دینی که می تواند باطن دیگران را ببیند


چگونه پیشنماز مسجد امام اصفهان یکی از متموّلان شهر را به صورت گاو می بیند/ درس تفسیر قرآن آیت‌الله جوادی آملی/سوره مبارکه «زمر»، آیات ۱۱ الی ۱۸
متن: http://javadiamoli.parsiblog.com/Posts/278/


+ 
11

- 
1
ارسال در 1399/8/4 ساعت 16:22 2020-10-25 16:22:58

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • نقش عترت پیامبر پاسداری از احکام و اعتقادات قرآن است
    ---
    هر دین شناسی ادعا کند که نقش عترت طاهره پیامبر (ص) غیر از پاسداری از احکام و اعتقادات قرآن ؛ افزودن اندیشه ها و ابتکارها و احکام جدید غیر قرآنی به دین است یا به پیامبر شناسی قرآن کریم جهل مطلق دارد یا هدف او ترویج کالاهای کاسبی حرام دین فروشی است که پس از فوت پیامبر با جعل و دروغ و با تاویل مجملات و متشابهات قرآن بنام مذاهب با سوء استفاده از نام پیامبر و خاندان مطهر آن حضرت و صحابه در تضاد با فرهنگ دین داری قرآنی و عقلی به دین تزریق شدند.

  • چرا اکثریت نخبگان دین شناسی از بحث علمی علنی گریزانند؟
    ---
    جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک مؤسسه ی علمی است که خود را حتما به اصول بحث و مناظره ی علمی محترمانه برای اغنای فکر دینی دین شناسان و کل جامعه مقید می داند.
    بسیار بهت آور است این جامعه بجای نقد علمی محترمانه ی آرای فقیه متخصص معروف آقای سید کمال حیدری ، با لحنی تحقیر آمیز و با کلی گویی ؛ اصول بحث علمی را زیر پا گذاشته و این فقیه را بی هیچ دلیل و توضیح علمی و بی ارائه ی هیچ مصداقی از انحراف به انحراف از محکمات دین و مذهب متهم می سازد.
    متاسفانه جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه قم با این رویه ی کلی گویی خصومت آمیز و غیر عالمانه حرمت و حیثیت علمی خود را خدشه دار کرده و حیثیت علمی سایر مؤسسه های علمی آموزش و تبلیغ دین را نیز با این رویه زیر سئوال برده است.
    چرا باید مراکز متولی آموزش و تبلیغ دین و مذهب واکثریت نخبگان دین شناسی از علنی و رسانه ای کردن بحثهای علمی دین و مذهب ، که می توانند برای تعداد انبوه همه ی دانشمندان ذی نفع جهان خیر کلان داشته باشند و مردم فهیم را بحکم قرآن می توانند به برگزیدن بهترین گفته های دینی و مذهبی هدایت کنند ، بیم و هراس داشته باشند؟

  • پیامبر و امامان پاسداران امین آموزش و تبلیغ قرآن اند
    ---
    اگر به شناختهای قرآن آگاه نباشیم تصور می کنیم منشأ گفته های بندگان مقرب در باره ی مسائل و احکام و اعتقادات دین و مذهب خود این بندگان اند.
    در حقیقت خداوند مطابق با آن چه که در قرآن بارها تاکید کرده بندگان مقرب بویژه پیامبران را بعنوان پاسداران امین آموزش و تبلیغ اهداف انسان ساز قرآن برگزیده است .
    این بندگان در هیچ جای قرآن بعنوان تعیین کننده ی حکم و اعتقاد برای دین ومذهب ؛ که بحکم آیه « أَلَا لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ » ﴿ آیه ۳ سوره زمر ﴾ و آیات بسیاری دیگر در قرآن منحصر به خداونداست ، معرفی نگردبده اند.
    این بندگان هرگز به خود اجازه و حق نداده اند بنام دین و مذهب بجای خداوند حکم و اعتقادی را افزون بر آنچه خداوند در قرآن کریم تعیین کرده است به دین و مذهب بیافزایند.
    رواج احکام و اعتقادات بنام دین و مذهب افزون بر آن چه که در قرآن کریم آمده است اگر از جمله مصادیق حقیقی دقیق احکام و اعتقادت قرآنی نباشند ساخته و پرداخته ذهن و اندسشه ی ناقص بشر اند که برای تامین مقاصد شیطانی خود با جعل و به دروغ به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت آن حضرت ظالمانه نسبت داده شده اند.
    بشر اگر بدون آگاهی به شناختها و احکام و اعتقادات قرآن ؛ حکم و اعتقادی را فزون بر مصادیق آنچه در قرآن آمده به پیامر اسلام و امامان از اهل بیت پیامبر نسبت دهد به گناه کبیره و مجازات و پیامدهای شوم ابدی بستن دروغ به این بندگان مقرب دچار خواهد شد.

