عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • شیما 00/2/23 ساعت 06:25

    عالی

  • مهمان 99/11/15 ساعت 11:28

    با چه جرئت اهل بیت پیامبر را بازیچه ی تخیلات خود قرار می دهیم؟؟؟!!!
    ---
    بافتن تخیلات ذهنی قرآن ستیز و خرد گریز بنام دین و مذهب و بنام بندگان مقرب خدا که بیشتر با دست آویز قرار دادن احادیث و روایات غیر قابل اثبات مخدوش به جعل و دروغ ؛ توسط مداحان و روضه خوانان و بسیاری از منبریان جاهل به شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی بی هیچ گونه احتیاط و پرهیز انجام می گیرد ؛ دین قرآنی خدا و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر را با ساخته و پرداخته های پوچ ذهن ناقص بشر آلوده می سازد و لوث می کند و مردم را به گمراهی سوق می دهد.
    این ساخته و پرداخته های تخیلی ذهن بشر با جعلیات قرآن ستیز و خرد گریز غیر قابل اثبات ؛ اصالت الهی بودن دین و مذهب را با در آمیختن با بافته های ذهن بشر ، لوث و نابود می سازند.
    بی پروایی بشر در گرایش به ساخته و پرداخته های ذهن خود بنام دین و مذهب او را به مجازاتهای سنگین ابدی بخشش ناپذیر هلاکت بار هشدارهای قرآن دچار می کند.
    مهم ترین وظیفه ی دین شناسان قرآن شناس این است که همیشه متدینان را به هشدارهای قرآنی آگاه سازند و راه نجات از هلاکت و عذاب ابدی را ، که بی تردید سر انجام و حاصل پیروی از من در آوردیها و خرافات و جعلیات پوچ و غیر قابل اثبات است ، باتکیه به اصول قرآنی و عقلی برای متدینان هموار سازند.
    اگر دین شناسان قرآن شناس و همه ی متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب این وظیفه ی الهی را سر لوحه ی واجبات دینی و مذهبی خود قرار ندهند در مجازات گناه کبیره ی پیروی از من در آوردیها و خرافات و جعلیات پوچ سهم بزرک از عذاب الهی را بحکم قرآن از آن خود خواهند داشت.
    به این هشدارهای قرآنی انکار ناپذیر با چشم و دل بصیرت گرا با دقت توجه کنیم: « وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا . رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا » ﴿ آیات ۶۷ و ۶۸ سوره أحزاب ﴾ و همچنان : « قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ فِي النَّارِ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَهَا حَتَّى إِذَا ادَّارَكُوا فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِنَ النَّارِ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَكِنْ لَا تَعْلَمُونَ . وَقَالَتْ أُولَاهُمْ لِأُخْرَاهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِنْ فَضْلٍ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْسِبُونَ . إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّى يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ . لَهُمْ مِنْ جَهَنَّمَ مِهَادٌ وَمِنْ فَوْقِهِمْ غَوَاشٍ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الظَّالِمِينَ» ﴿آیات ۳۸ تا ۴۱ سوره أعراف﴾.

  • مهمان 99/11/16 ساعت 13:23

    در عجبم چگونه دریغ از استدلال این همه نمایش می رود!

  • آیا میدانید دعای فَرَج آموزش توحید است ؟

    بررسی فراز هایی از این دعا :

    الهی ! .... أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ
    خداوندا ! ....پشتیبان تویی و شکایت تنها بجانب تو است [ توان کرد ] و در سختی و آسانی تنها بر تو اعتماد است،

    اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ ...
    خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، آن صاحبان فرمانی که اطاعتشان را بر ما فرض نمودی و به این سبب مقامشان را به ما شناساندی،
    پس به حق ایشان به ما گشایش ده ...

    یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ، یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِی فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِی فَإِنَّکُما ناصِرانِ.

    ای محمّد و ای علی، ای علی و ای محمّد، مرا کفایت کنید همانا که شما کفایت کنندگان منید و یاری ام دهید که همانا شما یاری کنندگان من هستید،

    یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ،
    یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.

    ای مولای ما ای صاحب زمان، فریادرس، فریادبرس، فریادرس، مرا دریاب، مرا دریاب، مرا دریاب، اکنون، اکنون، اکنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب،
    ای مهربان ترین مهربانان به حق محمّد و خاندان پاک او [دعایم را مستجاب کن].


