استاد خاتمی نژاد - چه زمانی دین در جهان حاکم می شود؟


جهت مشاهده نماهنگ های بیشتر به سایت www.asre-zohur.ir مراجعه نمایید.


+ 
10

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ---
    مردم را به چگونگی برخورد خدا پسندانه با مراقد بندگان مقرب آگاه سازید!!!
    ---
    « تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ » ﴿ آیه ۸۳ سوره قصص ﴾ .
    آی کاش دین شناسان قرآن شناس مذهب و آنان که از وجود مراقد بندگان مقرب در مناطق مختلف جهان سخن می گویند و مردم را به زیارت این مراقد دعوت می کنند و به این مراقد می برند ؛ با آگاهی به شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی در زمینه ی چگونگی برخورد خدا پسندانه ی درست با این مراقد و چگونگی برخورد نا درست شیطان پسند با این مراقد را با بیان فرق قیاس ناپذیر میان خداوند جهان با عظمت و نظم آفرینش که یک جهان آثار با عظمت و نظم آشکار بی مانند در مقابل چشمان بشر دارد و میان این بندگان محدود به همه ی نیازها و ناتوانیها که هیچ اثر آشکاری از وجود خود در جهان ندارند، با الهام گرفتن از پیامبر شناسی قرآن که در سر تا سر قرآن در آیات محکم و مفصل رسا و گویا توان محدود و نیازهای پیامبر را بیان و تشریح کرده اند مردم را همیشه آگاه می ساختند تا این مردم نا آگاه ، بحکم آیات 103 تا 106 سوره کهف و آبه 65 سوره زمر و آیه 188 سوره أعراف و آیه 21 سوره جن و هشدارهای بسیاری دیگر در قرآن ، در رفتار و گفتار و پندار نسبت به این بندگان به تباه کردن حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری خود هرگز دچار نشوند و در قیامت که هیچ فرصتی برای جبران نیست با خشم بزرگ خداوند رو به رو نگردند و دوزخ را به جای بهشت جایگاه ابدی خود نیابند.
    بسیار خدا پسندانه است که آیات فوق و سایر هشدارهای قرآن در این زمینه با رسم الخط درشت در بنرها و تابلوها نوشته شوند و در این مراقد نصب گردند تا زائران به هشدارهای خداوند در باره چگونگی برخورد لازم با بندگان مقرب همیشه آگاه شوند و بارفتارهای شیطان پسند دین زدا ؛ تمام دین داری و مذهب داری و اعمال نیک خود را از دست ندهند و تباه نکنند.

  • چرا در کشور ما برخی رسانه ها اصرار دارند وجود بی بند و باری حرفه ای را ترویج کنند؟؟؟!!!
    ---
    اگر کار گزاران بولتن نیوز و برخی دیگر از رسانه های همگانی مانند پایگاه های الف و تابناک و خبر گزاریهای صدا و سیما و مهر و... سر و کاری با شرع و قانون و عرف انسانی دارند و به این ارزشهای بشری در خود احساس تعهد می کنند و انصاف و ایمان به خدا و به حساب و باز خواست قیامت باور نیز دارند ؛ خود شهامت داشته باشند و برای اثبات مسئولیت شناسی خویش نسبت به دین و مذهب و قانون و نسبت به هم نوعان بشری خود ؛ برای اصرار خویش در حذف و نابود کردن بیشتر روشن گریهای قرآنی با استدلالهای شرعی و عقلی که قابل قبول مراجع دین شناسی است نام و تعریفی برای این اصرار بیان نمایند.

