موانع وضو رو میشناسی ؟


پخش آیتم‌های «احکام به زبان ساده» از شبکه ٣ سیما


+ 
5

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بدترین ریا و تزویر صدا و سیمای ملی بنام دین و مذهب چیست؟؟؟!!!
    ---
    بدترین ریا و تزویر و ظلمی که صدا و سیمای ملی در ج.ا.ا علیه دین و مذهب در مقابل دید و شنود مسلمانان و خرد گرایان جهان روا می دارد این است که با پخش و ترویج پیوسته ی من در آوردیها و خرافات و جعلیات عوام پسند ضد قرآن و عقل که ساخته و پرداخته ی شیادان دین فروش است تصویر شرک آلود وارونه ای را از دین قرآنی خداوند و از مذهب توحیدی تشییع علوی واز نظام دینی ج.ا.ا به جهانیان ارائه می کند.
    در اصرار صدا و سیمای جهان رس ملی بر ارائه ی چنین تصویر تیره و تار وارونه ی خرافه گرای قرآن ستیز و منطق گریز عوام پسند علیه دین و مذهب ؛ بجز بدنام و منفور کردن دین و مذهب و نظام دینی ج.ا.ا بنفع دشمنان بیگانه و بیزار کردن مسلمانان جهان از این نظام هیچ بازده دیگری نمی توان یافت .
    مجموعه ی غافل یا مغرض ارائه دهنده ی این تصویر وارونه ی عوام پسند از دین و مذهب در برنامه های جهان رس صدا و سیمای ملی در ج.ا.ا ؛ مدیران و مجریان و متلبسان به لباس دین شناس هستند که یا به شناختها و هشدارهای محکم و مفصل فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری خدا پسندانه خرد گرای قرآنی هیچ آگاهی ندارند ، یا مغرضانه و با هدفهای پلید در کمک به اهداف بیگانگان دشمن دین و مذهب با قصد و غرضهای پلید ؛ پیوسته و مذبوحانه تلاش می کنند این شناختهای الهی را بنفع این دشمنان بیگانه ، با مزد و بی مزد ، وارونه جلوه دهند .
    در این که چرا مسئولان نظام دینی ج.ا.ا و مراجع و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب تا کنون و پس از گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته اند این آفت دین زدا و دین سوز را تشخیص بدهند و شناسایی کنند و چرا نتوانسته اند ریشه های ترویج و گسترش این آفت را با برنامه های علمی سازمان یافته ی قانون مند و ضابطه مند و با کمک محکمات مفصل قرآن و اصول منطق عقلی بخشکانند جای بسی سئوال و تأمل درد ناک است .
    اگر این مسئولان و مراجع و مراکز تا فرصت باقی است برای نابود کردن آفت دین زدای من در آوردی پروری و خرافه گستری و برای جلوگیری همیشگی از ترویج جعلیات ضد قرآن و عقل صادقانه و با جدیت و با مسئولیت شناسی دست به کار و وارد عمل نشوند ؛ بی تردید فردای قیامت برای تبرئه ی خود از پیامدهای شوم رواج این آفت دین زدا که صدها میلیون مردم متدین را به خود درگیر کرده است ؛ هیچ فرصتی نخواهند یافت و ناگزیر باید همه ی وزر و بال ابدی بی تفاوتی و سهل انگاری خود را که در مقابل این آفت داشته اند با حکم قاطع و نابخشودنی خداوند قهار تا بی نهایت تحمل کنند.
    لازم به یاد آوری است در حالی که من در آوردیها و خرافات و جعلیات دین زدای ضد قرآن و عقل اصول محکم و مفصل شناختهای فرهنگ اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی را در جوامع مسلمان نشانه رفته و نیست و نابود می کنند ؛ مسئله گویی با تصویرهای کاریکاتوری در باره مسائل احکام فرعی دین با هزینه های کلان نجومی هرگز وظیفه ی صدا و سیمای جهان شمول ملی در ج.ا.ا نیست .
    همه می دانیم مردم متدین در هر جا که باشند اگر در تدین خود صادق و جدی هستند می توانند ، آسان وساده ، از رساله های عملیه ی موجود در همه جا یا از پایگاه هاه اطلاع رسانی انترنتی و از همراه های انترنت دار خود یا از هر طلبه مبتدی دین شناسی بی هیچ هزینه ای جواب این مسایل را هر گاه بخواهند به دست بیاورند.

