تحریم نبودیم، اما گوشت پیدا نمیشد! چرا؟


زمان شاه روزی ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم و تحریم هم نبودیم، اما در همون زمان، گوشت در تهران پیدا نمی‌شد!

حالا سوال پیش میاد که چرا؟

دکتر «بیژن پیروز»، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران


+ 
14

- 
3
ارسال در 1400/9/28 ساعت 12:26 2021-12-19 12:26:38
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • همتون راست میگید!!!
    ---
    همتون راست ميگید ولی نمی دونم تو این کشور واقعا کیاهستند که دروغ میگن و چرا هنوز مردم در ایران مالا مال از ثرتهای کلان با هم اختلاف و پدر کشتگی دارند و فریب ترفندهای یک مشت سرمایه دار زالو صفت بی درد و اجنبیهای چپاولگر را می خورند تا حالا نفهمیده ام چرا ؟؟؟!!!

  • جوابش در همان شاهچه های اشرافی گری است که سالیان طولانی قدرت های اصلی را در انقلاب به دست داشته اند جوابش در خاتمی و هاشمی و روحانی و موسوی است جوابش در تفکرات انحرافی آنهاست در همان هایی که سخنان ولی فقیه را از گوشی می شنوند و از گوش دیگر در می کننند

  • به خبر فوری در باره موضوع:/کاخ سفید: برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح بین‌المللی است/ جمعه 03/10/1400
    ---
    فریب زرق و برقهای چهره ی منفور همیشگی آمریکا و غرب را نخورید
    ---
    همه ی دولتهای آمریکا و همپیمانان و دست نشاندگان این دولتها از بدو تاریخ این کشور تا کنون با پیگیری ددمنشانه ترین شیوه های استعماری ضد بشری با دلایل و شواهد حسی بی شمار انکار ناپذیر ثابت کرده اند که خود همیشه بزرک ترین خطر علیه امنیت و صلح جهانی و علیه استقلال و حقوق حاکمیت ملی کشورهای جهان بوده اند.
    دولتهای یاغی سرکش جنایت پیشه آمریکا و غرب و نوکران دست نشانده ی این دولتها برای تحقق اهداف استعماری ضد بشری و ادامه ی چپاولگریهای خود و برای چیره شدن بر سرنوشت و ثروتهای ملل جهان حتی از ارتکاب فاجعه بارترین جنایتهای جنگی ؛ مانند راه اندازی ددمنشانه ترین کشتارها و ویران گریها و آواره سازیهای دست جمعی علیه ملت های جهان و از زیر پا گذاشتن همه ی اصول اخلاقی و ارزشهای انسانی هیچگاه دریغ نکرده اند.
    نام حقوق بشر و دموکراسی بزرگ ترین کلاهی است که این دولتها برای ادامه ی تحقق بخشیدن به بد ترین اهداف جنایتهای استعماری خود برای فریب افکار عمومی ؛ به سر کشورها و ملتها و سازمانهای بین المللی جهان می گذارند.
    این دولتهای دشمن بشریت با وادار کردن دولتهای دست نشانده ی خود به تایید جنایتهایی که پیوسته علیه کشورها و ملل اصتقلال خواه جهان مرتکب می شوند ؛ بیشتر سازمانهای بین المللی را با زر و تزویر و زور بنفع اهداف استعماری ضد بشری خود و برای ادامه ی این اهداف جانیتکارانه قبضه کرده اند.
    این دولتهای یاغی پیوسته اهداف بشر دوستانه ی همه سازمانهای بین المللی را بنفع اهداف ددمنشانه ی استعماری خود و برای بیغما بردن ثروتهای کشورهای جهان با قانون ستیز ترین روشهای خیانت بار مصادره کرده اند.

