خدا از کی بوده؟ قبل از اولین خلقت چکار میکرده؟


خدا از کی بوده؟
قبل از اولین خلقت چکار میکرده؟
ما از چه زمانی بوجود آمدیم!؟

توضیحات ساده و بسیار زیبای استاد بهرامی


+ 
81

- 
18

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • درک هستی را من با منطق وبا رویه درک حس خدایی با رویه شیمی وفیزیک ساختار خود خدا ودرک خدارا اسباط میکنم چون درک واقیعت آزمون خطای خدایی شدم

  • درک هستی را من با منطق وبا رویه درک حس خدایی با رویه شیمی وفیزیک ساختار خود خدا ودرک خدارا اسباط میکنم چون درک واقیعت آزمون خطای خدایی شدم

  • حوری 02/3/17 ساعت 07:36

    باسلام جناب شما هرچی هم توضیح بدید بازم این تو ذهن ادم ها هست ک خدا چجوری بوجود امده هرکسی حداقل ده بار بهش فکر کرده حتی خود شما.حالا شما هی دلیل زمان میارید بحث رو ب زمان ربط میدید ولی اصلا منطقی نیس من نه کافرم نه بی دین ولی سوال منم هست ک خدا چجور بوجود امده نه من میدونم نه شما ن هیجکس دیگه ای پس خواهشا دلیلی مبنا بر زمان نیارید برای وجود خدا.راحت بگید منم نمیدونم چرا داستان سر هم میکنید

  • سلام مگه خدا خالق همه چی نیست ؟
    پس چطوری بعضی مخلوقات از اول بودن کی اونارو خلق کرده؟

  • مشکل من و شما اینه که مفهوم بُعد رو درست نمیفهمیم. از لحاظ فیزیکی گفته میشه هرچه یک چیز بُعدش (نه اندازش) زیاد بشه زمان براش کندتر میگذره (مثل مثالی که برای فضانوردا هست. چون اونا به طور تقریبی فراتر از بُعد سوم میرن زمان براشون کندتر میگذره) و اگه یک چیزی بی نهایت بعد داشته باشه، زمان براش بی معنیه. دقیقا خدا بی نهایت بُعد داره و براش زمان تعریف نمیشه ولی برای مخلوقات با تعداد بُعد محدود از جمله انسان سه بُعدی زمان و اول و آخر بودن تعریف میشه. (در واقع زمان به طور مجزا خلق نشده بلکه مفهوم زمان رو میشه اثر جانبی از ایجاد و وجود مخلوقات با بُعدهای محدود عنوان کرد.)

  • مهم ترین وظیفه ی دینی و مذهبی مسئولان نظام دینی ج.ا.ا و مراجع دین شناسی چیست؟
    ---
    نخستین و مهم ترین و ظیفه ی دینی و مذهبی مسئولان نظام ج.ا.ا و مراجع دین شناسی ؛ دفاع از اصالت الهی دین قرآنی خداوند و دفاع از اصالت توحیدی مکتب تشیع نهج البلاغه ای علوی و مبارزه ی علمی فراگیر همیشگی علیه انبوه روز افزون ضد ارزشی من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل است که این اصالت را لوث و نابود می کنند.
    اصالت الهی - توحیدی دین خدا و مذهب تشیع علوی با آمیختن ضد ارزشهای متضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن به دین و مذهب بعلت آزادانه فعال بودن خیل بی شمار تحریف گران منفعت طلب بی بند و بار عوام فریب در پوشش حرفه های گوناگون ؛ کاملا لوث و مخدوش و مسخ و نابود می گردد.
    سکوت مطلق همیشگی مراجع دین و مذهب شناسی و مراکز آموزش دین و مذهب در مقابل تحریف گران و خود داری این مراجع و مراکز از انجام وظیفه ی روشنگری قرآنی و عقلی و خود داری از آگاه سازی متدینان به هشدارهای آشکارقرآن در زمینه تحریف گریها ؛ دین و مذهب را به بازیچه ی منفعت طلبی تحریف گران تبدیل کرده و مردم متدین را از آگاهی به حقیقت ضد قرآنی من در آوردیها و خرافات و جعلیات آمیخته به دین و مذهب محروم ساخته است .
    ما بیش از چهل است بحمد الله در سایه حکومت دینی نظام ج.ا.ا زندگی را می گذارنیم ولی افسوس که تاکنون هیچ اقدام و جنبش سازمان یافته ی علمی ضابطه مند و قانون مندی را از نهادهای ذی ربط حکومتی نظام و از مراجع و مراکز دین شناسی برای مبارزه علمی آشکار علیه تحریف گریهایی که پیوسته اصالت توحیدی دین و مذهب را نشانه می روند ندیده ایم.
    این مبارزه ی علمی خدا پسندانه که همه ی پیامبران الهی از بدو بعثت بدستور خداوند طلایه دار آن بودند در حقیقت نخستین و مهمترین وظیفه و مسئولیت تخلف ناپذیری است که خداوند در قرآن به دوش مسئولان ذی ربط نظام و مراجع و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب گذارده است .
    خداوند در قرآن متخلفان از این وظیفه و همه ی افرادی که حقایق وحی الهی از جمله حقایق شناختهای توحیدی قرآن را بنا به مصلحت اندیشیهای گوناگون بشری محض کتمان می کنند به لعن و نفرین از جانب خود و از جانب مؤمنان و به محرومیت از رحمت الهی ؛ آشکار هشدار داده است .

