آخوند باز و آخوند بسته!/ علامه مجاهد آیت الله وفسی


ترویج فحشاء به اسم جذب حدأکثری


+ 
22

- 
3

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • احسنت! خدا علامه را حفظ کند و سلامتی شان دهد بیشتر !

    بعضی هم بجای آنکه ( جذب حداکثری ) رو تبیین کنند مثل ایشان،
    هم تهمت زدند به آیت الله خامنه ای و هم به دیگران !

    جذب حداکثری در خدمت اسلام باشد !

  • مهمان 99/12/16 ساعت 09:18

    هاها ها کسی به کسی تهمت نزده است بعضی هاهم از خدا وپیغمبر بالتر می روند ومی خواهند همه را به راه راست هدایت کنند!

    مثلا امام حسین که معصوم فقط یک نفر را جذب کرد به نام حر تو از معصوم بالاتر نیستی ! علی هم جاذبه دارد هم دافعه !

    حضرت علی (ع) : آن که جذب کند منافق است !

  • مهمان 99/12/17 ساعت 00:31

    مثال بسیار خوبی زدی !
    امام حسین علیه السلام همانند جدش رسول الله صل الله علیه و آله و سلم، هدفی داشت که آن سعادت بشر و دعوت بنی آدم به حق بود.
    که زهیر عثمانی مذهب را فراخواند و اجابت شد، اما شخصا به دیدار عبدالله ابن حر جعفی رفت و اجابت نشد ! تا نشان دهد که انسان در انتخاب سعادت و خیرش آزاد است !
    نمونه های دیگرش (یزید ابن مهاصر) که به نقلی از سپاه حر به امام پیوست، ( سعد بن حارث و ابوالحتوف) که از خوارج بودند ! (وهب مسیحی به همراه مادر و نو عروسش) که به دم مسیحایی حضرت مسلمان شدند !

    حضرت با سخنرانی های متوالی شبانه روزی و دعوت مردم به حق در عین اینکه هیچ اجباری بر ماندنشان نبود، نشان دادند که برای نجات جان خویش تقلا نمی کنند بلکه می خواهند تعداد بیشتری از مردم را با خود به بهشت و سعادت ببرد! چراکه 10 نفر یا 60 نفر یا 75 نفر تعداد یاران ایشان تاثیری بر نتیجه ی جنگ با سپاه عمر سعد ندارد !
    امام حسین فقط به خودش، خانواده اش، یک نفر و دو نفر نمی اندیشید ! همان که به سببش در مجلس شام هم بزرگ نصرانی ها به اسلام گرویده و شهید شد! در طول تاریخ تا همکنون در جهان به واسطه همین حرکات و سخنان ایشان، افراد مختلف جذب حقانیت امام حسین علیه السلام و دین اسلام می شوند!

    از طرفی حضرت علی علیه السلام قبل از درهم کوبیدن خوارج در نهروان، جناب ابن عباس و حضرت امام حسن علیه السلام را برای موعظه و نصیحت و خیرخواهی به سمتشان روانه داشت !

    این تلاش های هریک از این انسان های متعالی(از 124 هزار پیامبر و ائمه هدی علیهم السلام ) برای جامعه خویش از خطبه ها، روشنگری ها، مبارزه با جهل ها و آمال پست و دنیا طلبی های کور، جان فدایی ها و تحمل زجر های خویش و عزیزانشان در برابر خداوند متعال، نشان از اهمیت مسئولیت اجتماعی در نگاه خداوند داشته است !

    این جمله که (حکومت ها وظیفه ندارند مردم را به بهشت ببرند) را به (مردم وظیفه ندارند در راه هدایت یکدیگر بکوشند ) تبدیل نکنید!
    وقتی این مبحث کلامی را مطرح می کنید و با شواهد نقض کننده در عمل ائمه علیه السلام مواجه می شوید، احتمال بدهید که باید دقت بیشتری در برداشت از مبحث کلامی داشته باشید!

    به هر حال آن شواهد تاریخی که از جملات قرآن می آورید( مبنی بر کم بودن تعداد هدایت شدگان ) به هیچ وجه جوازی بر دست کشیدن از هدایت عمومی نیستند مگر آنکه مبارزه آشکار علیه حق بپردازند و حال آنکه اتمام حجت شده باشد ! ( با آنکه شخصی مثل فرعون معلوم الحال است اما خداوند موسی را به سوی گفت و گوی رو در رو با فرعون دعوت می کند، فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ) !

