استاد خاتمی نژاد - شیعه یعنی چه؟


جهت مشاهده نماهنگ های بیشتر به سایت www.asre-zohur.ir مراجعه نمایید.


+ 
7

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهم ترین موضوع سرنوشت سازی که دین شناسان در تبلغ و آموزش دین و مذهب از آن غفلت می ورزند چیست؟
    ---
    جناب آقای دکتر خاتمی نژاد!!! خیلی خدا پسندانه می بود پیش از شروع یا پس از پایان هر یک از بحثها و سخنان دینی و مذهبی خود محض رضای خدا به مطرح کردن و شرح یکی از شناختهای فرهنگ دین داری ومذهب داری قرآنی و نقش این شناخت در شکل دهی خداپسندانه ی دین داری و مذهب داری مردم و به خطر بی توجهی مردم به این شناخت در آموختن دین و مذهب و زیان فاجعه بار بی تفاوتی نسبت به این شناخت و نسبت به نقش آن ؛ برای مخاطبان خویش می پرداختید.
    مهم ترین ضرورت خدا پسندانه ی غفلت ناپذیر حیاتی و سرنوشت ساز است که در این گونه بحثها مردم را از هدر دادن حاصل یک عمر نیکو کاری و دین داری و مذهب داری خویش که بعلت نادانی به این شناخت و سایر شناختهای قرآن و بعلت عدم آگاهی به نقشهای این شناختها رخ می دهد همیشه با تکیه به هشدارهای محکم و مفصل قرآن در پیروی از آیه محکم و مفصل 122 سوره توبه که خطاب به فقها و دین شناس است همیشه بر حذر بدارید.

  • تفسیر درست حدیث ثقلین بحکم دلایل محکم و مفصل قرآن چیست؟
    ---
    اگر حدیث معروف ثقلین در تضاد با آیات محکم و مفصل پیامبر شناسی قرآن ، که حدود وظیفه و دانش و توان طبیعی – بشری پیامبر را آشکار و مشخص می سازند و تعیین می نمایند ، تفسیر شود ؛ نتیجه و سر انجام حتمی این تفسیر غلط بحکم آیات قرآنی محکم و مفصل 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و سایر آیات هشدارهای قرآن ؛ گمراهی و نابودی و تباهی حاصل یک عمر نیکو کاری و دین داری عاملان به این تفسیر غلط و پیامدهای شوم دنیوی و اخروی این تفسیر غلط خواهد بود .
    دین شناسان و سایر دین داران مسلمان بحکم آیات و دلایل و شواهد محکم و مفصل بسیار قرآن موظف اند حدیث ثقلین را هماهنک و منسجم بلکه مطابق مفاد صریح پیامبر شناسی قرآن با نصب العین قرار دادن نویدها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن تفسیر و درک کنند .
    دین شناسان و فقها بحکم آیه قرآنی: « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » ﴿ آیه ۱۲۲ سوره توبه ﴾ موظف اند با هدف مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری متدینان از نابودی و تباهی ؛ تفسیر درست حدیث ثقلین را پیوسته و در همه ی مناسبتها و در همه ی مجالس و محافل دینی و مذهبی به همه ی متدینان مکرر و پیوسته ابلاغ کنند وآموزش دهند و تبیین نمایند و همیشه با تاکید یاد آوری و گوشزد نمایند.
    بی توجهی به یاد آوری تفسیر درست حدیث ثقلین ؛ سهم بزرگی از نتیجه شوم گناه کمراهی متدینان را در قیامت به دوش دین شناسان و مراگز خاموش آموزش و تبلیغ دین می گذارد و این دین شناسان و گردانندگان این مراکز در قیامت با وضعی رو به رو خواهند شد که در آن راهی برای گریز از نتیجه و پیامدهای شوم این بی توجهی هرگز فراهم نخواهد بود.

