توجّه به مسائل فرعى، انسان را از تمركز نسبت به مسائل اساسى، باز مى‌دارد.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
صل الله علیک یا فاطمه (س) ...


تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) | سوره مبارکه البقرة آیه 65

تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) سوره مبارکه البقرة آیات 70 و 71
نکته ها و پیام ها:
پيامبر عليه السلام فرمود: بنى‌اسرائيل مأمور ذبح يك گاو ساده و معمولى بودند، لكن چون سخت گرفتند و بهانه آوردند، خداوند نيز بر آنان سخت گرفت.
* توجّه به مسائل فرعى، انسان را از تمركز نسبت به مسائل اساسى، باز مى‌دارد.
* روحيّه‌ى لجاجت باعث مى‌شود حقّ بر انسان مشتبه شود.
يهود نسبت به پيامبر خود بى‌ادب بودند، با آنكه خود بدنبال بهانه و راه فرار بودند، وقتى مجبور به انجام فرمان شدند، به موسى گفتند: «الْآنَ جِئْتَ بِالْحَقِّ» حالا حقّ گفتى. گويا قبل از اين باطل مى‌گفته است.
* در اجراى طرح‌ها، عناصر و منابع فعّال و توليدى و اقتصادى را منهدم نكنيد.
* غرور و هوس، كار را به جايى مى‌رساند كه انسان هرچه را طبق ميل خودش باشد، حقّ مى‌داند.
قرآن (متن، صوت، تفسیر و ...):
https://quran.anhar.ir/text-1559.htm
http://wiki.ahlolbait.com/%D8%A2%DB%8C%D9%87_65_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A8%D9%82%D8%B1%D9%87
وبلاگ ...:
http://qaem14.blog.ir

استفاده از کلیه مطالب با ذکر صلوات آزاد است
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها، ائمه اطهار علیهم السلام، امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
8

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • کدام تبلیغ دینی و مذهبی نابخردانه و باطل و گناه کبیره است؟
    ---
    سر تا سر قرآن کریم تبلیغ برای آثار آشکار عظمت و نظم یگانه ذات اقدس خداوند در جهان آفرینش و برای حضور همه جایی و آگاهی فراگیر خداوند به همه ی آشکارها و نهانهای این جهان با عظمت است که برای همه ی چشمهای بینا قابل دید است ؛ و همچنان حجت آشکار وانکار ناپذیری برای اثبات ناتوانی مطلق تمام بندگان و تمام آفریدگان از سهیم شدن در ایجاد چنین عظمت و نظم است .
    خداوند در قرآن هشدارهای هراس آفرین فراوانی به بشر داده که برای او در این عظمت و نظم منحصر به یگانه ذات اقدس او از هیچ بنده و هیچ آفریده ی دیگری رقیب تراشی نکنند.
    خداوند در آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و در آیات بسیاری دیگر رقیب تراشی بشر و سایر آفریدگان عاقل برای یگانه ذات اقدس او در ویژگیهای فرا طبیعی منحصر به این ذات را سبب نابود شدن همه حاصل عمر اعمال نیک آفریدگان حتی پیامبران ؛ آشکار بیان کرده است.
    بنا به دلایل و شواهد قرآنی مذکور مراسم و مناسک و شعایر گوناگون و اقدامهای رنگارنگی که بشر برای بندگان مقرب مشابه مراسم و مناسک و شعایر منحصر به خداوند با هزینه های بی حد و حصر بر گزار می کند همگی به دلیل هشدارهای فراون در قرآن کریم ؛ رقیب تراشی آشکار برای خداوند و باطل و حرام و گناه کبیره نابخشودنی هستند که بشر را به عذاب ابدی الهی گرفتار می کنند.
    خداوند در قرآن کریم تمام حجتها را به بشر با زبانی رسا و گویا و قابل درک و اثبات در همه ی شناختهای فرهنگ دین دارری و مذهب داری قرآنی بیان کرده است که بشر خود را به این گناه کبیره و به عذاب ابدی آن گرفتار نکند و در قیامت برای دفع این گرفتاری هیچ بهانه ای نداشته باشد.