  • تبلیغ غلط ؛ دین و مذهب و دین داری متدینان را به چه سر انجامی دچار می سازد.
    ---
    پیامبر اکرم (ص) و همه ی ائمه ی اطهار و سایر بندگان خدا شناس و خدا پرست راستین که پرورش یافته مکتب وحی الهی بوده اند زندگی خود را در رفتار و گفتار و پندار با الهام گرفتن از احکام و اعتقادات شناختهای این وحی ، بی کاستی و فزونی ، با توکل به خداوند یکتا نظم و سامان می بخشیدند و در این زندگی هیچ چیزی را از آن خود نمی دانستند .
    این بزرگان والا مقام خدا شناس خدا پرست با استمداد دانش و کمک تنها از حضرت حق این زندگی را پیش می بردند و برای ایجاد زندگی سالم خدا پسندانه الگوی بشر خدا پرست بوده و هستند.
    این والامقامان هرگز برای تبلیغ شخصیت خدا گرای خود هرگز به پاداشهایی که از دانش ناچیز و ناقص بشر نشأت می گیرند هیچ چشم داشت و هیچ نیازی نداشته اند؛ چنانکه هرگز به خود اجازه نمی دادند و نمی پذیرفتند جدای از فیض مکتب وحی الهی به آنان مقامی نسبت داده شود و نامی از آنان برده شود.
    تبلیغ برای شخصیت این بزرگان والا مقام پرورش یافته مکتب وحی الهی جدای از این مکتب ؛ جفای بزرگ در حق این والا مقامان و در حق مکتبی است که با آن آموزش و پروش یافته و همه چیز خود و جهان را مطابق با آموزه های انسان ساز مکتب وحی ؛ منحصر به خداوند که یگانه صاحب این و حی است می دانسته اند.
    افسوس که بشر با برداشتهای متضاد با مکتب توحیدی وحی الهی ؛ از این شخصیتهای دینی و مذهبی بگونه ای غلط تبلیغ کرده می کنند گو این که این شخصیتها نیز در ویژگیهای فرا طبیعی منحصر به فرد خداوند که صاحب این وحی است سهیم هستندً!!!
    اینگونه تبلیغ شیطانی غلط برای شخصیتهای مذکور سبب همه ی گمراهیهای جوامع متدین و سبب همه ی انحرافهای بشر از آموزه های شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری مکتب وحی الهی است .
    این گونه تبلیغ غلط متضاد با شناختهای مکتب وحی الهی ؛ به سوگند شیطان مبنی بر گمراه کردن اکثریت بشر بنام دین و مذهب را تحقق می بخشد.
    اینگونه تبلیغ سرا سر غلط گمراه کننده ، با توجه به حقیقت حی و حاضر وجود متون تحریف نشده ی وحی قرآنی الهی در اختیار همگان و بهره نجستن بشر از این وحی ؛ بحکم خداوند در قرآن در آیات 103 تا 106 سوره کهف و در آیه 65 سوره زمر و در آیات بسیاری دیگر از قرآن حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری بشر را به نابودی و تباهی می فرستد و بشر را در قیامت به عذاب ابدی الهی دچار می کند.

  • کدام تبلیغ دینی و مذهبی نابخردانه و باطل و گناه کبیره است؟
    ---
    سر تا سر قرآن کریم تبلیغ برای آثار آشکار عظمت و نظم یگانه ذات اقدس خداوند در جهان آفرینش و برای حضور همه جایی و آگاهی فراگیر خداوند به همه ی آشکارها و نهانهای این جهان با عظمت است که برای همه ی چشمهای بینا قابل دید است ؛ و همچنان حجت آشکار وانکار ناپذیری برای اثبات ناتوانی مطلق تمام بندگان و تمام آفریدگان از سهیم شدن در ایجاد چنین عظمت و نظم است .
    خداوند در قرآن هشدارهای هراس آفرین فراوانی به بشر داده که برای او در این عظمت و نظم منحصر به یگانه ذات اقدس او از هیچ بنده و هیچ آفریده ی دیگری رقیب تراشی نکنند.
    خداوند در آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و در آیات بسیاری دیگر رقیب تراشی بشر و سایر آفریدگان عاقل برای یگانه ذات اقدس او در ویژگیهای فرا طبیعی منحصر به این ذات را سبب نابود شدن همه حاصل عمر اعمال نیک آفریدگان حتی پیامبران ؛ آشکار بیان کرده است.
    بنا به دلایل و شواهد قرآنی مذکور مراسم و مناسک و شعایر گوناگون و اقدامهای رنگارنگی که بشر برای بندگان مقرب مشابه مراسم و مناسک و شعایر منحصر به خداوند با هزینه های بی حد و حصر بر گزار می کند همگی به دلیل هشدارهای فراون در قرآن کریم ؛ رقیب تراشی آشکار برای خداوند و باطل و حرام و گناه کبیره نابخشودنی هستند که بشر را به عذاب ابدی الهی گرفتار می کنند.
    خداوند در قرآن کریم تمام حجتها را به بشر با زبانی رسا و گویا و قابل درک و اثبات در همه ی شناختهای فرهنگ دین دارری و مذهب داری قرآنی بیان کرده است که بشر خود را به این گناه کبیره و به عذاب ابدی آن گرفتار نکند و در قیامت برای دفع این گرفتاری هیچ بهانه ای نداشته باشد.

