جامعه آزادگان


آیت الله اراکی: زیارت ائمه معصومین در نظام فکری اسلام جایگاه بسیار ویژه ای دارد.
تاریخ انتشار : 1400/06/21


+ 
6

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • به پایگاه خبر فوری در باره موضوع:/ نخستین وبینار «ارتباطات آئینی: تجربه زیسته اربعین» برگزار می‌شود / سه شنبه 20/07/1400
    ---
    فر آیند نخستین وبینار : «ارتباطات آئینی: تجربه زیسته اربعین» چه خواهد بود؟
    ---
    این نخستین وبینار «ارتباطات آئینی: تجربه زیسته اربعین» اگر خارج از پرتو حد و مرزها و ملاک و معیارهای شناختهای اصیل فرهنگ الهی خرد گرای دین داری و مذهب داری قرآنی سازماندهی و ارائه گردد ؛ هرگز نخواهد توانست دین قرآنی – توحیدی الهی و مذهب تشیع اهل بیت پیامبر اسلام را از اسارت کلاف سر در گم من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری که دین و مذهب را در تضاد با محکمات قرآن و در تعارض بااصول منطق عقل در خود در نوردیده است رهایی بخشد ؛ و همان آثار شومی که خداوند در قرآن نسبت به بروز آنها در نتیجه ی فوت پیامبر اسلام در آیه « وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ » ﴿ آیه ۱۴۴ سوره آل عمران ﴾ هشدار داده است تکرار خواهند شد و ادامه خواهند یافت.
    دانشمندان ؛ بویژه دانشمندان دین شناس و مذهب شناس اگر انگیزه ی جدی راستین دفاع از دین خدا و مذهب تشیع و زدودن من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری دین زدای متضاد با محکمات قرآن ومتعارض با احکام عقل را از دین و مذهب دارند ؛ موظف اند این وبینار را در پرتو شناختهای محکم و مفصل دین داری و مذهب داری قرآنی انجام دهند.
    اگر چنین وبیناری در پرتو محکمات خرد گرای شناختهای قرآن انجام گیرد برای همه ی دین داران روشن و مشخص خواهد شد کدام دین داری و مذهب داری خدا پسندانه است و کدام دین دین داری و مذهب داری در تضاد با خواست خداوند و در تعارض با احکام عقل است و مشخص می گردد چرا و با چه دلیل از قرآن و عقل به زدایش چنین تضاد و تعارضی در پرتو محکمات مفصل قرآن با روشهای علمی – منطقی بگونه ای سازمان یافته هنوز پرادخته نشده است.
    اهداف هر وبیناری بنام دین و مذهب اگر در پرتو محکمات قرآن و احکام عقل سازماندهی نشوند متاسفانه باید گفت این اهداف هیچ بازده مثبت و سازنده ی خدا پسندانه ای برای دین و مذهب و برای بشریت نخواهند داشت .
    اهداف چنین و بیناری اگر با نادیده گرفتن شناختهای قرآن و احکام عقل تهیه و تنظیم شوند بجز هدر دادن وقت و داراییهای کلان و جلب خشم خداوند و تعمیق جهل و نادانی نسبت به ضروریات دین و مذهب و ایجاد و تثبیت گمراهی در این زمینه اثر دیگری برای بشریت به بار نخواهند آورد.

