سرود اربعین 1400


صوت کامل سرود
https://s20.picofile.com/file/8441430484/Az_to_Doram_Mobarakabad2.mp3.html

کانون فرهنگی بصیرت
مسجد امام خمینی شهر مبارک آباد
قیروکارزین فارس


+ 
15

- 
1
ارسال در 1400/7/6 ساعت 09:42 2021-9-28 09:42:10

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • عالی

  • به پایگاه خبر فوری در باره موضوع:/ نخستین وبینار «ارتباطات آئینی: تجربه زیسته اربعین» برگزار می‌شود / سه شنبه 20/07/1400
    ---
    فر آیند نخستین وبینار : «ارتباطات آئینی: تجربه زیسته اربعین» چه خواهد بود؟
    ---
    این نخستین وبینار «ارتباطات آئینی: تجربه زیسته اربعین» اگر خارج از پرتو حد و مرزها و ملاک و معیارهای شناختهای اصیل فرهنگ الهی خرد گرای دین داری و مذهب داری قرآنی سازماندهی و ارائه گردد ؛ هرگز نخواهد توانست دین قرآنی – توحیدی الهی و مذهب تشیع اهل بیت پیامبر اسلام را از اسارت کلاف سر در گم من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری که دین و مذهب را در تضاد با محکمات قرآن و در تعارض بااصول منطق عقل در خود در نوردیده است رهایی بخشد ؛ و همان آثار شومی که خداوند در قرآن نسبت به بروز آنها در نتیجه ی فوت پیامبر اسلام در آیه « وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ » ﴿ آیه ۱۴۴ سوره آل عمران ﴾ هشدار داده است تکرار خواهند شد و ادامه خواهند یافت.
    دانشمندان ؛ بویژه دانشمندان دین شناس و مذهب شناس اگر انگیزه ی جدی راستین دفاع از دین خدا و مذهب تشیع و زدودن من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری دین زدای متضاد با محکمات قرآن ومتعارض با احکام عقل را از دین و مذهب دارند ؛ موظف اند این وبینار را در پرتو شناختهای محکم و مفصل دین داری و مذهب داری قرآنی انجام دهند.
    اگر چنین وبیناری در پرتو محکمات خرد گرای شناختهای قرآن انجام گیرد برای همه ی دین داران روشن و مشخص خواهد شد کدام دین داری و مذهب داری خدا پسندانه است و کدام دین دین داری و مذهب داری در تضاد با خواست خداوند و در تعارض با احکام عقل است و مشخص می گردد چرا و با چه دلیل از قرآن و عقل به زدایش چنین تضاد و تعارضی در پرتو محکمات مفصل قرآن با روشهای علمی – منطقی بگونه ای سازمان یافته هنوز پرادخته نشده است.
    اهداف هر وبیناری بنام دین و مذهب اگر در پرتو محکمات قرآن و احکام عقل سازماندهی نشوند متاسفانه باید گفت این اهداف هیچ بازده مثبت و سازنده ی خدا پسندانه ای برای دین و مذهب و برای بشریت نخواهند داشت .
    اهداف چنین و بیناری اگر با نادیده گرفتن شناختهای قرآن و احکام عقل تهیه و تنظیم شوند بجز هدر دادن وقت و داراییهای کلان و جلب خشم خداوند و تعمیق جهل و نادانی نسبت به ضروریات دین و مذهب و ایجاد و تثبیت گمراهی در این زمینه اثر دیگری برای بشریت به بار نخواهند آورد.

  • به پایگاه روشنگری در باره بی بازده شدن این پایگاه در روزهای تعطیلی/ جمعه 16/07/1400
    ---
    روح و عقل مردم را بی غذا نگذارید!!!
    ---
    ملت را حتی یک لحظه از غذای فکری- عقلی محروم کردن خطا و زیان بس جبران ناپذیر است و تنها دشمنان اند که از این وضعیت فاجعه بار سود می برند!!!
    چرا سر دبیری این پایگاه در روزهای تعطیل برای رساندن غذای فکری به ملت بر خلاف اصول حرفه ی اطلاع رسانی همگانی بی پاسخگویی رفتار می کند و ملت را بدین گونه از غذای عقلی و روحی روشنگریهای قرآنی و عقلی حیات بخش و سرنوشت ساز که در نظرات به پایگاه ارسال می شوند محروم می سازد؟؟؟!!!
    دشمنان از هر لحظه در غفلت رها کردن ملت بد ترین برداشتها را بسود اهداف پلید خود درو می کنند!!!

