عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • رو که نیس، سنگ پا قزوینس که دارید.

    گزیده ای از سخنان رهبری:
    نوروز برای ملت ما، امروز عبارت است از اوّلاً : توجّه مردم به خدا. اوّلِ تحویلِ سال که می‌شود، مردم دعا می‌خوانند، «یا محوّل الحول والاحوال» می‌گویند، آغاز سال را با یاد خدا شروع می‌کنند، توجّه خود را به خدا زیاد می‌کنند. این، ارزش است. ثانیاً نوروز را بهانه‌ای برای دید و بازدید و رفع کدورتها و کینه‌ها و محبّت به یکدیگر قرار می‌دهند. این همان برادری و عطوفت اسلامی و همان صله‌ی رحم اسلام است؛ بسیار خوب است. ضمناً نوروز را بهانه‌ای برای زیارت اعتاب مقدّسه قرار می‌دهند؛ به مشهد مسافرت می‌کنند - که همیشه یکی از پرجمعیت‌ترین اوقات سال در مشهد مقدّس، اوقات عید نوروز بوده است - این بسیار خوب است. ۱۳۷۷/۰۱/۰۱

  • حق پذیر باشیم

    سایت رهبری را نگاه کنید و همچنین رساله ایشان را:

    س 1466: نظر حضرت‏عالی راجع به عید نوروز چیست؟ آیا همانند عیدهایی که مسلمانان آنها را جدی می‏گیرند مثل عید فطر و قربان، از نظر شرعی ثابت شده است یا اینکه فقط روز مبارکی محسوب می‏شود مثل روز جمعه و مناسبتهای دیگر؟
    ج: هرچند نصّ معتبری مبنی بر اينکه عيد نوروز از اعياد دينی يا ايام مبارک شرعی‏ باشد، وارد نشده است، ولی جشن گرفتن و ديد و بازديد در آن روز، اشکال ندارد، بلکه از اين جهت که صله رحم می‏باشد مستحسن است.

    س 1467: آیا آنچه راجع به عید نوروز و فضیلت و اعمال آن وارد شده، صحیح است؟ آیا انجام آن اعمال (اعم از نماز و دعا و غیره) به قصد ورود جایز است؟
    ج: انجام آن اعمال به قصد ورود، محل تأمل و اشکال است، بله انجام آنها به قصد رجاء و اميد مطلوب بودن، اشکال ندارد.

  • حرفتون به سخنان آقا باشه ، نه آیت ا... وفسی

  • شما که آقا آقا از دهانتان نمی افتد حتما یک نگاهی به رساله رهبری بیندازید ببینید ایشون در مورد نوروز و اعمالش چی گفتند ، به قصد ورود کسی حق نداره انجام بده و گرنه بدعت است

  • مهمان 99/12/28 ساعت 11:03

    در مورد چهارشنبه و سیزده به در بله ولی در مورد نوروز، این فقط یک نمونه از احادیثی که هست در مورد نوروز بقیه را میتونید در لینکی که گذاشته شده ببینید

    مجلسی محمدباقر، بحارالانوار، ج 56، ص 92
    منبع: https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4227/4308/30585/%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA


