سعید قاسمی | تاثیر رفتار اشتباه سیاستمداران بر زندگی مردم


در این سخنرانی به چند از عوامل اصلی وضعیت اقتصادی کنونی اشاره و دلایل آن بازگو شده است.


+ 
72

- 
3

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مده ای حکیم پندم که بکار در نبندم
    که ز خویشتن گریز است و ز دوست نا گزیرم .

    برو ای سپر ز پیشم که بجان رسید پیکان .
    بگذار تا ببینم که که میزند به تیرم .

  • گلایه ی مردم از نمایندگان و ارکان دلسوز نظام این است که چرا وقتی مجلسی که با ریاست آقای لاریجانی در چند دوره گذشته تصمیماتی که بر ضد منافع نظام ،،،مردم و مملکت گرفته میشد سکوت را پیش گرفته و با سکوتشان مهر تایید بر این آراء و تصمیمات به نا حق زدند

  • حصنی 99/8/11 ساعت 16:04

    واقعا اتش گرفتم و جگرم سوخت

  • جگر آدمی میسوزد . هر چند جنگ حق و باطل از ابتدا تا انتها باید باشد . آقای سعید قاسمی شما و امثال شما باید باشند برای روز خاص انشاءالله

  • لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِین
    سردار چشم مائی ، زبان خسته ات زبان حزب الله است. مو بتنم سیخ شد. خدا بشما طول عمر بده ، سلیمانی ها هنوز در ایران اسلامی هستند.

  • درود بر سردار سعید قاسمی ، مرد مردان آخرالزمان

  • جالبه همون لیستی که پشت سز سعید قاسمی بود توسط خود اصولگرایان به فنا داده شد. (البته از اون لیست افراد بی بخار و مفت خوری مثل آقاتهرانی و نوباوه و نادران تو لیست نهایی بودند). حالا این لیست به درک چرا باید یامین پور و رسایی و کوچک زاده حذف می شدند؟ بعد توقع داشتید مجلس انقلابی هم باشه؟ چی شد اون همه فریادی که برای شفافیت سر داده بودن؟ الآن به که به لابی گری و درگیری های سیاسی (به عنوان مثال رجوع کنید به درگیری های نادران و قایباف و میرسلیم) به نتیجه رسیدن مصلحت نیست؟ یه زمانی می گفتیم مجلس دهم بده چون لیستی و کورکورانه انتخاب شده حالا که مجلس یازدهم دقیقا همین طور انتخاب شد. اصولگرا و اصلاح طلب هیچ فرقی ندارن مثل جنگ آل زبیر و آل امیه که فقط جنگشون جنگ قدرت بود. این وسط هم اندک انقلابی های باقی مونده مثل توابین چون گوسفند به مسلخ رفتن. این مجلس کاری میکنه تا دولت افساد طلب بعدی با قدرت رای بیشتری بیاد سر کار.

  • انشالله همیشه تن ات سالم و صدات رسا باشد...
    یا زهرا س...

  • خدا حفظت کنه مرد...
    چرا خودسوزی وقتی مردمی به سالاری در این ملک مجازند که خوکند و جز خوک صفتی ندانند و نخواهند...
    نعمت این مرز و بوم بر کفران گَرانش حرام میشود... شاید اگر تمام مردمش کافر شوند... چه بسا کافرند که حاکمیت کافران بیگانه و دست نشاندگانشان را بر خود شایسته و منتخب دانسته اند.‌‌..
    وای به احوال ملتی اگر هست و امتی که نشد...

  • با سلام خدمت یکی از یکی
    عزیزم امروز زمان راز گوئی نیست چون فرصت برای اصلاح بسیار کم است ( گرچه سختم است از این کلمه "اصلاح" استفاه شود).
    رمز برای خواص است و در اینجا عوام مطرح اند.
    خواهشاً روشن و مستقیم بنویسید که منهم بفهمم.

