تصور غلط از ولایت مطلقه فقیه


تصور غلط از ولایت مطلقه فقیه
مطلقه در فقه دقیقا به معنای #مشروطه است..

توضیح جالب دکتر غلامی درمورد تعریف #ولایت_مطلقه_فقیه


+ 
21

- 
3
ارسال در 1400/8/2 ساعت 11:51 2021-10-24 11:51:37
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • دو تا نکته گفت هر دوتاش بیخود بود. اولا اینکه حکومت همون دو نوعه که گفته شد. با به میون آوردن حکومت دینی نوع جدیدی اضافه نمیشه. باز باید پرسید آیا اینکه شخص حکومتشو خدایی بدونه مبنای حکومته یا مردم باید بگن ما این حکومتو خدایی میدونیم؟ یعنی باز هم به دوگانه‌ی دموکراسی- دیکتاتوری میرسیم
    در نکته‌ی دومش هم گفت فقیه در محدوده‌ی اسلام دستش بازه. خب باهوش هرکسی درمحدوده‌ی اسلام دستش بازه

  • من 40 سالمه ، از اون اول یادمه تو مصاحبه ها ازمن می پرسیدند ولایت فقیه رو قبول داری یا نه ؟ منم از ترس جوابم بله بود ، ولی اصلا نمیدونم واقعا ولایت فقیه چیه؟ این واقعیته که هر کسی یه چیزی میگه و در عین حال خودش هم نمیدونه چیه . شما تا حالا تو تلویزیون دیدی کسی بیاد ولایت فقیه رو معنی کنه؟ من ندیدم

  • پیروی از تفسیر وارونه ی حدیث ثقلین چه پیامدهای شومی در دنیا و آخرت برای بشر دارد؟
    ---
    دقت و تدبر کنیم!!! تفسیر حدیث ثقلین اگر با داده های آیات پیامبر شناسی قرآن که حدود وظیفه ی دینی و حدود توان و دانش پیامبر را آشکار بیان می کنند در تضاد باشد؛ نتیجه ی اصرار بر پیروی از این گونه تفسیر دهان کجی به محکمات مفصل قرآن و اصرار بر مخالفت گستاخانه با دستورات صریح و غیر قابل انکار یگانه ذات اقدس خداوند جهان هستی و گناه کبیره ی نابخشودنی است .
    پایبندی بر پیروی از چنین تفسیر وارونه ای بحکم آشکار خداوند در قرآن در آیات محکم و مفصل 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و بسیاری دیگر از آیات هشدارهای قرآن ؛ پیروی از شیطان است.
    سر انجام اصرار بر پیروی از تفسیر معکوس و نادرست حدیث ثقلین که با آیات محکم و مفصل پیامبر شناسی قرآن تضاد انکار ناپذیرآشکار دارد ؛ بی تردید بحکم هشدارهای بسیار قرآن ؛ نابودی و تباهی یک عمر نیکو کاری و دین داری بشر متدین است.
    متدینانی که بر گناه کبیره ی پیروی از تفسیر نادرست و معکوس حدیث ثقلین که در تضاد آشکار با محکمات مفصل قرآن است اصرار می ورزند اگر پیش از مرگ با آگاهی به آیات پیامبر شناسی قرآن به خود نیایند و از چنین پیروی به درگاه خداوند توبه نصوح نکنند بی تردید بعلت بزرگی گناه به عذاب نابخشودنی ابدی دوزخ گرفتار خواهند شد.
    چون آیات محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و ترجمه ی درست این آیات همیشه در این دنیا در اختیار بشر اند و خداوند دستور صریح تدبر در این آیات را به بشر داده و بر پیروی از این آیات انکار ناپذیر سرشت نشین تاکید کرده و مراجع دین شناسی و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب را به آگاه سازی پیوسته ی مردم به این آیات موظف ساخته است ؛ حجت را بر بشر تمام کرده و در قیامت هیچ بهانه ای برای سرپیچی از این آیات را از بشر نخواهد پذیرفت و بشر را به تحمل پیامدهای شوم و پایان ناپذیر این سرپیچی محکوم خواهد کرد.

