تصور غلط از ولایت مطلقه فقیه
تصور غلط از ولایت مطلقه فقیه
مطلقه در فقه دقیقا به معنای #مشروطه است..
توضیح جالب دکتر غلامی درمورد تعریف #ولایت_مطلقه_فقیه
مطلقه در فقه دقیقا به معنای #مشروطه است..
توضیح جالب دکتر غلامی درمورد تعریف #ولایت_مطلقه_فقیه
ارسال نظر
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
در نکتهی دومش هم گفت فقیه در محدودهی اسلام دستش بازه. خب باهوش هرکسی درمحدودهی اسلام دستش بازه
---
دقت و تدبر کنیم!!! تفسیر حدیث ثقلین اگر با داده های آیات پیامبر شناسی قرآن که حدود وظیفه ی دینی و حدود توان و دانش پیامبر را آشکار بیان می کنند در تضاد باشد؛ نتیجه ی اصرار بر پیروی از این گونه تفسیر دهان کجی به محکمات مفصل قرآن و اصرار بر مخالفت گستاخانه با دستورات صریح و غیر قابل انکار یگانه ذات اقدس خداوند جهان هستی و گناه کبیره ی نابخشودنی است .
پایبندی بر پیروی از چنین تفسیر وارونه ای بحکم آشکار خداوند در قرآن در آیات محکم و مفصل 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و بسیاری دیگر از آیات هشدارهای قرآن ؛ پیروی از شیطان است.
سر انجام اصرار بر پیروی از تفسیر معکوس و نادرست حدیث ثقلین که با آیات محکم و مفصل پیامبر شناسی قرآن تضاد انکار ناپذیرآشکار دارد ؛ بی تردید بحکم هشدارهای بسیار قرآن ؛ نابودی و تباهی یک عمر نیکو کاری و دین داری بشر متدین است.
متدینانی که بر گناه کبیره ی پیروی از تفسیر نادرست و معکوس حدیث ثقلین که در تضاد آشکار با محکمات مفصل قرآن است اصرار می ورزند اگر پیش از مرگ با آگاهی به آیات پیامبر شناسی قرآن به خود نیایند و از چنین پیروی به درگاه خداوند توبه نصوح نکنند بی تردید بعلت بزرگی گناه به عذاب نابخشودنی ابدی دوزخ گرفتار خواهند شد.
چون آیات محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و ترجمه ی درست این آیات همیشه در این دنیا در اختیار بشر اند و خداوند دستور صریح تدبر در این آیات را به بشر داده و بر پیروی از این آیات انکار ناپذیر سرشت نشین تاکید کرده و مراجع دین شناسی و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب را به آگاه سازی پیوسته ی مردم به این آیات موظف ساخته است ؛ حجت را بر بشر تمام کرده و در قیامت هیچ بهانه ای برای سرپیچی از این آیات را از بشر نخواهد پذیرفت و بشر را به تحمل پیامدهای شوم و پایان ناپذیر این سرپیچی محکوم خواهد کرد.
---
افسوس که بشر با جایگزین دیدن دانش خطا پذیر و ناچیز خود بجای علم و حکمت جهان شمول بی نقص و بی خطای خداوند جهان هستی ؛ با اجتهادها و توجیهات بشری محدود به این دانش ناچیز و با تکیه به احادیث و روایات آحاد یا نادر که هیچ دلیل و اثری از آنها در شناختهای محکم و مفصل قرآن نیست ؛ برای دین شناسان و مذهب شناسان و مراجع دین شناسی و مذهب شناسی بنام دین و مذهب القابی را که جایگاهی بجز در فلسفه های خطا پذیر بشری و در تفسیرهای مجملات قرآن که با محکمات مفصل قرآن هماهنگ و منسجم نیستند جایگاه دیگری ندارند ؛ بر می گزیند و بی پروا این القاب را ترویج می کند.
ولایت امر پیروان دین در قرآن در زمینه ی دین و مذهب تنها در ابلاغ و آموزش و تبیین جزئیات و مصادیق احکام و اعتقادات ودر اجرا بر ولایت مداران با کمک و حی الهی منحصر است و هیچ نشانه مستحکم و استوار آشکار و روشن قابل اثباتی در قرآن نیست که ثابت کند این ولایت در زمینه ی مذکور بر فراتر از محدوه ی این انحصار نیز سرایت دارد.