  • با سلام و عرض ادب خدمت جنابتان
    "یکی از عوام" گرامی و عزیز؛

    بزرگوار... نوع لحن و گویش بیان بنده که البته ابتلاء آن به نقصان در رسانش مفهوم مدرک خودم به غیر ناممکن نیست، از منظر خودم در صراحت و روشن است،
    هر چند گفتار در باب سیاست اندکی لفاف میطلبد ازیرا که رعیت زاده ای چون من و بستر مباحثاتی چون این پرده از مَجاز مصنوع بشر سَیاس و آشوب زمان... هیهات!
    جنابتان در صورت امکان به گذری از نظر بنده بسنده کنید مایه امتنان و اگر درنگ فرمائید مایه اغتنام!

    اما رایج است عدم مفاهمه صحیح در بین کاربران اهل سیاست! چه عام و چه خاص!
    مثلا خود بنده اصلا متوجه منظور کاربر مهمان
    ۹۹/۸/۸ ساعت۲۱:۴۷ در مورد انقلابی خواندن جنابان یامین پور و رسایی و آن دیگری نشدم!
    اصلا معیار و سنجه ایشان از انقلابی بودن چه چیز و انقلابی چه کسی است؟ چون از منظر بنده ماندن هر آنکس که عابر ابوابی از سیاست شد بر سر آرمان انقلابی چنان سخت است که دیگر قابل به اعتماد شدن نخواهد بود....

    اما بنده مستقیما از کاربر مذکور خواهان حلاجی منظورش نشدم و فقط دیدم و گذشتم...
    چراکه محل هر مباحثه از حوصله خارج است.
    و نیز ابواب سیاست، مایه تفرقه...
    فلذا رسانش مردم به "وحدت کلمه" با این چند کلمه تقریبا عبث مینماید.. اگرچه حق گویی و حق خواهی نه کار هر کسی باشد...

    با این اوصاف شما بزرگوار نکته مبهم را از منظرتان ایراد بفرمائید بنده میکوشم به گشایش آن...
    ان شاء اللّه...

  • عزیز " یکی ازیکی"
    سلام و ارادت
    منظور از تمام این تلاشها ، درک بهتر از جهان و نهایتاً اخذ تصمیمات شایسته انسانِ در حرکت بسوی خدای سبحان است. بنابراین میهمان عزیز ۹/۸/۸ ساعت۲۱:۴۷ که مطلبش مشکل قابل فهم است و یا قابل تعبیر به موارد متعدد است ، چه دانشی را با خواننده یا چه تجربه خاصی را به اشتراک می گذارد؟
    در گذشته ابرمردمی تجربیات و درکشان را به سادگی در اختیار قرار داده اند. یکی : " سیاست ما عین دیانت ماست " و دیگری ( از من و تو عاشق تر ) می فرماید : " بهترین سیاست راستی است ". یا به فرمایش حافظ : نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست کلاه داری و آیین سروری داند. امروزه روز تخصص در تخصص هم داریم اما دنیا را از یک زاویه دیدن حیف است. فقط صدای پرنده برای موسیقی دان یا رنگ های پائیز یا عظمت دریا و گرمی جان بخش نور آفتاب در یک روز سرد زمستان .. تنها یکی را درک کردن حیف است ، چه زندگی ابعاد زیادی دارد که از هیچیک نمی توان/نباید غافل ماند. اگر چه بیجا نوشتم اما بهر حال کسی که خود را سیاسی می پندارد و راست گفتار و راست کردار نیست ، کودکی استکه که با خرمهره بازی می کند و زندگی هم او را همچون مکسی که در دام عنکبوت است ، صید خواهد کرد.
    نکته آخر فرمایش جنابعالی : می دانم که پری رو تاب مستوری ندارد. جنابعالی قلمی زیبا دارید که غفلت از آن هم حیف است. اشارات شما را چندین با می خوانم و نهایتا مطمئنن نیستم که فهمیدم. اگر برای ارتباط با حقیر می نویسید بهره هوشی م را در نظر داشته و نسخه دومی در اندازه های این مخلوق حقیر خدای تبارک و تعالی هم از روی بزرگی ضمیمه کنید.
    حق نگهدار شما و جهادگران پهنه آموزش و برکت هرچه بیشتر برای قلمتان