  • مهمترین کار یک ولی فقیه عمل به اسلام است نه آنچه خودش می‌خواهد و فکر می‌کند . اینهمه سالها افرادی در این مملکت دزدی کردند و مملکت را چپاول کردند و خطا کردند و خطا کردند و خلاف دین حرف زدند و دین را تحریف کردند و حالا هم برای خودشان می‌گردند و بیانیه می‌دهند . با آزاد گذاشتن حجاب و تشویق بانوان به ورزش در ملاء عام دقیقا ضد اسلام عمل می‌شود و خود رهبری از همین بدحجابان بی حجاب و بانوان ورزشکار دفاع می‌کند و آنان را باعث افتخار می‌داند در حالیکه نشان دادن این خانمها در ملاءعام گناه است . عدالت و عفاف دو رکن بسیار مهم یک جامعه اسلامیست . در حال بی غیرت کردن جوانان جامعه هستند یعنی همان کاری که دشمنان اسلام می‌خواهند . حالا ولایت فقیه کجاست . چرا جلوی دزدان را نمی‌گیرد و اجازه دستگیری دزدان رده بالا را نمی‌دهد و چرا تشویق به بدحجابی می‌کند . این کدام سیره است . بدون شک سیره اسلام و قرآن و ائمه معصومین نیست . پس چیست . همه می‌دانند که ولی فقیه باید چگونه باشد اما نمی‌دانند چرا نیست . ولی فقیه امام خمینی بود و بعد از او رهبری نتوانست و یا نخواست باشد .

  • راستشو بگو اسمت چیچیه ی و با فهم غلط داعشی ملا عمر افغانستانی از قرآن ؛ که رحمة للعالمین است ، چه اشتراکی داری که این طور با خیال بافی خودت بی پروا از زبان دین خدا هر چی میخواهی با زور شمشیر و گلوله می بافی؟؟؟!!!

  • از پاپ کاتولیک تر می شوید آیا امام راحل خودش نمی فهمید دارد چکار می کند؟ آری خیلی ها غلط زیادی در این مملکت کردند ولی رهبر چه تقصیری دارد اختیارات رهبری در قانون اساسی بسیار محدود است به همین خاطر می گویند انتخابات مهم هست چون هر چه مردم انتخاب کنند ولی فقیه مجبور است با او بسازد ملت خودشان روحانی را انتخاب کردند یعنی بعد از حرف های او نمی فهمیدند روحانی از لحاظ فرهنگی چه نظراتی دارد؟ خواص بی بصیرت کمر رهبری را در طی این سالها شکستند امثال هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی و.. رهبری مجبور بود با اینها بسازد چون اولا انتخاب مردم بودند و نمی توانست کاریشان بکند دوما رهبری توان عزل آنها قبل از طی شدن پروسه های مشخص نداشت آری دزدی کردند به دین گند زدند اما رهبری که اجازه محاکمه اینها را هر چقدر هم که جانور باشند ندارد چون در اختیارات ایشان نیست ولی فقیه که اختیار نامحدود ندارد باید قوه قضاییه پدرشان را در می آورد که خیلی ها درفتند امثال هاشمی رفسنجانی که گردن کلفت کرده بودند عملا قابل محاکمه نبودند اگر قوه قضاییه یک احضاریه برای حاج آقا خاطره می فرستاد دنباله رو ها و باندش جنگ روانی راه می انداختند اگر از سوی نظام کوچکترین کاری به هاشمی رفسنجانی صورت می گرفت تیم اصلاحات و جریان هاشمی با جنگ روانی گسترده آشوب به خیابان های مملکت می آوردند امیرالمومنین هم اشعث بن قیس منافق را در حکومت کاره ای کرد آیا نعوذ بالله ایشان نمی فهمید چکار می کند یا وصی و جانشین بدی بود؟ خیر امثال اشعث و در حال حاضر همفکران رفسنجانی( که البته مرده ) و امثال هم اگر نزدیک نباشند چنان جفتکی بیندازند که ... بگذریم در مورد دوم ورزش بانوان با رعایت حجاب اسلامی چه اشکالی دارد نمی شود که زن را حصر کرد! آری آن بانوی ورزشکار امثال خانم زهره کودایی مایه افتخار است و من هم به او و به همه مدال آوران کشور افتخار می کنم توقع دارید رهبر چطور با بدحجاب ها برخورد کنند؟ بگویند بروید از فردا هر بدحجابی که دیدید رویش اسید بریزید و با چاقو بزنید و ... این رفتار ها که می شود افراط اقا از بدحجاب ها حمایت نکردند گفتند درست با آنها رفتار کنید تا درست شوند باید می گفت بروید بزنید توی دهنشان و هرزه و فاحشه بنامید شان؟ باید فتوا می داد بدحجاب مهدور الدم است و واجب القتل؟ رهبری که نمی تواند خودش کار فرهنگی هم بکند با بدحجاب ها هم برخورد کند گفتیم که ایشان اختیارات قانونی اندکی دارد امام خمینی هم با افراط مخالف بود دهه ۶۰ که تفریطی های امروز در دانشگاه ها دیوار می کشیدند امام رهبری را فرستادند بساط اینها را جمع کند این یعنی ایشان با افراط و برخورد غلط مخالف بود آیت الله خامنه ای خیلی خوب توانست پا جای پای امام بزرگوار بگذارد