  • نوجوانان نهضت عاشورای حسینی در دفاع از دین به نداهای قرآن لبیک گفتند
    ---
    قال الله تعالی: « إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ » ﴿ آیه ۳۰ سوره فصلت ﴾
    نوجوانان دلیر رشید یکتا پرست همراه سبط پیامبر در کربلا در نهضت عاشورای حسینی با درک عظمت انکار ناپذیر شناختهای انسان ساز و حیات بخش فرهنگ الهی سرشت نشین دین داری قرآنی به نداهای قرآنی خداوند در باره ی دفاع از اسلام و از حرمت قرآن به این نداهای وحیانی با بذل جان لبیک گفته به وظیفه جهادی خویش در دفاع از دین و قرآن خداوند صادقانه در حد بالای توان خویش به پاس شکرانه ی الطاف الهی قدر شناس این الطاف شدند.
    همت و فداکاری این نو جوانان مؤمن کربلایی خدا پرست باز تاب عملی ایمان راسخ آنان به ضرورت حاکم شدن شناختهای قرآن در زندگی بشر بوده است .
    این شناختهای وحیانی، بی تردید تجلی صادق اهداف والای نهضت عاشورای حسینی در زندگی و رفتار و گفتار و پندار این نو جوانان مجاهد نخبه ی دلیر و رشیدند.
    نو جوانان خدا پرست امروز اگر می خواهند حسینی و کربلایی رفتار کنند باید محض رضای خدا با الگو گیری از نو جوانان مؤمن نهضت عاشورای حسینی و با تأسی به شیوه ی دین داری قرآنی و عقلی این نو جوانان فداکار در پیروی عالمانه از شناختهای انسان ساز و حیات بخش قرآن ؛ طلایه دار نوجوانان مؤمن جهان امروز در راه خدا باشند.
    نو جوانان مؤمن امروز باید از پیروی از آلاینده های زیان بار بشری ضد قرآن و عقل که بنام دین و مذهب رواج یافته اند و هیچ بازده مثبت و سازنده ی محسوس در زندگی بشر ندارند شدیدا پرهیز کنند .
    نو جوانان پیرو اهداف والای نهضت عاشورای حسینی باید امروز با دوری از من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل ؛ ارزشهای والا و بی بدیل الهی این نهضت را از بدنامی و منفور شدن مصون نگه دارند .

  • دلیل قرآنی و عقلی ضرورت همیشگی بودن سوگ واری چیست؟
    ---
    امير مؤمنان علی (ع) در پرتو تربیت دینی – قرآنی بی خدشه ی پیامبر اسلام (ص) در میان بستگان و صحابه پیامبر به اوج ایمان توحیدی دین الهی رسیده بود و سخنان این بنده ی صالح در نهج البلاغه آیینه ی تمام نمای این ایمان است.
    سوگ علی (ع) برای پیامبر اسلام (ع) در زمان رحلت رسول خدا بی تردید از همین ایمان صادق به مجاهدتها و فداکاریها عالمانه ی نستوه و بی وقفه پیامبر تا آخر عمر مبارک آن حضرت در راه تبلیغ دین خدا و دفاع از این دین قرآنی و از عظمت ارزش تبلیغ دین اسلام و شایستگی والای فدا کاری برای این دین برخواسته و سرچمه گرفته است .
    بسیار شایسته بلکه ضروری است کسانی که با هر هدف سوگ وار ی را بعنوان مراسم همیشگی لازم برای دین و مذهب ترویج می کنند شواهد و دلایل بی خدشه ای را برای ضرورت همیشگی برگذار کردن مراسم سوگ واری از آیات محکم و مفصل قرآن و از سنت مستند و معتبر پیامبر اسلام و از سیرت بی خدشه ی امامان از اهل بیت پیامبر مطابق بااصول متین استدلال عقلی بیاورند تا مردم بتوانند با بصیرت قرآنی و عقلی به اینگونه مراسم بی بیم از گرفتار شدن به هر گونه خطا و گناه مقید باشند و در رفتار و گفتار و پندار همیشه به این مراسم عمل کنند.
    توجیه قرآنی و عقلی - منطقی مقدار وقت و دارییهایی که از بیت المال و از جیب مردم روی اینگونه مراسم در طول قرنها تا کنون هزینه شده اند در مقایسه با بازده مثبت و سازنده ای که این هزینه ها در طول این مدت برای پیشرفت علمی و اجتماعی و رفاه خدا پسندانه و ایجاد وحدت و همبستگی میان جوامع مسلمان داشته اند برای آگاهی مسلمانان ضرورتی اجتناب ناپذیر و غفلت ناپذیر است و فردای قیامت داعیه داران ترویج چنین مراسمی حتما برای پاسخگویی در محضر خداوند به این توجیه نیاز مبرم خواهند داشت.