  • تحریمهای دولتهای آمریکا و اروپا بزرک ترین جنایت علیه بشریت اند
    ---
    دهها سال است از حقایق آشکار تحریمهای ضد بشری دولتهای آمریکا و اروپا ثابت شده است که برای تحمیل اهداف استعماری منفور این دولتها علیه استقلال کشورهای دیگر و برای سلب حقوق مشروع حاکمیت ملی این کشورها با راه اندازی کشتارها و ویران گریها و آواره سازی دست جمعی علیه ملتها و برای وادار کردن ملتها به تسلیم در مقابل این اهداف استعماری ضد بشری به کار گرفته می شوند.
    هیچ اصل انسانی در قانون و عرف بین الملل وجود ندارد که چنین تحریمهای ددمنشانه ی ضد بشری رسوا و پیامدهای فاجعه بار این تحریمها را علیه بشریت تجویز بنماید.
    وظیفه همه سازمانهای بین المللی مدافع بشریت و مدافع صلح و امنیت جهانی بویژه سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان است که برای حفظ حیثیت و مشروعیت وجود خود ؛ علیه همه ی اقدامهای ضد بشری استعماری رسوا به مبارزه ی حقوقی جدی بپردازند و این اقدامهای ضد بشری را که برای نابودی استقلال و حقوق حاکمیت ملی کشورها و برای تحمیل بدترین زیانها به ملتهای با ددمنشانه ترین شیوه ها اجرا می شوند محکوم کنند و جانیان بین المللی مروج این تحریمها و تایید کنندگان این جانیان را برای مجازات به دادگاه های ذی صلاح بسپارند و مجازات این جانیان ضد بشر بین المللی را با جدیت و صداقت پیگیر شوند.

  • هیچ فرقی نکرده فقط کلی هزینه و شهید دادیم تا امام زمان ظهور کنه ولی متاسفانه فقط یه طیف خاصی تو قدرت هستند و سهمیه و پارتی و امتیازات خاص برای این افراد هست الان هم زمزمه هایی شنیده میشه که شفافیت ارا به مصلحت نیست حسن عباسی یه جمله قشنگی داشت خطاب به یه دانشجوی منتقدش به این مظموم که این مملکت برای شما نیست برای سهمیه داراست حداقل زمان قدیم خوبیش این بود که راحتتر میتونستی از ایران بری هرجایی که دلت خواست

  • مگه الان گوشت پیدا میشه؟
    اون زمان مثل الان دهه شصتی نسل سوخته پیدا میشد؟
    اون زمان بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی بیماران روستایی رایگان درمان میکرد الان چی؟

  • گوشت هست ما که ندیدیم جایی گوشت کم باشه قصابی ها همه دارن نسل سوخته؟! آیا ۶۸ درصد بی سوادی تریاک کوپنی و کاپیتالاسیون و حق توحش و هزار بدبختی دیگه دوران خوبی رو رقم می زده؟؟ این بیمارستان هم مثل داستان خان و مراغه ‌‌که یک خانی به یک روستایی حمله کرد و کشت و غارت کرد و سوزاند سر راهش یک چراغی هم روشن کرد وقتی دکتر های خودمون فرار می کردن و دکتر های هندی و فیلیپینی اومده بودن وقتی کشور تو فساد اخلاقی غرق شده بود وقتی مردم تو جوب آب آبتنی می کردن این یک مورد دردری هم دوا می کرد؟؟ خدا لعنت کنه شاهچه ها رو که انقلاب رو خراب کردن امام که فوت شد اینا به جون مملکت افتادن و دوره اشرافی گری شروع شد

  • وقتی گوشت باشه نتونی بخری انگار نیست
    الان همه دارن میرند دکتر مهندس چند سال دیگه پزشک کم میاریم وضعیت فحشا هم برو تئاتر یه سری بزن کشور برای سهمیه دارها و پارتی دارها و صاحبان امتیاز هستش

  • شما درست میگی اون زمان اوضاع داغون بوده ولی اگه قراره بعد چهل سال هم اوضاع همجور باشه چرا انقلاب کردیم چرا اینهمه خون داده این مملکت چرا.....