  • چه طرفهایی با منزوی کردن قرآن ؛ علیه خرد گرا کردن دین و مذهب همیشه جنگ اعلام می کنند؟؟؟!!!
    ---
    با این که خداوند بارها در قرآن تاکید کرده دین داری و مذهب داری خرد گرای متکی به شناختهای سرشت نشین فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآن را از بشر می پسندد ؛ اکثریت مردم و نخبگان کشور بعلت ریشه دار شدن اندیشه ی غلط حیاتی نبودن دین و مذهب در زندگی بجای این که دین داری را با رویه ی تحقیق و تفحص قرآنی و عقلی علمی بپذیرند از دین داری من در آوردی پرور و خرافه گستر کوچه و بازار تقلید و پیروی می کنند و با این گونه دین داری سرنوشت دنیا و آخرت خود را بحکم قرآن به تباهی می سپارند: « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا . الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا . ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا » ﴿ آیات ۱۰۳ تا۱۰۶ سوره کهف ﴾ .
    متاسفانه سکوت و مدارا و تشویق همیشگی مصلحتی مرموز اکثریت مراجع و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب بر کج رویهای دینی و مذهبی عموم مردم بویژه در کشور ما ؛ دین داری و مذهب داری را با ترویج انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد باقرآن و عقل به کالای کاسبی حرام شیادان دین فروش و مذهب فروش مزدور بیگانگان که دشمن دین و مذهب اند تبدیل کرده است.
    اگر چه از دیر باز رویه ی خرافه آلود و عوام پسند کردن دین و مذهب برای چیره شدن بر سرنوشت و چپاول داراییهای ملتها هدف همیشگی دشمنان و طاغوتان از خدا بی خبر بوده و هست ؛ ولی هرگز نباید در دوران حکومتهایی که با فداکاریها و ایثار گریهای صدها هزار شهید بنام اسلام قدرت را در اختیار گرفته اند ؛ اثری از چنین هدف پلیدی با جولان دادن کاسبان حرام خور و شیاد دین فروشی و مذهب فروشی در کشورهای آنان وجود داشته باشد و این شیادان مزدور دشمنان بیگانه برای بدنام و منفور کردن دین و مذهب در ذهن ملت ها آزادانه به ترویج من در آوردیها و خرافات دین زدای ضد قرآن و عقل بپردازند.

  • با اصرار بر هدایت گریزی به کجا می رویم؟؟؟!!!
    ---
    « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ » ﴿ آیه ۹۶ سوره أعراف ﴾ و همچنان :« وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ سَاءَ مَا يَعْمَلُونَ » ﴿ آیه ۶۶ سوره مائده ﴾.
    تا زمانی که بشر بر گریز از هدایتهای انسان ساز وحی خرد گرای الهی قرآنی که شالوده های زندگی سالم و سرشت نشین خدا پسندانه را برای او تعیین می کنند اصرار می ورزد و به این هدایتها پشت می کند و با جهل به این هدایتها ؛ انبوهی از من در آوردیها و خرافات ضد وحی قرآن و عقل را که ساخته و پرداخته ی تخیلات اثبات ناپذیر ذهن او هستند مایه ي دین داری و مذهب داری و چگونگی زندگی خود قرار می دهد ؛ یقین داشته باشد که با این وضع دین زدا همه ی مشکلات و معضلات و وباها و وبلاها مطابق با سنت ثابت الهی در جهان طبیعت همیشه تا فنا و تباهی دامن گیر او خواهند بود و از او دور نخواهند شد.