    و کلیم الله فرمود( وَالسَّلَامُ عَلَىٰ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَىٰ) ! مامور به انجام وظیفه ایم، تکلیف داریم خود و دیگران را بحق دعوت کنیم ! حال چه تعدادی پیروی می کنند دلیل بر غلط بودن راه نیست ! ( یونس علیهم السلام نیز متوجه وظیفه شد که نا امیدی از هدایت پذیری قومش اشتباه است)!

    ب) در آسیب شناسی جذب حداکثری
    بدیهی است که جذب حداکثری به سمت اصول اسلامی است و نبایداز اصول به بهانه جذب بیشتر، عقب کشید و نیز نباید از هر روشی برای جذب استفاده کرد( روش ماکیاولی غلط است )

    ج) در لزوم دافعه
    باز هم بدیهی است که بر اساس شعار لا اله الا الله و اصل تولی و تبری در اسلام، می بایست نفی ناحق و دفع باطل کرد! همچنین مجاهدت با مبارزین حق ستیز اصل است !
    نیز طرد و خواری منافق و اعراض از باطل !

    حق ستیز،حق گریز،حق خواه، حق جو، حق طلب!
    مراتب ایمان افراد مختلف است و نباید خود را معیار و پذیرش حق بدانیم !
    باید زمینه رشد و هدایت پذیر بودنِ عموم مردم را باتوجه به سطوح مختلف مردم در پذیرش حق و استعداد کسب شده در ایمان پذیری را در نظر گرفت و ایجاد کرد!

  • مهمان 99/12/17 ساعت 11:09

    کسی مثل علی دلسوز باشد مطلقا رحم نمی کند و منتظر رضایت مردم نمی شود. عین پدر و مادر دلسوزی که به زور کتک دست و پای بچه خود را می بندند و به او آمپول می زنند. حالا هر قدر هم آن بچه نادان بدش بیاید.
    تو خیال کرده ای کارهای پیغبران مورد رضایت مردم بود؟ آیا مردم از ابراهیم بری نشدند وقتی دیدند او همه مقدساتشان را شکسته است؟*
    اما اینکه مرتب از امثال شما می شنوم که می گویید خدا به موسی گفت "با ملایمت با فرعون معلوم الحال سخن بگو شاید بخواهد بازگردد و توبه کند "
    اما شرمتان باد که نمی گویید این قول لین و مهربان فقط برای بار اول بود که فرعون برای نخستین بار در عمرش قرار بود با دعوت حق آشنا شود.
    اما بعدا که تکذیب کرد و ایمان نیاورد چه؟ باز هم قول لین در کار بود؟ یا زبان تبلیغ به زبان عذاب و مجازات تغییر کرد؟
    سوره اعراف آیه 133
    فارسلنا علیهم الطوفان و الجراد و القمل و الضفادع و الدم ایات مفصلات فاستکبروا و کانوا قوما مجرمین )

    ما هم با مردمی طرف هستیم که اتفاقا بهتر من و شما حلال و حرام و خوب و بد را می دانند. اما آکاهانه و عامدانه سراغ بدیها می روند و می گویند حالا مگر ما گناه کنیم مگر چه می شود؟ دقیقا یعنی اینکه می گویند اگر خدا راست می گفت باید بر سر ما عذاب نازل می کرد و حالا که نکرده پس ما به کار خود ادامه خواهیم داد!
    این مردم از فرعون بدترند.
    آیا تو خیال کرده ای فرعون شاخ و دم داشته است؟ فرعون هم انسانی بود مثل بقیه. این فرعون در وجود همه ما ها هست. وقتی در مقابل دستور خدا تفرعن و گردنکشی کنیم می شویم فرعون. آری. آن زن بی حجاب هم فرعون است. آن قاضی فاسد هم فرعون است. آن بانک رباخوار هم فرعون است، آن معلم فاسد و بی دین که سر کلاس به جای درس دادن بچه ها را علیه اسلام تحریک می کند هم فرعون است و و...**قبلا برایت نوشتم و توضیح دادم که ادعای تمام نشدن حجت توسط امثال تو کذب محض است. حجت کاملا تمام شده است و هیچ کس بهانه ای ندارد که بگوید آگاه نبودم و کسی نبود که به شبهاتم پاسخ بدهد. و تازه کدام شبهه؟؟ واقعا مگر استدلال لازم است که تا یک زن بی حجاب بفهمد یک روسری و لباس گشاد راحت تر از ساعتها آرایش و لباسهای تنگ و بدن نما است؟ درست مثل اینکه خیال کرده اید مثلا یک سیگاری و یا کرامی با استدلال دست از مصرف آن چیزها بر می دارد! حال آنکه چنین نیست. اینها خودشان بهتر به غلط بودن کارشان آگاه هستند اما چون برایشان لذت دارد ادامه می دهند.
    و جالب اینکه هیچ گاه توضیح دادن ارزش کمربند ایمنی و کلاه کاسکت و بیمه هم اثر نکرد مگر تا وقتی که پلیس با قاطعیت ایستاد و برخورد کرد. همین الان تا راننده چشم پلیس را دور ببیند کمربند را باز می کند با آنکه می داند برایش مفید است!
    اما چرا؟
    چون علم داشتن مساوی عقل داشتن نیست.