    اول دعا راز و نیاز و مدد جویی با خداست، وسط دعا: درود خدا را بر حضرت خاتم (ص) و خاندان پاک ایشان می فرستد، باز با خداوند، سخن از کسانی است که او برای هدایت و نصرت بندگان، امرشان داده و نزد خدا مکرَم و آبرو دار هستند، آخر دعا نیز خداوند را مخاطب قسم قرار داده که دعایش را مستجاب گرداند.

    نیز پس از اشاره به بندگان مقرب الهی در دعا که خداوند اطاعتشان را واجب کرده و جایگاهشان را به ما شناسانده؛ با ایشان سخن گفته و تایید معرفت به جایگاهشان می کند، و همچنین با آخرینشان صحبت می کند؛ در این زمان که هرکس مدعی فهم شریعت حق و دین پیامبر توست، نجاتمان ده که تو ذخیره و بقیه الله هستی و بلا و گرفتاری بر ما زیاد شده !


    حالا آیه ی ذکر شده در خطاب به پیامبر(ص) در مورد تهدید کافران :
    أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ ۖ وَيُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِنْ دُونِهِ ۚ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ(زمر-36) وَمَنْ يَهْدِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ مُضِلٍّ ۗ أَلَيْسَ اللَّهُ بِعَزِيزٍ ذِي انْتِقَامٍ(37)

    آيا خدا كفايت‌كننده بنده‌اش نيست؟ و [كافران‌] تو را از آنها كه غير اويند مى‌ترسانند و هر كه را خدا گمراه گرداند برايش راهبرى نيست.
    و هر که را خدا هدایت کند، او را هیچ گمراه کننده ای نخواهد بود. آیا خدا توانای شکست ناپذیر و صاحب انتقام نیست؟


    آیا کفایت خدا بر بندگان یعنی آنکه
    تعیین تکلیف کنیم برایش از چه راهی ربوبیت کند؟ با چه چیزی هدایت کند، روزی دهد؟ از چه وسیله ای فیض دهد؟!

    وهابیان که از استاد درس می گیرند، به طبیب مراجعه دارند، دستمزد از سعودی می گیرند، از آشپز و کشاورز خوب می خورند و ...
    خدا برای بنده اش کافی است دیگر بروند بشینند یه جا وسط کویر نجد، از خدا بخواهند بهشون غذا برسونه، طبیب برسونه، به اون پرنده ای هم که واسطه شده روزی برای گنجشک میبره دقت نکنند، اون پرندهه شیعه است انگار!! ولی خدا برای بنده اش کافیه و الان بدون وسیله براشون همه امور رو خدمات میده!
    بعد خوب که کنف شدند،
    بروند سر قبر پرسی کوکس، ویلیام شکسپیر ، جون فیلبی، لورنس و همفر بگویند چه مرضی داشتند که این محمد ابن عبدالوهاب را هوایی کردند؟!

  • مهمان 99/11/15 ساعت 11:27

    هیچ توجیه گری عوام فریب با مغلطه گویی ؛ سخیف تر از این توجیه گری که در این نوشته با بی سوادی یا با غرض ورزی شیادانه سره و ناسره را با هم قاطی می کند و عقل مردم را به تمسخر گرفته است شاید در دنیا وجود نداشته باشد.

  • مهمان 99/11/17 ساعت 23:59

    چون تو گفتی، گشت از وصف تو، او بی سواد !
    چون غرض بینی، ببین بر رک و راست !
    تو گر نماینده عقل مردم تویی،
    هر دو خطت، همه سر به سر محتوا و دلیل!
    تمسخر بکردی، نباشی حریف ..
    بجوی آب و زود معطل مکن، بسوخت وهابی و نقشه اش هر دوجا !

  • مهمان 99/11/16 ساعت 13:23

    چون تو گفتی، هم او گشت بی سواد!
    غرض چون ندیدی ، دگر کور شدی رک و راست !
    تو گر نماینده ی عقل مردم شدی، تمسخر بکردی، نباشی حریف !
    نه آنکه سراسر دو خطت بود پر دلیل ! چنین مغلطه،کس نیاورد پدید !
    بجوی آب، بریز زود و مَعطل مکن ! چو سوخت نقشه و جای وهابیت هر دوتا !
    (نثر آهنگین )

  • آیا می دانید این دعا که " یا محمّد یا على اکفیانى فانکما کافیاى" الحاد یا شرک است؟(ای محمّد وعلی مرا کفایت کنید که شما دو تن مرا کافی هستید).

    أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ ...(زمر:۳۶)

    «آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست‌؟ ...»

