ویژگی کابینه تراز انقلاب اسلامی


کلیپ "ویژگی کابینه تراز انقلاب اسلامی" برگرفته از بیانات آیت الله اراکی در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه


+ 
15

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • وظیفه نظام و قوای سگانه در قبال مسسببان ایجاد 8 سال اوضاع فلاکت بار برای ملت چیست؟
    ---
    8 سال تمام ؛ مسئولان پیشین مدیریت کشور و عوامل رسمی و غیر رسمی درونی آنان در همسویی با اهداف بر اندازانه ی دشمنان بیگانه علیه ملت و نظام اسلامی ایران بدترین و بی رحمانه ترین اقدامات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را برای به فلاکت بار ترین وضعیت معیشتی دچار کردن این ملت با نهایت گستاخی و استهزا و دور زدن قانون اساسی کشور آشکار و در نهان بی هیچگونه استیضاح و محاکمه و بدون هیچ مجازات جدی لازم انجام دادند.
    نظام و قوای سگانه کشور برای اثبات وفا داری خود به ولی نعمت خویش که ملت ایران اسلامی است و تا کنون صدها هزار شهید داده تا این نظام پیروز شود و مستقر گردد ، بحکم شرع و قانون و عرف عقلا موظف اند مسئولان درشت و ریز رسمی و غیر رسمی توطئه ی ایجاد 8 سال اوضاع فلاکت آفرین بر اندازانه ی خیانت بار را به استیظاح و محاکمه و مجازات عادلانه بتناسب جرائم و جنایتها و خیانتهایی که در این 8 سال مرتکب شده اند برسانند.
    مسئولان هر ارگان و هر نهاد یا هر شخصی در کشور که در منع یا تاخیر اقدام قانونی حکیمانه ی بموقع علیه عاملان ایجاد این اوضاع فلاکت بار 8 ساله با آگاهی و عمد و اصرار دخالت می کنند ؛ بی تردید باید در اجرای خواست ملت بحکم شرع و قانون در جنایتها و خیانتهای این عاملان سهیم شناخته شوند و باید متناسب با جرم خود در این زمینه به مجازات عادلانه شرعی و قانونی لازم برسند .

  • بر قراری نظام اسلامی در کشور ما چه بازده ای برای دین قرآنی خداوند داشته است؟؟؟!!!
    ---
    « اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ » ﴿ آیه ۲۵۷ سوره بقره﴾
    بیش از چهل سال از بر قراری نظام اسلامی در ایران با جان نثاری و شهادت صدها هزار از عزیز ترین فرزندان این مرز بوم در راه خدا می گذرد.
    بمانند دوران بعثت پیامبر اسلام و حاکم شدن دین خداوند در آن دوران لازمه ی نخست بر قراری این نظام در ایران و بپاس حرمت خون این شهیدان می بایست مبارزه ای عالمانه با بهره گیری از شناختها قرآنی و احکام عقلی علیه کج رویهایی که با نادیده گرفتن این شناختها دین داری و مذهب داری مردم را با عادتها و رسوم جاهلیت در تار و پود خود در نوردیده اند برای زدودن این عادتها و رسوم جاهلی در این چهل سال توسط مسئولان نظام با ایمان و صداقت و جدیت و همت و درک لازم شروع می گردید و ادامه می یافت .
    یک حساب سر انگشتی در باره بازده این چهل سال برای دین خدا که تنها پایه ی استوار این نظام باید باشد متاسفانه ثابت می کند بجز گسترش حاکمیت من در آوردیها و خرافات و جعلیات و افزایش خیل انواع کاسبان دین فروش سود جو و آلوده شدن روز افزون دین قرآنی خداوند و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر به آثار دوران جاهلیت پیش از بعثت ؛ چیزی که بتوان بعنوان خدمت به دین و مذهب به آن افتخار کرد یافت نمی شود.
    این وضعیت فاجعه بار که دین و مذهب را در خود در نوردیده است بی تردید بحکم قرآن برای مسئولان نظام و بیشتر مردم ، بجز شمار اندکی ، در دنیا و آخرت عاقبت خوشایندی نخواهد داشت و در قیامت سر انجام همه در آتش این عاقبت خواهند سوخت ، و فاجعه کرونا نشانه ای از این عاقبت است ؛ مگر مسئولان و مردم به خود آیند و بااعلان توبه و پشیمانی به درگاه خداوند مجددا به راه زندگی سالمی که قرآن برای آنان تعیین کرده است با ایمان صادق و جدیت باز گردند ؛ شاید بتوانند خود را از این فاجعه که خود با بی توجهی به رهنمودها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن به بار آورده اند و از عاقبت شومی که در پی دارد ؛ با خواست و رضایت یگانه ذات اقدس خداوند توانای مطلق نجات بدهند.
    تجربیات تاریخ بشر ثابت می کنند که باید یقین داشت ؛ عافیت و سلامتی و گشایش و پیروزی و در نهایت بهشت بی ایثار و از خود گذشتگی و بی تحمل سختیها در راه خدا و بی توکل به ذات اقدس او و بی پشت کردن به زرق و برق دنیای چند روزه ی فانی به دست نمی آیند.
    به این رهنمود انسان ساز حیات بخش و سعادت آفرین الهی قرآن گوش و دل و جان یسپاریم: « اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطَامًا وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ » ﴿ آیه ۲۰ سوره حدید﴾ .

