تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) | سوره مبارکه البقرة آیه 45 پیام ها: * صبر ونماز، دو اهرم نيرومند در برابر مشكلات است. * هر چه در آستان خدا اظهار عجز و بندگى بيشتر كنيم، امدادهاى او را بيشتر دريافت كرده و بر مشكلات پيروز خواهيم شد ...


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
صل الله علیک یا فاطمه (س) ...

تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) | سوره مبارکه البقرة آیه 45
پیام ها:
* صبر و نماز، دو اهرم نيرومند در برابر مشكلات است.
* هر چه در آستان خدا اظهار عجز و بندگى بيشتر كنيم، امدادهاى او را بيشتر دريافت كرده و بر مشكلات پيروز خواهيم شد.
* استعانت از خداوند در آيه‌ى‌ «إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» منافاتى با استعانت از آنچه به دستور اوست، ندارد.
* سنگين بودن نماز، گاهى نشانه‌ى تكبّر در برابر خداست.
قرآن (متن، صوت، تفسیر و ...):
https://quran.anhar.ir/text-1559.htm
http://wiki.ahlolbait.com/%D8%A2%DB%8C%D9%87_45_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A8%D9%82%D8%B1%D9%87
وبلاگ ...:
http://qaem14.blog.ir

استفاده از کلیه مطالب با ذکر صلوات آزاد است
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها، ائمه اطهار علیهم السلام، امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
5

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • با کتمان حقایق قرآنی نمی توان از دین و مذهب دفاع کرد
    ---
    خداوند یگانه دانا وحکیم مطلق با هشدار به اقوامی از بشر که منکر حقایق آشکار شناختهای محکم و مفصل انکار ناپذیر قرآن اند در قرآن کریم می فرماید:
    « قُلْ هَلْ مِنْ شُرَكَائِكُمْ مَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ قُلِ اللَّهُ يَهْدِي لِلْحَقِّ أَفَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا يَهِدِّي إِلَّا أَنْ يُهْدَى فَمَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ . وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ . وَمَا كَانَ هَذَا الْقُرْآنُ أَنْ يُفْتَرَى مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ الْكِتَابِ لَا رَيْبَ فِيهِ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِينَ . أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِثْلِهِ وَادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ . بَلْ كَذَّبُوا بِمَا لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذَلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَانْظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الظَّالِمِينَ » ﴿ آیات ۳۵ تا ۳۹ سوره یونس ﴾ .
    در کجای قرآن و در کدام علم از علوم عقلی و تجربی بشری پنهان کردن حقایق قرآن و عقل می تواند روش درست و جاذبه ای برای آموزش و تبلیغ دین باشد؟؟؟!!!
    چرا اصرار داریم روش دین داری و مذهب داری را با کتمان حقایق محکم و مفصل قرآن و با دوری از اصول استدلال عقلی به صدها میلیون از مردم دین دار و غیر دین دار عرضه کنیم؟؟؟!!!
    با چه دلیل از قرآن و سنت و عقل این اصرار ما می تواند دفاع درست و خدا پسندانه از دین و مذهب باشد؟؟؟!!!
    چگونه و با چه دلیل و برهان قاطع می توان این اصرار را بعنوان حجت انکار ناپذیر برای دفاع از دین داری و مذهب داری خود و صدها میلیون مردم در محضر خداوند عرضه کرد؟؟؟!!!
    چگونه می توان با ضرس قاطع اطمینان کرد که با این اصرار می توان رضایت خداوند عقل و حکمت مطلق و خشنودی پیامبر(ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) را به دست آورد؟؟؟!!!
    آیا این اصرار که در آن با کتمان حقایق قرآنی بسیاری از من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری غیر قابل اثبات متضاد با محکمات قرآن تبلیغ و ترویج می شوند دهان کجی آشکار به محکمات قرآن و عقل و ترجیح حرمت حیثیت بندگان بر حرمت و قدسیت خداوند و بر حرمت حیثیت دینی و مذهبی پیامبر و اهل بیت آن حضرت نیست؟؟؟!!!
    « إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ . وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا كَذَلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ » ﴿ آیات ۱۶۶- ۱۶۷ سوره بقره ﴾
    وهمچنان: « وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أُولَئِكَ يُعْرَضُونَ عَلَى رَبِّهِمْ وَيَقُولُ الْأَشْهَادُ هَؤُلَاءِ الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى رَبِّهِمْ أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ . الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ كَافِرُونَ . أُولَئِكَ لَمْ يَكُونُوا مُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ وَمَا كَانَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ يُضَاعَفُ لَهُمُ الْعَذَابُ مَا كَانُوا يَسْتَطِيعُونَ السَّمْعَ وَمَا كَانُوا يُبْصِرُونَ . أُولَئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَضَلَّ عَنْهُمْ مَا كَانُوا يَفْتَرُونَ . لَا جَرَمَ أَنَّهُمْ فِي الْآخِرَةِ هُمُ الْأَخْسَرُونَ » ﴿ آیات ۱۸ تا ۲۲ سوره هود ﴾
    و همچنان: « الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ وَعِنْدَ الَّذِينَ آمَنُوا كَذَلِكَ يَطْبَعُ اللَّهُ عَلَى كُلِّ قَلْبِ مُتَكَبِّرٍ جَبَّارٍ ﴿ آیه ۳۵ سوره غافر ﴾
    و همچنان: « إِنَّ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ إِنْ فِي صُدُورِهِمْ إِلَّا كِبْرٌ مَا هُمْ بِبَالِغِيهِ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ » ﴿ آیه ۵۶ سوره غافر ﴾
    و همچنان: « وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّا أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنْفُسَكُمْ مَا أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَا أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ» ﴿ آِیه ۲۲ سوره ابراهیم ﴾
    و همچنان: « وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا . رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا» ﴿آیات ۶۷ و ۶۸ سوره أحزاب ﴾ .
    در قرآن کریم بعلاوه ی این آیات هشدارهای محکم و مفصل دیگری وجود دارند که مضامین همین آیات را در مناسبتهای گوناگون مشابه تایید و تاکید می کنند.
    نگون بخت ترین اقوام بشر در قیامت آنان اند که با خود بزرگ بینی و بی هیچ تأمل و تدبر در رفتارها و گفتارهای انحرافی خود در دنیا ادعا می کرده اند آنان مخاطب این آیات نیستند وبهت زده بیهوده التماس می کنند برای بازگشت به دنیا فرصت دیگری داده شود تا گناهان خود را با نیکو کاری جبران و پاک کنند!!! : « حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ . لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ » ﴿ آیات ۹۹ و ۱۰۰ سوره مؤمنون ﴾ .

