حاج مهدی رسولی | الله اکبر نمازت شد شکسته (صوتی)


زمینه | هوای این خونه...
شب اول مراسم عزادارى شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها)
هیئت ثارالله زنجان
بامداحى: حاج مهدی رسولی
پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ / ۱۴۴۲



+ 
22

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • قال الامام الصادق علیه السلام :

    « مَن سَبَحَ تَسبِیحَ فَاطِمَهَ ع فَقَد ذَکَرَ اللَهَ الذِکرَ الکَثِیر
    ،(معانی الاخبار/۱۹۳)

    اسناد شیعی و سنی در مورد تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها :
    مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، چاپ بيروت، ج43، ص85 .
    من لا یحضره الفقیه، ص ۶۷ وصحیح بخارى، ج ۲، ص ۲۵۹
    ذخائر العقبى، ص ۴۹ و حلیه الأصابه، ج ۲، ص ۴۱. – مسند حنبل، ج ۱، ص ۱۰۶ و الاصابه، ج ۴، ص ۳۷۹ ./

    امام باقر (علیه السلام) فرمودند :
    《 هر کس تسبیح حضرت زهرا را به جای آورد و سپس استغفار کند،مورد مغفرت است ؛ زیرا تسبیح زهرا (ع) گر چه صد ذکر در زبان است، ولی هزار بار ترازوی اعمال انسان را سنگین‏‌تر می‏‌کند و شیطان را می‏‌راند و خداوند بخشایشگر را خشنود می‏‌سازد. – من سبح تسبیح الزهراء ثم استغفر غفر له، و هی مائه باللسان و ألف فی المیزان، و یطرد الشیطان، و یرضی الرحمن.》(ثواب الاعمال/۱۹۶)

    به نقل مشایخ ثلاثه حدیث، یعنی ؛ کلینی ، صدوق ، طوسی؛ امام صادق (علیه السلام) فرمودند :
    « ما فرزندان مان را همانگونه که به امر فرا میخوانیم به تسبیح فاطمه دعوتشان میکنیم . به آن پیوسته مرتبط باشید و کسانیکه پیوندی با این تسبیح ندارند نگون بخت اند.

    یا أبا هارون إنّا نأمر صبیاننا بتسبیح فاطمه علیها السلام کما نأمرهم بالصلاه، فالزمه فإنّه لم یلزمه عَبْدٌ فَشَقِیَ »(وسائل، ج‏۶ص ۴۴۱)

  • آن حق الناس چه بود که گروهی اندک، بشر را برای مدتی طولانی از سعادتشان محروم کردند ؟

    قال فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) :
    اَلا، وَ قَدْ أَرى اَنْ قَدْ اَخْلَدْتُمْ اِلَى الْخَفْضِ، وَ اَبْعَدْتُمْ مَنْ هُوَ اَحَقُّ بِالْبَسْطِ وَ الْقَبْضِ، وَ خَلَوْتُمْ بِالدَّعَةِ، وَ نَجَوْتُمْ بِالضّیقِ مِنَ السَّعَةِ، فَمَجَجْتُمْ ما وَعَبْتُمْ، وَ دَسَعْتُمُ الَّذى تَسَوَّغْتُمْ، فَاِنْ تَکْفُرُوا اَنْتُمْ وَ مَنْ فِی الْاَرْضِ جَمیعاً فَاِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ حَمیدٌ.اَلا، وَ قَدْ قُلْتُ ما قُلْتُ هذا عَلى مَعْرِفَةٍ مِنّی بِالْخِذْلَةِ الَّتی خامَرْتُکُمْ، وَ الْغَدْرَةِ الَّتِی اسْتَشْعَرَتْها قُلُوبُکُمْ، وَ لکِنَّها فَیْضَةُ النَّفْسِ، وَ نَفْثَةُ الْغَیْظِ، وَ حَوَزُ الْقَناةِ، وَ بَثَّةُ الصَّدْرِ، وَ تَقْدِمَةُ الْحُجَّةِ، فَدُونَکُمُوها فَاحْتَقِبُوها دَبِرَةَ الظَّهْرِ، نَقِبَةَ الْخُفِّ، باقِیَةَ الْعارِ، مَوْسُومَةً بِغَضَبِ الْجَبَّارِ وَ شَنارِ الْاَبَدِ، مَوْصُولَةً بِنارِ اللَّهِ الْمُوقَدَةِ الَّتی تَطَّلِعُ عَلَى الْاَفْئِدَةِ.فَبِعَیْنِ اللَّهِ ما تَفْعَلُونَ، وَ سَیَعْلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا اَىَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ، وَ اَنَا اِبْنَةُ نَذیرٍ لَکُمْ بَیْنَ یَدَىْ عَذابٌ شَدیدٌ، فَاعْمَلُوا اِنَّا عامِلُونَ، وَ انْتَظِرُوا اِنَّا مُنْتَظِرُونَ

