استاد خاتمی نژاد - تشخیص حق از باطل


جهت مشاهده نماهنگ های بیشتر به سایت www.asre-zohur.ir مراجعه نمایید.


+ 
11

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهم ترین مسئولیت دین شناسان در خدمت به نهضت عاشورا چیست؟
    ---
    مهم ترین مسئله ی خدا پسندانه ای که در توصیه های دین شناسان روی آن می باید تمرکز شود ضرورت تاکید مراجع دین شناسی بر پایبندی سخنوران از خطبا و روضه خوانان و مداحان و شاعران و شعار پردازان به برجسته کردن رسا و گویای اهداف اصیل قرآنی - عقلی انسان ساز نهضت عاشورای حسینی است .
    این مسئولیت اقتضا می کند دین شناسان اقشار مذکور را راهنمایی کنند که با تکیه به سخنان معتبر و موثق دین آموز و عبرت رسان سید الشهدا آبا عبد الله (ع) و یارآن وفادار آن حضرت(س) در طول این نهضت مردم را با فرهنگ اصیل نهضت عاشورای حسینی آگاه سازند .
    این آگاه سازی حتما می باید مردم را در همه ی مراسم و شعایر دینی از ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات دین زدای فتنه بر انگیز و بد نام کننده ی مذهب که با شناختهای محکم قرآن و عقل تضاد و تعارض آشکار دارند و حیثیت ارزشی مذهب اهل بیت علیهم السلام را لکه دار می کنند پرهیز دهند .
    حرام است و خشم خداوند را بر می انگیزد اگر این نهضت الهی والا با ترویج جعل و دروغ و رفتارهای مخالف شرع و عقل به بازیچه ی کاسبان حرام خور دین فروشی تبدیل شود.
    پیروی از شیطان پلید است با ارتکاب این حرام قطعی به اهداف دشمنان در ایجاد نفرت و دشمنی علیه مذهب و صاحبان و پیروان آن میان مسلمانان جامه عمل پوشانده شود و مذهب تشیع با رفتارها و گفتارهای جاهلان و مغرضان و سودجویان سوژه ی تفرقه افکنی و فتنه برانگیزی دشمنان قرار گیرد.
    دین شناسان مسئولیت خطیر و غفلت ناپدیر آگاه سازی مردم به رهنمودهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و مسئولیت آگاه سازی مکرر مرردم به حلال و حرامهای قرآن را همیشه به دوش دارند .
    دین شناسان موظف اند همیشه عالمانه و با الهام گیری از رهنمودها و هشدار های محکم و مفصل قرآن علیه من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل که حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری و نیکوکاری مردم را بحکم آیات قرآنی 103 تا 106 سوره گهف و آیه ی 65 سوره زمر و آیات قرآنی بسیاری دیگر تباه و نابود می کنند بی أمان مبارزه کنند.
    دین شناسان موظف اند با تکیه به محکمات قرآن و عقل همیشه علیه من در آوردیها و خرافات و جعلیات و علیه مروجان دین فروش این ابزارهای پلید ضد ارزشی افشاگری کنند و مردم متدین مذهبی را از شر این نمادهای شیطانی دین زدا نجات دهند.

  • پنداشتی قرآن گرا درباره موضوع امروز برنامه ی آفتاب شرقی در کانال شبکه یک سیمای ج.ا.ا پیرامون تاثیرهای فرا طبیعی چشم زخم/ پنج شنبه 14/05/1400
    ---
    قرآن وجود توان تاثیر فرا طبیعی در آفریدگان را آشکار نفی می کند
    ---
    تاکید آشکار قرآن بر نفی وجود توان تاثیر گذاری فرا طبیعی نزد پیامبران : ( آیات ۱۸۸ سوره أعراف و ۲۱ سوره جن و آیات 90 تا 93 سوره اسراء ﴾ ؛ ادعای وجود چنین توانی نزد سایر بشر و نزد جانوران بی عقل ادعای محکوم به بطلان است و نسبت چنین ادعایی در احادیث و روایات به پیامبر اسلام (ص) و امامان (ع) از اهل بیت آن حضرت محکوم به جعل و دروغ است .
    بنا بر اصل قرآنی فوق ادعای وجود توان هر تاثیر گذاری فرا طبیعی چشم زخم نزد بشر و جانواران محکوم به بطلان است و تنها تاثیر تخریبی چشم زخم بشر در هم نوعان خود و متعلقات این هم نوعان در تلاش پیوسته ی شخص حسود برای ایذای فیزیکی و زیان رساندن فیزیکی علیه شخص و متعلقات محسود باید تفسیر شود.