  • خطاب به مسئولانی که مهم ترین وظیفه ی آنان دفاع عالمانه از قدسیت دین و مذهب است/ یک شنبه 20/04/1400
    ---
    خطای بزرگ و رایج رسانه ها که آزادانه در حق دین و مذهب مرتکب می شوند
    ---
    با توجه به این که دین داری درست مطابق اصول قرآنی شرع نیاز حیاتی جامعه است ؛ خدا پسندانه نیست نظرات انتقادی منطقی دینی و مذهبی مفید دین داری جامعه که از تبدیل شدن دین و مذهب به بازیچه ی من در آوردی پروران و خرافه گستران و مروجان احادیث و روایات جعلی انتقاد می کنند ؛ نباید قربانی کج فهمی و تعصبهای پوچ کار گزاران رسانه ها بشوند و حذف گردند و با این حذف مردم از دانستن درست و نا درست دین داری خود با حذف روشنگریهای قرآنی محروم شوند .
    بزرگ ترین خطا و جرم و گناه شرعی و قانونی وعرفی باید باشد که جامعه ی دین دار را از آگاهی به چگونگی دین داری و مذهب داری قرآنی خدا پسندانه محروم ساخت ، و صفحات رسانه ها را به عرسه ی تاخت و تاز آزاد خرافه گستران و من در آوردی پروران و مروجان جعلیات ضد قرآن و عقل تبدیل کرد.
    هرگز خدا پسندانه نیست که در سایه ی پرچم نظام اسلامی که مهم ترین وظیفه آن دفاع عالمانه ی مستند و مستدل از دین و مذهب است ؛ رسانه های همگانی با اقدام به چنین خطا و جرم و گناه زیان باری که دین داری و مذهب داری جامعه را بحکم قرآن به تباهی سوق می دهد ؛ آزادانه علیه دین و مذهب عمل کنند و به هیچ نهاد حکومتی پاسخ گو نباشند.
    چرا باید ناقضان حجتهای قرآنی خداوند بی هیچ پاسخگویی علمی قرآنی و عقلی و بی حساب و کتاب در سایه ی حکومت اسلامی بی هیچ قید و شرط علمی قرآنی و عقلی و بنام دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر در ترویج خرافات و من در آوردیها و جعلیات ضد قرآن و عقل آزاد باشند؟؟؟!!!
    ---
    پایگاه بولتن نیوز و بسیاری از رسانه های دیگر که برای روشنگریهای قرآنی هیچ احترامی نمی شناسند و بی پروا این روشنگریهای خدا پسندانه را حذف و نابود می کنند ؛ آیا می توان باور کرد این پایگاه ها برای کار بران خود صادقانه احترام قایلند؟؟؟!!!

  • چرا حرمت و قدسیت دین خدا و مذهب اهل بیت را پاس نمی داریم؟؟؟!!!
    ---
    آن چه که نزد خداوند سر بلندی پیامبر و اهل بیت مطهر آن حضرت را فراهم می سازند پایبندگی همیشگی شیعان به احکام و اعتفادات قرآن است که این بزرگان جان و عزیز ترینهای خود را در راه تبلیغ آنها و دفاع از آنها فداکردند.
    پرداختن به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل بنام پیامبر و اهل بیت و ترویج این ضد ارزشها ؛ بحکم قرآن بیزرای این بزرگان را در محضر خداوند در قیامت از مدعیان پیروی از مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر فراهم می سازد.
    بشر با دانش ناچیز خود حق ندارد ، با وارونه جلوه دادن مودت اهل بیت و با انبوهی از خرافات و من در آوردیها و جعلیات بیگانه با قرآن وعقل بجای خداوند فراتر از احکام و اعتقادات قرآن پیوسته برای دین خدواند احکام و اعتقادات من در آوردی قرآن ستیز و عقل گریز ابتکار کند و به دین و مذهب بیافزاید و ارزشها الهی را بدنام و مسخره ی خاص و عام کند و دین و مذهب را به کالای کاسبی حرام دین فروشان و مذهب فروشان تبدیل کند.