  • اسلام ستیزیها از کجا شروع می شوند؟؟؟!!!
    ---
    « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ . كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ » ﴿ آیات ۲ و۳ سوره صف ﴾.
    کدام اسلام ستیزی بد تر از بدنام و تحقیر و بی ارزش و نابود کردن روزمره ی حد ومرزها و باید و نبایدهای شناختهای فرهنگ الهی دین داری و مذهب داری اصیل قرآنی است؟؟؟!!!
    روزانه انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات دین زدا و ضد محکمات مفصل قرآن با نقض اصول استدلال عقلی با اصرار و با سوء استفاده از نام و حیثیت اهل بیت مظلوم پیامر به دین و مذهب افزوده می شوند.
    أما در مقابل این تحریف گریهای اسلام ستیز آشکار اکثریت مراجع دین شناسی در جهان اسلام بویژه در کشور ما ، با این که از وجوهات شرعی و بیت المال با هدف دفاع از اصالت الهی دین و مذهب پشتیبانی می شوند و امرار معاش می کنند ، بجای اعتراض به این اسلام ستیزی سکوت و مدارا یا تشویق را با تحریف گران از خدا بی خبر بر می گزینند.
    مراجع دین شناسی که مهم ترین و ظیفه و مسئولیت حرفه ای و دینی آنان آگاه سازی روز مره ی مردم با روشنگری مستند و مستدل به حد و مرزهای الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآن و رسوا سازی تحریف گریهای دین فروشان است به این وظیفه و مسئولیت خطیر دینی خود عمل نمی نمایند بلکه با سکوت و مدارا در مقابل تحریف گران وحتی تشویق آنان ؛ دین و مذهب را به پای کاسبی حرام و آز و دنیا پرستی دین فروشان تحریف گر شیاد و به پای من در آوردیها و خرافات و جعلیات پوچ قرآن ستیز و خرد گریز آنان پیوسته قربانی می کنند.

  • حیاتی ترین نیاز بشر تکامل سنجی است ؛ آن را فراموش نکنیم
    ---
    حیاتی ترین نیاز بشر برای طبیعی زیستن و طبیعی ساختن رفتار و گفتار و پندار خود سنجش و ارزیابی تکامل خود از راه میزان درست خدا شناسی ، دین شناسی خویش و شناخت رابطه خود با خداوند است که اگر حرکتی سازمان یافته به سوی دست رسی به این تکامل نداشته باشد در طبیعی زیستن همیشه بازنده است .

  • فتنه انگیزان میان امم ادیان باید با جرم خیانت محکوم شوند
    ---
    سرکردگان فتنه انگیزی و تفرقه افکنی میان مذاهب امت اسلام و سایر ادیان که در تاریک خانه های صهیونیسم و استعمار پیر انگلیس آموزش و پرورش می یابند و پیروان مذاهب دینی این امت مرحومه و سایر ادیان را به جان هم می اندازند و کشتار و ویرانی و فجایع زیان بار می آفرینند باید محاکمه شوند و به جرم مزدوری و جنایت و خیانت علیه دین خدا محکوم گردند و به اشد مجازات عادلانه قانونی لازم برسند.
    محاکمه ی بی محابای علنی و مجازات قانونی شدید سرکردگان خائن و مزدور محلی این فتنه انگیزان در ملأ عام برای همه ی فتنه گران شیاد جهان که با ابزار قرار دادن دین و مذهب دسیسه های اربابان صهیونیستی و مستکبر خود را پیاده می کنند و وحدت و هم دلی امت اسلام وسایر ادیان را قربانی اهداف پلید این اربابان می سازند درس عبرت خواهد شد.
    چنین محاکمه و مجازاتی اگر قانونی و ضابطه مند و عالمانه به فراخور جرم خیانت بزرگ علیه وحدت و هم دلی امت اسلام وادیان دیگر ؛ بصورت عالمانه و عادلانه و علنی انجام گیرد ریشه های سرکردگان و این فرقه های مزدور صهیونیسم و استکبار را رسوا خواهد ساخت و خشکاند و پیروان جاهل آنان را به خیانت آنان آگاه خواهد ساخت.
    باید حقایق کثیف توطئه های این سرکردگان مزدور که در تاریک خانه های صهیونیسم و استکبار طراحی می شوند واز پوشش روحانیت و دین شناسی برای فتنه انگیزی میان امت اسلامی و سایر ادیان و فریب توده های نا آگاه مردم بد ترین سوء استفاده ها را می کنند با محاکمه علنی آنان با اسناد و مدارک عینی در مقابل چشمان جهانیان همیشه در همه ی رسانه های همگانی جهان رسوا شوند.

