حاج مهدی رسولی | اون زمان که نه زمین بود نه زمان


سرود | اون زمان که نه زمین بود نه زمان
بامداحی: حاج مهدی رسولی
شاعر: حمید رمی
پست‌ویژه #ولادت_حضرت_زهرا

ویژه‌ مراسم‌ میلاد‌ حضرت ‌زهرا(سلام‌الله‌علیها)
هیئت ثارالله زنجان
پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸


+ 
13

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 99/11/18 ساعت 12:46

    دین داری و مذهب داری بی ارزش کدام است؟
    ---
    اگر بدون درک قرآنی و عقلی از شناختهای محکم و مفصل قرآن به دین داری و مذهب داری بپردازیم؛ با هدفی پوچ و بی ارزش و تهی از هرگونه معنای پویایی و سازندگی خدا پسندانه ، به سوی خداوند حرکت کرده ایم ، و این گونه دین داری و مذهب داری بحکم قرآن نزد خداوند پشیزی ارزش نخواهد داشت.
    پیروی از سنت پیامبر و امامان از عترت مطهر آن حضرت اگر خواستار رضای خداوند و پیامبر و اهل بیت آن حضرت هستیم نیز بی تردید می باید همراه با همین درک انجام گیرد.
    بنگرید به آیات : ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف

  • مهمان 99/11/16 ساعت 13:23

    اصل غفلت ناپذیر ارزیابی احادیث و روایات منسوب به معصوم چیست؟
    ---
    میلیاردها از گواهیهای بشری برای ارزیابی احادیث و روایات منسوب به دین و مذهب ، بدون اثبات علمی هماهنگ و منسجم بودن این احادیث و روایات با شناختهای محکم و مفصل قرآن و با اصول استدلال عقلی ، نزد خداوند پشیزی ارزش ندارند .
    پیروی از احادیث و روایاتی که با محکمات قرآن و با اصول استدلال عقلی تضاد و تعارض دارند بحکم قرآن گناه کبیره ی نابخشودنی و مجازات الهی بخشش ناپذیر دارد.
    اصل بنیادین غفلت ناپذیر برای اثبات و پذیرفتن درستی و راستی احادیث و روایاتی که بنام دین و مذهب به معصوم نسبت داده می شوند؛ هماهنگ و منسجم بودن این احادیث و روایات با شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و امکان اثبات این درستی و راستی با اصول متین و خدشه ناپذیر استدلال عقلی است.
    دین شاسان در راستای ترویج فرهنگ بهره برداری از احادیث و روایات منسوب به دین و مذهب ، برای جلوگیر از هرگونه انحراف و کج روی در دین و مذهب ؛ موظف اند اصول بنیادین غفلت ناپذیر قرآنی و عقلی ارزیابی این احادیث و روایات را همیشه به دین داران با تاکید مکرر یاد آوری و گوشزد نمایند.
    بی توجهی به این اصول حیاتی و سرنوشت ساز ارزیابی احادیث و روایات بحکم قرآن و عقل حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری را بشر را تباه می کند .
    این بی توجهی گناه کبیره ای است ، که خداوند با وجود هدایتهای آشکار و رسای قرآن در دست همه ی بشر که درستیها و نادرستیها را بگونه ای رسا و سرشت نشین آشکار می کنند ؛ هرگز آن را نمی بخشد.
    بنگرید به آیات : ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف

  • مهمان 99/12/13 ساعت 22:50

    عقل و علمت که به چالش کشیده شد

  • با چه جرئت و فقط با شعار، همه چیز را به چالش بی سر و ته می کشیم ؟!

    احادیث خلقت نور اهل بیت (علیهم السلام) :

    1-مفاتیح الغیب، فخر رازى، ج‏6، صفحه 525
    2- المستدرك، حاكم نیشابوری، ج2، صفحه 609
    3- ینابیع الموده، قندوزی حنفی ، ج1، ص45
    4- مسند احمد بن حنبل، ج ، 127
    5- لسان المیزان، ابن حجر، ج ، ص 180
    6- ینابیع الموده، قندوزی حنفی، ج1، ص46
    7- بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 40، ص43
    8- كشف الغمة في معرفة الأئمة، اربلی، ج‏1، ص 457
    9- بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج،25 ص17
    10- بحارالانوار، علامه مجلسی، ج25 ص23
    11- بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 54 ص 195.
    12- دلائل الإمامة، ص448
    (13) بحار الأنوار ، جلد ‏35، صفحه 30 -29
    (14) كشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين (عليه السلام)، صفحه11
    (15) علل الشرائع، جلد ‏1، صفحه 209 - 208 - بحار الأنوار، جلد ‏35 ، صفحه 34
    (16) الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، جلد ‏1، صفحه 230- 229 - بحار الأنوار، صفحه ‏35 ، صفحه 69 - كنز الفوائد، جلد ‏1، صفحه 183
    (17) الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ترجمه و شرح غفارى، جلد ‏2، صفحه 400 - 398
    و ....

    توبه حضرت آدم (علیه السلام) به واسطه اسماء خمسه مطهر :

    فَتَلَقَّی آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کلِماتٍ فَتابَ عَلَیهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ [37-بقره]
    سپس (حضرت) آدم از پروردگارش کلماتی دریافت داشت؛ و خداوند توبه او را پذیرفت؛ چرا که خداوند توبه پذیر و مهربان است.