  • توطئه های دشمنان جهان اسلام را چگونه باید رسوا و خنثی ساخت؟
    ---
    بی توجهی و بی تفاوتی مخاطبان و سایر کاربران رسانه ها در جوامع مسلمان بویژه مراجع دین شناسی این جوامع به نظرات گونا گون دینی و مذهبی مطرح در رسانه ها بدون هیچ نقد و تجزیه و تحلیل علمی لازم ؛ مسئله شگفت آور وبهت آوری است در کشور ها اسلامی و بویژه در کشور ما که زنگ خطر لوث و نابود شدن حیثیت احکام و اعتقادات دین توحیدی خدا را در جوامع مسلمان به بلند ترین صدا در می آورد.
    اگر این بی توجهی و بی تفاوتی با دیدگاه های ناقدانه تحلیلی علمی بر پایه ی آمار و ارقام علمی ریشه یابی و چاره جویی نشوند و حد اقل دین شناسان نظام اسلامی ایران این ریشه یابی و چاره جویی را جدی نگیرند سکوت آنان در مقابل این وضعیت فاجعه بار بجز نشانه ی خروج دین و مذهب از جایگاه علمی خود در جامعه چه نشانه ی دیگری می تواند داشته باشد؟؟؟
    بی توجهی و بی تفاوتی نسبت به مسائل علمی حیاتی دین توحیدی خداوند با وجودآیات بسیاری در قرآن ، که نسبت به کنار رفتن دین خرد گرای خداوند از فرهنگ جامعه و جایگزین شدن آن با انبوهی روز افزون از من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با محکمات قرآن و غیر قابل اثبات عقلی ، هشدار می دهند هرگز خدا پسندانه و قابل توجیه نیست.
    سرایت ضد ارزشهای ساخته و پرداخته ی ذهن ناقص بشر به رسانه های همگانی و همه ی محافل دینی ومذهبی در همه جا ؛ بی تردید وفا داری و مسئولیت شناسی مراجع دین شناسی جهان اسلام بویژه مراجع منتسب به نظام اسلامی را نسبت به ضرورت حفاظت حکیمانه ی علمی قرآنی و عقلی از ارزشهای اصیل توحیدی دین خداوند ؛ زیر سئوال می برد.
    برای سکوت این مراجع نسبت به سرنوشت دین توحیدی خداوند بجز بی ارزش شدن دین خدا و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر حتی نزد این مراجع دلیل دیگری نمی توان یافت .
    هزینه شدن روزه مره ی تریلیونها پول رایج کشورها در مراسم و شعایر و مناسک من در آوردی عوام پسند برخاسته از تخیلات ذهنی پوچ بشر و بیگانه با شناختهای قرآنی که منجر به تعمیق شکاف و جدایی میان جوامع مسلمان می شوند و هیچ بازده مثبت و سازنده ای برای پیشرفت و شکوفایی و رفاه و آسایش و امنیت علمی معنوی و مادی جوامع مسلمان ندارند و با اصراری قرآن ستیز و منطق گریز به این مظاهر ضد قرآن و عقل دامن زده می شود نشانه ی چیست و جوامع مسلمان را به کدام ناکجا آباد سوق می دهد؟؟؟!!!
    اگر در صد اندکی دانشمند دین شناس آگاه به دین قرآنی - توحیدی خداوند وجود داشت و این در صد با جرئت و شهامت خدا پسندانه وفادار و دلسوز و مدافع احکام و اعتقادات خرد گرای رحمت آفرین این دین توحیدی بود و مردم را با سازمان یافتگی ضابطه مند و تحلیهای علمی قرآنی و عقلی به فجایعی که بنام دین و مذهب دامن گیر جوامع مسلمان است آگاه می ساخت ؛ هیچگاه سرنوشت این جوامع به دست دشمنان بیگانه نمی افتاد و هرگز این دشمنان بیگانه ی چپاولگر نمی توانستند جوامع مسلمان را به هر نحوی که منافع این دشمنان را تامین و تضمین می کند به تعمیق شکاف و جدایی میان خود دچار کنند.
    دشمنان بیگانه جهان اسلام با ترفندهای پلید خود جوامع مسلمان را فریب می دهند و با دامن زدن به مسائل تفرقه بر انگیز ضد قرآن و عقل این جوامع را به جان هم می اندازند تا خود این جوامع با راه اندازی کشتارها و ویرانگریها و آواره سازیهای دست جمعی میان خود ؛ اهداف پلید چپاولگریهای این دشمنان را ندانسته و ناخواسته تامین و تضمین نمایند.
    دانشمندان دلسوز صلح و امنیت و رفاه جوامع مسلمان باید بابسیج شدن و الهام گرفتن از رهنمودهای انسان ساز و وحدت بخش و سعادت آفرین قرآنی دین توحیدی خداوند به خود آیند و بنفع تامین و تضمین صلح و ارآمش و امنیت و رفاه در جوامع خود توطئه های پلید فتنه بر انگیز و تفرقه افکنانه دشمنان جهان اسلام و نوکران و مزدوران این دشمنان را ، با شناسایی و با معرفی این نوکران و مزدوران به جوامع خود ، رسوا کنند و این توطئه ها را خنثی سازند.