  • سئوالهای حیاتی که نزد مراجع دین و مذهب هنوز پاسخی نیافته اند
    ---
    حاج آقا اراکی !!! لطفا بفرمایید شما مراجع دین شناسی و سطوح علمی دیگر دین شناسی برای مصون نگه داشتن حوزه های علمیه وکتب درسی و سایر کتبی که بنام دین و مذهب عرضه می شوند از نفوذ بیگانگان تخریب گر و مزدورانشان که با من در آوردی پروری و خرافه گستری و ترویج جعلیات قرآن ستیز وخرد گریز برای دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر هیچ حیثیتی باقی نگذاشته اند تا کنون چه کرده اید؟؟؟!!!
    چرا در راستای مبارزه ی علمی با این ترهات باطل که بر زبان روضه خوانان و مداحان و شاعران و خطبای منبر که هیچ آگاهی به محکمات قرآن ندارند تبلیغ می گردند و در همه ی رسانه های همگانی کشور بی هیچ ضابطه ی علمی بطور روز مره منتشر می شوند و دین و مذهب را در چشمان خرد گرایان جهان بی ارزش و بدنام و منفور می سازند از هیچ یک از مراجع دین شناسی هیچ نهیب و هیچ محکومیت آشکار علمی جدی بر نمی خیزد؟؟؟!!!
    بفرمایید برای مبارزه علمی با پدیده های شوم تحریف گر که با بی بند و بار و بی ضابطه کردن نقل احادیث و روایتهای جعلی غیر قابل اثبات بنام معصومان ؛ دین و مذهب را در خود در نوردیده اند تا کنون چه طرحهای علمی ضابطه مند کار آمد و قابل اجرایی به حوزه های علمیه و مراکز آموزش دین و مذهب ارائه کرده اید؟؟؟!!!
    با اعداد و آمار علمی مستند بفرمایید توسط مراجع دین شناسی در این مبارزه کدام طرحهای مثبت و سازنده ی قرآنی و عقلی سازمان یافته ای ، که بتوانند با دفاع علمی از دین و مذهب موجبات رضایت خداوند و خوشنودی پیامبر و اهل بیت آن حضرت را فراهم سازند و برای مجاهدان در این راه انگیزه ساز باشند و اجر و پاداش الهی برای آنان به ثبت برسانند ، تا کنون ارائه شده اند؟؟؟!!!
    رواج این پدیده های شوم ریشه عمیق وحدت شکنی و فتنه انگیزی و تفرقه افکنی و پراکنده شدن جهان اسلام است که با هدف هموار ساختن راه برای ادامه ی نفوذ و چپاولگری دشمنان بیگانه و چیره شدن آنان بر سرنوشت ملل جهان اسلام با تلاش مذبوحانه ی سازمان یافته ی پیوسته و با کمک مزدوران درونی انجام می گیرد و به مبارزه ی علمی ضابطه مند نستوه همیشگی و به آگاه سازی توده های مسلمان متدین نیاز مبرم غفلت ناپذیر دارد.

  • چرا اکثریت جوامع بشری اوضاع حال وآینده زندگی خود را به نابودی سوق می دهند؟؟؟!!!
    ---
    جوامع بشری که مدیریت همه ی نیازهای زندگی خود را با نادیده گرفتن اصول پایدار تعریف و استدلال منطق عقلی - علمی متین خدشه ناپذیر پایه گذاری می کنند همیشه در راه گمراهی زیان بار و هلاکت آفرین تا نابودی گام بر می دارند.
    قلدران آزمند جهانی با درک این بزرگ ترین عیب در زمینه ی آگاهی ملل جهان و با هدف تامین و تضمین حد اکثر منافع نامشروع خود به بد ترین سوء استفاده هااز این بزرگ ترین عیب می پردازند تا این ملت هارا همیشه به اسارت برنامه های چپاولگری خود در آورند.
    این قلدران جهانی دشمن بشریت که هیچگاه به تعامل برابر با ملل جهان تن نمی دهند با تعمیق عیب مذکور تا اندازه ای که توان دارند با فریب و نیرنگ راه رهایی از این اسارت را به روی ملت های جهان می بندند.
    حقیقت آشکار این است که بشر با دوری از وحی اصیل هدایت گر و تحریف نشده ی محکم و مفصل الهی در قرآن کریم و انکار سودمند بودن توکل به نقش سرنوشت ساز علمی بی بدیل خداوند در جهان و در زندگی همه ی آفریدگان ؛ خود برای اسارت خویش در همه ی مشکلات و گرفتاریهای همیشه زمینه سازی می کند.
    خداوند یگانه ذات اقدس آفریننده ی حکیم و دانای مطلق جهان هستی در قرآن کریم می فرماید: « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ » ﴿ آیه ۹۶ سوره أعراف ﴾ .
    حضرت حق همچنان در این زمینه در خطاب به پیروان همه ادیان الهی که از شناختهای وحی اصیل تحریف نشده ی الهی برخوردار اند در قرآن کریم می فرماید: « وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ سَاءَ مَا يَعْمَلُونَ » ﴿ آیه ۶۶ سوره مائده ﴾.