  • سلام مجدد و عرض ادب
    جناب گرامی "یکی از عوام"

    از تمامی آنچه مسطور فرموده اید دریافتم که استنباط جنابتان از خط سیر افکار و اندیشه بنده مفارقتی داشته و دارد...
    و البته مکرر میدارم به جهت باریکی گردنم به قدر تار موی که چه بسا بنده خود در امر رسانش مفاهیم ناخواسته قاصر بوده ام اما غفلت جنابتان از این نکته که تمام آنچه دریافته ام در طَبق اخلاص آورده ام هم ناجوانمردی است!
    به هر حال ...
    تو را چنان که تویی هر نظر کجا بیند..
    به قدر دانش خود هر کسی کند ادراک!

    و اما در باب سیاست که فرمودید اگرچه از این حیث که میبایست عین راستی باشد بنده جایی در کامنتی پیش از فرمایشتان خود بدان ذاکر و نیز همواره بر آن طریق بوده ام..
    و لیک برخی امور جاری در سیاستِ دور از راستیِ این روزگار که به دام خِرد خُرد بنده حقیر می افتد گهگاه، چنان پیچیده می نماید که نفسِ جانبدارِ خویشتن خواه، هراس کژ روی اندیشه و یا ابتلا به دام گناه شایع سازی آنچه تماما حق نباشد را علی الدوام فریاد میدارد. حال آنکه این همان وجدان آگاه است یا غافل؟ من ندانم...
    فلذا همواره بر طریقی قلم میرانم که اگر کسی در تجربه با بنده حقیر در موارد مورد مباحثه، ولو به قدر ارزنی در اشتراک نظر است تماما دریابد..
    و اگر چنان نیست و بر صراطی است مستقیم تر، به ساحت دریافت بنده آلوده نشود..
    هدف بنده فقط و فقط اظهار نظر یکی از یکی است و نه حقنه به ضرب حقه!

  • سلام و صد سلام
    ..."درک بهتر از جهان و نهایتاً اخذ تصمیمات شایسته انسانِ در حرکت بسوی خدای سبحان" تنها در صورتی برای عوام* میسر است که با تجربیات دیگران از طریق ارتباط گقتاری یا نوشتاریِ پر بهره قرار بگیرند.
    درمورد سیاست و سیاسیون با این غرض و احتمالاً مرض اشاره شد که : گیرم که مارچوبه کند تن بشکل مار ، هرکسی که در مقامی سیاسی نشسته ولی راست گفتار و کردار نیست خود خوانده و بی خاصیت است ( نه زهر بر علیه دشمن دارد و نه مهره بهر دوست ). بنابراین ، بفرموده شما ، هدف حُقَنَه نبود ( اگر چه این معالجه طبیب را بدستور او ، نزدیک به هفتاد سال پیش تجربه کردم) ، یا خدای ناکرده بدگوئی و شایعه پراکنی باندی.
    خط سیر محتوائی شما در آن پیام ، از دید محدود خود ، مشکلی نداشت و مفارقتی در کار نبود ، جسارتاً بلحاظ درک سریعتر، وسیله انتقال محتوا ( که همان شکل و فرم موثر و پربهرهِ سخن است )، مورد درخواست بود.

    همچون همیشه دوام قلمی پربرکت را برای شما آرزومندم

    * عوام در اینجا انسانی است که نه از طریق وحی می آموزد.

  • سلم قلب و سلامت جان هماره برایتان مستدام...

    ضمن سپاس از حسن عنایت جنابعالی بر قلم این حقیر؛
    امید میدارم به نظر لطف حضرت حق جل و علا بر توان خویش...
    باشد که رهروی در راستای راستی حق نصیب گردد و زان دست که دست دهد به یاریگری و دستگیری از اذهان و افکار و شاید که قلوب مومن مفتخر شویم...

    و من اللّه التوفیق...
    التماس دعا