روابط اجتماعی در اسلام


علی اکبر رائفی پور


+ 
18

- 
1
ارسال در 1400/10/21 ساعت 13:29 2022-1-11 13:29:39
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 00/10/28 ساعت 11:42

    چرا مراجع دین و سایر دین شناسان حضور لازم همیشگی میان مردم را نمی پذیرند
    ---
    آموزش احکام و اعتقادات دین وظیفه ی قرآنی اصلی غفلت ناپذیر مراجع دین و سایر دین شناس است که می باید با لبیک گویی به دستور خداوند در آیه ۱۲۲ سوره توبه با حضور همیشگی میان مردم و در رسانه های همگانی و در محافل مذهبی برای رفع اطمینان آفرین اشکالات و شبهات ، که اذهان مردم را همیشه درگیر می کنند ، انجام گیرد.
    نیامدن همیشگی مراجع دین و سایر دین شناسان به میان مردم برای رفع اطمینان آفرین کامل اشکالات و شبهات دینی و مذهبی با پاسخهای مورد نیاز کامل و واگذار کردن وظیفه حضور همیشگی میان مردم به تبلیغات ناقص رسانه ای و جدا کردن خود از عموم افراد جامعه نوعی خود برتر بینی منفوراست و بعلت آشکار نکردن همیشگی حقایق وحی اصیل الهی پیرامون چگونگی دین داری خدا پسندانه ؛ خشم هلاکت آفرین خداوند را بر می انگیزد .
    رفتار مراجع دین و سایر دین شناسان در این گونه جدا ماندن همیشگی از جامعه و بست نشستن در خانه و مدرسه با کشیدن هاله ای از هیبت و قدسیت ساختگی به دور خود هرگز شایسته ی مردان مردم محور خدا نیست و زمینه ی رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات دین زدا میان مردم و تباهی دین داری مردم را همیشه فراهم می سازد .
    بی تردید این گونه جدایی از جامعه در تضاد با رفتار خدا پسندانه ی پیامبران است که خود و نمایندگان خود از آگاهان به فقه دین برای آموزش و تبلیغ اطمینان آفرین دین و دادن هشدارهای وحیانی لازم نسبت به هر گونه انحراف و کج روی بنام دین ؛ نزد عموم مردم همیشه حضور می یافتند و با این حضور به اشکالات و شبهات دینی مردم با حقایق محکم و مفصل وحی بی خدشه ی الهی پاسخ مستند و مستدل می دادند ؛ در تضاد آشکار فاجعه بار است .
    مردم باید همیشه توسط اشخاص مراجع دین و سایر دین شناسان به حقایق شناختها وهشدارهای وحی اصیل الهی برای مصون ماندن از گرفتاری به انحراف و کج روی در دین داری خود؛ آگاه شوند تا از افتادن در گرداب هلاکت بار من در آوردیها و خرافات و جعلیات روز افزون دین زدای متضاد با وحی اصیل الهی و متضاد با اصول سلیم عقلی در أمان بمانند.
    مسئولیت سنگین هرگونه انحراف و کج روی بنام دین و مذهب که مردم دچار آن می شوند نخست متوجه مراجع دین و دین شناسانی است که خود را با عزلت گزینی از جامعه همیشه جدا کرده و خود شخصا از انجام مستقیم وظیفه قرآنی خطیر آموزش و تبلیغ مستند و مستدل دین با کمک حقایق وحیانی اصیل ؛ خود داری می کنند.
    سرچشمه ی بی آلایش اصول احکام و اعتقادات دین توحیدی خداوند در حقایق وحی اصیل الهی جای دارد و می باید صحت و سقم هر حکم و اعتقادی که بنام دین خارج از این وحی عرضه می شود با این اصول ارزیابی .
    هماهنگی و انسجام هر حکم و اعتقاد غیر و حیانی که به بشر عرضه می گرردد و عدم تضاد آن با اصول مذکور شرط پذیرفتن چنین حکم و اعتقاد غیر وحیانی بنام دین است و در صورت تضاد و تعارض با این اصول چنین حکم و اعتقادی هیچ ارزش دینی ندارد .
    پایبندی به هر حکم متضاد و متعارض با وحی اصیل الهی بنام دین و مذهب بحکم بسیاری از هشدارهای محکم و مفصل قرآن گناه کبیره نابخشودنی نزد خداوند بشمار می آید.
    انجام وظیفه آگاه سازی مردم به حقایق وحی اصیل الهی در زمینه ی دین داری و مذهب داری توسط اشخاص همه ی مراجع دین و همه ی دین شناسان اگر لحظه ای غفلت شود گناه کبیره نابخشودنی است و پیامدهای شوم همیشگی در دنیا و آخرت دارد ؛ و بی تردید بحکم خداوند برای همه ی غافلان بجز هلاکت و عذاب ابدی الهی بازده و سرنوشت دیگری ندارد.