  • انتخاب مسیر متضاد با قرآن و عقل سلیم ؛ آخرت بشر را به شقاوت ابدی مبدل می سازد
    ---
    خداوند یگانه ذات اقدس حکمت و خرد مطلق دین را با هدف والای سازماندهی نیازهای زندگی انسانهای برخور دار از نعمتهای الهی عقل واراده و برای بهینه سازی این زندگی در دنیا با وحی خود که آخرین آن قرآن کریم است به پیامببران با فراهم سازی زمینه های آگاهی سرشتی به نشانه های همه ی خوبیها و بدیهای و اعلام سر انجام و نتیجه ی پیروی از خوبیها و بدیها به بشر ابلاغ نموده است .
    خداوند حکیم و دانای مطلق برای این که بشر در راستای تلاش خود برای تحقق بخشیدن به هدفهای سعادت آفرین الهی والا ، بعلت دانش و توان ناچیز خود به سر در گمی و گمراهی و مشکلات و پیامدهای این نقصهای طبیعی همیشگی دچار نشود ، در شناختها و هشدارهای وحی خود به بشر ملاکها و معیارهای و حد و مرزها و بایدها و نبایدهای آشکار محکم و مفصلی را به او معرفی نموده که پایه ها و نهادهای استوار زندگی سالم را بگونه ای سرشت نشین و قابل درک و اثبات برای بشر تعیین کرده است.
    خداوند بشر عاقل را ، که با سرشت خود و با رهنمودهای وحی الهی به نیکیها و بدیهای زندگی آگاه گردیده است ؛ ازاد گذاشته تا مسیر زندگی خود را از میان این نیکیها و بدیهای آشکار با عقل خود انتخاب کند و به او در وحی الهی گوشزد نموده که پیامدهای تعیین شده برای هر نوع انتخاب آزادانه را چه در دنیای فانی و چه در در قیامت پایان ناپذیر خود تحمل خواهد کرد.
    بشر اگر شناختهای سرشت نشین فرهنگ دین داری وحی الهی را با هر بهانه و بنام هر آفریده ای نادیده بگیرد یا منکر شود مسیر دهان کجی به وحی الهی و کفر محض به این وحی را انتخاب کرده است وبی تردید نتیجه ی شوم ابدی این انتخاب را بحکم همین وحی و بحکم عقل خود ناگزیر باید تحمل کند.
    اصول شناختهای محکم و مفصل دین وحیانی کامل خداوند که با ملاکها و معیارها و حد ومرزها و هشدارهای آشکار و سرشت نشین و انکار ناپذیر خود شکل و مسیر زندگی بشر را آشکار مشخص می سازند و سازماندهی می کنند بازیچه نیستند که بشر با دانش ناچیز خود بتواند این شناختها را با بهانه های گوناگون با انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با این شناختها آلوده کند و با این آلودگی فرایند سعادت آفرین این دین را واژگون سازد.
    بشر و بحکم محکم و مفصل وحی الهی که آخرین آن قرآن کریم است ؛ با دچار ساختن دین داری و زندگی خود به چنین واژگونی ؛ زندگی دنیوی موقت خود را با گمراهی و کج روی تباه می کند و زندگی اخروی دائمی خویش را به شقاوت و نگون بختی ابدی مبدل می سازد وهیچ شفاعتی نمی تواند در قیامت او را از این شقاوت و نگون بختی نجات دهد.

  • در مورد خالکوبی بیشتر توضیح می دادید. جمله آخر گمراه کننده است.آیا خالکوبی حرام نیست؟

  • دین آموزی با قیاس جدا از شناختهای قرآن به گمراهی و هلاکت می انجامد
    ---
    کاربرد عامیانه و غلط قیاس بنام دین و مذهب در افزودن من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل به احکام و اعتقادات ثابت قرآن ؛ دین توحیدی خداوند آگاه به تمام حقایق جهان هستی را با ساخته و پرداخته های ناقص دانش ناچیز ذهن کم ظرفیت بشر لوث و بغرنج و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر می سازد و اصالت الهی این دین را نابود می کند.
    خداوند دانای مطلق با تعیین و مشخص سازی آشکار و دقیق شکل و محتوای دین توحیدی خود در حد و مرزها و ملاکها و معیارهای و هشدارها و نویدهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی ؛ حجت را به اتمام رسانده و به بشر حتی به پیامبر نسبت به گرفتار شدن به پیامدهای شوم فراتر رفتن از این شکل و محتوای قرآنی ، اخطارهای شدید داده است .
    دین آموزی چنانچه با نادیده گرفتن حقایق فوق انجام گیرد ؛ چنین آموزشی بعلت دوری از قرآن که قانون اساسی دین خداونداست ؛ هرگز خدا پسندانه نیست و نزد خداوند هیچ ارزشی ندارد.
    خداوند در قرآن بارها به بشر بلکه حتی به پیامبر هشدار داده با دانش ناچیز خود به خود جرئت و جسارت دخالت در دین خدا را ندهند و بجز تبلیغ احکام و اعتقادات ثابت قرآن ؛ جدای از این احکام و اعتقادات چیز دیگری را از خود بنام دین و مذهب به مردم تبلیغ نکنند.
    این هشدارهای قرآنی تاکید دارند دخالت بشر در احکام و اعتقادهای ثابت شناختهای وحی الهی ؛ او را بی تردید به گناهان کبیره ی نابخشودنی و در قیامت به عذاب ابدی این گناهان گرفتار خواهد ساخت.
    شناختهای محکم و مفصل فرهنگ الهی دین داری و مذهب داری قرآنی تنها قطب راهنمای خطا ناپذیر دین داری و مذهب داری خدا پسندانه اند ، و قرآن نسبت به نتیجه ی هلاکت بار حتمی تخلف از این شناختها و نسبت به پیامدهای دین زدای نادیده گرفتن این شناختها ؛ هشدارهای آشکار بسیاری را به بشر داده است.

  • احسنت خدا قوت