تربیت انسان در افق امیرالمومنین (ع) | علی (ع) سلمان می‌سازد


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة

حجت الاسلام امینی خواه
تربیت انسان در افق امیرالمومنین (ع) | علی (ع) سلمان می‌سازد
ادامه ...:
https://aminikhaah.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%81%d9%82-%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%88%d9%85%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%b9/

استفاده از کلیه مطالب با ذکر صلوات آزاد است
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها، ائمه اطهار علیهم السلام، امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
5

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • چرا اکثریت نخبگان دین شناسی از بحث علمی علنی گریزانند؟
    ---
    جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک مؤسسه ی علمی است که خود را حتما به اصول بحث و مناظره ی علمی محترمانه برای اغنای فکر دینی دین شناسان و کل جامعه مقید می داند.
    بسیار بهت آور است این جامعه بجای نقد علمی محترمانه ی آرای فقیه متخصص معروف آقای سید کمال حیدری ، با لحنی تحقیر آمیز و با کلی گویی ؛ اصول بحث علمی را زیر پا گذاشته و این فقیه را بی هیچ دلیل و توضیح علمی و بی ارائه ی هیچ مصداقی از انحراف به انحراف از محکمات دین و مذهب متهم می سازد.
    متاسفانه جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه قم با این رویه ی کلی گویی خصومت آمیز و غیر عالمانه حرمت و حیثیت علمی خود را خدشه دار کرده و حیثیت علمی سایر مؤسسه های علمی آموزش و تبلیغ دین را نیز با این رویه زیر سئوال برده است.
    چرا باید مراکز متولی آموزش و تبلیغ دین و مذهب واکثریت نخبگان دین شناسی از علنی و رسانه ای کردن بحثهای علمی دین و مذهب ، که می توانند برای تعداد انبوه همه ی دانشمندان ذی نفع جهان خیر کلان داشته باشند و مردم فهیم را بحکم قرآن می توانند به برگزیدن بهترین گفته های دینی و مذهبی هدایت کنند ، بیم و هراس داشته باشند؟

  • سازماندهی و روشمندی علمی ضرورت نخست آموزش و تبلیغ درست دین و مذهب است
    ---
    « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » ﴿ آیه ۱۲۲ سوره توبه﴾
    خداوند که جهان با عظمت هستی را با نظم و سازماندهی بی نقص طراحی و ساخته است انجام پنج فعل را در آیه قرآنی فوق برای آموزش و تبلیغ دین خود از مؤمنان خواسته است.
    این پنج فعل در حالی درست و خدا پسندانه و مؤثر و منتج و مثبت و سازنده انجام می شوند و به آگاهی درست و با ثبات مردم به دین و مذهب منجر می گردند و به سر انجام خوب می رسند که آموزش و تبلیغ دین و مذهب به سازماندهی و روشمندی علمی قرآنی و عقلی با تکیه به شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی و به هشدارها و نویدها و حد و مرزها و ملاکها و معیارهای این فرهنگ و به دوری از هرچه که بااین فرهنگ در تضاد و تعارض است مقید و پایبند باشند.
    نتیجه ی پایانی بی توجهی به شرایط علمی قرآنی و عقلی آموزش و تبلیغ دین و مذهب بجز گمراهی و بی دین و لامذهب ساختن مردم وبیزاری از دین و هدر دادن تمام هزینه ها در این زمینه چیز دیگری نخواهد بود و بحکم شرع و قانون وعرف پیامدهای شوم تحمل ناپذیری را به دوش مسببان این نتیجه در دنیا و آخرت خواهد گذاشت.

  • مهم ترین لازمه ی دین داری که در آموزش و تبلیغ دین ومذهب نادیده گرفته می شود چبست؟
    ---
    تنها راه نجات بشریت از هر اوضاع نابسامان پایبندی و اجرای بی کاستی و بی فزونی اندک احکام و اعتقادات انسان ساز قرآنی ساده و رسا و سرشت نشین و قابل اثبات دین و خود داری از افزودن من در آوردیها و خرافات بیگانه و متضاد با قرآن و عقل به دین خدا است.
    مهم ترین و نخستین مسئولیت دین شناسان این است که مردم را به اصول و ملاکها و معیارهای دین داری و مذهب داری معارف یا شناختهای قرآنی و حد و مرزها و هشدارها و نویدهای قرآن در این زمینه آگاه سازند.
    غفلت مردم از این شناختها آنان را در دین داری و مذهب داری به بیراهه می کشاند و گمراه می کند و بحکم خداوند در قرآن حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری مردم را تباه و نابود می کند.
    نبود روشمندی و سازمان یافتگی علمی قرآنی و عقلی در دین و مذهب آموزی و در تبلیغ دین و مذهب تمام تلاش و زحمات دین آموزان و مبلغان دین و مذهب و دارییهای هزینه شده در این زمینه را هدر می دهد و بجز گمراهی و سوق یافتن مردم به بی دینی و لامذهبی و بیزار شدن از دین و مذهب حاصل و فرایند دیگری نمی تواند داشته باشد.