عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • چرند می گوید.

  • پیامبر با اوس و خزرج جنگی نداشته بلکه اختلاف آنها حل کرد و این دو قبیله که ساکن یثرب بودند انصار نام گرفتند. سه جنگ مهم پیامبر که در کتب تاریخ ،اول از آنها همیشه یاد می شود بدر، احد و خندق بودند که در این فیلم هم بنا بر ضیق وقت و سرمایه به این سه فیلم پرداخته می شود. سرمایه فیلم هم توسط معمر قذافی تامین می شود که حدود ۱۵ میلیون دلار بوده و از مرداک هم خبری نبوده است.

  • با سلام و ارادت خدمت حضرتعالی و همه دوستان آنچه را که واقعیت هایی است از فیلم محمد رسول الله (ص) و از آن اطلاع دارم را خدمتتان عرض می نمایم
    این تحلیل ها آقای دکتر و سخنران ، مثل تحلیل های بی پایه و اساس رائفی پور و حسن عباسی سایر تحلیل گران حکومتی متوهم سعی در صغری و کبری چیدن های مختلف هستند تا یک حرت تاریخی را قلب کنند و با توهم توطئه به اسرائیل و آمریکا ببندند .
    مصطفی عقاد برای ساخت این فیلم با مشکل تأمین هزینه‌های ساخت مواجه بود و نبود شریک تجاری در ساخت این فیلم، در همان ابتدا فیلم را تا آستانه تعطیلی کشاند تا این که در نهایت توسط معمر قذافی رهبر لیبی مورد حمایت مالی قرار گرفت و بنابراین فیلم برداری این فیلم در کشورهای لیبی و مراکش که لوکیشن‌های مشابه مکه و مدینه آن زمان داشتند، آغاز شد.
    عقاد در سال 2005 و در حالی که به همراه دخترش برای شرکت در مراسم عروسی یکی از آشنایان خود در اردن به سر می‌برد، توسط بمبی که القاعده در هتل محل اقامت وی کار گذاشته بود، به شهادت رسید ، تا حسرت ساخت سه‌گانه او به جا بماند . علت این عمل تروریستی عدم همکاری او با وهابیون در عدم ساخت و پخش فیلم محمد رسول الله بود .
    اکران رسمی و گسترده فیلم با نظم بسیار خوبی که شرکت «طارق‌فیلم» به‌عنوان پخش‌کننده جهانی فیلم برای آن در نظر گرفته بود، از ابتدای سال 1978 آغاز شد.
    چند کشور اروپایی ازجمله فرانسه، فیلم را همزمان با نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا نمایش دادند. آنچه از مدت‌ها قبل نیز تصور می‌شد به وقوع پیوست و گروه‌های افراطی در همان نخستین روزهای اکران جهانی فیلم به مخالفت‌های آشکار رسانه‌ای و حتی میدانی پرداختند.
    تجمع گسترده در آمریکا شکل گرفت که تندروها طی شعارهایی، حمایت خود از عدم‌اکران فیلم را اعلام کردند.
    بعدها چند نفر از حاضران در آن تجمع‌ها اعلام کردند که بسیاری از حضار شرکت‌کننده در آن تجمع‌ها اصلا فیلم را ندیده بودند و فقط به آنها اطلاع داده شده بود که «آنتونی کوئین» در این فیلم در نقش پیامبر(ص) ظاهر شده و در تمام مدت، چهره او نشان داده می‌شود.
    همچنان‌که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، مامن تظاهرات و اعتراضاتی علیه اکران این فیلم بود، کشورهای عربی با محوریت عربستان، در حرکتی دسته‌جمعی، فیلم را بایکوت کردند و اجازه نمایش آن را ندادند.
    اگرچه فیلم در آن زمان، اکران‌های محدود را در مصر و سوریه تجربه کرد اما قدرمسلم آنکه فیلم در زمان اکران خود قدر دانسته نشد و همین انبساط تدریجی اذهان به نفع فیلم سبب شد «محمد رسول‌الله(ص)» تا سه سال به صورت منقطع روی پرده باشد.
    مثلا ترکیه فیلم را دو سال پس از اکران جهانی آن نمایش داد.
    البته نسخه مرمت‌شده این فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم دبی نمایش داده شد و امسال هم پس از 41 سال از زمان ساخت آن، در عربستان و دیگر کشورهایی که اجازه نداده بودند فیلم تاکنون در خاک آنها نمایش داده شود، روی پرده رفت.
    از دهه 1980 و پس از پایین آمدن فیلم از روی پرده بود که کم‌کم اقبال وسیعی متوجه فیلم «مصطفی عقاد» شد.
    او سه سال بعد از موفقیت خیره‌کننده «محمد رسول‌الله(ص)»، دیگر فیلم جاودانه‌اش یعنی «شیر صحرا» را با برداشتی از زندگی «عمر مختار» جلوی دوربین برد.
    دیگر فیلم موفق او برخلاف تصوراتش، مورد استقبال قابل‌توجهی قرار گرفت، به‌گونه‌ای که بیش از چهار سال در کشورهای مختلف جهان روی پرده می‌رفت.
    طبیعتا سازوکار دو پروژه سخت‌ و طاقت‌فرسا که یک دهه از عمر او را بی‌وقفه به خود اختصاص داده بود، سبب شد وی پس از کشمکش‌های بسیار با مخالفان زیاد این دو فیلم و البته کشورگردی‌های بسیاری که برای اکران این دو فیلم ترتیب داده می‌شد، به تهیه‌کنندگی سینما روی بیاورد و این بار بخت خود را در هالیوود بسنجد، چراکه دو فیلم قبلی وی، عمده مشهوریت خود را در کشورهای آسیایی و بعضا اروپایی به دست آورده بودند، اما در میان مردم آمریکا و به‌خصوص مسلمانان این کشور، جایگاه چندانی نداشتند، به‌گونه‌ای که حتی در زمان اکران «محمد رسول‌الله(ص)» در آمریکا، مخالفت‌های وسیعی نیز از سوی برخی مسلمانان این کشور دیده شد.




