تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) سوره مبارکه البقرة آیه 69 نکته ها: از سؤالات نابجا نهى شده‌ايم. از چيزهايى كه اگر به آنها پاسخ داده شود براى شما مشكل به وجود مى‌آيد، سؤال نكنيد ...


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
صل الله علیک یا فاطمه (س) ...

تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) سوره مبارکه البقرة آیه 69
نکته ها:
از سؤالات نابجا نهى شده‌ايم.
از چيزهايى كه اگر به آنها پاسخ داده شود براى شما مشكل به وجود مى‌آيد، سؤال نكنيد.
حضرت على عليه السلام در نهج البلاغه مى‌فرمايد: خداوند حكم برخى اشيا را مسكوت گذاشته است، اين سكوت از سر فراموشى نيست، بلكه براى آن است كه شما در عمل، در وسعت باشيد. و لذا با سؤالات نابجا، موشكافى نكنيد.
قرآن (متن، صوت، تفسیر و ...):
https://quran.anhar.ir/text-1559.htm
http://wiki.ahlolbait.com/%D8%A2%DB%8C%D9%87_69_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A8%D9%82%D8%B1%D9%87
وبلاگ ...:
http://qaem14.blog.ir

استفاده از کلیه مطالب با ذکر صلوات آزاد است
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها، ائمه اطهار علیهم السلام، امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
5

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ترجمه های معاصر قرآن با چه دقت و وسواسی در کشور ما انجام می گیرند
    ---
    متاسفانه در کشور ما بیشتر ترجمه های معاصر قران با غفلت از عظمت و اهمیت بی مانند کلام الله به دست افرادی سپرده شده است که با معادل لغوی و بلاغی فارسی حقیقی معانی کلمات قران آشنا نیستند و با نهایت بی پروایی با هرچه از الفاظ فارسی به ذهن آنان رسیده کلمات قرآن را بدون رعایت معانی لغوی و بلاغی حقیقی منظور شده از جانب خداوند در این کلمات ؛ آنها را با هرچه به ذهنشان رسیده ترجمه کرده اند.
    بطور مثال کلمه ی : ـ « إِنَّمَا » را در این ترجمه ها ملاحظه کنید که دلالت بر حصر و معنای فقط یا تنها را دارد ببینید چگونه به فارسی ترجمه گردیده است .
    وقس علی هذا ماسواه ؛ در بازی با مهم ترین و خطیر ترین سخن که کلام الله است را ببینید و قضاوت کنید چگونه در کشور اسلامی ما با حرمت و قدسیت قرآن رفتار شده است .
    ایا ما در ایران اسلامی با مهم ترین متن عربی که کلام الله مجید است آنچنان که شایسته و بایسته و خدا پسندانه ی این کلام که مستحکم ترین شالوده نظام اسلامی ما است درست رفتار کرده ایم؟؟؟!!!
    لطفا به ترجمه های زیر نویس آیات قرآن در سیمای ج.ا.ا نظری داشته باشید و قضاوت کنید ما چه ترجمه هایی از قرآن به جهان عرضه می کنیم؟؟؟!!!

  • حکمت چیست؟
    ---
    « لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ » ﴿ آیه ۱۶۴ سوره آل عمران ﴾.
    حکمت هر گفتار و رفتاری است که بشود با اصول منطق عقلی استدلال علمی آن را کاملا بی کاستی و فزونی به اثبات رساند و نشود با این اصول آن را رد و نقض و انکار نمود.
    خداوند در قرآن کریم بندگان برخوردار از نعمت الهی حکمت را به بندگان برخوردار از خیر فراوان و تنها صاحب دلان با خرد توصیف کرده است:« يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ » ﴿ آیه ۲۶۹ سوره بقره ﴾.
    سخن و رفتار بی نقص خداوند جهان هستی از مرتبه ی اوج حکمت برتر برخوردار است و بر سخنان و رفتارهای همه ی آفریدگان عاقل برتری دارد و در قضاوت و داوری و در اعتقاد گزینی دینی و مذهبی ، سخن و رفتار خداوند باید بر سایر سخنها و رفتارها برتری و حاکمیت مطلق بلا منازع داشته باشد.
    هر دین دار و مذهب داری اگر سخن بی نقص خداوند در قرآن را ملاک و معیار ارزیابی و تشخیص درستی و نادرستی احکام و باورهای دینی و مذهبی غیر قرآنی خود قرار ندهد ؛ دین داری و مذهب داری او نزد خداوند باطل و بی ارزش است .
    با وجود قرآن در دست رست رس همگان احکام و اعتقادات خارج از قرآن اگر با احکام و اعتقادات قرآن همگنی و هماهنگی و تجانس نداشته باشند بی تردید باطل اند.
    با توجه به اصل قرآنی انحصار تعیین احکام و اعتقادات دین و مذهب به خداوند« أَلَا لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ « ﴿ آیه ۳ سوره زمر ﴾ پایبندی بشر به احکام و اعتقادات باطل خارج از قرآن گناه کبیره ی نابخشودنی رقیب تراشی برای خداوند است و این پایبندی برای بشر عذاب ابدی پایان ناپذیر دارد.

  • « لا یطاع الله من حیث یعصی »
    ---
    تنها پرستش راستین بی شائبه خدا است که از راه پایبندی و عمل به حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی تحقق می یابد و می توان با آن رضایت خداوند را تامین و تضمین نمود.
    تنها با پایبندی به این پرستش بی شائبه ی خدا پسندانه ی قرآنی می توان زمینه ی رهایی بشر را از مشکلات و بلایا و آفات و وباهای دنیوی دامن گیر او فراهم ساخت.
    این ترفند ضد دین و مذهب است که شیطان با نیرنگهای پر زرق و برق خود برای نابود کردن دین داری و مذهب داری بشر به بشر وانمود می کند که پایبندی به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل بنام دین و مذهب می تواند رضایت خداوند را جلب کند و بشر را از مشکلات و بلاها و وباها نجات دهد!!!
    پایبندی به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته ی ذهن ناقص بشر که ضد محکمات قرآن و متضاد با اصول منطق عقل است ؛ دهان کجی به قرآن خدا و بزرگ ترین معصیت و گناه کبیره است که بشر را به عذاب الهی ابدی گرفتار می کند.
    چگونه و با چه دلیل از قرآن و عقل به بزرگ ترین معصیت پایبندی به من در آوردیهای و خرافات و جعلیات بشری ضد دین خدا و ضد مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر می توان تقدس دینی و مذهبی بخشید؟؟؟!!!
    چگونه این بزرگترین معصیت را می توان وسیله ی جلب رضایت خداوند یگانه حکیم مطلق معرفی نمود؟؟؟!!!
    چگونه و با چه دلیل انکار ناپذیر از قرآن و عقل می توان توده های مردم متدین مذهب را ، با هدر دادن هزینه های کلان که هیچ گونه بازده مثبت و سازنده برای پیشرفت جوامع شیعی در بر ندارد ، به این معصیت دین زدا فراخواند؟؟؟ً!!!
    هر فرد یا گروهی اگر با سوء استفاده از نام دین و مذهب و از نام اهل بیت مظلوم پیامبر و با خود خدا پنداری خود را بنام دین و مذهب در اقدام به تشویق متدینان به پایبندی به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل سهیم سازد ؛ تردید نداشته باشد بزرگترین سهم از عذاب نابخشودنی ابدی این بزرگ ترین معصیت را در رزومه ی اعمال خود برای عقبای خویش ذخیره خواهد کرد.