  • آبای 00/8/14 ساعت 12:09

    بنظرم خوب جواب دادند ممنون
    بهتر از اینکه هر سوالی در مورد خداوند میپرسیم میگن خداوند بزرگ است و فقط به نعمات او فکر کنید
    سوال در مورد خداوند غریزی هست و در فکر خیلی از آدم ها وجود داره
    اگر خداوند نمی خواست اصلا در فکر ما این سوال های متواتر رو نمی انداخت بهتره بیشتر بدانیم

  • میثم 00/8/13 ساعت 13:22

    اگر خودتون رو هم بکشید نمی توانید جواب سوالات در مورد عظمت خدا را درک کنید، این نشانه عظمت خداوند است، هر چی آدم میبافه برای قانع کردن خودش هست. انسان و سایر مخلوقات نباید هیچ سؤالی در مورد بود و نبود خدا بپرسند چون از درک انسان خارج است.

  • از تنهایی و تاریکی قبرم میترسم..به فریادم برس یا غیاث المستغیثین بجآه محمد و آله الطاهرین.

  • دانش ناچیز بشر هیچ راهی برای درک حقایق بی کران وجود خداوند را ندارد
    ---
    برای شناخت خدا باید تنها به عظمت و نظم بی مانند جهان آفرینش او اندیشید .
    بشر که حتی از توان رسیدن به تمام جزئیات حقایق کوچکترین موجود این جهان که ظاهرا اتم است محروم می باشد با گرفتار کردن خود به بحث در باره ی حقایق وجود خداوند که هیچ آفریده ای را توان دست رسی به آنها نیست و به اندازه ی حقایق جهان آفرینش فراتر از دانش ناچیز بشر است بجز ناتوانی مطلق از رسیدن به این حقایق منحصر به یگانه ذات اقدس خداوند و باز کردن راه فراخ گمراهی به روی خود با فلسفه بافیهای بی پایه به هیچ نتیجه قطعی نخواهد رسید.
    خداوند آنچه را که برای خدا گرایی آفریدگان عاقل از حقیقت ذات اقدس خود در وحی به پیامبران الهی به فراخور توان درک بشر فاش کرده است برای این خدا گرایی کافی است و و درک فراتر از این حقیقت در توان ناچیز بشر و در توان هیچ آفریده ی عاقلی نیست .
    بشر برای شناخت برتری هم نوعان خود ؛ به دانستن آثار برجسته ی این هم نوعان بسنده می کند و می داند برای نفوذ به حقایق نهان درونی این هم نوعان هیچ راه روشن قطعی و یقینی ندارد و تنها به حدس و گمان فاقد هر گونه نتیجه ی علمی قطعی اکتفا می نماید ؛ چه رسد اگر تا ادعای توان رسیدن به حقایق نهان خداوند که جهان بی کران با عظمت و با نظم آفرینش آثار شمارش ناپذیر آو هستند بخواهد فراتر برود؟؟؟!!!