    اینجا خدا را براى بندگان کافى دانسته، و کفایت خود به معنى بى نیازى نسبت به دیگرى است، روى این اصل در غیر خدا نه کفایت کلى است و نه شرکت در کفایت، که اولى الحاد است و دومى شرک، و دعاهایى مانند" یا محمد یا على اکفیانى فانکما کافیاى" هرگز پذیرفته نیست، آرى نصرت و یارى و همیارى در ابعاد غیرالهى لازمه زندگى بشرى است، چنانکه" وانصرانى فانکما ناصراى" پذیرفته است، ولى کفایت فراتر از نصرت است و در انحصار خداست.

    ...

    البته قابل به ذکر است آیت الله صادقی تهرانی مدتی بعد در این مساله تغییر نظر داد و این عبارت " یا محمد یا على اکفیانى فانکما کافیاى" را با توجیه زیر صحیح دانست :

    «یامحمّد یاعلى اکفیانى فانّکما کافیان» یوجّه بأنّ محمداً هو القرآن، والقرآن محمد(ص) کما قال الله تعالى «وما علّمناه الشعر وما ینبغى له ان هو الا ذکر و قرآن مبین»(۳۶/۶۹) «ذکراً * رسولاً» ثم علىٌّ مع القرآن والقرآن مع على(ع) فانهما کافیان بکفایة القرآن: «أولم یکفهم أنّا أنزلنا علیک الکتاب یتلى علیهم»(۲۹/۵۱).

    ترجمه فارسی: « یا محمّد یا على اکفیانى فانّکما کافیان » توجیه می شود به اینکه محمد همان قران است و قران همان محمد است چنانجه خدا می فرماید :(و به او شعر یاد ندادیم و سزاوارش هم نیست او (محمد)نیست مگر یادواره و قرانی روشنگر) سپس علی با قران است و قران با علی پس محمد و علی کفایتگرند به کفایتگری قران (آیا کفایتشان نکرد این کتاب که بر تو نازل کردیم (و) بر انان می خوانی» (۲۹/۵۱)

    منبع : ترجمان فرقان آیت الله محمد صادقی تهرانی

    برگرفته شده از rasoulan.blog.ir

  • معنای کافی بودن در اینجا در حقیقت متوسل شدن به آن حضرات است یعنی می گوییم شما برای توسل به درگاه خداوند و نصرت ما از دیگر خلایق کافی هستید.
    و توسل به جایگاهی است که نزد خداوند دارند چنان که قرآن کریم حضرت موسی و حضرت عیسی علیهماالسلام را صاحب جاه و منزلت نزد خدا معرفی کرده مقام پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) از همه پیامبران برتر است: «ومِنَ الَّیلِ فَتَهَجَّد بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسی اَن یَبعَثَکَ رَبُّکَ مَقامًا مَحمودا»، «ولَسَوفَ یُعطیکَ رَبُّکَ فَتَرضی»
    و همان گونه که در امور مادی و طبیعی مانند برطرف شدن گرسنگی به غذا توسل می‌جوییم، در امور معنوی چون تقرب به خداوند به علل برتر یعنی انبیا و اولیا توسل پیدا می‌کنیم، زیرا خداوند دنیا را دار وسایط و اسباب قرار داده و آنان مجرای فیض الهی‌اند در مقام امیرمومنان علی علیه السلام هم هیچ شکی نیست چرا که ایشان جانشین بحق رسول الله و منصوب از جانب خداوند می باشند

  • دین شناسان، مذهب شناسان و حتی شاگردانشان پایبند وظیفه روشنگری علمی در رسانه ها هستند، متاسفانه مقبول دین شناسان لفظی، نمی افتد!

  • مهمان 99/11/11 ساعت 12:08

    چرا دین شناسان و مذهب شناسان پایبند وظیفه روشنگری علمی در رسانه ها نیستند؟
    ---
    بیشتر مخاطبان این بنده ی ناچیز در روشنگریهای قرآنی و عقلی در این گونه نوشته ها ؛ دین شناسان و مذهب شناسان است که وظیفه ی آگاه سازی مردم به اصول دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی و جلو گیری از از انحراف و گمراهی مردم در این زمینه را به دوش دارند.
    افسوس که تا کنون دیده نشده است هیچ یک از سطوح و مراتب گوناگون دین شناسان به وضعیت رایج انحرافها وکج رویهای دینی و مذهبی مردم ؛ در پاسخ به این نوشته ها ، که صفحات پایگاه های اطلاع رسانی امروزه پر می کنند ، برای اثبات صحت و سقم ادعاهای این نوشته ها هیچ مسئولیت شناسی و هیچ وظیفه شناسی در زمینه ی روشنگری مستدل و مستند علمی قرآنی و عقلی در رسانه ها از خود نشان نداده اند.