  • لشکر گمراه جمل برای خود چه آینده ای درو کرد؟؟؟!!!
    ---
    خداوند یگانه ذات اقدس دانای مطلق جهان هستی در قرآن با هدف پرهیز دادن مؤمنان از پرداختن به مسایل تاریخی تفرقه بر انگیز که هیچ بازده مثبت و سازنده ای برای امت مسلمان ندارند مؤمنان را به خود داری از پرداختن به سرگذشت گذشتگان توصیه می کند و می فرماید: « تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ » ﴿ آیه ۱۳۴ سوره بقره ﴾
    عبرت آموز است که لشکر گمراه جمل با گرد آمدن زیر پرچم باطل یکی از بستگان حسبی پیامبر (ص) با ذهنهایی آکنده از عشق به زرق و برقهای دنیای فانی و بادلهای سیاه آکنده از کینه ها و حسادتهای شیطانی شخصی و خانوادگی و قبیله ای به جنگ مولای متقیان امیر مؤمنان و اسوه ی خدا پرستی حضرت علی بن أبی طالب (ع) رفت.
    این لشکر با خفتی رسوا با اراده ی خداوند عدل مطلق شکست خورد و زیانهای جبران ناپذیری را که آثار شوم آن تاکنون باقی است به امت مسلمان تحمیل نمود و صفحه ی سیاه تاریک و ننگین فراموش نشدنی از رفتار غیر قابل دفاع و خدا ستیز خود در تاریخ صدر اسلام در تضاد با هدف وحدت بخش قرآن و با سر پیچی از فراخوان قرآنی آشکار خداوند: « وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ ...» بنام خود بجای گذاشت .

  • به بولتن نیوز در حاشیه خبر: / حقایقی تازه از جریان برقعی قمی از زبان حسینی ورجانی و فریدونی/ پنج شنبه 14/05/1400
    ---
    دسیسه های پلید یزیدیان زمان ؛ سربازان گم نام دفاع از قرآن خدا را ناامید نمی کند
    ---
    سربازان گم نام که در راه دفاع عالمانه ی قرآنی و عقلی از قرآن خدا جان بر کف و حسین وار بی بیم و بی هراس از توطئه های پست یزیدیان زمان تن خود را با کفن شهادت مزین کرده و آراسته اند با انگ و کنایه های مزورانه و ترفندهای شیطانی یزیدیان از خدا بی خبران دین فروش نیرنگ باز صحنه ی مبارزه علمی علیه من در آوردیها و خرافات و جعلیات را تانیل به آرزوی مقدس شهادت ، با طلب یاری از یگانه ذات اقدس توانای مطلق خداوند هرگز خالی نمی کنند.
    این سربازان گم نام در راه این مبارزه ی خدا پسندانه برای تحقق یافتن آرزوی ملحق شدن به سید الشهدای عاشورای حسینی و یاران شهید و سایر شهدای راه مبارزه ی خدا پسندانه حق علیه باطل و برای رسیدن به یکی از دو پاداش حسنیین الهی و جلب رضایت حضرت حق با بذل دانش قرآنی و عقلی که ذات اقدس او به آنان ارزانی داشته است و با بذل همه ی وجود و موجودی خود در این راه تابناک لحظه شماری می کنند.
    منصفانه محض رضای خدا مقایسه و داوری کنید کدام راه را خداوند دانای مطلق می پسندد و به رهروان کدام راه وعده ی صادق دادن پاداش رحمانی احدی الحسنیین را داده است ؛ آیا راه گمراه ساختن توده های متدینان خدا پرست ناآگاه با من در آوردیها و خرافات و جعلیات و ترفندهای شیطانی دین فروشان بدنام کننده ی دین و مذهب و بد نام کننده ی پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت را می پسندد ، یا راه روشنگری قرآنی و عقلی در دفاع از دین قرآنی خدا و مذهب توحیدی اهل بیت مظلوم پیامبر را می پسندد؟؟؟!!!