  • مهمان 00/10/23 ساعت 13:16

    عزیزان سلام/ پنجشنبه23/10/1400
    ---
    هدف مندی در وجود همه ی آفریده ها یاد آوری می کند این جهان بی هدف و بی برنامه آفریده نشده است
    ---
    بشر با اندکی تامل در وجود با عظمت خود و در وجود آفریده های پیرامون درک می کند آفریدگار محال است این عظمت را بی هدف و بی برنامه دقیق بی نقص و بی ضوابط تنظبم کننده زندگی بهینه آفریده باشد.
    خداوند آفریدگار در وحی اصیل تحریف نشده ی خود به پیامبران بویژه در قرآن ؛ اصول فراهم سازی زندگی بهینه را آشکار و قابل درک و انکار ناپذیر با تبیین خوبیها و بدیهای سرشت پذیر با گفتاری گویا و رسا به بشر ابلاغ کرده است .
    خداوند عدل مطلق در گزینش میان خوبیها و بدیهای سرشتی ؛ بشر را در آیات محکم و مفصل قرآن آزاد گذاشته و پیامدانتخاب هر گزینه ای را آشکار و خرد پذیر به بشر گوشزد کرده است .
    خداوند در وحی اصیل خود ، که با اندیشه های ناقص بشر آلوده نشده است ، با بیان پیامدهای انتخاب هر گزینه ای که بشر برای خود می پذیرد حجت خرد پذیر خود را در این وحی بر بشر بگونه ای گریز ناپذیر به اتمام رسانده است .
    عقل و سرشت بشر به او حکم می کنند تنها انتخاب گزینه های وحیانی خوب اند که زمینه ی زندگی بهینه را در این دنیای زود گذر و زمینه ی زندگی جاودانه ی سعادت مند را در قیامت برای او فراهم می سازند.

  • مهمان 00/10/22 ساعت 12:46

    دین شناسان و رسانه ها بدانند دور زدن حجتهای الهی هلاکت بار است
    ---
    تعلل یا خود داری پایگاه های رسانه ای در پخش روشنگریهای قرآنی و عقلی ؛ نشانگر عدم آگاهی این رسانه ها به شناختهای سرنوشت ساز و عدول ناپذیر فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآن است که خداوند برای تعیین چگونگی دین داری خدا پسندانه با وحی رسا و گویا و سرشت نشین و غیر قابل انکار خود که به پیامر اسلام در قرآن ارسال کرده به بشر ابلاغ نموده است.
    در یک جامعه دینی برای این که بشر دین داری و مذهب داری خود را خدا پسندانه با دوری از من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری دین زدای ضد قرآن و عقل انجام دهد باید او را به شناختهای غفلت ناپذیر فرهنگ الهی دین داری و مذهب داری قرآنی در برنامه های علمی سازمان یافته در همه سطوح آموزشی و متناسب با هر سطح و در همه ی رسانه ها همگانی ؛ همیشه آگاه ساخت .
    محروم ماندن بشر از آگاهی به اصول فرهنگ وحیانی الهی مذکور حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری او را تباه می کند و او را بعلت پذیرفتن داو طلبانه ی اسارت در دام من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل که ساخته و پرداخته ی مغرضان و جاهلان از همنوعان او است بحکم قرآن در آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و در آیه 65 سوره ی زمر و در بسیاری از آیات محکم و مفصل هشدارهای قرآن بی تردید به عذاب ابدی گناهان کبیره ی نابخشودنی دچار می سازد.
    غفلت غیر قابل توجیه بشر از شناختهای سرنوشت ساز فرهنگ الهی دین داری و مذهب داری قرآنی ، با وجود قرآن کریم و ترجمه های آن در اختیار همگان ؛ هرگز قابل توجیه نیست ؛ زیرا خداوند با ابلاغ این شناختهای رسا و گویا و انکار ناپذیر در وحی خود به پیامبران و ابلاغ این شناختها به بشر حجت های خود را بر تمام بشر در زمینه ی چگونگی دین داری و مذهب داری به اتمام رسانده است.
    بنا بر آنچه که در نوشته ی فوق روشن گردید ؛ آگاه سازی پیوسته ی جوامع متدین به شناختهای وحی الهی دین داری و مذهب داری ؛ مهم ترین وظیفه ی پیامبر گونه همه ی مراجع دین شناس و مذهب شناس و همه مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب برای مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری این جوامع بشری از گرفتار شدن در دام من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری دین زدای متضاد با وحی خرد گرای الهی است .
    کتمان حقایق آشکار و قابل درک شناختهای علمی خرد گرای فرهنگ وحیانی دین داری و مذهب داری قرآنی و محروم رها کردن بشر از آگاهی به این شناختها ، بحکم خداوند در قرآن در آیات 159 و 174 سوره بقره ؛ کتمان کنندگان این حقایق را به نفرین خداوند و نفرین مؤمنان وبه پیامدهای شوم ابدی این نفرین در دنیا و آخرت دچار می سازد.
    خداوند هیچ شفاعتی را در قیامت در حق کتمان کنندگان حقایق قرانی نمی پذیرد و این کتمان کنندگان از عذابهای الهی ابدی و پیامدهای شوم این کتمان رهایی نخواهند یافت.
    روی آوردن به مجملات غیر مفصل و غیر مشروح قرآن برای توجیه این کتمان ؛ دور زدن رسوایی است از هشدارهای قرآنی خداوند که بشر برای ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات خود بنام دین و مذهب یا با غفلت یا به عمد به کار می برد.
    چنین غفلتی با وجود حجتهای آشکار انکار ناپذیر الهی شناختهای قرآنی و ترجمه های این حجتها نزد همگان هرگز در حساب دقیق و بی خطای خداوند در روز قیامت توجیه پذیر نیست و هیچ توجیهی غفلت کنندگان را در روز حساب از عذاب ابدی نجات نخواهد داد .