  • خطاب به مسئولانی که مهم ترین وظیفه ی آنان دفاع عالمانه از قدسیت دین و مذهب است/ یک شنبه 20/04/1400
    ---
    خطای بزرگ و رایج رسانه ها که آزادانه در حق دین و مذهب مرتکب می شوند
    ---
    با توجه به این که دین داری درست مطابق اصول قرآنی شرع نیاز حیاتی جامعه است ؛ خدا پسندانه نیست نظرات انتقادی منطقی دینی و مذهبی مفید دین داری جامعه که از تبدیل شدن دین و مذهب به بازیچه ی من در آوردی پروران و خرافه گستران و مروجان احادیث و روایات جعلی انتقاد می کنند ؛ نباید قربانی کج فهمی و تعصبهای پوچ کار گزاران رسانه ها بشوند و حذف گردند و با این حذف مردم از دانستن درست و نا درست دین داری خود با حذف روشنگریهای قرآنی محروم شوند .
    بزرگ ترین خطا و جرم و گناه شرعی و قانونی وعرفی باید باشد که جامعه ی دین دار را از آگاهی به چگونگی دین داری و مذهب داری قرآنی خدا پسندانه محروم ساخت ، و صفحات رسانه ها را به عرسه ی تاخت و تاز آزاد خرافه گستران و من در آوردی پروران و مروجان جعلیات ضد قرآن و عقل تبدیل کرد.
    هرگز خدا پسندانه نیست که در سایه ی پرچم نظام اسلامی که مهم ترین وظیفه آن دفاع عالمانه ی مستند و مستدل از دین و مذهب است ؛ رسانه های همگانی با اقدام به چنین خطا و جرم و گناه زیان باری که دین داری و مذهب داری جامعه را بحکم قرآن به تباهی سوق می دهد ؛ آزادانه علیه دین و مذهب عمل کنند و به هیچ نهاد حکومتی پاسخ گو نباشند.
    چرا باید ناقضان حجتهای قرآنی خداوند بی هیچ پاسخگویی علمی قرآنی و عقلی و بی حساب و کتاب در سایه ی حکومت اسلامی بی هیچ قید و شرط علمی قرآنی و عقلی و بنام دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر در ترویج خرافات و من در آوردیها و جعلیات ضد قرآن و عقل آزاد باشند؟؟؟!!!
    ---
    پایگاه بولتن نیوز و بسیاری از رسانه های دیگر که برای روشنگریهای قرآنی هیچ احترامی نمی شناسند و بی پروا این روشنگریهای خدا پسندانه را حذف و نابود می کنند ؛ آیا می توان باور کرد این پایگاه ها برای کار بران خود صادقانه احترام قایلند؟؟؟!!!

