رحیم پور ازغدی | خطر اصلی برای یک جامعه دینی


خطر اصلی که یک جامعه دینی را تهدید می کند...


+ 
10

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 99/11/10 ساعت 12:26

    هدف از روشنگری قرآنی و عقلی چیست؟
    ---
    تلاش مدافعان از روشنگری قرآنی و عقلی ؛ دفاع از حرمت و حیثیت دینی پیامیر اکرم (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) در مقابل جعل و دروغ است که در تضاد با محکمات قرآن و عقل به این بزرگان نسبت داده می شود.
    دعوت صادقانه به ارزیابی احادیث و روایات منسوب به معصوم با عرضه ی این منقولات به شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن کریم و اصول متین استدلال عقلی تلاش صادقانه برای مصون و پاک نگه داشتن سنت و سیرت توحیدی معصوم از جعل و دروغهای بشری است که با جهل و غفلت یا با عمد و غرض ورزی به این سنت و سیرت افزوده شده اند.
    این دعوت و تلاش در پایبندی به اجرای حدیث مستفیض و مشهور منسوب به معصوم که اکثریت کتب معتبر حدیث فریقین شیعه و سنی آن را نقل کرده اند و معصوم در آن می فرماید: « قالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) فِی حَجَّةِ الْوَدَاعِ قَدْ کَثُرَتْ عَلَیَّ الْکَذَّابَةُ [الْکِذَابَةُ] وَ سَتَکْثُرُ فَمَنْ کَذَبَ عَلَیَّ مُتَعَمِّداً فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ فَإِذَا أَتَاکُمُ الْحَدِیثُ فَاعْرِضُوهُ عَلَى کِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّتِی فَمَا وَافَقَ کِتَابَ اللَّهِ وَ سُنَّتِی فَخُذُوا بِهِ وَ مَا خَالَفَ کِتَابَ اللَّهِ وَ سُنَّتِی فَلَا تَأْخُذُوا بِهِ » انجام می گیرد.
    هر فردی از بشر اگر به اصول قرآنی و عقلی نوشته ی فوق ایمان نداشته باشد ، با وجود وضعیت فوران اطلاعات در عصر حاضر که هیچ زمینه ای را برای اظهار بهانه ی نادانی باز نمی گذارد ، بی تردید دین داری و مذهب داری خود را بحکم خداوند در قرآن ؛ پاک باخته است ، و متاسفانه چه بپذیرد چه نپذیرد ناگزیرانسانیت خردگرای او با گزینش داو طلبانه ی خود او به خرس الدنیا و خوک الاخره و دیوانگی همیشگی تبدیل می شود.
    بنگرید به آیات ۴۵ سوره ق و ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف

  • مسئولیت جلوگیری از انحراف دینی و مذهبی بعهده ی کیست؟؟؟!!!
    --
    ببینید!!! این همه انتقادها که اکثر صاحبان آنها با تکیه یه آیات قرآن ادعای قرآنی وعقلی یودن آنها را دارند علیه طرز دین داری و مذهب داری رایچ مردم آشکار در صفحات سایتهای رسانه ای انجام می گیرند ؛ ولی افسوس هیچ دین شناسی در هیچ سطحی دیده نشد که با مسئولیت شناسی در تخصص خود محض رضای خدا به این انتقادها در همان سایتها پاسخ روشنگر بدهد و مردم را به حقیقت این انتقادهاآگاه سازد و آنان را از سر در گمی و گمراهی ، که احتمال دارد این انتقادها برای آنان ایجاد کنند ، نجات بدهد؟؟؟!!!
    براستی پاسخ روشنگر مستند و مستدل قرآنی و عقلی بی خدشه به این انتقادهای حیرت برانگیز مسئولیت کیست؟؟؟!!!
    مردم فهیم خرد گرا با این همه انتقاد روز مره ی بی پاسخ چگونه می توانند به درستی دین داری و مذهب داری خود اطمینان داشته باشند ، و بدانند آیا دین داری و مذهب داری آنان محض رضای خدا بوده یا با کج روی و انحراف دین داری و مذهب داری کرده اند ، و فردای قیامت با عدم آگاهی به دلایل درست بودن و نادرست بودن دین داری و مذهب داری خود چه عاقبتی در محضر خداوند حساب گر خواهند داشت؟؟؟!!!

  • غیر از این است که انسان قرآن را با شعور انتخاب می کند؟
    چند بار در قران اندیشیدن تشویق شده ( چه بصورت منفی یا بصورت مثبت )؟
    تازه از کسی بیشتر از وسع ش نمی خواهند.