    معلی بن خنیس قال: دخلت علی الصادق جعفربن محمد، علیه السلام، یوم النیروز فقال، علیه السلام، اتعرف هذا الیوم؟ قلت: جعلت فداک، هذا یوم تعظمه العجم و تتهادی فیه، فقال ابوعبدالله الصادق، علیه السلام، والبیت العتیق الذی بمکة ما هذا الامر قدیم افسره لک حتی تفهمه. قلت: یا سیدی ان علم هذا من عندک احب الی من ان یعیش امواتی و تموت اعدائی! فقال: یا معلی! ان یوم النیروز هوالیوم الذی اخذ الله فیه مواثیق العباد ان یعبدوه و لایشرکوا به شیئا و ان یؤمنوا برسله و حججه، و ان یؤمنوا بالائمه، علیه السلام، و هو اول یوم طلعت فیه الشمس، و هبت به الریاح، و خلقت فیه زهرة الارض، و هو الیوم الذی استوت فیه سفینة نوح، علیه السلام، علی الجودی، و هو الیوم الذی احیی الله فیه الذین خرجوا من دیارهم و هم الوف حذر الموت فقال لهم الله موتوا ثم احیاهم (75) و هو الیوم الذی نزل فیه جبرئیل علی النبی صلی الله علیه وآله و هو الیوم الذی حمل فیه رسول الله صل الله علیه وآله امیرالمؤمنین علی، علیه السلام، منکبه حتی رمی اصنام قریش من فوق البیت الحرام فهشمها، و کذلک ابراهیم، علیه السلام، و هو الیوم الذی امر النبی، صل الله علیه وآله، اصحابه ان یبایعوا علیا، علیه السلام، بامرة المؤمنین، و هو الذی وجه النبی، صل الله علیه، علیا الی وادی الجن یاخذ علیهم بالبیعة له، و هو الیوم الذی بویع لامیرالمؤمنین، علیه السلام، فیه البیعة الثانیه، و هو الیوم الذی ظفر فیه باهل النهروان و قتل ذالثدیة و هو الیوم الذی یظهر فیه قائمنا و ولاة الامر و هو الیوم الذی یظفر فیه قائمنابالدجال فیصلبه علی کناسة الکوفة، و ما من یوم نیروز الا و نحن نتوقع فیه الفرج، لانه من ایامنا و ایام شیعتنا، حفظته العجم و ضیعتمو انتم ... (2) معلی بن خنیس گوید: در روز نوروز بر امام صادق علیه السلام وارد شدم، ایشان فرمودند که آیا این روز را می شناسی؟

    عرض کردم: فدایت گردم این روز، روزی است که غیر عربها (ایرانیان) آن را گرامی داشته و به یکدیگر هدیه می دهند، امام صادق، علیه السلام، فرمودند: قسم به خانه عتیقی که در مکه هست این (تعظیم و هدیه دادن) ریشه طولانی و قدیمی دارد و برای تو آن را توضیح می دهم تا از آن مطلع شوی، گفتم: ای آقای من چنانچه این مطلب را از تو بیاموزم برای من بهتر از زنده شدن مردگانم و مردن دشمنان من است. حضرت فرمود: ای معلی! نوروز، روزی است که خداوند در آن از بندگان خویش میثاق گرفت که جز او را عبادت و پرستش نکرده و به او شرک نورزند و به فرستادگان و پیامبرانش و نیز ائمه هدی ایمان بیاورند. نوروز اولین روزی است که خورشید در آن طلوع کرد و باد در آن وزیدن گرفت و در آن روز درخشندگی زمین خلق شد. نوروز روزی است که کشتی نوح بر کوه جودی کناره گرفت و نوروز روزی است که افرادی که از خانه های خود خارج شده و به آزمایش الهی از دنیا رفتند، مجددا به دنیا بازگشتند. در این نوروز است که جبرئیل بر پیامبر اکرم، صل الله علیه وآله، نازل شد و درست در همین روز است که پیامبر اسلام، حضرت علی را بر شانه خود گذاشت تا او بتهای قریش را از بیت الحرام پایین کشید و آنها را درهم شکست.

    نوروز روزی است که پیامبر به اصحابش دستور داد تا در مورد خلافت و ولایت مؤمنان با حضرت علی علیه السلام بیعت کنند و در همین نوروز بود که پیامبر، صل الله علیه وآله، علی، علیه السلام، را به سوی جنیان فرستاد برای او از آنان یعت بگیرد. نوروز روزی است که برای حضرت علی بیعت مجدد گرفته شد و نوروز روزی است که حضرت علی، علیه السلام، بر اهل نهروان پیروز شد و ذوالثدیه را کشت و نوروز روزی است که قائم ما در آن روز ظاهر می گردد و بالاخره نوروز روزی است که قائم ما در این روز بر دجال پیروز می شود و او را بر زباله دان کوفه آویزان می کند و هیچ نوروزی نیست مگر آنکه ما در آن روز توقع ظهور حضرت حجت، عجل الله تعالی فرجه الشریف، را داریم چرا که این روز، از روزهای ما و شیعیان ما است که عجم (ایرانیان) آنرا گرامی دشته ولی شما آنرا ضایع نمودید ...

