حسن عباسی | احزاب سیاسی بعد از انقلاب اسلامی - قسمت اول


مربوط به جلسه: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان - 99/12/17


+ 
21

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • فوق العاده عالی
    فوق‌العاده ضروری برای جوانان
    نشر حداکثری

  • چقدر بحال خودم افسوس خوردم. در تمام این سالها بخودم لقب انقلابی مسلمان داده بودم و همیشه در تلاش بهبود تفکرات و انتخاب بهترین ، هم در رفتار شخصی و هم در ابعاد اجتماعی بودم. چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود. چرا باطل بود چون عمق حتی این تاریخ کمتر از چهل سال زمان این سخنرانی آقای عباسی و بیش از چهل سال امروز را درک نکرده بودم.
    در روز های سخت جنگ از سخنرانی های آقای هاشمی راضی بودم و نگرش بالائی نسبت به ایشان داشتم تا اینکه در دانشگاه تبریز برادر عزیزی توجه را بسمت آقا هدایت کرد. طبق سنت حرفه ای بدون هر گونه تعصبی سعی در شناخت بیشتر آقا کردم. همان فردی ک در روز های اول انقلاب صف های چند صد نفری باقی مانده از پنجمین ارتش جهان را بازدید می کرد ،که بنظر منِ دانشگاهیِ کتاب خوانده ضرورتی نداشت( که البته با شروع جنگ صدام و همه مشکلات این بیش از چهل سال ، عکس آن تصور تائید شد). حتی اظهارات هم بندی کمونیستی که با ایشان در سلول دو نفری بودند خواندم، همچنین زندگی طلبگی و دوری افراد خانواده از هر سه قوه...
    در طول این سالها سیستم توصیه ( بقول یارو امر بمعرف ) و تقلیل نظام مقدس به چند در صد زمان سلطه هزار فامیل قابل مشاهده بود ، اما درک عمق مذهبی و دلایل فرهنگی نیروهای پشت این تحولات نیروهای انقلاب یا منسوب به انقلاب روشن نبود.
    در اولین قدم تفرقه مخالف دین است و هر مسلمانی بی تردید چندین بار از این کلمه در طول عمر استفاده کرده ، پس چرا باید در بین بالاترین و بازو های انقلاب مرتباً تکرار شد؟ ( به نمونه هائی در این بیست و پنج دقیقه از تکرار این مصیبت اشاره شد).
    آیا دلیل انتخاب مجدد دولت دوازدهم با همه نارسایی های دولت یازدهم عدم " آگاهی " مردم و دلیل نامزدی رئیس دولت دوازدهم بعد از دوری از اصول اسلام در دولت یازدهم ، "عدم خلوص " نمی تواند باشد؟
    آیا درمان این ضعف ،آگاهاندن مردم و بخصوص امت به عمق انگیزه های جریانهای اجتماعی نیست؟ تا هم نامزد امری که نمی توانند نشوند و هم برای انتخاب با مطالعه عمل کنند و فریب کلمات فریبنده نامزد را نخورند.
    جناب عباسی ، مفید ترین سخنرانی جناب عالی . با آرزوی توفیقات هر چه بیشتر در خدمت به اسلام عزیز.