  • حکومت ولایت امر در محدوه ده ی شناختهای قرآن منحصر است
    ---
    افسوس که بشر با جایگزین دیدن دانش خطا پذیر و ناچیز خود بجای علم و حکمت جهان شمول بی نقص و بی خطای خداوند جهان هستی ؛ با اجتهادها و توجیهات بشری محدود به این دانش ناچیز و با تکیه به احادیث و روایات آحاد یا نادر که هیچ دلیل و اثری از آنها در شناختهای محکم و مفصل قرآن نیست ؛ برای دین شناسان و مذهب شناسان و مراجع دین شناسی و مذهب شناسی بنام دین و مذهب القابی را که جایگاهی بجز در فلسفه های خطا پذیر بشری و در تفسیرهای مجملات قرآن که با محکمات مفصل قرآن هماهنگ و منسجم نیستند جایگاه دیگری ندارند ؛ بر می گزیند و بی پروا این القاب را ترویج می کند.
    ولایت امر پیروان دین در قرآن در زمینه ی دین و مذهب تنها در ابلاغ و آموزش و تبیین جزئیات و مصادیق احکام و اعتقادات ودر اجرا بر ولایت مداران با کمک و حی الهی منحصر است و هیچ نشانه مستحکم و استوار آشکار و روشن قابل اثباتی در قرآن نیست که ثابت کند این ولایت در زمینه ی مذکور بر فراتر از محدوه ی این انحصار نیز سرایت دارد.
    خداوند که تنها ذات اقدس حکیم و دانای مطلق جهان آفرینش است در مدیریت مسائل أمور دنیوی که پیوسته با شرایط زمانی و مکانی و محیطی و بشری و ... دچار تحول پیوسته هستند ؛ پیامبر و سایر اولیای امر را به مشورت با مؤمنان آگاه به امور گوناگون این مدیریت بشرط توکل به یگانه ذات اقدس خود و با الهام گیری از حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای محکم و مفصل وحی قرآنی وفراتر نرفتن از محدوه های این شناختهای و با تمرکز روی ضرورت شناخت مؤمنان و غیر مؤمنان و پیروی از مشورت خرد مندانه ی مؤمنان آگاه مأمور کرده است .

