تحریم‌های داخلی بدتر از تحریم‌های خارجی


حسن وفایی بیان کرد: تحریم‌های داخلی بدتر از تحریم‌های خارجی است. بانک‌ها هیچ کمکی به تولید نمی‌کنند!



+ 
9

- 
0
ارسال در 1399/7/23 ساعت 11:06 2020-10-14 11:06:58
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • برخورد با فساد و مفسدان چگونه باید باشد
    ---
    خداوند مهربان و یکتا حکیم و دانای مطلق جهان هستی با هدف تامین و تضمین زندگی سالم متعارف برای فرد و جوامع بشری دستور بر قراری عدالت روی زمین و زدودن فساد از روی زمین را داده است: « ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ » ﴿ آیه ۴۱ سوره روم ﴾.
    و همچنان: « إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلَافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ» ﴿ آیه ۳۳ سوره مائده ﴾.
    فساد از دیدگاه شرع و قانون و عرف باید بعنوان آسیب رسانی آگاهانه و با قصد به راه های سالم متعارف زندگی فردی و اجتماعی تعریف شده باشد.
    با هدف فراهم سازی زمینه های معقول عملی زندگی سالم متعارف برای فرد و جامعه ؛ فساد باید بفراخور گستره تاثیر گذاری آسیبهای خود بر فرد و جامعه جرم به شمار آید و مجازات عادلانه داشته باشد.
    تعیین نوع جرم و مقدار مجازات لازم به فراخور گستره واندازه ی تاثیر گذاری آسیبهای جرم بر فرد و جامعه ؛ عادلانه توصیف می شود.
    شرع و قانون و عرف برای مصون ساختن زندگی سالم از هر آسیب عمدی ؛ جرم و مجازات فراتر یا کمتر از گستره ی تاثیر گذاری فساد را خطا و ستم به فرد و جامعه به شمار می آورند.
    بی توجهی و سهل انگاری و بی تفاوتی نسبت به عدالت در مجازات مجرمان به فساد از یک سو گستره ی این خصلت زشت را در جوامع بشری افزایش می دهد و از سوی دیگر بی گناهان بی پناه را در معرض ستم قرار می دهد.
    برای اجرای عدالت در تعیین جرم و مجازات مفسدان و جلو گیری از افزایش گستره آسیبهای فساد در جوامع بشری ؛ باید حد اقل تاثیر گذاری این آسیبها ؛ مجازات بزه و حد اکثر تاثیر گذاری آسیب فساد ؛ مجازات خیانت تا مجازات خیانت بزرگ علیه خدا و مردم را داشته باشد.
    خود داری از مجازات عادلانه ی مفسدان بتناسب گستره ای که تاثیر گذاری آسیبهای فساد آنان دارد ؛ گستره ی آسیب رسانی عمدی مفسدان به زندگی سالم فرد و جامعه را افزایش می دهد و این آسیب رسانی به عادت تبدیل می شود و مفسدان را در جامعه به ادامه ی فساد تشویق می کند و فرد وجامعه را به حرکت به سوی تباهی سوق می دهد.
    برای زدودن آسیبهای عمدی فساد از جوامع بشری ؛ شرع و قانون و عرف ؛ تعیین و اجرای حد اقل و حد اکثر جرم و مجازات علیه مفسدان بتناسب گستره آسیب و تاثیر گذاری فساد را حتما لحاظ کرده اند.
    با هدف مصون نگاه داشتن زندگی سالم فرد و جامعه از آسیبهای فساد و در راستای پاک سازی ممکن جوامع بشری از فساد و مفسدان ؛ نباید جار و جنجالهای سیاست بازان مدعی دروغین دفاع از حقوق بشر در مقابل اجرای مجازاتهای عادلانه علیه مفسدان ، نزد مجریان عدالت هیچ خللی ایجاد کنند.

  • ماشالله به گردن. لامذهب تا کجا ادامه داره.
    حرام خوری خوب بهش اومده.
    لابد این گردن کلف هم تمام هم و غمش مردمه.
    یا نکنه به فکر درامد از مردم لاکچری خوره (تخم مرغ)