    طبق آنچه از روایات شیعه و سنّی استفاده می شود، مراد از کلماتی که آدم به وسیله آن توبه نمود، آیاتی از قرآن(23- اعراف) و نیز توسّل به بهترین خلق خدا یعنی حضرت محمّد و اهل بیت او علیه و علیهم السلام است. چنانکه در تفسیر درّالمنثور از ابن عباس نقل شده است که آدم برای پذیرش توبه اش، خداوند را به این نام ها قسم داد: «بحّق محمّد و علی و فاطمة و الحسن و الحسین».
    مجمع البيان، جلد اوّل، صفحه 89.

    احقاق الحق، جلد 3، صفحه 76،77
    الدّرّ المنثور، جلد 1، صفحه 60( به نقل از احقاق الحق، جلد 3، صفحه 78).
    معارج النّبوّة، ركن 2، صفحه 9( به نقل از احقاق الحق، جلد 3، صفحه 78).
    ينابيع المودّة، صفحه 97( به نقل از احقاق الحق، جلد 3، صفحه 79).

    علامه مجلسی (ره) این روایت را نقل می‌کند:
    وَ إِنَّ نُوحاً لَمَّا رَکِبَ السَّفِینَةَ وَ خَافَ الْغَرَقَ قَالَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ به حقّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ لَمَّا أَنْجَیْتَنِی مِنَ الْغَرَقِ فَأَنْجَاهُ اللَّهُ مِنْه‌؛[بحارالانوار، ج26، ص319] و نوح وقتی که بر کشتی سوار شد و از غرق شدن ترسید؛ به خدا عرض کرد: خداوندا! من از تو می‌ خواهم به ‌حق محمد و آل محمد مرا از غرق شدن نجات دهی! پس خدا او را نجات داد.

    توسل حضرت یوسف (علیه السلام) در چاه :
    بحارالانوار ج12، ص247 ـ248؛ تفسیر قمی، ابوالحسن علی بن ابراهیم قمی، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، بیروت، اول، 1412 ق، ج1، ص355.

    اطلاعات بیشتر در مورد ( توسل انبیا علیهم السلام به انوار مقدس ) را در کتاب علامه حسينی طهرانی، معادشناسی، ج ۹، صص ۲۰۴-۱۹۵ مطالعه بفرمایید .

    بعضی کلمات مداح نیز به ( احادیث لولاک) مرتبط است که علما بعضی شان را کم اعتبار دانسته اند.

    اما خلق انوار مقدس در مباحث (مخلوقات اول، اول صادر، عقل اول و...) بررسی کلامی و حکمی می شود.

    گفتی که باطل است کدامین و حق کدام ؟
    حق روشن است و باطل آنکه این سؤال کرد!

  • با سلام.
    مداحی مشکل داره.
    هر چند مداح عزیز در قسمتی از این خرافات مخلوط مقصر هست، ولی مقصر اصلی شاعر آقای حمید رمی هست.

  • مهمان 99/11/15 ساعت 11:11

    با چه جرئت اهل بیت پیامبر را بازیچه ی تخیلات خود قرار می دهیم؟؟؟!!!
    ---
    بافتن تخیلات ذهنی قرآن ستیز و خرد گریز بنام دین و مذهب و بنام بندگان مقرب خدا که بیشتر با دست آویز قرار دادن احادیث و روایات غیر قابل اثبات مخدوش به جعل و دروغ ؛ توسط مداحان و روضه خوانان و بسیاری از منبریان جاهل به شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی بی هیچ گونه احتیاط و پرهیز انجام می گیرد ؛ دین قرآنی خدا و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر را با ساخته و پرداخته های پوچ ذهن ناقص بشر آلوده می سازد و لوث می کند و مردم را به گمراهی سوق می دهد.
    این ساخته و پرداخته های تخیلی ذهن بشر با جعلیات قرآن ستیز و خرد گریز غیر قابل اثبات ؛ اصالت الهی بودن دین و مذهب را با در آمیختن با بافته های ذهن بشر ، لوث و نابود می سازند.
    بی پروایی بشر در گرایش به ساخته و پرداخته های ذهن خود بنام دین و مذهب او را به مجازاتهای سنگین ابدی بخشش ناپذیر هلاکت بار هشدارهای قرآن دچار می کند.
    مهم ترین وظیفه ی دین شناسان قرآن شناس این است که همیشه متدینان را به هشدارهای قرآنی آگاه سازند و راه نجات از هلاکت و عذاب ابدی را ، که بی تردید سر انجام و حاصل پیروی از من در آوردیها و خرافات و جعلیات پوچ و غیر قابل اثبات است ، باتکیه به اصول قرآنی و عقلی برای متدینان هموار سازند.
    اگر دین شناسان قرآن شناس و همه ی متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب این وظیفه ی الهی را سر لوحه ی واجبات دینی و مذهبی خود قرار ندهند در مجازات گناه کبیره ی پیروی از من در آوردیها و خرافات و جعلیات پوچ سهم بزرک از عذاب الهی را بحکم قرآن از آن خود خواهند داشت.
    به این هشدارهای قرآنی انکار ناپذیر با چشم و دل بصیرت گرا با دقت توجه کنیم: « وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا . رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا » ﴿ آیات ۶۷ و ۶۸ سوره أحزاب ﴾ و همچنان : « قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ فِي النَّارِ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَهَا حَتَّى إِذَا ادَّارَكُوا فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِنَ النَّارِ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَكِنْ لَا تَعْلَمُونَ . وَقَالَتْ أُولَاهُمْ لِأُخْرَاهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِنْ فَضْلٍ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْسِبُونَ . إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّى يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ . لَهُمْ مِنْ جَهَنَّمَ مِهَادٌ وَمِنْ فَوْقِهِمْ غَوَاشٍ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الظَّالِمِينَ» ﴿آیات ۳۸ تا ۴۱ سوره أعراف﴾.