  • چرا مراجع دین شناسی و مذهب شناسی در مقابل انبوه شبهات دینی و مذهبی سکوت مطلق را بر گزیده اند؟؟؟!!!
    ---
    مراجع دین و مذهب شناسی را چه شده است که جرئت اقدام ضروری همیشگی به انجام وظیفه ی پاسخ به شبهات دینی و مذهبی را از دست داده اند و تودهای مردم دین دار را در مقابل این شبهات بنفع شیطان و پیروان او خلع سلاح کرده اند؟؟؟!!!
    این مراجع که از پول وجوهات شرعی و بیت المال امرار معاش می کنند ؛ سوای روشنگری برای آگاه سازی مردم به روش خداپستدانه ی دین داری و مذهب داری چه وظیقه و چه مسئولیت مهم تری به دوش دارند که بجای پاسخگویی به شبهات روز افزون و جلوگیری از رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات بنام دین و و مذهب ؛ سکوت مطلق مرموز را برگزیده اند و برای روشنگری اذهان مردم با حقایق قرآنی و عقلی هرگز لب نمی گشایند و مردم متدین را بی دفاع رها کرده تا در منجلاب گمراهی غرق شوند .

  • من در آوردیها و خرافات و جعلیات اصالت دینی و مذهبی ندارند و پایبندی به آنها گناه گبیره ی نابخشودنی است
    ---
    مراسم و شعایری که سالانه و تقریبا پیوسته بگونه ای روزانه بنام پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت مظلوم آن حضرت در ایران و برخی از جهان اسلام بنام تشیع با هزینه کردن تریلیونها پول بی بازده با اصرار انجام می گیرند ؛ در دین الهی و قرآن و سنت معتبر اهل بیت پیامبر ، که باید با داده های شناختهای محکم و مفصل قرآن هماهنگ و منسجم باشد ، هیچ ریشه و اصالتی استوار و آشکار قابل دفاع ندارند.
    همه این مراسم و شعایر ابتکار تخیلات ذهن بشر با من در آوردی پروری و خرافه گستری و ترویج جعلیات متضاد با قرآن و عقل توسط طاغوتان و و دشمنان مذهب با کمک شیادان دین فروش در باری برای ربودن و کشتن عامل ظلم ستیزی و مبارزه علیه حاکمان طاغوت خودکامه و علیه دشمنان با سوء استفاده از ناآگاهی پیروان مذهب به اصول قرآنی دین خدا ؛ قرنها پس از رحلت پیامبر به درون مذهب تشیع نفوذ داده شدند.
    این نفوذ بگونه ای فراگیر به مذهب و نوشته های مذهبی سرایت داده شد که هر جا نام تشیع در جهان اسلام بر زبانها آمد موضوعات این نفوذ که برای مذهب و اهل بیت پیامبر بجز بدنامی ندارند بعنوان اصل در مذهب تشیع معرفی گردیدند.
    اگر وفاداران به مکتب توحیدی اهل بیت پیامبر برای زدودن آثار ننگین و فاجعه بار این نفوذ دین زدا از مذهب همت نگمارند و به کتمان حقایق قرآنی مذهب ادامه دهند و از این کتمان به درگاه خدا توبه نکنند بی تردید بحکم قرآن بعلت اصرار بر این کتمان مشمول نفرینهای خدا و پیامبر واهل بیت آن حضرت قرار خواهند گرفت و عذاب الهی در دنیا و آخرت پیوسته دامن گیر همه ی وجود آنان خواهد شد.
    ولایت مداری و مودت پیامبر و اهل بیت آن حضرت هرگز با اصرار بر پایبندی به رفتارها و گفتارهای متضاد با شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین دادری قرآنی و عقلی سازگار نیست و بجای آن بنام پیروان چنین رویه ی من در آوردی غلط و وارونه ای ؛ دشمنی با خدا و پیامبر و دشمنی با اهل بیت ثبت خواهد شد.