  • توطئه های دشمنان جهان اسلام را چگونه باید رسوا و خنثی ساخت؟
    ---
    بی توجهی و بی تفاوتی مخاطبان و سایر کاربران رسانه ها در جوامع مسلمان بویژه مراجع دین شناسی این جوامع به نظرات گونا گون دینی و مذهبی مطرح در رسانه ها بدون هیچ نقد و تجزیه و تحلیل علمی لازم ؛ مسئله شگفت آور وبهت آوری است در کشور ها اسلامی و بویژه در کشور ما که زنگ خطر لوث و نابود شدن حیثیت احکام و اعتقادات دین توحیدی خدا را در جوامع مسلمان به بلند ترین صدا در می آورد.
    اگر این بی توجهی و بی تفاوتی با دیدگاه های ناقدانه تحلیلی علمی بر پایه ی آمار و ارقام علمی ریشه یابی و چاره جویی نشوند و حد اقل دین شناسان نظام اسلامی ایران این ریشه یابی و چاره جویی را جدی نگیرند سکوت آنان در مقابل این وضعیت فاجعه بار بجز نشانه ی خروج دین و مذهب از جایگاه علمی خود در جامعه چه نشانه ی دیگری می تواند داشته باشد؟؟؟
    بی توجهی و بی تفاوتی نسبت به مسائل علمی حیاتی دین توحیدی خداوند با وجودآیات بسیاری در قرآن ، که نسبت به کنار رفتن دین خرد گرای خداوند از فرهنگ جامعه و جایگزین شدن آن با انبوهی روز افزون از من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با محکمات قرآن و غیر قابل اثبات عقلی ، هشدار می دهند هرگز خدا پسندانه و قابل توجیه نیست.
    سرایت ضد ارزشهای ساخته و پرداخته ی ذهن ناقص بشر به رسانه های همگانی و همه ی محافل دینی ومذهبی در همه جا ؛ بی تردید وفا داری و مسئولیت شناسی مراجع دین شناسی جهان اسلام بویژه مراجع منتسب به نظام اسلامی را نسبت به ضرورت حفاظت حکیمانه ی علمی قرآنی و عقلی از ارزشهای اصیل توحیدی دین خداوند ؛ زیر سئوال می برد.
    برای سکوت این مراجع نسبت به سرنوشت دین توحیدی خداوند بجز بی ارزش شدن دین خدا و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر حتی نزد این مراجع دلیل دیگری نمی توان یافت .
    هزینه شدن روزه مره ی تریلیونها پول رایج کشورها در مراسم و شعایر و مناسک من در آوردی عوام پسند برخاسته از تخیلات ذهنی پوچ بشر و بیگانه با شناختهای قرآنی که منجر به تعمیق شکاف و جدایی میان جوامع مسلمان می شوند و هیچ بازده مثبت و سازنده ای برای پیشرفت و شکوفایی و رفاه و آسایش و امنیت علمی معنوی و مادی جوامع مسلمان ندارند و با اصراری قرآن ستیز و منطق گریز به این مظاهر ضد قرآن و عقل دامن زده می شود نشانه ی چیست و جوامع مسلمان را به کدام ناکجا آباد سوق می دهد؟؟؟!!!
    اگر در صد اندکی دانشمند دین شناس آگاه به دین قرآنی - توحیدی خداوند وجود داشت و این در صد با جرئت و شهامت خدا پسندانه وفادار و دلسوز و مدافع احکام و اعتقادات خرد گرای رحمت آفرین این دین توحیدی بود و مردم را با سازمان یافتگی ضابطه مند و تحلیهای علمی قرآنی و عقلی به فجایعی که بنام دین و مذهب دامن گیر جوامع مسلمان است آگاه می ساخت ؛ هیچگاه سرنوشت این جوامع به دست دشمنان بیگانه نمی افتاد و هرگز این دشمنان بیگانه ی چپاولگر نمی توانستند جوامع مسلمان را به هر نحوی که منافع این دشمنان را تامین و تضمین می کند به تعمیق شکاف و جدایی میان خود دچار کنند.
    دشمنان بیگانه جهان اسلام با ترفندهای پلید خود جوامع مسلمان را فریب می دهند و با دامن زدن به مسائل تفرقه بر انگیز ضد قرآن و عقل این جوامع را به جان هم می اندازند تا خود این جوامع با راه اندازی کشتارها و ویرانگریها و آواره سازیهای دست جمعی میان خود ؛ اهداف پلید چپاولگریهای این دشمنان را ندانسته و ناخواسته تامین و تضمین نمایند.
    دانشمندان دلسوز صلح و امنیت و رفاه جوامع مسلمان باید بابسیج شدن و الهام گرفتن از رهنمودهای انسان ساز و وحدت بخش و سعادت آفرین قرآنی دین توحیدی خداوند به خود آیند و بنفع تامین و تضمین صلح و ارآمش و امنیت و رفاه در جوامع خود توطئه های پلید فتنه بر انگیز و تفرقه افکنانه دشمنان جهان اسلام و نوکران و مزدوران این دشمنان را ، با شناسایی و با معرفی این نوکران و مزدوران به جوامع خود ، رسوا کنند و این توطئه ها را خنثی سازند.