  • پاسداری از مذهب اولویت اول رئیس جمهور است
    ---
    و« َذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ » ﴿ آیه ۵۵ سوره ذاریات﴾
    سوگند رئیس جمهور منتخب ج.ا.ا با اولویت سوگند به تعهد به پاسداری از مذهب شروع می گردد که لازمه ی این تعهد روشن بودن تعریف و چهار چوب و حد و مرزهای حقیقی مذهب برای همه ی مسئولان بدون استثنا و برای همه ی آحاد ملت است.
    با آمیخته شدن انبوه روز افزون من در آوردیها و خرافات و جعلیات بی سر و ته ضد قرآن و عقل به دین مذهب و سکوت تقریبا همیشگی همه ی مراجع دین شناسی در سایه ی نظامی که خود را به اسلام منتسب می داند ؛ در مقابل این در هم آمیختگی که سخنان خداوند جهان آفرینش و سخنان و رفتار بر خاسته از دانش ناچیز بشر بنام دین و مذهب را در بر می گیرد؛ چگونه می توان جهان را به آن چه که در دین مذهب حقیقت است آگاه و متقاعد ساخت؟؟؟!!!
    و چگونه می توان با این در هم آمیختگی حد و مرزهای پاسداری رئیس جمهوری از مذهب را شناخت؟؟؟!!!
    و چگونه با وجود این در هم آمیختگی می توان از رئیس جمهور در مقابل تخلفات و انحرافات دین زدای فاجعه بار دینی و مذهبی که بگونه ای روز مره انجام می گیرند استیضاح خواست و او را پاسخگو و به اصلاح انحرافات دین زدا وادار و ملزم ساخت؟؟؟!!!
    چگونه این کلاف سر درگم آمیختگی دین خدا و مذهب اهل بیت با انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات را می توان از هم تفکیک کرد و حقیقت ناب دین و مذهب را بی آلایش از آن بیرون آورد؟؟؟!!!
    در طول چهل سال و اندی تاکنون ؛ چند گام مثبت و سازنده و چشم گیر برای این تفکیک حیاتی سرنوشت ساز خدا پسندانه برداشته شده است؟؟؟!!!
    خداوند دانا و توانا و عادل مطلق جهان هستی حل مشکلات بشر را به چگونگی برخورد بشر با احکام و اعتقادات دین وحیانی یگانه ذات اقدس خود گره گسست ناپذیر زده است : « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ » ﴿ آیه ۹۶ سوره أعراف ﴾ ، و همچمان: « وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ سَاءَ مَا يَعْمَلُونَ » ﴿ آیه ۶۶ سوره مائده ﴾