  • بی مسئولیتی رایج نسبت به شبهات و انتقادها علیه دین داری مردم تقصیر کیست؟؟؟!!!
    ---
    چرا بی اعتنایی چشمگیر کاربران رسانه ها بویژه دین شناسان به نظرات دینی و مذهبی و به انتقادهای قرآنی و عقلی و غیر قرآنی از این نظرات که در رسانه های همگانی از جمله در رسانه های دیجیتال رواج دارند ؛ نزد متولیان آموزش دین و مذهب و نزد فقها و مراجع بزرگ شرع در سایه نظام اسلامی هیچ حساسیت و هیچ بازتاب مسئولانه ی منطقی را بر نمی انگیزد .
    چرا مراجع بزرگ دین شناسی و مذهب شناسی هیچ پاسخ مسئولانه ای بعنوان انجام وظیفه ی شرعی امر به معروف و نهی از منکر و برای توضیح درستی یا نادرستی این نظرات و انتقادها که ذهن صدها میلیون از مردم متدین را درگیر خود می سازند و مشوش می کنند و در بلا تکلیفی شرعی قرار می دهند ؛ به مردم دین دار در رسانه ها ارائه نمی کنند.
    سکوت و بی تفاوتی مراجع دین شناسی در مقابل این گونه شبهات و انتقادهای روز افزون که صدها میلیون مردم متدین را در زمینه ی درستی یا نا درستی دین داری و مذهب داری خود سر در گم و نگران می کنند چه توجیه شرعی و علمی عقلی دارد؟؟؟!!!

  • فقهای ما موظف اند جواب بدهند و اقدام کنند
    ---
    فقهای متسب به مذهب که در مقابل هتاکیها و دهان کجیهایی که علیه هشدارهای محکم و مفصل قرآن در زمینه ی اعتقاد گزینی دینی و مذهبی که توسط جمعی بسیار از افراد منتسب به مذهب در لباس و حرفه ی دین شناس و واعظ و ومداح و شاعر و انبوهی بی شمار از پیروان مذهب بگونه ای روز مره انجام می گیرند ؛ سکوت یا مدا را و تشویق را در مقابل این هتاکیها و کج رویها بر روشنگری و اظهار حقایق قرآنی آشکار خرد گرا ترجیح می دهند ؛ در شرع مبین اسلام چه حکمی دارند؟!
    و همچنان حکم رواج بی توجهی و دهان کجی و حتی هتاکی پیوسته ی روز افزون به هشدارهای اعتقادی محکم و مفصل آشکار قرآن چیست؟!
    هیچ فقیهی تردید ندارد و غافل نیست مجازاتهای قرآنی نادیده گرفتن هشدارهای قرآن در زمینه ی اعتقاد گزینی و مجازاتهای هتاکی و دهان کجی علیه این هشدارهای قرآنی ، که برای مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری توده های متدین از انحراف و کج روی یاد آوری و گوشزد شده اند و مجازاتهای قرآنی سکوت در مقابل این هتاکیها چی و چگونه هستند.
    آیا فقیهی هست که پاسخ دهد راز نهان ماندن هشدارهای فراوان قرآن در زمینه اعتقاد گزینی بنام دین و مذهب چیست؟ و راز ناآگاه ماندن توده های پیرو مذهب در طول قرنها نسبت به این هشدارهای محکم و مفصل قرآن چیست؟