عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • لازمه ی غفلت ناپذیر خواندن قرآن چیست؟
    ---
    لازمه ی خواندن قرآن تدبر و تفکر و نگرش خرد گرا در آیات محکم و مفصل آن و پایبندی و عمل همیشگی به احکام و اعتقادات آن است
    لازمه ی لازمه ی فوق دوری از وسوسه های شیطان پلید است که همیشه مرید دارند و دین را وارونه جلوه می دهند و متدینان را با من در آوردیها و خرافات و جعلیات ذهن ناقص بشر بنام دین و مذهب از خدا و قرآن دور می کنند .
    پیروی متدینان از این وسوسه ها بی تردید خدا و پیامبر و امامان و اولیای صالح خدا را از چنین متدینان غافلی که قرآن را نزد خود دارند بی زار می سازد!!!

  • مهم ترین وظیفه دین و پیامبر و امامان و مراجع دین شناسی چیست؟
    ---
    خداوند یگانه مهربان مطلق با لطف بی کران یگانه ذات اقدس خود برای بیرون آوردن بشر از منجلاب چند گانه پرستی که پیش از ارسال پیامبران نزد بشر رواج یافته و پس از مرگ هر پیامبر بعلت دمدمی مزاج بودن طبع بشر و دانش ناچیز او که با آن به کمال هیچ حقیقتی نمی تواند دست رسی پیدا کند و بعلت گرایش بشر به خیال پردازی تحت تاثیر این دانش ناچیز تا کنون ادامه پیدا کرده است ؛ ده ها هزار پیامبر را برای هدایت بشر به یگانه پرستی با بیان شرایط خداپسندانه لازم این یگانه پرستی و هشدارهای عقلی لازم نسبت به انحراف از اصول این هدایت به تمام نقاط کره ی زمین با وحی بی خدشه ی اصیل خود به پیامبران فرستاده تا بشر زمانهای خود و بشری را که این وحی پس از مرگ پیامبر به آن می رسد به چگونگی دین داری و یکتا پرستی خدا پسندانه با اصول وحیانی دین خدا آگاه سازند: « كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلَّا الَّذِينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللَّهُ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ » ﴿ آیه ۲۱۳ سوره بقره ﴾.
    خداوند یگانه دانا و یگانه مهربان مطلق در وحی اصیل و ناب خود به همه ی پیامبران تا خاتم انبیا حضرت محمد (ص) همه اصول دین داری درست و اصول یکتا پرستی را با حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای لازم در شناختهای فرهنگ دین داری این وحی بیان نموده تا مطابق با وظیفه ای که به آن از جانب خداوند مکلف گردیده اند پیوسته به بشر ابلاغ کنند: « شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ كَبُرَ عَلَى الْمُشْرِكِينَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَيْهِ اللَّهُ يَجْتَبِي إِلَيْهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَهْدِي إِلَيْهِ مَنْ يُنِيبُ » ﴿ آیه ۱۳ سوره شوری و نیز آیات بعدی تا آیه 18 این سوره را تدبر و دقت کنید﴾.
    خداوند با این این ابلاغ : که در آخرین وحی بی خدشه ی خود در قرآن کریم آن را اکمال نعمت هدایت نامیده حجتهای لازم را به بشر اتمام کرده و هیچ راهی را برای بشر به بهانه تراشی و ادعای جهل و نادانی نسبت به این اصول به روی بشر باز نگذاشته است «... الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا... » ﴿ آیه ۳ سوره مائده ﴾.
    عدول و خروج و انحراف بشر از آیات محکم و مفصل وحی الهی ، که شناختهای دین داری قرآنی آخرین آنها است ؛ بشر دمدمی مزاج را ؛ اگر در این دنیا توبه نکند و به دین قرآنی خداوند باز نگردد ، بحکم قطعی هشدارهای فراوان قرآن به از دست دادن تمام اجر و پاداش یک عمر دینداری و و اعمال نیکوی خود در قیامت دچار خواهد کرد.
    دمدمی مزاجی طبع مسلمانان بمانند سایر بشر ، و تعصبات گوناگون و مصلحت اندیشیهای ناقص و نافرجام دانش ناچیز آنان ؛ آنان را از سپردن زمام داری امور دین و دنیای خود به مولای متقیان و اسوه ی حکمت و عدالت حضرت امام علی (ع) که پرورش یافته ی مکتب قرآن در محضر پیامبر (ص) بوده ؛ پس از فوت پیامبر اکرم بی بهره ساخت .
    موضع غلط بر خاسته از دمدمی مزاجی و دانش ناچیز مسلمانان صدر اسلام نسبت به حضرت علی (ع) به سرپیجی از پذیرفتن ولایت الهی دینی و دنیوی خدا پسندانه ی آن حضرت ، که در آخرین حج پیامبر در منطقه غدیر خم با فرمان خداوند و با بیان پیامبر به آنان ابلاغ شد ، منجر گردید .
    این موضع غلط پیامدهای شومی در پی داشته که تا امروز آثار تخریب گر آنها دامن گیر امت اسلام شده اند .
    این پیامدها مطابق با سسنت الهی همیشگی ؛ به ضرورت آزمایش و غربال گری و جدا ساختن خوب و بد بشر از هم دیگر وابستگی گسست ناپذیر دارند .
    چنین پیامدهایی مطابق با ضرورت الهی آزمایش بشر تا قیام قیامت بدون هیچگونه تغییرادامه خواهند یافت « الم. أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ . وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ » ﴿ آیات ۱ تا ۳ سوره عنکبوت ﴾ ، و همچنان: « سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا » ﴿ آیه ۶۲ سوره فتح ﴾ .
    مراجع دین شناسی پس از دوران بعثت و پس از دوران امامان از اهل بیت پیامبر تا قیام قیامت مطابق با رهنمودهای ثابت خداوند در قرآن موظف اند مردم را به پایندی و عمل به شناختهای فرهنگ دین داری وحی الهی و و هشدار به عدم عدول از این شناختهابی هیچ کاستی و هیچ فزونی همیشه با روشنگریهای قرآنی و عقلی لازم فرا خوانند.
    با استناد به آیه قرآنی اکمال دین و اتمام نعمت این وظیفه به ادامه ی ابلاغ احکام و اعتقادات شناختهای قرآن منحصر می گردد.
    آیه اکمال دین هرگز به بشر حتی به پیامبر و امامان بعلت دانش ناچیز بشری تصریح شده در قرآن حق ابتکار هیچ حکم و اعتقاد جدیدی را بنام دین و مذهب خارج از احکام و اعتقادات قرآن و خارج از مصادیق منسجم و هماهنگ با این احکام و اعتقادات نداده است.
    خداوند آفریننده ی جهان هستی در بسیاری از آیات محکم و مفصل روشنگر و انکار ناپذیر در قرآن تعیین احکام و اعتقادات دین را با صراحت و با بیان علل عقلی به یگانه ذات اقدس خود که بتمام حقایق جهان آگاه است منحصر ساخته است .

  • عالیست بود اگر که اکثر غریب به اتفاق مسلمانان همچین کاری با قرآن میکنند وآنرا مطالعه ودر گفته های آن تفکر ،تدبر ، تعقل وبکار گیری نمی کنند انشا الله خدا مارا به قرائت ،فهم ودرک آن وبکار گیرای آیات آن هدایت وآن دنیا با قرآن محشور بفرماید .برای سلامتی رهبر انقلاب شادی روح شهدا وسلامتی وفرج هر چه سریعتر آقا امام زمان (عج) صلوات .