الهی و سیدی ...


برشی از دعای ابوحمزه ثمالی
با صدای علی فانی


+ 
9

- 
1
ارسال در 1399/9/25 ساعت 11:53 2020-12-15 11:53:19
فترت
توسط فترت


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بودجه های مراکز دینی و مذهبی و وجوهات شرعی کجا هزینه می شوند؟
    ---
    بی توجهی مطلق اکثریت متولیان آموزش و تبلیغ دین ومذهب در کشور ما و سکوت آنان در مقابل نوشته های انتقادی که شیوه های غلط متضاد با قرآن و عقل دین داری و مذهب داری مردم را به نقد می گذارند ؛ متاسفانه حقایق بسیار تلخی را از مسئولیت گریزی اکثریت این متولیان از ورود به بحثهای علمی حیاتی و سرنوشت ساز دین و مذهب و بیگانه بودن آنان با اصول شناختهای دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی و نان به نرخ روز خوردن این اکثریت از دین و مذهب را منعکس می کند.
    این حقایق بسیار تلخ فاجعه بار ثابت می کنند اکثریت متولیان آموزش و تبلیغ دین در کشور ما به مهم ترین وظیفه ی پیامبر گونه خطیر خود که مصون نگه داشتن دین و مذهب و مصون ن سازی دین دارری و مذهب داری مردم از تحریف و کج روی ، و دفاع از دین و مذهب در مقابل تحریف گریهااست هرگز عمل نمی کنند ؛ و مبالغ کلانی را که بعنوان بودجه از دولت و بعنوان وجوهات شرعی از مردم برای شغل و وظیفه ی خطیر خود دریافت می کنند بیهوده هدر می دهند و در زمینه ی این وظیفه ی خطیر کلا بی تفاوت اند و هرگز پاسخ گو نیستند.
    در حالی که انبوه من در آودیها و خرافات آمیخته با دین و مذهب ، دین داری و مذهب داری مردم را بگونه ای فاجعه بار تباه می کنند هیچ اثر سازمان یافته و ضابطه مندی بجز سکوت و مدارا از متولیان آموزش و تبلیغ دین برای جلو گیری از این فاجعه ی عظمی در میان مردم و در میدان عمل دیده نمی شود.

  • تا چه اندازه به رهنمودهای خدا و معصوم تعهد داشته ایم؟
    ---
    خداوند مهربان در قرآن می فرماید: «...فَبَشِّرْ عِبَادِ . الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ » ﴿ آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر ﴾
    واز امیر مؤمنان حضرت علی (ع) نقل گردیده که فرموده است: «انظر الی ما قیل و لا تنظر الی من قال»
    ما باید به خود بنگریم و ببینیم تا چه انداز در رفتار و گفتار و پندار خود به اندرزهای خداوند و اولیای مقرب خدا پایبند بوده ایم ؛ و آنگاه پیش از این که در معرض حساب و باز خواست خداوند قرار گیریم به واکاوی و حساب رفتارها و گفتارها و پندارهای خود ، که بی تردید مورد بازخواست خداوند قرار خواهند گرفت و ترتیب اثر خواهند یافت ، بپردازیم ، و پیش از حساب رسی روز قیامت ؛ محض رضای خدا صادقانه و با ایمان خطاها و گناهان خود را اصلاح و جبران نماییم.

  • خداوند چه نشانی را برا ی روز قیامت کتمان کنندگان حقایق قرآن آماده کرده است؟
    ---
    اصرار بر حذف روشنگریهای قرآنی و عقلی بجز کتمان حقایق قرآن که بحکم خداوند در قرآن کتمان کننده را مشمول لعن و نفرین خداوند و دچار عذاب الهی می کند چه نتیجه ی دیگری دارد؟
    خداوند تنها دانای مطلق حسابگر حسابرس در قرآن کریم در باره ی این کتمان کنندگان با هشدار تاکید می کند:« إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ . أُولَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَى وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَمَا أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ. ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ نَزَّلَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِي الْكِتَابِ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ» ﴿ آیات ۱۷۴ و۱۷۵ و۱۷۶ سوره بقره﴾ ، و نیز تاکید می کند: « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره بقره ﴾.
    اصرار کنندگان بر کتمان حقایق قرآن بجز دشمنی علیه خدا و رسول و اهل بیت و بجز مسخره کردن سخنان خدا چه هنر دیگری را عرضه می کنند؟
    سینه ی سیاه و تاریک کتمان کنندگان روشنگریهای قرآنی در قیامت شایسته ی چه مدال و نشانی خواهد بود بجز مدال رسوایی و سر افکندگی و نشان دشمن خدا و پیامبر و دشمن و بدنام کننده عترت مطهر آن حضرت؟

  • نسبت دادن سخنان ناهماهنگ با قرآن و عقل را به معصوم چگونه باور کنیم؟
    ---
    وقتی که در قرآن کریم بر زبان حضرت عیسی(ع) در خطاب به خداوند تاکیده شده است: «... تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلَا أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ ﴿ آیه ۱۱۶ سوره مائده ﴾
    و همچنان : « هُوَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ فَإِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ » ﴿ آیه ۶۸ سوره غافر ﴾ ؛
    چگونه می توان صحت این بخش از دعای فرج را که به حضرت سجاد (ع) نسبت داده شده است و در آن آمده « وَمَضَتْ عَلى اِرادَتِكَ الاْشْياءُ، فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَبِإِرادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ ..» که فرمان برداری و خود داری آفریدگان از مشیت مثبت ناگفته و از اراده ی منفی ناگفته ی خداوند را در ناهماهنگی با آیات فوق گوشزد می کند تصور و تفسیر و باور کرد؟؟؟!!!
    با وجود آیات قرآنی فوق و بسیاری از آیات مشابه دیگر چگونه و با چه دلیل از قرآن و عقل می توان به اثبات رساند که آفریدگان می توانند به اراده و مشیت نا گفته و نهان خداوندآگاهی پیدا کنند و چگونه می توانند به درون اراده و مشیت نهان خداوند جهان هستی نفوذ پیدا کنند؟؟؟!!!
    آیا تضاد جملات فوق از دعای فرج با صریح قرآن و ناتوانی عقل از اثبات صحت این جملات نباید ما را وادار کند برای احراز صحت نسبت هر سخنی به معصوم حقیقت این صحت را باعرضه به محکمات مفصل قرآن و به اصول استدلال عقلی پیش از پذیرفتن به کنجکاوی قرآنی و عقلی بگذاریم تا خدای نکرده به گناه کبیره ی دادن نسبت دروغ به خدا و معصوم دچار نشویم؟؟؟!!!