  • با چه دلیل انکار ناپذیر قرآنی و عقلی الگو گیری دینی و مذهبی از بندگان اعتبار می یابد؟
    ---
    الگو سازی و الگو گیری از هر شخصیتی بنام دین و مذهب که نتوان از او هیچ اثر رفتاری و گفتاری عینی زنده ای به دست آورد در حالی که هیچ امکان دسترسی طبیعی به شخص او وجود ندارد اگر در این زمینه تنها به گذاره های ضد و نقیض تاریخی غیر قابل اثبات تکیه شود بلحاظ علمی بمعنای بازیچه و سوژه ی سوء استفاده قرار دادن این شخصیت است .
    اگر نتوان برای رفتار و گفتار این شخصیت وجود منابع علمی اصیل دینی و مذهبی معتبر به اثبات رساند این الگو سازی و الگو گیری بجز در معرض تمسخر و تحقیر قرار دادن این شخصیت و بر انگیختن انبوه بی شماری از سئوالهای بی پاسخ نسبت به او نزد عقلای بشر هیچ بازده دیگری نمی تواند داشته باشد.
    با وجود فیزیکی اصیل ترین منبع بی خدشه ی دینی و مذهبی خرد پذیر الهی مانند قرآن با ترجمه به زبانهای مختلف در اختیار همگان که داده های شناختهای آن از احکام و اعتقادات تنها قانون اساسی تحریف نشده ی الگو گیری برای شناخت درستی و نادرستی رفتارها و گفتارهای دینی و مذهبی مسلمانان با ابزارهای منطق عقل امکان پذیر است با نادیده گرفتن این تنها منبع اصیل الهی بی خدشه ؛ نمی توان از هیچ شخصیتی که وفات یافته است الگو گیری قابل اثباتی برای رفتارها و گفتارهای دینی و مذهبی درست به دست آورد.
    در ضمن درستی دین داری و مذهب داری منسوب به همه ی مسلمانان اعم از پیامبر (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) و سایر بندگان با تطابق و هماهنگ و منسجم بودن با احکام و اعتقادات خدشه ناپذیر قرآن که سخنان وحیانی انکار ناپذیر خداوند به پیامبر اند اعتبار می یابد و اشخاص در هر منزلتی که باشند خود شأن اعتبار بخشیدن به سخنان خداوند را ندارند.

  • اکثریت مذهبیون مدعی دین داری به ارزش دین و مذهب آگاه نیستند
    ---
    اکثریت مذهبیون مدعی دین داری ؛ دین و مذهب را با تحقیق و تفحص علمی قرآنی وعقلی نیاموخته اند.
    بنا به روشنگریهای غیر قابل انکار خداوند در قرآن کریم این اکثریت تنها با تقلید از نیاکان و از عادتهای رایج آبا و اجدادی و عوام الناس و از گفتارهای غیر قابل اثبات روضه خوانان و شاعران و مداحان و مدعیان دین شناسی که به شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی نا آگاهند و یا بنا به هدفهای مرموزی این شناختها را در آموزش و تبلیغ دین و مذهب نادیده می گیرند ؛ بدون تحقیق و تفحص و پرس و جوی لازم علمی بی توجه به عواقب شوم دنیوی و اخروی چنین تقلیدی بویژه در زمینه ی اعتقادات منسوب به دین و مذهب ؛ دین داری و مذهب داری می کنند.
    این اکثریت یک عمر با این رویه ی دین زدای غلط متضاد با رهنمودهای قرآن و متضاد با احکام عقل دین داری و مذهب داری خود را سپری می کنند .
    این اکثریت غافل اند از این که چنین دین داری و مذهب داری بحکم آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف نزد خداوند حساب گر حساب رس پشیزی ارزش ندارد و آنان را با حکم خداوند به بزرگ ترین زیان و عذاب نابخشودنی ابدی الهی دچار خواهد ساخت .
    این اکثریت غافل اند که این رویه ی سر تا سر غلط راه شیطان برا ی نابود کردن آثار نیک دین داری و مذهب داری آنان را با نفوذ دادن انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته ذهن بشر فراخ باز می گذارد.
    این اکثریت با خو گرفت به رویه تقلید بویژه در زمینه اعتقادات منسوب به دین و مذهب از هرگونه انتقاد و روشنگری قرآنی وعقلی که از این رویه غلط می شود باتعصبهای بر خاسته از جهل خود بی تفاوت و سر سری می گذرد و به این روشنگریها که دین داری اورا از نابودی نجات می دهند هیچ بها و ارزش و اعتباری نمی دهد.
    طرز تفکر این اکثریت و رویه غلط آن در دین داری و مذهب داری و بی تفاوتی آن نسبت به روشنگریهای قرانی و عقلی ثابت می کنند که آن در حقیقت هیچ ارزش معنوی و مادی حیاتی و سرنوشت ساز قابل اثباتی برای دین داری و مذهب داری خود و برای دین و مذهب نمی شناسد .
    دین داری و مذهب داری این اکثریت محض یک عادت یا اعتیاد فاقد پشتوانه ی عقلی و قرآنی است .
    این اکثریت یک عمر دین داری و مذهب داری خود را قربانی پوچ گراییهای جهل و غفلت خود و قربانی پوچ گراییهای جهل هم نوعان غافل خود می کند.