  • ترجمه های معاصر قرآن با چه دقت و وسواسی در کشور ما انجام می گیرند
    ---
    متاسفانه در کشور ما بیشتر ترجمه های معاصر قران با غفلت از عظمت و اهمیت بی مانند کلام الله به دست افرادی سپرده شده است که با معادل لغوی و بلاغی فارسی حقیقی معانی کلمات قران آشنا نیستند و با نهایت بی پروایی با هرچه از الفاظ فارسی به ذهن آنان رسیده کلمات قرآن را بدون رعایت معانی لغوی و بلاغی حقیقی منظور شده از جانب خداوند در این کلمات ؛ آنها را با هرچه به ذهنشان رسیده ترجمه کرده اند.
    بطور مثال کلمه ی : ـ « إِنَّمَا » را در این ترجمه ها ملاحظه کنید که دلالت بر حصر و معنای فقط یا تنها را دارد ببینید چگونه به فارسی ترجمه گردیده است .
    وقس علی هذا ماسواه ؛ در بازی با مهم ترین و خطیر ترین سخن که کلام الله است را ببینید و قضاوت کنید چگونه در کشور اسلامی ما با حرمت و قدسیت قرآن رفتار شده است .
    ایا ما در ایران اسلامی با مهم ترین متن عربی که کلام الله مجید است آنچنان که شایسته و بایسته و خدا پسندانه ی این کلام که مستحکم ترین شالوده نظام اسلامی ما است درست رفتار کرده ایم؟؟؟!!!
    لطفا به ترجمه های زیر نویس آیات قرآن در سیمای ج.ا.ا نظری داشته باشید و قضاوت کنید ما چه ترجمه هایی از قرآن به جهان عرضه می کنیم؟؟؟!!!

  • چگونه می توان خدا پسندانه اهمیت انس با قرآن را شناخت؟
    ---
    اگر حقبقت اهمیت انس باقرآن را با آگاه سازی مردم متدین و غیر متدین به اهمیت شناختهای فرهنگ سرنوشت ساز دین داری و مذهب داری قرآنی معرفی نکنیم و از این شناختها بهره گیری نکنیم هر سخن دیگری در این زمینه هیچ بازده خداپسندانه ی مثبت و سازنده ای نخواهد داشت.
    این شناختها قانون اساسی دین قرآنی خداوند هستند و تنها با این شناختها می توانیم سره از ناسره ی آنچه که بنام دین و مذهب به ما خارج از قرآن عرضه می شود تشخیص بدهیم و بشناسیم و از گرفتار شدن به انحراف و کج روی و گمراهی دین زدا در دین داری و مذهب داری خود و از غرق شدن در منجلاب خرافات و من در آوردیها و جعلیات متضاد با قرآن و متضاد با اصول منطق عقلی رهایی یابیم.

  • سرنوشت آخرت خصومتگران با روشنگریهای قرآنی چیست ؟َ
    ---
    اصرار بر خصومت گری با روشنگریهای قرآنی ؛ درد و بلا را برای خصم از جانب خداوند قهار می آورد .
    دوستی با روشنگریهای قرآنی هدایت گر ؛ دربهای همه ی خوشیهای دنیا و آخرت را با لطف خداوند مهربان به روی دوست باز می کند .
    بستن خرافات و من در آوردیها و جعلیات متضاد با قرآن و عقل بنام دین و مذهب به پیامبر و اهل بیت مطهر آن حضرت ؛ دشمنی با روشنگریهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری درست و بی نقص قرآنی است .
    این بدعتها بی تردید ارواح طاهره ی این بندگان مقرب را زجر می دهند و این بزرگان پاک ؛ مروجان این بدعتها را در قیامت در محضر خداوند نفرین خواهند کرد.
    بنا به تاکیدهای قرآن ؛ پیامبر و اهل بیت آن حضرت و سایر پیامبران و بندگان مقرب خدا بیزاری خود را از این بدعت گزاران از خدا بی خبر و پیرو شیطان و از پیروان این بدعت گزاران اعلام خواهند نمود .
    هدف از اصرار بر روشنگریهای قرآنی پاک نگه داشتن دامن پیامبر اکرم و اهل بیت مطهر آن حضرت از لوث وننگ بدعتها و جعلیات ضد قرآن و عقل است که دین و مذهب را بنفع دشمنان همیشه بدنام و منفور می سازند.
    دفاع از محکمات مفصل قرآن و عقل دفاع از پیامبر و اهل بیت پیامبر است که جان نثار اهداف والای قرآن و پاسداران وفادار این اهداف الهی بودند.
    باید با هوشیاری علمی قرآنی و عقلی ترفندهای دشمنان قرآن را ، که با بهتانهای شیطانی گوناگون نثار مدافعان قرآن می کنند شناخت ، و این بهتانها را با دلایل محکم قرآنی و عقلی به سینه های این مفتریان ارتش شیطان و دشمن خدا کوباند.