  • سازماندهی و روشمندی علمی ضرورت نخست آموزش و تبلیغ درست دین و مذهب است
    ---
    « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » ﴿ آیه ۱۲۲ سوره توبه﴾
    خداوند که جهان با عظمت هستی را با نظم و سازماندهی بی نقص طراحی و ساخته است انجام پنج فعل را در آیه قرآنی فوق برای آموزش و تبلیغ دین خود از مؤمنان خواسته است.
    این پنج فعل در حالی درست و خدا پسندانه و مؤثر و منتج و مثبت و سازنده انجام می شوند و به آگاهی درست و با ثبات مردم به دین و مذهب منجر می گردند و به سر انجام خوب می رسند که آموزش و تبلیغ دین و مذهب به سازماندهی و روشمندی علمی قرآنی و عقلی با تکیه به شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی و به هشدارها و نویدها و حد و مرزها و ملاکها و معیارهای این فرهنگ و به دوری از هرچه که بااین فرهنگ در تضاد و تعارض است مقید و پایبند باشند.
    نتیجه ی پایانی بی توجهی به شرایط علمی قرآنی و عقلی آموزش و تبلیغ دین و مذهب بجز گمراهی و بی دین و لامذهب ساختن مردم وبیزاری از دین و هدر دادن تمام هزینه ها در این زمینه چیز دیگری نخواهد بود و بحکم شرع و قانون وعرف پیامدهای شوم تحمل ناپذیری را به دوش مسببان این نتیجه در دنیا و آخرت خواهد گذاشت.

  • سازماندهی وظایف حوزه های علمیه و قانون مند ساختن مصونیت مرجعیت اولویت اول زمان حال است.
    ---
    آسیبهای سهمگینی که حوزه های علمیه و مرجعیت دین شناسی و دین و مذهب و دین داری و مذهب داری مردم از نفوذ دشمنان بیگانه و درونی تا کنون در مراکز دین آموزی دیده اند؛ اقتضا می کند در دوران مبارک حکومت اسلامی در ج.ا.ا برای جلو گیری از هر آسیب احتمالی به دین و مذهب و به امنیت دین داری و مذهب داری مردم در نتیجه ی نفوذ دشمنان ، تعیین و سازمان دهی علمی روش تدریس و آموزش و تبلیغ دین و مذهب و پذیرش طلبه و ضابطه مند و قانون مند ساختن مصون ماندن حیطه ی مرجعیت از چنین آسیبهایی در مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب در زمانی که دشمنان با ترفندهای پیچیده و بغرنج خود برای نفوذ در این مراکز حساس و برای تامین و تضمین اهداف پلید کوتاه مدت و بلند مدت خود علیه امت اسلام مذبوحانه تلاش می کنند؛اولویت اول و حساس ترین و مهم ترین وظیفه ی حکومت اسلامی در ج.ا.ا باشد.
    عقل حکم می کند در شروع و به سر انجام رساندن این وظیفه ی بسیار خطیر نباید هیچ گونه اغماض و کوتاهی و بی توجهی به لازمه ها رخ دهد.

  • مهم ترین لازمه ی دین داری که در آموزش و تبلیغ دین ومذهب نادیده گرفته می شود چبست؟
    ---
    تنها راه نجات بشریت از هر اوضاع نابسامان پایبندی و اجرای بی کاستی و بی فزونی اندک احکام و اعتقادات انسان ساز قرآنی ساده و رسا و سرشت نشین و قابل اثبات دین و خود داری از افزودن من در آوردیها و خرافات بیگانه و متضاد با قرآن و عقل به دین خدا است.
    مهم ترین و نخستین مسئولیت دین شناسان این است که مردم را به اصول و ملاکها و معیارهای دین داری و مذهب داری معارف یا شناختهای قرآنی و حد و مرزها و هشدارها و نویدهای قرآن در این زمینه آگاه سازند.
    غفلت مردم از این شناختها آنان را در دین داری و مذهب داری به بیراهه می کشاند و گمراه می کند و بحکم خداوند در قرآن حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری مردم را تباه و نابود می کند.
    نبود روشمندی و سازمان یافتگی علمی قرآنی و عقلی در دین و مذهب آموزی و در تبلیغ دین و مذهب تمام تلاش و زحمات دین آموزان و مبلغان دین و مذهب و دارییهای هزینه شده در این زمینه را هدر می دهد و بجز گمراهی و سوق یافتن مردم به بی دینی و لامذهبی و بیزار شدن از دین و مذهب حاصل و فرایند دیگری نمی تواند داشته باشد.

  • برای شما عمری طولانی و با برکت آرزو میکنم