    حضرت زهرا سلام الله علیها خطاب به انصار و حاضرین در مسجد فرمودند:
    آگاه باشید مى‌‏بینم که به تن ‏آسایى جاودانه دل داده، و کسى را که سزاوار زمامدارى بود را دور ساخته‏‌اید، با راحت‌‏طلبى خلوت کرده، و از تنگناى زندگى به فراخناى آن رسیده‏‌اید، در اثر آن آنچه را حفظ کرده بودید را از دهان بیرون ریختید، و آنچه را فروبرده بودید را بازگرداندند، پس بدانید اگر شما و هرکه در زمین است کافر شوید، خداى بزرگ از همگان بى‌‏نیاز و ستوده است. آگاه باشید آنچه گفتم با شناخت کاملم بود، به سستى پدید آمده در اخلاق شما، و بى‏‌وفائى و نیرنگ ایجاد شده در قلوب شما، و لیکن اینها جوشش دل اندوهگین، و بیرون ریختن خشم و غضب است، و آنچه قابل تحمّلم نیست، و جوشش سینه‏‌ام و بیان دلیل و برهان، پس خلافت را بگیرید، ولى بدانید که پشت این شتر خلافت زخم است، و پاى آن سوراخ و تاول‏‌دار، عار و ننگش باقى و نشان از غضب خدا و ننگ ابدى دارد، و به آتش شعله‌‏ور خدا که بر قلبها احاطه مى‌‏یابد متصل است. آنچه مى‌‏کنید در برابر چشم بیناى خداوند قرار داشته، و آنانکه ستم کردند به زودى مى‌‏دانند که به کدام بازگشتگاهى بازخواهند گشت، و من دختر کسى هستم که شما را از عذاب دردناک الهى که در پیش دارید خبر داد، پس هرچه خواهید بکنید و ما هم کار خود را مى‏‌کنیم، و شما منتظر بمانید و ما هم در انتظار بسر مى‌‏بریم.

    مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۲۹، ص۲۱۵.
    صدوق، من لا یحضر، ۱۴۰۴ق، ج۳، ص۵۶۷-۵۶۸.
    پورسید آقایی، «خطبه‌های فاطمی»، ص۵۱.

    خطبه حضرت زهرا (سلام علیها) در عیادت زنان انصار از آن حضرت:
    وَاللّهِ لَو تَکافُّوا عَنْ زِمامٍ نَبَذَهُ رَسُولُ اللّهِ (ص) اِلیه لَاعْتَلَقَهُ ولَسارَبِهِم سَیرا سُجحاً لا یکلُمُ خِشاشُهُ وَ لا یتَعْتَعُ راکبُهُ. وَلَاَوْرَدَهُم مَنْهَلاً نَمیراً فَضْفَاضاً، تَطْفَحُ ضَفَّتاهُ، قد تَحیر بهم الرَّی، و لَفَتَحَتْ عَلیهِم بَرکاتٌ مِنَ السَّماءِ وَ الارضِ. و سَیأخُذُهُم اللّهُ بِماکانُوا یکسِبُونَ.

