ماجرای عذرخواهی نیک‌ آهنگ کوثر از آیت‌الله مصباح یزدی


حجت‌ الاسلام روانبخش: شخصی که کاریکاتوری علیه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی کشیده بود بعدها نامه‌ ای نوشت و گفت تحت تاثیر دیگران این کار را کرده است. استاد نامه را منتشر نکرد و گفت نامه خصوصی برای من نوشته شده است.


+ 
15

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • آیا کور و بینا همچون یکدیگرند ؟!

    أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَىٰ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۖ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا (54-نساء)

    بلکه حسد می‌ورزند با مردم (یعنی پیامبر و مسلمین) چون آنها را خدا به فضل خود برخوردار نمود. که البته ما به آل ابراهیم کتاب و حکمت دادیم و به آنها ملک و سلطنتی بزرگ عطا کردیم.

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا (59-نساء)

    ای اهل ایمان، فرمان خدا و رسول و فرمانداران (از طرف خدا و رسول) که از خود شما هستند اطاعت کنید، پس اگر در چیزی کار به نزاع کشد آن را به حکم خدا و رسول بازگردانید اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید. این کار برای شما بهتر و خوش‌عاقبت‌تر خواهد بود.

    یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ؛ (153-نساء)
    اى کسانى که ایمان آورده‏اید! کاملاً قیام به عدالت کنید.

    لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَینَاتِ وَ أَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکتَابَ وَ الْمِیزَانَ لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ؛ (25-حدید)
    ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آن‌ها کتاب (آسمانى) و میزان (شناسایى حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند

    «الذین ان مکنّاهم فی الارض اقاموا الصلوة و آتوا الزکوة و آمروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبة الامور (41-حج)
    آنان که اگر در زمین، قدرت و فرمان‌رواییشان دهیم، نماز را بپا داشته و زکات می‌دهند، به معروف امر می‌کنند و از منکر باز می‌دارند و فرجام امور به دست خداوند است».

    انا انزلنا الیک الکتاب بالحق لتحکم بین الناس بما اتاک الله. (105-نساء)

    أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُدْعَوْنَ إِلَىٰ كِتَابِ اللَّهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ يَتَوَلَّىٰ فَرِيقٌ مِنْهُمْ وَهُمْ مُعْرِضُونَ (23-آل عمران)

    آیا ننگریستی آنهایی را که بهره‌ای از کتاب داده‌اند که چون دعوت شوند تا کتاب خدا بر آنها حکم کند گروهی از آنان (از حکم حق) روی گردانند و از آن دوری گزینند؟

    أَلَمْ تَرَ إِلَى الْمَلَإِ مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ مِنْ بَعْدِ مُوسَىٰ إِذْ قَالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِكًا نُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۖ قَالَ هَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ أَلَّا تُقَاتِلُوا ۖ قَالُوا وَمَا لَنَا أَلَّا نُقَاتِلَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَقَدْ أُخْرِجْنَا مِنْ دِيَارِنَا وَأَبْنَائِنَا ۖ فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ تَوَلَّوْا إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ (246-بقره)

    آیا ندیدی آن گروه بنی اسرائیل را که پس از وفات موسی از پیغمبر وقت خود تقاضا کردند که پادشاهی برای ما برانگیز تا (به سرکردگی او) در راه خدا جهاد کنیم؛ پیغمبر آنها گفت: اگر جهاد فرض شود مبادا به جنگ قیام نکرده، نافرمانی کنید! گفتند: چگونه شود که ما به جنگ نرویم در صورتی که (دشمنان ما) ما و فرزندان ما را (به ستم) از دیارمان بیرون کردند؟! پس چون (با درخواست آنها) جهاد مقرّر گردید به جز اندکی همه روی گردانیدند، و خدا از کردار ستمکاران آگاه است.


    قال المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف):

    إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ‏ لِمُرَاعَاتِکُمْ‏ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاء.

    ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ، که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند.
    "بحار، ج ٥٣، ص 175"

  • مهمان 99/10/17 ساعت 01:34

    اخلاق و سیاست آمیخته با هم آن چیزی است که بندگان شایسته الله را سزاست.

  • آفرین بر این تقوا و رفتار احسن !
    کجای کارند آن مدعیانِ اخلاقِ لیبرالِ پرده در ؟!

  • مهمان 99/10/15 ساعت 17:02

    اسلام وحیانی در باره مدیریت حکومتی چه گفته است؟
    ---
    برای هر اصل اعتقادی دین و مذهب دینی ، که بشر با دانش ناچیز خود حق اجتهاد در آن را ندارد ، باید سندی روشن انکار ناپذیر از وحی تحریف نشده الهی وجود داشته باشد.
    بی تردید آخرین وحی الهی قرآن است ، که با وعده ی صریح خداوند در همین کتاب ، که تمام و کمال احکام و اعتقادات انکار ناپذیر اصیل دین و مذهب را در بر دارد ، از تحریف مصون مانده است.
    در قرآن کریم نه برنامه ی تکامل یافته ای برای حکومت عامه و مدیریت این حکومت ، که بر حسب شرایط محیطی مکانی و زمانی همیشه دچار تغییر اند ، آمده و نه کلیات کاملی از نیازهای این حکومت ذکر شده است ؛ چنانکه در سنت پیامبر نیز چنین برنامه ی مدونی دیده نمی شود.
    در قرآن کریم مجملاتی از لازمه ها برای مدیریت حکومتی مانند ضرورتهای حکم به ما انزل الله و عدالت محوری و امانت داری و رویکرد به مشورت با مؤمنان آمده که در آنها هیچ نشانه ای بر وجوب برپایی غیر مشروط حکومت عامه بنام اسلام نیست.
    با توجه به اصل ثابت شده ی فساد آفرین بودن همه ی انواع قدرت در طبع بشر که بر حسب طبیعت خود و با وجود همیشگی شیطان پیوسته در معرض گرفتار شدن به خطا و فساد و در معرض آزمون الهی است ؛ در قران کریم فقط شرطهایی مبنی بر ضرورت تقید بشر به احکام صریح تعاملی و رفتاری وحی اصیل و تحریف نشده ی خداوند و ضرورت عدالت محوری و امانت داری و مشورت با مؤمنان در حال امکان قرار گرفتن حکومت عامه در دست مؤمنان بیان گردیده اند که در هیچ کدام از این شرطها نه ضرورت پیگیری مسالمت آمیز به دست گرفتن قدرت و حکومت عامه و نه ضرورت در اختیار گرفتن قسری چنین قدرت و حکومتی را می توان برداشت کرد.
    دستور خداوند به پیامبر اکرم (ص) در زمینه ی مدیریت حکومتی به مشورت با مؤمنان نشانه ی انکار ناپذیری است بر متغیر بودن نیازهای مدیرت حکومتی بر حسب شرایط محیطی و مکانی و زمانی و بر ضروت تقید به این شرایط و به احکام ثابت وحیانی در حال به دست گرفتن اختیاری مدیریت حکومتی توسط مؤمنان است.