  • این استدلال مشکل دارد اینکه ولایت فقیه مقید به عمل در دایره اسلام است قید نیست.شرط عدالت ولی فقیه است به این معنی که ملاک عدالت و تقوای یک فقیه این است که اعمالش منطبق اسلام باشد به طور کلی تقوا یعنی انجام دستورات اسلام . این معنی در مردم عادی هم هست انها هم باید در دایره اسلام حرکت کنند و الا گناه کردند و گناه خروج از دایره اسلام است پس اینکه بگویید ولایت مقیده به اسلام همان معنای عدالت است که شرط در انتصاب ولی فقیه است نه معیار عملکرد ولی فقیه .
    ولی فقیه حتی قبل از انتخاب مقید به احکام اسلام است مردم عادی هم مقید است اگر همان ولی فقیه قبل ولایتش رییس جمهور باشد ،وزیر باشد ،نماینده مجلس باشد مقید به دایره اسلام است پس این قید اختصاصی نیست و همه مسئولین را شامل می شود. مشکل شما این است که علوم سیاسی غیر توحیدی را با توحیدی مقایسه می کنید و بعد به توجیهاتی می رسید که قابل پذیرش نیست. ولایت فقیه با علوم سیاسی که مبنایش اومانیسم و انسان گرایی است قابل جمع نیست .قسیم نیست قسم سوم نیست یا گان سوم نیست. علوم سیاسی اسلامی یا اداره جامعه به صورت اسلامی مدیریت را به عادل ترین شخص می دهد که در زمان معصوم رییس جامعه امام است و در غیبت فقیه جامع الشرایط. در غیر این صورت ولایت هر شخصی حرام و ممنوع است حتی اگر مقید به اسلام
    و مسلمان هم باشد.

  • اسلام حقیقی خدا پسندانه را چگونه می توان از اسلام جعلی تشخیص داد؟
    ---
    برای شناخت اسلام حقیقی خدا پسندانه از اباطیل شیطانی ، که بنام اسلام و بنام دین و مذهب توسط دین فروشان با من در آوردیها و خرافات و جعلیات گمراه کننده ی ضد قرآن و متعارض با اصول استدلال عقلی عرضه می شوند ، باید اسلام حقیقی خداوند را از اسلام جعلی ساخته و پرداخته ی ذهن و تخیلات ذهنی بشر در پرتو حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای محکم و مفصل قرآن از یک دیگر با دلایل قرآنی و عقلی تفکیک و مشخص و آشکار وجدا نمود.
    بی تردید شناختهای قرآنی مذکور اصول و ملاک و معیارهای اسلام حقیقی و دین داری و مذهب داری خدا پسندانه را از جانب خداوند برای بشر تعیین و آشکار کرده اند ؛ و بگونه ای ساده و رسا و گویا و سرشت نشین و قابل درک همگان در محکمات مفصل قرآن به بشر برای مصون ماندن از هرگونه انحراف و کج روی در دین داری و مذهب داری توسط پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد (ص)ابلاغ گردیده اند.
    نادیده گرفتن و بی توجهی به این شناختهای قرآنی بشر را در دام شیطانی من در آوردیها و خرافات وجعلیات متضاد با قرآن و عقل اسیر گمراهی نگه خواهد داشت و حاصل یک عمر از رفتارها و گفتارها و پندارهای نیک بشر را بحکم آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر به باد فنا و تباهی خواهد سپرد و مرتکبان این گناه کبیره ی نا بخشودنی را به مجازات عذاب الهی ابدی دچار خواهد ساخت .
    با ید با اذعان به رهنمودهای خردمندانه ی شناختهای محکم و مفصل قرآن باور کرد که پیامبر (ص) و أهل بیت مطهر آن حضرت (ع) با استناد به وحی الهی بی خدشه ی قرآن تنها به وظیفه ی تبلیغ و آموزش و تبیین جزئیات بی خدشه ی احکام و اعتقادات توحیدی قرآن و اجرای احکام قرآنی مأمور بوده اند.
    این بندگان مقرب و صالح و بستگان و پیروان صدوق مؤمن آنان در راه این مأموریت از بذل هر ایثار و فدا کاری با جان و مال دریغ نکردند .
    رهروان صدوق راه الهی پیامبر اسلام و راه قرآنی مکتب توحیدی اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) تا قیام قیامت در این پیروی تا رسیدن به فیض شهادت که آرزوی بزرگ آنان است با توکل به خداوند منان و طلب یاری از یگانه ذات اقدس او این راه را ، برای مصون نگه داشتن دین قرآنی توحیدی خداوند از هر گونه تحریف ادامه خواهند داد.