهی آگاه سازند شاید از انحراف و کج روی در دین پرهیز کنند. این روش و شیوه همان مذهب رحمانی دین است.
    همان گونه که خداوند در قرآن کریم بارها وظیفه ی پیامبر اسلام را در ابلاغ و تبلیغ و آموزش احکام و اعتقادات وحی الهی منحصر ساخته آن حضرت را از هرگونه ایجاد کاستی یا فزونی در این وحی سخت هشدار داده است.
    بی تردید چنین هشداری می باید سر مشق و سر لوحه ی فقهای همه مذاهب منتسب به اسلام در آموزش و تبلغ دین خدا باشد وای فقها و دین شناسان باید با دوری از افراط از این وظیفه فراتر نروند و نباید با تفریط در حدود این وظیفه هیچ گونه کاستی ایجاد کنند.
    با روشن شدن حد و مرزهای وظیفه ی فقهای و سایر دین شناسان مذاهب دینی در آموزش و تبلیغ دین ؛ هر گونه افراط و تفریط در این وظیفه ، بعلت عدم دست رسی آنان به وحی الهی ، آنان را به گرفتار شدن در دام شیطان و به تحریف و کج روی در دین و به گمراه کردن مردم با دانش ناچیز خود دچار می سازد .
    افراط و تفریط فقها و سایر دین شناسان مذاهب در وظیفه ی تبلیغ و آموزش احکام و اعتقادات وحی الهی ؛ مذهب را به سوی شیطانی شدن سوق می دهد و همه ی آثار نیک دین داری مرم را بحکم قرآن تباه و نابود می کند.
    با شرح اصولی که در نوشته ی فوق گذشت و با تأمل و تدبر عالمانه در شناختهای اصیل فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و حد و مرزها و نویدها و هشدارهای این فرهنگ مشخص می گردد تاکید بر عترت پیامبر اکرم که در خانه ی وحی پروش یافته اند در حدیث شریف ثقلین ؛ تاکید بعنوان پاساداران امین تبلیغ و آموزش وحی الهی بوده است.
    با توجه به آیه ی اکمال دین و اتمام نعمت : ﴿ آیه ۳ سوره مائده ﴾ و به محدوده های وظیفه ی قرآنی پیامبر در پیروی بی کاستی و بی فزونی از وحی الهی که در بسیاری از آیات قرآن تکرار شده است ؛ بر خلاف برداشت غلطی که از حقیقت وظیفه ی امانت داری دین که از خاندان پیامبر برداشت می شود؛ عترت بمانند پیامبر هرگز مجاز نبوده پس از توقف نزول وحی الهی چیزی را بنام دین و مذهب از خود به احکام و اعتقادات دین وحیانی خداوند بیافزاید یا چیزی را از این دین بکاهد.
    با این شرح می توان دریافت انبوه من در آوردیها و خرافات متضاد با قرآن و عقل که بنام دین و مذهب ظالمانه به عترت پیامبر نسبت داده می شوند با چه هدفهای پلیدی بوده و به دست کدام نوع و گروه از افراد کج رو بشر پیگیری می شده است و هنوز ادامه دارد؟؟؟!!!