    پس خود را به آن راه زدن کافیست.
    بیایید صادقانه بگویید عرضه و شهامت اجرای دستورات اسلام را نداریم و می ترسیم از اینکه انگ داعشی و خشونت طلب و ضدیت با حقوق بشر را بخوریم. پس با این حرفها خودمان را ول می زنیم و خیال می کنیم که خدا را هم گول زده ایم!!
    ** جالب اینکه عذابهای فرعونیان نظیر سیل و طوفان و ملخ و بلاهای دیگر مثل زلزله و تورم و نظایر آن همه با هم با هم دارد رخ می دهد اما بازهم مردم ما بیدار نمی شوند! خیال می کنند سنت الهی در مقابل جامعه اسلامی شبیه جامعه کفر است! و نمی دانند که دقیقا برعکس است و خدا از مردمی که با وجود دسترسی به هدایت کافر شدند بدجور انتقام می گیرد.

  • مهمان 99/12/11 ساعت 11:29

    سلام.با کلیات و بخشی از صحبت هاشون موافقم.ولی خوب همون روحانیون محترم تراز بالا هم باید تلاششون رو بکن که دین رو ساده بیان کن! یعنی مثل خود پیامبر باشن! پیامبری که در میان مردم بود،با مردم بود،بشدت دل میسوزند، و ساده و زیبا صحبت میکرد. حتا خود خدا در قرآن آسان و روان صحبت میکنه! اصطلاحا پیچیده و عمیق نمیاره در قرآن ضرب المثل بسیار ساده میزنه.اگر خدا می خواست پیچیده ترین ایه رو می فرستد! اما این کار رو نکرد و ساده و قابل فهم برای همه صحبت میکرد.(البته کد و رمز هم در ان است،که هرکس ایمان بهتره داشته باشد و بیشتر به خدا نزدیک تر باشد،ان را بهتر و زاویه دید بالاتر می ببیند!).عمیق صحبت کردن،مثل برخی فلسوف های غربی! که دقیقا دقیقا بحثشون برای آدم های بیکاری مثل خودشونه! و ازش سر در میارن(و بیشتر هم بری رو کم کنی!) علم بی حاصله! مثل همون جادوگری و ..!

  • مهمان 99/12/11 ساعت 09:08

    عکسی که گذاشتید درسته؟ حالا بیلیارد را قبول دارم ولی مگه بولینگ هم جزو آلات قمار هستش؟
    بازیش که برای من گرونه و تا حالا ۲ بار بیشتر بازی نکردم ولی اونجایی که من رفتم نه محیطش بد بود نه کسی قمار میکرد با بولینگ!! والا با همه چی میشه قمار کرد، شما با فوتبال، تنیس .... با همه چی. ولی بولینگ فکر نمیکنم جزو آلات قمار الآن شناخته بشه. توی فتواهای مراجع هم چیزی پیدا نکردم که به بولینگ کسی ایرادی گرفته باشه، البته اگه کسی مریض باشه،‌ با مقدسات هم میتونه قمار کنه یا گناهای دیگه.

  • سلام دوست عزیز

    به نظرم ایرادش آن باشد که با لباس قشری خاص به این ورزش پرهزینه رفته باشند !
    مردم صاحبان این لباس را سربازان همیشه بیدار و خستگی ناپذیر خدمت به بندگان خدا می دانند که شهریه دریافتی شان برای این کار ها نیست و اصلا وقت این نوع مثلا ورزش (تفریح )ها را ندارند ! اگرم که با درآمد و عنوان دیگر رفته اند، با همان لباس بیلیارد بروند بهتر است ! دست جوانی هم از محیط های نامناسب بیلیارد بگیرند و ببرند در محیط های مناسب تر بیلیارد یا هرچی دیگه، چه بهتر !