حسن عباسی | احزاب سیاسی بعد از انقلاب اسلامی - قسمت دوم


مربوط به جلسه: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان - 99/12/17

مشاهده قسمت اول:

https://www.roshangari.ir/video/66795


+ 
17

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • فوق العاده عالی بود.
    فوق العاده ضروری برای جوانان

  • با نگرشی به حرکت احزاب ، می توان سئول کرد که کدام حزب روندی طبیعی در حرکتهای سیاسی ایران داشته؟
    چند نفر عضو ؟
    کدام سازمان؟
    کدام بودجه و از کجا تامین بودجه؟
    آموزشهای حزبی ؟
    تشکیل جوانان حزب و تربیت آنان برای آینده و ادامه اهداف حزب؟
    نتیجه اینکه احزاب کاملاً صوری بوده و بصورت ناگهانی ظاهر و غایب می شوند که این منجر به آن می شود که رئیس دولتی که کمترین نتیجه مثبت را داشته مجددا با وعده و وعید انتخاب شود .
    تنها حزبی که این تشکیلات را بطور نانوشته ِغیر رسمی دارد و سعی در تربیت نیرو می کند و بودجه آن از طرف مردم / امت تامین می شود حزب الله است. با ید اضافه شود که منبر ها و منبری ها هم در کار ازمان یافته حزب سیاسی موفق نبوده اند گر چه در تربیت بخشی از نیرو های حزب الله (بسیج) بسیار موفق بوده و این غفلت سازمانی ان شاءالله جبران شود.

  • در دقیقه نهم چنین مطرح می شود که قدرت غالب مجریه و دوم مجلس و سوم قضا است.
    در دوره دوم احمدی نژاد مجلس و احتمالاً قوه سوم آنچنان کردند که احمدی نژاد با همه قدرتی که طبق قانون اساسی داشت ، تحت فشار شروع به اشتباه کرد که تا امروز ادامه یافته که در نتیجه نیروی انقلابی خوبی تلف شد . البته کسی هم به گندم ری نرسید.
    قبل از انقلاب دو بچه با هم دعوا می کنند. یکی میگِ میدونی بای من کیه؟ تو مجلس قانون می نویسه. بچه دومی می خنده و میگه می دونی بابای من کیه ؟ آژدانِ ، دو تومن میگیره و توی قانون بابای تو خرابی می کنِ . منظور اینکه وجود قانون در قانون اساسی ، نیاز به مجری با ایمان و ناظر صادق دارد.

  • بله وزارت اطلاعات خود دولت، به پر و پای نزدیکان و مشاوران ایشان می پیچید و آقای احمدی نژاد می خواست بدون دستور مجلس، وزیر را برکنار کند و خود سرپرستی وزارت را به عهده گیرد و در قانون اساسی آمده که وزیر اطلاعات باید فقیه باشد، پس قهر کرد و همه را در فشار گذاشت! کلا آقایان رئیس جمهور که 38 اصل قانون اساسی اختیارات و مدیریت 93% بودجه کشور را دارند وقتی به پایان دوره شان نزدیک می شوند تازه یادشان می افته تحت فشارند و هیچ کاره اند و قانون اساسی باید اصلاح شود و اینطوری نمی توانند کار کنند و ( نمی توانند بر اساس میل خود با قانون رفتار کنند)