  • قرآن میانه روی را اصل غفلت ناپذیر مدیریت حکومت متدینان دانسته است
    ---
    خداوند در قرآن کریم که قانون اساسی زندگی مسلمانان است اصول حکم رانی خدا پسندانه را در آیاتی که ذیلا آورده می شوند آشکار بیان کرده است:
    ---
    - اصل ایمان و باور نظری و عملی راستین ، که از تمام تجربیات تاریخ بشر به حاکمیت مطلق خرد گرا وحکیمانه ی اراده ی عدالت محور یگانه خداوند آفریننده و سازمان دهنده ی جهان با عظمت آفرینش برخاسته است ؛ و بر همه ی رخدادهای مادی و معنوی جهان و بر اراده ی همه ی انسانها حاکمیت بلا منازع دارد: « وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا » ﴿ آیه ۳۰ سوره انسان ﴾ ، وهمچنان : « إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ » ﴿ آیه ۹۰ سوره نحل ﴾ .
    - اصل اقرار برخاسته از تجربیات تاریخ بشر به این که هر کامیابی و موفقیت و پیروزی و عزت مستدام ؛ بگونه ای گسست ناپذیر به توکل به اراده ی مطلق خداوند گره خورده و از این اراده جدایی ناپذیر است: « ... وَمَا تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ »﴿ آیه ۸۸ سوره هود ﴾ ، و همچنان: « ... وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» ﴿ آیه ۱۰ سوره أنفال ﴾ ، و همچنان: « مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَكْرُ أُولَئِكَ هُوَ يَبُورُ » ﴿ آیه ۱۰ سوره فاطر ﴾ .
    - اصل وفا داری به عهد و پیمان : « وَأَوْفُوا بِعَهْدِ اللَّهِ إِذَا عَاهَدْتُمْ وَلَا تَنْقُضُوا الْأَيْمَانَ بَعْدَ تَوْكِيدِهَا وَقَدْ جَعَلْتُمُ اللَّهَ عَلَيْكُمْ كَفِيلًا إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ » ﴿ آیه ۹۱ سوره ﴾ .
    - اصل اقرار و ایمان و باور ضروری اولیه به نظارت مطلق و همیشگی یگانه خداوند دانای مطلق بر همه رفتارها و گفتارها و پندارهای بشر و بر همه ی جریانهای گذشته و حال و آینده ی کل جهان هستی : « وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ هُوَ الْحَقُّ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ إِنَّ اللَّهَ بِعِبَادِهِ لَخَبِيرٌ بَصِيرٌ » ﴿ آیه ۳۱ سوره فاطر ﴾ و همچنان : « يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْمًا» ﴿ آیه ۱۱۰ سوره طه ﴾ ، و همچنان: « وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ مُحِيطًا» ﴿ آیه ۱۲۶ سوره نساء ﴾ ، و همچنان: « وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ» ﴿ آیه ۵۹ سوره أنعام ﴾.
    - اصل باور به این که ملت رکن بی جایگزین وجود کشور و حکومت و نظام و حفظ این وجوداست : « وَاذْكُرُوا إِذْ جَعَلَكُمْ خُلَفَاءَ مِنْ بَعْدِ عَادٍ وَبَوَّأَكُمْ فِي الْأَرْضِ تَتَّخِذُونَ مِنْ سُهُولِهَا قُصُورًا وَتَنْحِتُونَ الْجِبَالَ بُيُوتًا فَاذْكُرُوا آلَاءَ اللَّهِ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ » ﴿ آیه ۷۴ سوره أعراف ﴾ .
    - اصل پایبندی به أمانت داری و اجرای عدالت و میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط در حکم رانی میان افراد ملت : « إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا »﴿آیه ۵۸ سوره نساء﴾ .
    - اصل اقرار به مالکیت اعتباری ملت بر سرزمین کشور و ثروتهای خدا داده ی این سر زمین: « هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا... » ﴿ آیه ۲۹ سوره بقره ﴾
    - اصل ایمان و باور نظری و عملی به میانه روی و عدالت محوری در بودجه بندی و توزیع ثروتهای خدا داده ی کشور و در هزینه سازی یرای مدیریت همه ی نیازهای زندگی مردم و مدیریت همه ی نیازهای خدماتی و عمرانی و صنعتی و نیازهای نظامی و ... کشور و عدم غفلت از پیامدهای دنیوی و اخروی خوب و بد و همچنین پرهیز از اسراف و بخل در این زمینه: « وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِنْ كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ » ﴿ آیه ۷۷ سوره قصص ﴾ ، و همچنان: « وَلَا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَى عُنُقِكَ وَلَا تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَحْسُورًا » ﴿ آیه ۲۹ سوره إسراء ﴾ ، و همچنان: « وَالَّذِينَ إِذَا أَنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكَانَ بَيْنَ ذَلِكَ قَوَامًا» ﴿۶۷﴾ . باید توجه داشت با عنایت به جهان شمول بودن قرآن اگر در آیات مربوط به بودجه بندی و هزینه سازی ؛ حکومتها با عبارت قرآنی ذوی القربی مخاطب قرار گرفته باشند معنای این عبارت قرآنی ، در محدوده ی وجود امکان و توانایی مالی و داراییها ؛ می تواند بسیار فراتر از خویشاوندان نزدیک نسبی و سببی فردی و قومی تفسیر شود.
    - اصل هوشیاری و بیداری عالمانه با توکل به خدا در مقابل فتنه ها و دسیسه های دشمنان کینه توز از خدا بی خبر : « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعًا» ﴿ آیه ۷۱ سوره نساء ﴾ .
    - اصول انفاق و هزینه سازی و شرط توانایی و استطاعت در محدوده امکانات مالی و داراییها در بسیاری از آیات در سر تا سر قرآن ذکر گردیده اند و حکومتهای مسلمان می باید با پایبندی به اصول عدالت محوری و أمانت داری این اصول را خدا پسندانه اداره کنند .
    - حکومتها باید بدانند و مراقب باشند گشایشها و تنگناهای دشوار و غیر دشوار ؛ تحت تاثیر رفتار خوب و بد بشر رخ می دهند و همگی با اراده ی حکیمانه یگانه خداوند دانا و توانای مطلق جهان آفرینش رقم می خورند.
    - موفق ترین حکومتها در دنیا آن حکومتهایی هستند که کشور و مردم را عالمانه و سازمان یافته و ضابطه مند شرعی و قانونی عقلی با توکل به یگانه ذات اقدس خداوند تواناو دانای مطلق جهان آفرینش و با استمداد یاری از او و با پایبندی به اصول وحیانی او بی هیچ گونه کاستی و فزونی و محض رضا و مطابق با خواست بشر دوستانه ی این یگانه ذات أقدس مدیریت می کنند.