  • کاسبی حرامی که هیچ بازدارنده ی قانونی ندارد
    ---
    چرا بسیاری از دلالان حرفه های گونانگون حرافی و قوالی اصرار دارند اهل بیت مظلوم پیامبر را با داستانهای اثبات ناپذیر کالا و سوژه ی ترویج و تبلیغ کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی خویش کنند؟؟؟!!!
    چرا باید این کاسبان حرام خور برای خود از جیب بی نوایان پاک دل نا آگاه بنام اهل بیت مظلوم پیامبر با حراج کردن جعلیات و دروغها و بافته های خود که ضد محکمات قرآن و عقل اند در مکاره بازارهای دین فروشی و مذهب فروشی پولها به جیب بزنند و جیبهای خود را از این پولهای حرام فربه کنند؟؟؟!!!
    چرا باید اجازه داد این کاسبان حرام خور از خدا بی خبر در پشت سر مردم پاک دل نا آگاه ؛ ساده باوری آنان را غافل از خشم خانمان بر افکن خداوند قهار با طنازی در خلوتهای عیش و نوش خویش به تمسخر بگیرند؟؟؟!!!
    چرا باید فعالیت کاسبی بی بند و بار دین فروشی در سایه نظام مبارک اسلام ، که مهم ترین وظیفه ی پیامبر گونه آن مصون نگه داشتن دین ومذهب از تحریف و جعل و دروغ دلالان دین فروش است ، بی هیچ باز دارنده ی قانونی بیشتر رواج پیدا کند؟؟؟!!!
    چرا از این حرام خورها خواسته نمی شود درستی بافته های خود را در باره پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت که آکنده از جعلیات و دروغهای تفرقه افکن و فتنه انگیز و ضد حقایق وحدت بخش قرآن و عقل اند با روشهای علمی معتبر و با عرضه به شناختهای قرآن و اصول عقلی به اثبات برسانند؟؟؟!!!
    چرا مراکز گوناگون متولی آموزش و تبلیغ دین و مذهب با پشت کردن به نداهای آشکار و حدت بخش قرآن ، در مقابل بی بند و باری این حرام خورهای عوام فریب هتاک فتنه بر انگیز تفرقه افکن که بر ستیز علیه محکمات قرآن و عقل اصرار می ورزند و با داستانهای آکنده از جعل و دروغ هیچ حرمت و حیثیت دینی و مذهبی برای مکتب و رسالت توحیدی و وحدت بخش پیامبر اکرم و اهل بیت مظلوم آن حضرت باقی نگذاشته اند ؛ سکوت و مدارا یاتشویق را پیشه ی خود کرده اند؟؟؟!!!
    کدام دلیل محکم و قطعی قرآنی و عقلی دامن زدن به تفرقه افکنی و فتنه انگیزی میان مسلمانان را بنام سنت حسنه به مسلمانان توصیه کرده است که این کاسبان حرام خور آن را برای خود در تفرقه افکنی و فتنه انگیزی علیه امت اسلامی و بنفع استکبار و صهیونیسم ؛ توجیه عدول ناپذیر برای اصرار بر ادامه ی فتنه های خود قرار داده اند؟؟؟!!!

  • اگر اعتراضی هست به کجای حرفهای ازغدی معترض اید؟
    اگر اعتراضی نیست ارتباط حرفهای شما و حرفهای ازغدی در کجاست؟

  • در کدام دانش و در کدام اندیشه و در کدام دلیل و در کدام قانون آمده است تنها شرط کامنت گذاری روی هر نوشته ای داشتن اعتراض است و آگاه سازی مردم به لازمه های اصولی موضوع و محتوای نوشته نیست؟؟؟!!!

  • در جواب میهمان 99/11/9 ساعت 01:07
    مهمان99/11/5 ساعت 09:21 پیوند ثابتپاسخ
    غیر از این است که انسان قرآن را با شعور انتخاب می کند؟
    چند بار در قران اندیشیدن تشویق شده ( چه بصورت منفی یا بصورت مثبت )؟
    تازه از کسی بیشتر از وسع ش نمی خواهند.

    در اینجا هم همین جواب کفایت می کند """ شعور """.

  • مهمان 99/11/11 ساعت 12:07

    چرا دین شناسان و مذهب شناسان پایبند وظیفه روشنگری علمی در رسانه ها نیستند؟
    ---
    بیشتر مخاطبان این بنده ی ناچیز در روشنگریهای قرآنی و عقلی در این گونه نوشته ها ؛ دین شناسان و مذهب شناسان است که وظیفه ی آگاه سازی مردم به اصول دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی و جلو گیری از از انحراف و گمراهی مردم در این زمینه را به دوش دارند.
    افسوس که تا کنون دیده نشده است هیچ یک از سطوح و مراتب گوناگون دین شناسان به وضعیت رایج انحرافها وکج رویهای دینی و مذهبی مردم ؛ در پاسخ به این نوشته ها ، که صفحات پایگاه های اطلاع رسانی امروزه پر می کنند ، برای اثبات صحت و سقم ادعاهای این نوشته ها هیچ مسئولیت شناسی و هیچ وظیفه شناسی در زمینه ی روشنگری مستدل و مستند علمی قرآنی و عقلی در رسانه ها از خود نشان نداده اند.

  • سلام.کامل ترش رو خود خدا در قران گفته،کسانی،که تمام روز در حال نماز هستن! یعنی کسی پیدا میشه 24 ساعت روز در حال نماز خوندن باشه؟! اصلا باشه،تمام ساعت روز نماز میخونه! خوابش چی؟! خوابش چطور نماز میخونه؟!.معنی این است،هدف و مرگز و زندگی این افراد جلب رضایی خدا است.چون هر لحظه با انجام کارها درست به خدا نزدیک تر میشون.!در حال عبادت هستن و ذکر گویی خدا هستن! یعنی کسی که درستکار باشد همه چیزش باارزش میشود.حتا غذا خوردنش! حتا خوابش! و.. چون همه زندگیش برای خداست.(*البته در کنار واجبات الهی، و حتما باید باشد،نبودش بطور کل،مفهوم انسان درستکار را از بین می برد).

  • اگر چه ناقص است و حدس زدن در این مورد غلط اما احساس می کنم که پیام این است : از عاشورا تا عاشورا از رمضان تا رمضان ، از نماز صبح تا نماز ظهر و عصر و از آنجا تا مغرب و عشا و سپس تا نماز صبح باید مسلمان باشیم.

  • چرا موضوع این روشنگری را ناقص پخش کرده اید؟؟؟!!!