  • معنای حاکمیت دین خدا چیست؟
    ---
    بنا به شواهد و قرائن فراوان در قرآن کریم ؛ اصل قرآنی حاکمیت دین قرآنی خداوند بر سایر ادیان تحریف شده آسمانی و غیر آسمانی ؛ بر حاکمیت معنوی احکام و اعتقادات دین قرآنی خداوند بر این ادیان پایه ریزی شده و استوار است ؛ به این معنا که دین قرآنی خداوند با احکام و اعتقادات انکار ناپذیر وحیانی خود بر احکام و اعتقادات تحریف شده و منحرف سایر ادیان حاکم است و حاکم می شودو حاکم خواهد ماند ومحتوای این تحریف شده ها را با زبان عقل و منطق ابطال خواهد ساخت.
    حاکمیت شکلی دین خداوند بر سایر دیانتها به این معنا که همه پیروان سایر دیانتها به دین قرآنی خداوند گرایش پیدا کنند و ایمان بیاورند در فرهنگ قرآن وجود و اثری ندارد و اعتقاد به چنین حاکمیتی نقض اصول گرفتن آزمایشهای الهی از بشر و نقض هدف از آفرینش بهشت و دوزخ است .
    احکام و اعتقادات بی نقص دین قرآنی خداوند بلحاظ معنا و محتوای غیر قابل انکار این احکام واعتقادات و نه بلحاظ جمعیت پیروان ؛ همیشه بر سایر ادیان حاکم بوده و حاکم هست و حاکم خواهد ماند و تغییر زمان در این حاکمیت معنوی الهی بی نقص هیچ تاثیری ندارد ؛ چه بشر این حاکمیت را بپذیرد یا با دانش ناقص خود انکار کند.

  • معنای حاکمیت دین خدا چیست؟
    ---
    بنا به شواهد و قرائن فراوان در قرآن کریم ؛ اصل قرآنی بر حاکمیت معنوی دین قرآنی خداوند بر سایر ادیان تحریف شده آسمانی و غیر آسمانی بر حاکمیت احکام و اعتقادات دین قرآنی خداوند پایه ریزی شده است ؛ به این معنا است که دین قرآنی خداوند بلحاظ احکام و اعتقادات انکار ناپذیر وحیانی خود بر احکام و اعتقادات تحریف شده و منحرف سایر ادیان حاکم است و حاکم می شودو حاکم خواهد ماند.
    حاکمیت شکلی دین خداوند بر سایر دیانتها به این معنا که همه پیروان سایر دیانتها به دین قرآنی خداوند گرایش پیدا کنند و ایمان بیاورند در فرهنگ قرآن وجود و اثری ندارد و اعتقاد به چنین حاکمیتی نقض اصول گرفتن آزمایشهای الهی از بشر و نقض هدف آفرینش بهشت و دوزخ است .
    احکام و اعتقادات بی نقص دین قرآنی خداوند بلحاظ معنا و محتوای غیر قابل انکار این احکام واعتقادات و نه بلحاظ جمعیت پیروان ؛ همیشه بر سایر ادیان حاکم بوده و حاکم هست و حاکم خواهد ماند و تغییر زمان در این حاکمیت معنوی الهی بی نقص هیچ تاثیری ندارد ؛ چه بشر این حاکمیت را بپذیرد یا با دانش ناقص خود انکار کند.