رائفی‌پور | چگونه گناه نکنیم


تا نفهمیم از کجا حمله شده، چجوری میخوای جلوی حمله رو بگیری؟


+ 
34

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • تنها راه نجات همیشگی از شر کرونا توبه ی صادقانه به درگاه خداوند است
    ---
    چرا در ج.ا.ا هیچ دین شناسی در رسانه های همگانی به همه ی مردم آشکار و پیوسته گوشزد نمی کند که تنها راه رهایی فرد و جامعه از عذاب الهی وبای کشنده ی جهانگیر کرونا ؛ اعلام توبه نصوح صادقانه و اعلام پشیمانی از گناهان کبیره فراگیر در کشور به درگاه خداوند مهربان است.
    این توبه و پشیمانی حتما باید با تعهد به خداوند به عدم بازگشت به این گناهان توسط فرد و جامعه انجام گیرد؛ شاید خداوند مهربان ما را از این وبای خانمان بر افکن برای همیشه نجات دهد.

  • تبلیغ مثبت و سازنده و تاثیر گذار چگونه باید باشد؟
    ---
    عقل صلیم و حکمت خدا دادی به بشر ؛ اقتضا می کنند برای جا افتادن موضوعات تبلیغاتی که بر له یا بر علیه هر شخص یا یا هر چیز انجام می گیرند و برای تاثیر گذاری این موضوعات در سرشت انسانها و برای ایجاد تغییرات مثب یا منفی با این تبلیغات بنفع جوامع بشری ؛ از آثار عینی موجود قابل اثبات و غیر قابل قابل انکار باقی مانده از این شخص یا این چیز برای مخاطبان بهره گیری شود.
    داستان سرایی بی پایه و خرد گریز و خیال بافی را که نمی توانند هیچ تاثیر مثبت یامنفی ماندگار در اذهان بشر ایجاد کنند ؛ قرآن کریم « رجما بالغیب » ، که بتعبیر فارسی سنگ اندازی در چاه به آن می گویند و همچنان « تخریص » یعنی دروغ گویی یا گزاف گویی می نامد.
    خداوند یکتا دانای مطلق حسابگر حساب رس این شیوه را در قرآن پلید دانسته ونسبت به روی آوردن به آن ؛ به بشر فراوان هشدار داده است.
    بهره گیری از این شیوه ی تبلیغ ، که بیشتر آکنده از خطاو دروغ است برای دین و مذهب و بندگان مقرب غ بجز ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات و ایجاد بدنامی و تمسخر علیه ارزشهای الهی و بیزار کردن مردم از از این ارزشها و افترا علیه خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت هیچ بازده دیگری نمی تواند داشته باشد و گناه کبیره ی نابخشودنی است.
    دین شناسان وفا دار به دین قرآنی خداوند و به مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر باید خود از چنین شیوه ی پر از گناه پرهیز کنند و پیوسته با یاد آوری هشدارهای فراوان قرآن ؛ مردم متدین را نیز از به کار گیری این شیوه پرهیز دهند.

  • عقل سلیم درست است!!!

  • قرآن فرق میان اولیای الهی و غیر الهی را چگونه توصیف کرده است؟
    ---
    اگر بشر فرق میان اولیای الهی و غیر الهی را از این آیات قرآنی: « مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ . وَلَا يَأْمُرَكُمْ أَنْ تَتَّخِذُوا الْمَلَائِكَةَ وَالنَّبِيِّينَ أَرْبَابًا أَيَأْمُرُكُمْ بِالْكُفْرِ بَعْدَ إِذْ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ » ﴿ ۷۹ و ۸۰ سوره آل عمران ﴾ نشناسد بی تردید دچار گمراهی و گناهان کبیره ی نابخشودنی رقیب سازی برای خداوند و کفر خواهد شد.

  • کدام دین داری و مذهب داری به بی دینی و لامذهبی می انجامد؟
    ---
    خداوند مهربان در قرآن کریم در آیات محکم و مفصلی که حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای قرآنی چند گانه که فرهنگ دینداری و مذهب داری خدا پسندانه را تعیین و مشخص می سازند شیوه های دین داری و مذهب داری درست را در زمینه ی هر یک از این شناختها برای بشر بعنوان اتمام حجت مشخص و آشکار ساخته است .
    خداوند در قرآن در آیات 103 تا 106 سوره کهف و در آیات بسیاری دیگر با تاکید به بشر هشدار داده است که سر انجام و نتیجه ی یک عمر دین داری و مذهب داری که شیوه های درست مذکور در آن رعایت نشوند محکوم به بطلان و تباهی و نابودی و زمینه سازی برای گمراهی بشر است و در آخرت بشر را به عذاب الهی پایان ناپذیر ابدی و نابخشودنی گرفتار خواهد کرد.
    وظیفه و مسئولیت دینی و مذهبی تخلف ناپذیر همه دین شناسان مسلمان و همه ی مراجع و سازمانهای متولی آموزش و تبلیغ دین و مذهب است ، اگر به نقش حیاتی و سرنوشت ساز شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی ایمان دارند، برای مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری توده های مسلمان متدین از کج روی و انحراف و جلوگیری از تباه شدن حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری انان ؛ ضمن آگاهی کامل به شناختهای این فرهنگ ؛ به گرد آوری و طبقه بندی علمی موضوعی آیات محکم و مفصل این شناختها و سازماندهی علمی روشمند این شناختهابپردازند و نتیجه را ، با استفاده از همه انواع رسانه های همگانی ، متناسب با سطوح علمی قشرهای مختلف جوامع مسلمان برای آموزش و تبلیغ در اختیار این قشرها در همه مراکز آموزشی و تبلیغی قرار دهند.
    وظیفه و مسئولیت خطیر یاد آوری شده در این نوشته ایجاب می کند برای ثمر بخش و خدا پسندانه شدن نتیجه ی آموزش و تبلیغ دین و مذهب بی تردید باید با ضابطه مندی و قانون مندی از هرگونه آموزش و تبلیغ دین و مذهب که با شیوه های قرآنی مذکور در تضاد و تعارض تشخیص داده می شود ، با ایجاد زمینه های آگاهی عمومی در جوامع مسلمان و با نظارت و پیگیری دقیق عالمانه ؛ از شیوه های متضاد و متعارض پیوسته جلوگیری به عمل آید.