  • مراجع دین شناسی پاسخ دهند مردم تاکی باید از حقایق شناختهاو هشدارهای قرآن غافل بمانند؟؟؟!!!
    ---
    مردم با کتمان حقایق شناختها و هشدارهای قرآن در باره چگونگی دین داری و مذهب داری ، که با سکوت مراجع دین شناسی و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب در مقابل رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل ؛ مجهول مانده اند و و عدم آگاهی به آنها دین داری و مذهب داری آنان را نابود می کند تا کی باید از این حقایق و هشدارها غافل بمانند و گرفتار و اسیر ضد ارزشها شوند؟؟؟!!!
    مگر مهم ترین وظیفه دین شناسان و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب روشنگری و آگاه سازی همیشگی مردم به حقایق شناختها و هشدارهای قرآن برای شناساندن آنان به چگونگی دینداری و مذهب داری خدا پسندانه نیست؟؟؟!!!
    آیا مردم می دانند که گرایش به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل بنام دین و مذهب با غفلت از شناختها و هشدارهای قرآن بحکم خداوند در آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و در بسیاری از هشدارهای دیگر قرآن حاصل یک عمر دین داری آنان را نابود و تباه می کند؟؟؟!!!

  • مهم ترین وظیفه ی دینی و مذهبی مسئولان نظام دینی ج.ا.ا و مراجع دین شناسی چیست؟
    ---
    نخستین و مهم ترین و ظیفه ی دینی و مذهبی مسئولان نظام ج.ا.ا و مراجع دین شناسی ؛ دفاع از اصالت الهی دین قرآنی خداوند و دفاع از اصالت توحیدی مکتب تشیع نهج البلاغه ای علوی و مبارزه ی علمی فراگیر همیشگی علیه انبوه روز افزون ضد ارزشی من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل است که این اصالت را لوث و نابود می کنند.
    اصالت الهی - توحیدی دین خدا و مذهب تشیع علوی با آمیختن ضد ارزشهای متضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن به دین و مذهب بعلت آزادانه فعال بودن خیل بی شمار تحریف گران منفعت طلب بی بند و بار عوام فریب در پوشش حرفه های گوناگون ؛ کاملا لوث و مخدوش و مسخ و نابود می گردد.
    سکوت مطلق همیشگی مراجع دین و مذهب شناسی و مراکز آموزش دین و مذهب در مقابل تحریف گران و خود داری این مراجع و مراکز از انجام وظیفه ی روشنگری قرآنی و عقلی و خود داری از آگاه سازی متدینان به هشدارهای آشکارقرآن در زمینه تحریف گریها ؛ دین و مذهب را به بازیچه ی منفعت طلبی تحریف گران تبدیل کرده و مردم متدین را از آگاهی به حقیقت ضد قرآنی من در آوردیها و خرافات و جعلیات آمیخته به دین و مذهب محروم ساخته است .
    ما بیش از چهل است بحمد الله در سایه حکومت دینی نظام ج.ا.ا زندگی را می گذارنیم ولی افسوس که تاکنون هیچ اقدام و جنبش سازمان یافته ی علمی ضابطه مند و قانون مندی را از نهادهای ذی ربط حکومتی نظام و از مراجع و مراکز دین شناسی برای مبارزه علمی آشکار علیه تحریف گریهایی که پیوسته اصالت توحیدی دین و مذهب را نشانه می روند ندیده ایم.
    این مبارزه ی علمی خدا پسندانه که همه ی پیامبران الهی از بدو بعثت بدستور خداوند طلایه دار آن بودند در حقیقت نخستین و مهمترین وظیفه و مسئولیت تخلف ناپذیری است که خداوند در قرآن به دوش مسئولان ذی ربط نظام و مراجع و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب گذارده است .
    خداوند در قرآن متخلفان از این وظیفه و همه ی افرادی که حقایق وحی الهی از جمله حقایق شناختهای توحیدی قرآن را بنا به مصلحت اندیشیهای گوناگون بشری محض کتمان می کنند به لعن و نفرین از جانب خود و از جانب مؤمنان و به محرومیت از رحمت الهی ؛ آشکار هشدار داده است .