  • در مورد این روایت و جعلی یا غیر جعلی بودن آن مرحوم علامه طهرانی داخل کتاب نوروز مفصل بحث کردن توصیه می کنم حتما بخوانید واقعا عالی است

  • البته که جناب علامه که بسیار هم محترم و شخصی هستند که نیاز به گفتن ندارند ایشون، یکی از علما هستند و علمای بسیار دیگری عید نوروز را تایید کرده اند یا لا اقل بدعت ندانسته اند
    مثل علامه حلی، آیت الله سیستانی، خود مقام معظم رهبری و حضرت امام، آیت الله خویی، شیخ صدوق، شیخ طوسی و در بسیاری از منابع و کتب معتبر شیعه
    روایات و احادیث آنقدر زیاد و فراوان هست که نیاز به آوردن در اینجا نیست. در کامنت قبلی هم یکی را برای مثال آوردم و منبع را هم ذکر کردم، چه در آن لینک و چه جاهای دیگه میتونید احادیث بسیار دیگه ای در این باره پیدا کنید.
    اساسا ما موارد بسیاری داریم که بین علما اختلاف هست و یا ممکنه یکی از علما و بزرگان به دلایلی مخالفت یا موافقت داشته باشند
    ولی اینکه با استتاد به نظر یکی از علما بخواهیم همه را زیر سوال ببریم روش درستی نیست
    شما در همین موضوع اهدای عضو هم ببینید بین علما اختلاف هستش
    البته تخصص بنده علم دین نیست ولی به عنوان مقلد، با توجه به این نکات و نظر مرجع تقلید خودم مورد ضد دینی و بدعت در دین در نوروز ندیدم.
    به نظر بنده حقیر بهتره با دقت نظر بیشتری در این موارد اختلافی اظهار نظر بشه
    البته که جناب علامه طهرانی دلایل خود را دارند و سایر علما هم دلایل خودشان را دارند
    این اختلافات بسیار هستش ولی حداقلش شما نظر رهبری را معیار قرار دهید

  • برادر عزیز ما تابع رهبری هستیم لطفا ببینید ایشون داخل رساله خودشان در این مورد چه چیز هوایی فرمودند

  • من هم مقلد رهبری هستم و اتفاقا نظرات ایشون را خوندم
    برای همین میگم
    بهتر نیست نظرات رهبری را بزارید اینجا تا ببینیم در مورد نوروز رهبری چه فرموده اند؟!
    باز هم میگم منظورم سیزده به در و چهارشنبه سوری و این ها نیست، خود عید نوروز را میگم
    رهبری سخنرانی های زیادی در این باب داشته اند مخصوصا در پیام های نوروزی سالانه
    فرق بین نوروز باستانی و نوروز ایرانی .....
    این مطالب را بخونید و سخنرانی های ایشون را گوش بدید به نظرم نظرتون عوض میشه
    در ثانی بر فرض که اینطور هم نباشه و نظر ایشون مخالف باشه که نیست، اون وقت این میشه یه نظر اختلافی بین علما که کاملا طبیعی هستش و در خیلی مسايل این اختلافات وجود داره و جبنه علمی داره، جلوتر بسیاری از علما را مثال زدم براتون میتونید برید و به منابعی که فرستاندم رجوع کنید. بله بعضی مخالف و بعضی موافقند ولی نه همه.
    خود رهبری که اصلا اینی که شما میفرمایید نیست نظرشون
    مثال هم زدم همین بحث اهدای عضو شخصی که مرگ مغزی شده بین علما اختلاف هستش، نمیشه به نظرم یکی استناد کرد و به نظر مخالفش حمله کرد
    هر کی وظیفه داره طبق نظر مرجع تقلید خودش عمل کنه، البته اگه مثه من مقلد باشه اگه هم که خودش مجتهد باشه که از همه چی بهتر
    اوووووو چه قدر موارد اختلافی هستش بین علما و مراجع تقلید و اصلا هم مسيله عجیبی نیست
    این که ما نظر یکی را بگیریم و به نظر دیگران حمله کنیم کار درستی نیست