    .

  • Mahdk 99/9/13 ساعت 15:20

    ببخشید عزیز ، سخنران این کلیپ کدام بزرگوار هستند؟؟

  • مدیران صدا وسیمای ملی ج.ا.ا ؛ دین خود را به اسلام و نظام وارونه ادا می کنند!!!
    ---
    آی کاش آقای علی عسگری رئیس و همچنان مدیران رسانه ی ملی ج.ا.ا در تبلیغ و آموزش دین و مذهب که ارزش مند ترین و حیاتی ترین داشته ی یک ملت انقلابی مسلمان اند ؛ در این رسانه عظیم با قرآن و عقلانیت و دلایل علمی انکار ناپذیر بجای من در آوردی گستری و خرافه پردازی که ضد قرآن و عقل اند به میدان می آمدند!!!
    آی کاش آقای عسگری و مدیران مؤسسه عظیم رسانه ی ملی در این مؤسسه ی فرا کشوری تا حد افراط در مقابل بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان ؛ در زمینه های دین و مذهب عوام زده عمل نمی کردند!!!
    آی کاش ایشان و میران او در این مؤسسه ی حساس که صدها میلیون بیننده و شنونده در جهان دارد دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر و نظام اسلامی را با جهل پراکنی بدنام و مسخره ی خاص و عام و بی آبرو نمی کردند!!!
    چرا پس از گذشت بیش از چهل سال از عمر مبارک نظام اسلامی در ایران مدیران کلیدی سازمانهای عظیم دولت ج.ا.ا در سایه ی نظام اسلامی باید ثابت کنند در دین داری خود به قرآن و عقل اهمیت نمی دهند و همگی عوام زده و با نادیده گرفتن حد و مرزهای قرآنی و عقلی به دین داری و مذهب داری می پردازند؟؟؟!!!
    چرا باید نزد این مدیران مسلمان آشنایی باشناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی و آشنایی با حد و مرزها و بایدها و نبایدهای این شناختهابندرت دیده شود و در رفتار و گفتار و پندار اثری از این شناختها نزد این مدیران مسلمان مشاهده نشود؟؟؟!!!

  • این چهار دقیقه و تاکید بر " کار " یک دوره کامل دانشگاه بود.
    حیرت انگیز.هرگز اینگونه فکر نکرده بودم.
    اجر شما با بنت رسول الله خانم فاطمه زهرا (س)

  • تهیه کننده فیلم محمد رسول الله رابرت مرداک نیست. معمر قذافی به همراه امیر کویت هزینه های ساخت این فیلم را پرداخت کردند
    این فیلم در یمن تهیه نشده و در مراکش و لیبی فیلم برداری شده است.
    غزوات بزرگ پیامبر بدر، احد، حنین، السویق، تبوک، دومه الجندل، نبرد احزاب و طائف و حملات جسته و گریخته به کاروان قریشیان بوده است و جنگ های با یهود که جز خیبر بقیه نقش نعیین کننده ای در تاریخ اسلام ندارند عبارتند از خیبر، بنی قینقاع، بنی نظیر، بنی قریظه که قاعدتا نمی توانند در مقابل جنگ های متعدد با قریش و روم 88 درصد به حساب بیایند.
    آنچه درباره آهنگساز گفته می شود سراپا بی معنی و صغری کبری نظر پوچ و متناقض است.
    کسی که به راحتی دروغ می گوید و این دروغ را وقیحانه به کرات می گوید شایسته اعتماد نیست، آن هم در زمینه اعتقادات مذهبی

  • خوب بود.درسطحی نیستم که جواب بدم،ولی نظرم اینه:
    فکر نکنم 88 درصد باشه ها!