  • وظیفه و مسئولیت دینی و مذهبی رسانه های همگانی چیست؟
    ---
    پایگاه های رسانه ای همگانی اگر صفحات دینی و مذهبی رسانه ای خود را بافراخوان دین شناسان مذهب شناس و سایر دانشمندان اندیشمند خرد گرا با عرضه ی علمی محترمانه مستند و مستدل افکار دینی و مذهبی به عرصه ی تبادل علمی قرآنی و عقلی اندیشه های دینی و مذهبی تبدیل نکنند بیهوده و بی هیچ نتیجه و بی هیچ پیامد مثبت و سازنده چنین افکاری را ، با نبود نقد علمی قرآنی و عقلی منطقی ، گنگ و نامفهوم و غیر قابل درک و غیر قابل اثبات یکسویه به اذهان مردم تزریق می کنند .
    رویه انتقادی مطرح شدن احکام و اعتقادات در قرآن ؛ آشکار ثابت می کند خداوند به تبادل علمی – عقلی اندیشه ها ارج می نهد و ارزش می داند و این تبادل را راه گشای تثبیت و ترسیخ حقایق دینی و مذهبی الهی انکار ناپذیر و جدا سازی این حقایق از آلاینده های معیوب و غیر قابل اثبات برخاسته از ذهن کم ظرفیت بشر می داند و از هرگونه حرمت شکنی علیه دین و مذهب عالمانه جلوگیری می کند.
    رویه الهی علمی - انتقادی عرضه کردن احکام و اعتقادات قرآنی با فراخوان و به چالش کشیدن عقل بشر به رقابت با قرآن ؛ در آیات محکم و مفصل قرآنی در این زمینه نشانگر اعتراف خداوند به اهمیت علمی این رویه در قالب تبادل افکار و اندیشه ها برای رسیدن به نتیجه مثبت و سازنده ی درک علمی حقایق قرآن بی هیچ گونه تحمیل خرد گریز است .
    این رویه ی علمی زمینه ی احتکار دین در دست نا اهلان و تحمیل اندیشه های غیر علمی غیر قابل اثبات توسط آنان به اذهان توده های نا آگاه مردم بنام دین و مذهب را از بین می برد ، و حرمت حیثیت علمی قرآنی دین حقیقی خداوند را تثبیت می کند و از آلوده شدن این دین با اندیشه های ناقص بشر ؛ عالمانه جلوگیری می نماید و دکان کاسبی با دین و مذهب را به روی نااهلان منفعت طلب محکم می بندد.
    مسئولیت علمی هر نظام حکومتی که بنام دین خدا به مردم عرضه می شود در زمینه ی ضرورت عرضه ی عالمانه دین و مذهب بس سنگین است که اگر عالمانه و مطابق با داده های محکم بی خدشه ی وحی الهی و احکام و اعتقادات بی خدشه ی این وحی این مسئولیت با تعهد علمی انجام نگیرد حیثیت و اصالت الهی - علمی دین خدا را لوث و نابود می کند.
    نتیجه ی گریز جاهلانه و منفعت طلبانه از ایفای این مسئولیت الهی خطیر بی تردید در دنیا و آخرت بحکم وحی تحریف نشده ی الهی که آخرین آن قرآن کریم است ؛ و بال گردن متصدیان آن خواهد شد.