خداوند که تنها ذات اقدس حکیم و دانای مطلق جهان آفرینش است در مدیریت مسائل أمور دنیوی که پیوسته با شرایط زمانی و مکانی و محیطی و بشری و ... دچار تحول پیوسته هستند ؛ پیامبر و سایر اولیای امر را به مشورت با مؤمنان آگاه به امور گوناگون این مدیریت بشرط توکل به یگانه ذات اقدس خود و با الهام گیری از حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای محکم و مفصل وحی قرآنی وفراتر نرفتن از محدوه های این شناختهای و با تمرکز روی ضرورت شناخت مؤمنان و غیر مؤمنان و پیروی از مشورت خرد مندانه ی مؤمنان آگاه مأمور کرده است .
ولی فقیه حتی قبل از انتخاب مقید به احکام اسلام است مردم عادی هم مقید است اگر همان ولی فقیه قبل ولایتش رییس جمهور باشد ،وزیر باشد ،نماینده مجلس باشد مقید به دایره اسلام است پس این قید اختصاصی نیست و همه مسئولین را شامل می شود. مشکل شما این است که علوم سیاسی غیر توحیدی را با توحیدی مقایسه می کنید و بعد به توجیهاتی می رسید که قابل پذیرش نیست. ولایت فقیه با علوم سیاسی که مبنایش اومانیسم و انسان گرایی است قابل جمع نیست .قسیم نیست قسم سوم نیست یا گان سوم نیست. علوم سیاسی اسلامی یا اداره جامعه به صورت اسلامی مدیریت را به عادل ترین شخص می دهد که در زمان معصوم رییس جامعه امام است و در غیبت فقیه جامع الشرایط. در غیر این صورت ولایت هر شخصی حرام و ممنوع است حتی اگر مقید به اسلام
و مسلمان هم باشد.
---
برای شناخت اسلام حقیقی خدا پسندانه از اباطیل شیطانی ، که بنام اسلام و بنام دین و مذهب توسط دین فروشان با من در آوردیها و خرافات و جعلیات گمراه کننده ی ضد قرآن و متعارض با اصول استدلال عقلی عرضه می شوند ، باید اسلام حقیقی خداوند را از اسلام جعلی ساخته و پرداخته ی ذهن و تخیلات ذهنی بشر در پرتو حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای محکم و مفصل قرآن از یک دیگر با دلایل قرآنی و عقلی تفکیک و مشخص و آشکار وجدا نمود.
بی تردید شناختهای قرآنی مذکور اصول و ملاک و معیارهای اسلام حقیقی و دین داری و مذهب داری خدا پسندانه را از جانب خداوند برای بشر تعیین و آشکار کرده اند ؛ و بگونه ای ساده و رسا و گویا و سرشت نشین و قابل درک همگان در محکمات مفصل قرآن به بشر برای مصون ماندن از هرگونه انحراف و کج روی در دین داری و مذهب داری توسط پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد (ص)ابلاغ گردیده اند.
نادیده گرفتن و بی توجهی به این شناختهای قرآنی بشر را در دام شیطانی من در آوردیها و خرافات وجعلیات متضاد با قرآن و عقل اسیر گمراهی نگه خواهد داشت و حاصل یک عمر از رفتارها و گفتارها و پندارهای نیک بشر را بحکم آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر به باد فنا و تباهی خواهد سپرد و مرتکبان این گناه کبیره ی نا بخشودنی را به مجازات عذاب الهی ابدی دچار خواهد ساخت .
با ید با اذعان به رهنمودهای خردمندانه ی شناختهای محکم و مفصل قرآن باور کرد که پیامبر (ص) و أهل بیت مطهر آن حضرت (ع) با استناد به وحی الهی بی خدشه ی قرآن تنها به وظیفه ی تبلیغ و آموزش و تبیین جزئیات بی خدشه ی احکام و اعتقادات توحیدی قرآن و اجرای احکام قرآنی مأمور بوده اند.
این بندگان مقرب و صالح و بستگان و پیروان صدوق مؤمن آنان در راه این مأموریت از بذل هر ایثار و فدا کاری با جان و مال دریغ نکردند .
رهروان صدوق راه الهی پیامبر اسلام و راه قرآنی مکتب توحیدی اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) تا قیام قیامت در این پیروی تا رسیدن به فیض شهادت که آرزوی بزرگ آنان است با توکل به خداوند منان و طلب یاری از یگانه ذات اقدس او این راه را ، برای مصون نگه داشتن دین قرآنی توحیدی خداوند از هر گونه تحریف ادامه خواهند داد.