    اگر دوری نمی کردند از بند ریسمانی که پیامبر به او سپرده بود، آنان را به نرمی می راند [یعنی حکومتی ملایم می داشت]، چنان که بینی شترِ حکومت مجروح نمی شد و سوارش به شدّت تکان نمی خورد .[یعنی در همه حال در راحتی بودند.] و آنان را به آبشخوری گوارا وارد می کرد که آب از دو سوی آن لبریز بود، و درهای برکات زمین و آسمان بر آنان باز می شد. [امّا، حال که چنین نشد] خداوند آنان را به آنچه کرده اند مؤاخذه و عِقاب خواهد کرد.

    حار الانوار، 43: 158 - 159 به نقل از معانی الاخبار صدوق؛ احتجاج طبرسی، 1: 108- 109، چاپ مشهد، 1403 ه. کشف الغمّه اِرْبِلی، ص 147؛ اعلام النّساء عمر رضا کحّاله، 4: 123؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، به نقل از سقیفه جوهری، 16: 233 - 234، چاپ ایران. نیز بلاغاتُ النّساء، ص 32.
    باقی اسناد در :
    http://moudeomam.com/vijenameie-hazrate-zahra/khotbehaye-hazrate-zahra/196-asnade-sokhanane-hazrate-zahra-khetab-be-zanane-mohajer-va-ansar.html

  • مهمان 99/10/29 ساعت 11:55

    مهم ترین و سرنوشت ساز ترین حق الناس چیست؟
    ---
    مهم ترین و سرنوشت ساز ترین حق الناس فراهم سازی آگاهی قرآنی و عقلی برای چگونه دین داری و مذهب داری کردن درست خدا پسندانه است که متاسفانه با همه گیر شدن من در آوردیها و خرافات عوام پسند ضد قرآن و عقل بنام دین و مذهب در جوامع مسلمان بویژه در جوامع ما شیعیان و سکوت بیشتر دین شناسان بر این فاجعه ی عظمای دین زدا ؛ این حق بکلی نابود شده است و دین داری و مذهب داری مردم را بحکم خداوند در قرآن بی ارزش و تباه می کند و آنان را در قیامت در معرض عذاب الهی ابدی قرار می دهد: بنگرید به آیات ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف.

  • مهمان 99/10/29 ساعت 11:29

    انجام چه تسبیحاتی ما را به عذاب الهی ابدی دچار می سازد؟
    ---
    تسبیحاتی که بنام حضرت زهرا (س) ثبت گردیده اند و ما بیشتر در پایان نماز انجام می دهیم و بیشتر خوانده های ما در هر نماز ، اگر ما به هشدارهای آشکار قرآن کریم در باره ی هلاکت بار بودن سهیم سازی بندگان مقرب و اولیاء الله در ویژگیهای فراطبیعی منحصر به خداوند با اصرار توجه نکنیم و بر پیروی از این بی توجهی پیوسته لجاجت ورزیم ؛ همه ی این تسبیحات و همه ی خوانده های ما در هر نماز دروغ به پای ما ثبت می شوند و این دروغ مارا بحکم خداوند در این هشدارها به عذاب الهی ابدی بخشش ناپذیر در قیامت دچار خواهد ساخت .
    یاد آوری پیوسته حقیقت علل دچار شدن بشر به این عذاب الهی و پایبندی به ضروت تاکید بر چگونگی پرهیز از انحرافهایی که ما را به این عذاب الهی دچار می کنند ؛ مهم ترین و مقدم ترین وظیفه ی پیامبر گونه ی دین شناسان است ؛ و غفلت دین شناسان از انجام این وظیفه که فرایند آن گمراهی دین داران و تباه شدن دین داری آنان است ، بی تردید دین شناسان غافل از این وظیفه را در عذاب الهی گمراهان سهیم می سازد.
    دین آموزی نباید تنها به یاد آوری رفتارهای ثواب آفرین به دین داران منحصر گردد ؛ بلکه باید همراه با این یاد آوری ، با پیروی از روش دین آموزی قرآن ، عذاب الهی گناه کبیره ی غفلت از هشدارهای قرآنی خداوند و عذاب بی توجهی به این هشدارها نیز پیوسته با باز نمودن فلسفه ی قرآنی این هشدارها که در سر تا سر قرآن آمده است ، یاد آوری شود.